Riga hotel

minä..

Onko kellään kokemuksia hotelli Rigasta?
Tarkotus olis siellä kultani kanssa muutama yö viettää ens kuussa:)
Ja mitkä on sellaisia paikkoja Riiassa jotka on ihan "pakko" nähdä? :) Hintataso Riiassa nykyään?

19

13529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shokki 4 tähden hotelliksi

      Hei!

      Kävin Riiassa viime vuonna kolme kertaa, joista kerran yövyin hotelli Riiassa ja meitä ainakin mieheni kanssa yökötti koko hotelli...likainen suihku (jalat jäi kiinni altaaseen), lattiat paukkuivat, ei pussilakanoita, vain lakanat ja likaiset patjan reunat näkyvissä eli romantiikka kaukana. Hotellin sijainti on kyllä erittäin hyvä, mutta suosittelisin itse vaihtamaan hotellia. Olen yöpynyt myös Monica Centrum hotellissa (4 tähteä ja on sen arvoinen, tosin sijainti ei vanhassa kaupungissa ja matkaa ainakin kilometri). Yksi hyvä hotelli on 3 tähden hotelli Centra vanhassa kaupungissa. Hotelli Rigaan nähden luokitus on 1-5 asteikolla 6! Hyvällä paikalla sekin hotelli.

      Varmasti monta muutakin hyvää hotellia on, mutta tuo hotelli Riga toi itselleni mieleen Neuvostoliiton. Samalla hinnalla pääsette kivempaankin tunnelmaan.

      Riiassa kävisin ehdottomasti miehitysmuseossa ja kartasta katselisin päänähtävyyksiä ja lukisin niitä vähän ja menisin sen kartan mukaan katsomaan paikkoja. On niin kivan kokoinen kaupunki käveltäväksi. Mikäs se kirkoin nimi nyt olikaan, mutta sinne torniin pääsee katsomaan maisemaa kaupunkien kattojen päälle...keskustassa kuitenkin.

      Hinnat olivat esim. tavallisessa pitseriassa (suosikkini Il Patio-niminen italialaispitseria, edullinen ja hyvä ruoka ja palvelu ollut erinomaista) paljon edullisemmat kuin Suomessa ainakin viime kesänä ja ruoka oli hyvää. Merkkivaatteet vähintään Suomen hinnoissa.

      Oikein hyvää matkaa!

      • 3 krt käynyt

        Samoin, minullekin oli suuri pettymys Riga-hotelli. Huoneet olivat melko huonossa kunnossa, rähjäisiä ja Neuvostoliitto tuli kieltämättä mieleen. Moni kakku päältä kaunis, pätee siihen erittäin hyvin.

        Hyvä hotelli on Avalon, sijaitsee myös vanhassa kaupungissa. Yksi hyvä ruokapaikka on 4Rooms. Lentokonehallit, joissa paikalliset pitävät toria / kauppoja, kannattaa myös nähdä. Ja Riiassa käydessä on ihan pakko kaikkien maistaa Riga Balsamia.


      • minä..
        3 krt käynyt kirjoitti:

        Samoin, minullekin oli suuri pettymys Riga-hotelli. Huoneet olivat melko huonossa kunnossa, rähjäisiä ja Neuvostoliitto tuli kieltämättä mieleen. Moni kakku päältä kaunis, pätee siihen erittäin hyvin.

        Hyvä hotelli on Avalon, sijaitsee myös vanhassa kaupungissa. Yksi hyvä ruokapaikka on 4Rooms. Lentokonehallit, joissa paikalliset pitävät toria / kauppoja, kannattaa myös nähdä. Ja Riiassa käydessä on ihan pakko kaikkien maistaa Riga Balsamia.

        Nii justiinsa, noo me ollaan mieheni kanssa niin vähän matkasta maksettu, että en edes mitään palatsia odota :D
        Ja mikäli tää hotelli on täys fiasko nii täytynee ajatella niin, että ei me olla sinne Riikaan menty hotelliin istuu, vaan katsoo ympärillemme :)
        Onko kellekkää muuten tuttu sellane ruokapaikka kun Lido (tai joku vastaava). Oon kuullu, et olis kiva paikka.. Onkohan kaukana vanhasta kaupungista?


      • kannattaa vaihtaa
        minä.. kirjoitti:

        Nii justiinsa, noo me ollaan mieheni kanssa niin vähän matkasta maksettu, että en edes mitään palatsia odota :D
        Ja mikäli tää hotelli on täys fiasko nii täytynee ajatella niin, että ei me olla sinne Riikaan menty hotelliin istuu, vaan katsoo ympärillemme :)
        Onko kellekkää muuten tuttu sellane ruokapaikka kun Lido (tai joku vastaava). Oon kuullu, et olis kiva paikka.. Onkohan kaukana vanhasta kaupungista?

        Samalla rahalla saat paljon mielyttävämmän kokemuksen muussa hotellissa. Jos olet esim. bookings.comin kautta varannut niin vaihto on tosi helppoa. Itse olen matkustellut etelässä jopa 2- hotelleissa, jotka ovat suht siistejä, mutta hotelli Riga on tosi likainen. Sijainti on hyvä, jos ei haittaa, että patjastakin näkyy edellisten asiakkaiden tahrat. Kun vaan yritettiin saada matkastanne mukavampi.

        Olisi itsekin kannattanut uskoa netissä olevia arvosteluja hotellivaraus-sivuilla. Kyllä se mielialaan vaikuttaa, jos samalla hinnalla asut kauniissa historiallisessa rakennuksessa,joka on entisöity sisältä. Aamiaisetkin ihan eri tasoa monessa muussa eli pienellekin rahalle kantsii vaatia vähän vastinetta.

        Ei minullekaan hotelli ole ikinä pääasia ollut, mutta kieltämättä viimeinen reissu teki ison negan mieleeni Riian suhteen, kun kesällä siitä jäi niin ihana kuva. Mut valinta on omanne.


      • Riganieki

        Petera Baznica eli Pietarin kirkko, jonne voi
        kiivetä ihailemaan näköaloja


      • Riganieki
        minä.. kirjoitti:

        Nii justiinsa, noo me ollaan mieheni kanssa niin vähän matkasta maksettu, että en edes mitään palatsia odota :D
        Ja mikäli tää hotelli on täys fiasko nii täytynee ajatella niin, että ei me olla sinne Riikaan menty hotelliin istuu, vaan katsoo ympärillemme :)
        Onko kellekkää muuten tuttu sellane ruokapaikka kun Lido (tai joku vastaava). Oon kuullu, et olis kiva paikka.. Onkohan kaukana vanhasta kaupungista?

        Lido Atputas Centrs. Bussi numero 17 menee sinne. Se on melko ehdoton käyntikohde. Latvialaista ruokaa. Muutakin näkemistä ja kokemista. Viihtyisä paikka.
        Hintataso ihan ok. Ei halpispaikka, mutta kehtaa kyllä syödä.


      • Rigalina
        Riganieki kirjoitti:

        Petera Baznica eli Pietarin kirkko, jonne voi
        kiivetä ihailemaan näköaloja

        Lido-ketjun ravintoloita löytyy myös keskustasta. Toimivat samalla periaatteella kuin tuo em. Atputas Centrs. Alus Seta on ketjua, mutta ilmeisesti sijaintinsa takia ylihinnoilteltu.


      • Juuri Riiasta palannut
        Riganieki kirjoitti:

        Petera Baznica eli Pietarin kirkko, jonne voi
        kiivetä ihailemaan näköaloja

        Kirkon torni on todella käymisen arvoinen paikka. Pääsymaksu ylös on 2 latia ja lippuluukku löytyy heti sisään mennessä. Sitten lasiovesta sisään ja innokas täti tulee repimään lipun kannan.. :D "tee työtä jolla on tarkoitus" Sitten pikkuisen rappujen kiipeämistä ja loppu matka hoituu hissillä, jossa siinäkin on oma "kuskinsa". Latviassa todella osataan työllistäminen. ;) Itse kävin siellä nokassa aurinkoisella säällä ja sain mielettömän hyviä kuvia loma-albumiin. :)


    • tinuliinu

      Olimme mainitsemassasi hotellissa,hotelli oli ihan mukava ei tietty mitään luksusta,mutta meille se kelpasi,hotellin aamiainen ja palvelu olivat hyviä

      • rigaonkiva

        en tyytyisi moiseen ja maksaisi siitä.


      • tinuliinu
        rigaonkiva kirjoitti:

        en tyytyisi moiseen ja maksaisi siitä.

        No kuka tykkää mistäkin ja matkan hinta ei todellakaan ollut kallis ja epäilen et sillä hinnalla et sinäkään saa parempaa?


      • Edullisesti matkustanut
        tinuliinu kirjoitti:

        No kuka tykkää mistäkin ja matkan hinta ei todellakaan ollut kallis ja epäilen et sillä hinnalla et sinäkään saa parempaa?

        Kun ihmiset on vaan yrittänyt ohjata teitä parempaan mahdolliseen vaihtoehtoon. Edullisia matkoja olen itsekin kyseiseen paikkaan tehnyt, mutta en vaan ymmärrä, miten 4 tähteä voi olla kyseisessä hotellissa.


      • Riganieki
        rigaonkiva kirjoitti:

        en tyytyisi moiseen ja maksaisi siitä.

        Makuasioista on loppujen lopuksi vaikea kiristellä, ja riippuu myös mihin vertaa. Jos hinta on tärkeä tekijä, maksaa kyllä vaivan katsoa hieman ydinkeskustan ulkopuolelta. Osa hotelleista, esimerkiksi Tomo, tarjoaa ilmaisen kuljetuksen keskustaan ja hinnaltaan hotelli on eri kuin vanhan kaupungin vastaavat. Se oli vain yksi esimerkki. Muitakin vaihtoehtoja on.


      • minä..
        Riganieki kirjoitti:

        Makuasioista on loppujen lopuksi vaikea kiristellä, ja riippuu myös mihin vertaa. Jos hinta on tärkeä tekijä, maksaa kyllä vaivan katsoa hieman ydinkeskustan ulkopuolelta. Osa hotelleista, esimerkiksi Tomo, tarjoaa ilmaisen kuljetuksen keskustaan ja hinnaltaan hotelli on eri kuin vanhan kaupungin vastaavat. Se oli vain yksi esimerkki. Muitakin vaihtoehtoja on.

        nyt on Riikan matka ohitse, tykkäsin kaupungista ja tykkäsin hotellista ja sen henkilökunnasta, sekä aamiaisesta.. En ymmärrä miten niin huonoa palautetta siitä olen kuullut.


      • vuosikausia
        Riganieki kirjoitti:

        Makuasioista on loppujen lopuksi vaikea kiristellä, ja riippuu myös mihin vertaa. Jos hinta on tärkeä tekijä, maksaa kyllä vaivan katsoa hieman ydinkeskustan ulkopuolelta. Osa hotelleista, esimerkiksi Tomo, tarjoaa ilmaisen kuljetuksen keskustaan ja hinnaltaan hotelli on eri kuin vanhan kaupungin vastaavat. Se oli vain yksi esimerkki. Muitakin vaihtoehtoja on.

        Nykykunnosta en tiedä, mutta pitkään viehätti Rigan nostalginen vanhanaikainen tunnelma, ja rusehtavat pesuvedet.


      • pettynyt matkalainen
        Edullisesti matkustanut kirjoitti:

        Kun ihmiset on vaan yrittänyt ohjata teitä parempaan mahdolliseen vaihtoehtoon. Edullisia matkoja olen itsekin kyseiseen paikkaan tehnyt, mutta en vaan ymmärrä, miten 4 tähteä voi olla kyseisessä hotellissa.

        Kävin hotelli Rigassa viime syksynä ja olin todella pettynyt, kun odotin neljän tähden
        hotellia, mutta se olikin matkustajakotita-
        soa korkeintaan.
        Sijainti oli ainoa plussa, mutta siellähän bussit ovat niin edullisia, että keskustaan
        pääsee vähän kauempaakin ja saa parempi tasoisen
        majapaikan.
        Katselin eri kerroksien auloja ja epäilin, että toiset kerrokset saattoivat olla remontoituja,
        mutta mihin meidät oli majoitettu oli ainakin
        hyvin kulunut ja vaatimaton kokonaisuus.
        Mutta jos arvostaa hyvää sijaintia eikä odota
        neljän tähden tasoa vaan tyytyy hyvin vaatimattomaan, niin siitä vaan


      • Valdlauci
        vuosikausia kirjoitti:

        Nykykunnosta en tiedä, mutta pitkään viehätti Rigan nostalginen vanhanaikainen tunnelma, ja rusehtavat pesuvedet.

        Riga on ihan kohtuullinen hotelli. Ei kuitenkaan välttämättä neljän tähden laatua, kuten mainostaa.
        Hyvä palvelu ja ruoka, mutta "pientä pintaremppaa" alkaisi kyllä kaivata. On kaivannut jo useampia vuosia, mutta varmasti nostalginen. Sijainniltaan ihan hyvä. Suosittu sijainnin ja vanhan maineen takia. Isommat turistiryhmät valitsevat lähes poikkeuksetta Reval Latvijan tai Riga hotellin. Parempia, ja edullisempiakin vaihtoehtoja on. Ne vaan ovat isoja, ja helppo valita. Ei kuitenkaan huono paikka. Mutta älä odota liikoja.


    • vierailija

      pääsiäisenä käytiin riikassa ja olimme
      kolme yötä riga hotellissa.
      huone oli siisti ja sen seinät hyvin ohuet,
      naapurien huokailu kuuli todella selvästi läpi. vessakin oli ok. mitä nyt suihkun veden paineessa vähän toivottavaa.
      wc-pönttö vetäminen saatta ottaa aikansa!
      ymmärrät kun näet pöntön, tavara jää tarjottimelle.
      parisänky olikin kaksi yhteenlaitettua sänkyä, mistä seurasi että välissä oli aina rotko, kun sängyt liikkuivat helposti.
      aamiainen oli hyvä.
      posittivinen kokemus kumminkin ja sijainti on
      loistava.
      ostakaa kioskista Riga in your pocket kirja,
      sen ravintala suosituksiin voit luottaa täysin.
      halpa ja kannattava hankinta, joka säästää monilta
      pettymyksiltä.

    • akmy

      hei kaipaamme vinkkiä.ollaan menossa riikaan hotelli riga elokuussa,onko paikallinen eläintarha asiallisessa kunnossa nyt- kommenttia viimeksi vuonna 2008??????????????
      mitä mieltä hotellin asiakaspalvelusta-osaavatko englantia ja onko tallelokerot huoneissa??????
      mukana on nuoria iältään 13-21 ja kaikki poikia .mitä vinkkejä voisitte antaa tämänikäisten kanssa matkusteleville.
      kiitos jo etukäteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe