...Sanana..Heh;)
Rakastan teitä Ystäväni, Rakastan myös tuota Juustoleipää:)
Rakastan Tosi Paljon Lapsiani ja Perhettäni=D
Rakastan hyviä Tuoksuja...samanlaisia toteamuksia on varmasti kaikilla Teillä?
Rakastan Puolisoani
Rakastan Lapsiani
Rakastan Perhettäni
Rakastan Jumalaa...
(Mitä ei voi Rakastaa...no sitä sillivoileipää...heh)
Vai voiko Mielestäsi sillivoikkaria rakastaa?
Rakkaus! Kyllästyttää...
36
1093
Vastaukset
- oytiiop
Vaikka suomen kieli onkin rikas ja värikäs niin meiltä puuttuu muutama tärkeä ilmaisu. Olen itsekin miettinyt tuon "rakkaus"- sanan käyttöä mainitsemissasi yhteyksissä.
Minulla on eräs ystävätär, joka käyttää tuota sanaa hyvin heppoisasti kaikista mahdollisista asioista, hän RAKASTAA kaikkea paitsi ei ex-puolisoaan... no joka tapauksessa angloamerikkalaiset käyttävät "I love to... jne" hyvin runsaasti. Me suomalaiset sanomme, että "miusta on mukavaa tehdä sitä tai tätä", tai "pidän hiihtämisestä", "pidän hedelmäsalaatista", mutta mitä sanaa me voisimme käyttää jos tykkäämme tai pidämme jostakin asiasta tai ihmisestä oikein paljon, mutta tuo "rakkaus"-termi on hiukan vieras...
Hyvä keskustelunavaus sinulta!- verbin käyttö
alkeperäisessä merkityksessään. Onhan meillä suomessa muitakin sanoja: pitää, tykätä, ja kuinka paljon muita kuvaavia ilmauksia.
Englannin kielessä on vain tuo love, jota amerikkalaiset viljelevät kaikissa mahdollisissa posit. yhteyksissä.
Mutta minä en ainakaan rakasta (siis: oikeasti Rakasta) muuta kuin luontoa ja kaikkea elollista. - HTZA
ei Suomenkielessä pahemmin ole tuohon tykkäämiseen
Paitsi että sanoo että tykkää.
To be fond of something
Olisi kyllä Jenkeille hyvä sanonta monessa asiassa.
Itse käytän Suomenkieletä luovastikin.
"Ei pahempi pattipolvi" kertoo kavereilleni että joku eliö kiinnostaa.
"Kato! Haluu!!" on toinen ilmaisu joka sopii myös kylmiin esineisiin.
"Bensaa!" tarkoittaa myös kaikkea sielua polttavaa.
"Ei paha", sopii moniin tarkoituksiin.
"Soittelen viikolla", on haaleampi versio.
"Tuo tekee unettomaksi", on hyvä moneen asiaan.
Mitä murehtia!? Suomenkielessä on sanoja ja tilaa. - namisuku
...Muutamat....Rakastavat jopa Mustaa Pippuria...heh...taidan itsekkin Rakastaa...heh=)
- namisuku
verbin käyttö kirjoitti:
alkeperäisessä merkityksessään. Onhan meillä suomessa muitakin sanoja: pitää, tykätä, ja kuinka paljon muita kuvaavia ilmauksia.
Englannin kielessä on vain tuo love, jota amerikkalaiset viljelevät kaikissa mahdollisissa posit. yhteyksissä.
Mutta minä en ainakaan rakasta (siis: oikeasti Rakasta) muuta kuin luontoa ja kaikkea elollista....vaikka jotkut väittävät Timanttien olevan Tyttöjen Parhaita Kamuja?=D
- Masse setä
Sinänsä jo puistattaa. Se viittaakin jo kaikkiin televisiosarjoihin.
"I love you but we have to separate, even if I love you again. I have to take nearly all of your money, because we are forced to clean the swimming-pool water very soon".
I love my kids even if they are eventually my step borthers and sisters as well as my lovers. Anyhow, they missed the bank rubbery killing all the customers and leaving all the money in the cash safe.
I'd ruther been happy to keep them in business, but I can't stand the failure. - Mutta,
namisuku kirjoitti:
...Muutamat....Rakastavat jopa Mustaa Pippuria...heh...taidan itsekkin Rakastaa...heh=)
varohan afrikan matkaaja ettei se musta pippuri vain muutu mustaksi t-----ksi.
- namisuku
HTZA kirjoitti:
ei Suomenkielessä pahemmin ole tuohon tykkäämiseen
Paitsi että sanoo että tykkää.
To be fond of something
Olisi kyllä Jenkeille hyvä sanonta monessa asiassa.
Itse käytän Suomenkieletä luovastikin.
"Ei pahempi pattipolvi" kertoo kavereilleni että joku eliö kiinnostaa.
"Kato! Haluu!!" on toinen ilmaisu joka sopii myös kylmiin esineisiin.
"Bensaa!" tarkoittaa myös kaikkea sielua polttavaa.
"Ei paha", sopii moniin tarkoituksiin.
"Soittelen viikolla", on haaleampi versio.
"Tuo tekee unettomaksi", on hyvä moneen asiaan.
Mitä murehtia!? Suomenkielessä on sanoja ja tilaa.....Rakkaus-sanaa hyvin usein tilanteessa kuin Tilanteessa. Sen sanontaTapa vain muuttuu...heh...
enemmän kyllä Rakastan täällä Livenä=D
Täytyy lähteä, Liian Hapokasta..heh;) - namisuku
Mutta, kirjoitti:
varohan afrikan matkaaja ettei se musta pippuri vain muutu mustaksi t-----ksi.
...se nyt tähän aiheeseen Liittyy?:(
- namisuku
Masse setä kirjoitti:
Sinänsä jo puistattaa. Se viittaakin jo kaikkiin televisiosarjoihin.
"I love you but we have to separate, even if I love you again. I have to take nearly all of your money, because we are forced to clean the swimming-pool water very soon".
I love my kids even if they are eventually my step borthers and sisters as well as my lovers. Anyhow, they missed the bank rubbery killing all the customers and leaving all the money in the cash safe.
I'd ruther been happy to keep them in business, but I can't stand the failure....Suomentaisitko, en ymmärrä kaikkea?:(
Jutun sanoma voi mennä ohitse:() - HTZA
namisuku kirjoitti:
...Suomentaisitko, en ymmärrä kaikkea?:(
Jutun sanoma voi mennä ohitse:()aloittaja mutta tuo tuo mieleeni Marxin veljekset.
Ja jos sen ajattelee toisin, tulisi mieleen Bogartin "Maltan Haukka".
Teksti joka sopii niin komediaan kun draamaankin.
Monimutkaista Englantia. - namisuku
HTZA kirjoitti:
aloittaja mutta tuo tuo mieleeni Marxin veljekset.
Monimutkaista Englantia....Peffallesi, Sinä osaat Enkkua, minä En...tyhmä..:(
- tietysti
HTZA kirjoitti:
aloittaja mutta tuo tuo mieleeni Marxin veljekset.
Monimutkaista Englantia.Mutta eikös siinä "Maltan haukassa" se patsas ollut pelkkä "MacGuffin", jos ajattelee juonen kannalta. Käsikirjoitus ei ollut kovinkaan kummoinen, mutta leffa oli hyvä.
- namisuku
tietysti kirjoitti:
Mutta eikös siinä "Maltan haukassa" se patsas ollut pelkkä "MacGuffin", jos ajattelee juonen kannalta. Käsikirjoitus ei ollut kovinkaan kummoinen, mutta leffa oli hyvä.
...Sinäkin rakastat Suklaata;)
- HTZA
namisuku kirjoitti:
...Peffallesi, Sinä osaat Enkkua, minä En...tyhmä..:(
ei kielitaito ole välttämättömyys, mutta on kyllä kiva apu.
Ja siitä potkusta, korkkareilla kiitos... - HTZA
tietysti kirjoitti:
Mutta eikös siinä "Maltan haukassa" se patsas ollut pelkkä "MacGuffin", jos ajattelee juonen kannalta. Käsikirjoitus ei ollut kovinkaan kummoinen, mutta leffa oli hyvä.
pitkiä, monimutkaisia, lauseita Englanniksi.
Tunteista kertovia.
Älyjuttuja on hyvä kuunnella sarjoissa: "Kyllä, ministeri" ja "Kyllä, pääministeri".
Nykyään "Derek Foulds", yksi "sanasepoista" ,esiintyy sarjassa: "Sydämen asialla". - namisuku
HTZA kirjoitti:
pitkiä, monimutkaisia, lauseita Englanniksi.
Tunteista kertovia.
Älyjuttuja on hyvä kuunnella sarjoissa: "Kyllä, ministeri" ja "Kyllä, pääministeri".
Nykyään "Derek Foulds", yksi "sanasepoista" ,esiintyy sarjassa: "Sydämen asialla"....en minä noita kauheen fuksuista=(
Sydämen asialla on Jees, tykkään GreenGrassin ulosannista ja (tekemisistänsä) Heh..=D
i Luv you on kanssa Kiva;) - namisuku
HTZA kirjoitti:
ei kielitaito ole välttämättömyys, mutta on kyllä kiva apu.
Ja siitä potkusta, korkkareilla kiitos......20cm:n PiikarinKorolla Suoraan PallonPuoliskojesi keskiviivalle, ruttuiseen pikku luumuun..heh..=O
- HTZA
namisuku kirjoitti:
...20cm:n PiikarinKorolla Suoraan PallonPuoliskojesi keskiviivalle, ruttuiseen pikku luumuun..heh..=O
minä syön myös "mustaa makkaraa".
Muista ajoitus, aamukahvin jälkeen, kun tulen takaisin mökkiin, on hyvä.
Varmuuden vuoksi valitse hyvä väri. - mutta minun mielestäni
HTZA kirjoitti:
minä syön myös "mustaa makkaraa".
Muista ajoitus, aamukahvin jälkeen, kun tulen takaisin mökkiin, on hyvä.
Varmuuden vuoksi valitse hyvä väri.eräs henkilö on jo saanut "mustaa makkaraa", joten saisinko etuilla jonossa? Kaikilla mausteilla, kiitos.
- HTZA
mutta minun mielestäni kirjoitti:
eräs henkilö on jo saanut "mustaa makkaraa", joten saisinko etuilla jonossa? Kaikilla mausteilla, kiitos.
missä on maku ja haju ja Puolukkahiloa, saa kieltää keneltäkään.
Olet tervetullut.
Mutta haluan huomauttaa että minä puhun aidosta tavarasta, huomasin kyllä piikittelyn jollekin toiselle nimmarille.
Siinä en halua olla mukana. - Masse setä
namisuku kirjoitti:
...Suomentaisitko, en ymmärrä kaikkea?:(
Jutun sanoma voi mennä ohitse:()Tosin tämä ei ilmeisesti olekaan kovin täydellinen suomennos.
"I love you but we have to separate, even if I love you again."
Ihan kivaltahan sinä näytät, mutta ilman noita ihastuttavia rintaliivejäsi voisimme ehkä tavata uudelleen.
"I have to take nearly all of your money, because we are forced to clean the swimming-pool water very soon."
Äitini on hyvin sairas ja kohta hän ei jaksa siivota suihkukaivoa, joten hyvin pian joudun pyytämään Sinulta lainaa putkimiehen urakkaa varten.
"I love my kids even if they are eventually my step borthers and sisters as well as my lovers."
Rakastan lapsiani yli kaiken, vaikka kyseessä olikin ensin vain sukukokous.
"Anyhow, they missed the bank rubbery killing all the customers and leaving all the money in the cash safe.
Penskat meni heittämään lumipallolla poliisiautoa ja silloin meikäläisen pinna petti. Ne oli kuulemma käyneet varastamassa lunta Talman rinteeltä.
"I'd ruther been happy to keep them in business, but I can't stand the failure."
Olisin ollut ennemminkin hyvin enemmän mielissäni, jos he olisivat käyttäneet aikansa esimerkiksi vaikka sairaiden sikojen hoitamiseen. - namisuku
Masse setä kirjoitti:
Tosin tämä ei ilmeisesti olekaan kovin täydellinen suomennos.
"I love you but we have to separate, even if I love you again."
Ihan kivaltahan sinä näytät, mutta ilman noita ihastuttavia rintaliivejäsi voisimme ehkä tavata uudelleen.
"I have to take nearly all of your money, because we are forced to clean the swimming-pool water very soon."
Äitini on hyvin sairas ja kohta hän ei jaksa siivota suihkukaivoa, joten hyvin pian joudun pyytämään Sinulta lainaa putkimiehen urakkaa varten.
"I love my kids even if they are eventually my step borthers and sisters as well as my lovers."
Rakastan lapsiani yli kaiken, vaikka kyseessä olikin ensin vain sukukokous.
"Anyhow, they missed the bank rubbery killing all the customers and leaving all the money in the cash safe.
Penskat meni heittämään lumipallolla poliisiautoa ja silloin meikäläisen pinna petti. Ne oli kuulemma käyneet varastamassa lunta Talman rinteeltä.
"I'd ruther been happy to keep them in business, but I can't stand the failure."
Olisin ollut ennemminkin hyvin enemmän mielissäni, jos he olisivat käyttäneet aikansa esimerkiksi vaikka sairaiden sikojen hoitamiseen....en olisi itse mitenkään osannut suomentaa.
jos olisi tuota EnglantiPäätä. noista voisi saada Paljon Irti=D
Vähän sama kuin esim. Tillinmäki=Dilbacka;)
rakastan..perkele
Noi kuulostaa ihan yhtä kauniilta ;)- HTZA
Perus-Suomalaisen miehen viimeinen yritys.
Varsinkin kun vastausta vaaditaan kesken ruohonleikkurin korjauksen tai auton... - namisuku
...ja viha, kulkee Käsi Kädessä?:)
Esim. Vihaan Sinua Rakas:)
- IUÅB
1. suudelma suulle:rakastan sinua
2. suudelma korvalle:en voi elää ilman sinua
3. suudelma poskelle:ystävyyttä
4. suudelma otsalle:uskollisuutta
5. suudelma kämmenelle:kaikki on lopussa
6. suudelma kaulalle:haluan olla hellä
7. suudelmassa täytyy olla aidot tunteet
8. aito suudelma kestää 28 sekunttia
9. suudelma:anteeksianto
10. poika katselee sinua ilkeästi:sinun on lähdettävä
11. poika astuu jalallesi:rakastan sinua
12. poika kompastuu syliisi:tässä olen
13. poika hyväilee korvaasi:en voi elää ilman sinua
14. poika pitelee sormenpäitäsi:haluan sinut omakseni
15. poika puhalataa tulitikun sammuksiin tytön kädestä: tahdon pusun
16. poika on tyttöä nuorempi:ystävyys kestää
17. tyttö on poikaa nuorempi:rakkaus on kovaa peliä
18. tyttö iskee vasenta silmää:saat tehdä mitä haluat
19. taputus otsaan:mene pois
20. poika iskee tytölle silmää:rakastan sinua
21. suudelma ei saa mennä silmiin
22. katsominen toisen silmiin on sallittu vasta suudelman jälkeen
23.aito rakkaus ei lopu koksaan :-*- namisuku
...NIIN Suloisia lauseita ja Totuuksia=D
- 10.
oliko se tunne rakkautta, ehkä.
olen kovin miettinyt, mitä on rakkaus,
onko se sitä, kun en voi puolisoa pettää, tai jättää,
kun hän on olut niin hyvä minulle,
vai mitä se on.- namisuku
...Huokaus...silloin alle parikymppisenä Elämä oli yhtä Ajatonta ja kiireetöntä (Rakkauden) Hurmaa...voih ihan Sieulua Sykertää=D
Kyllä Rakkauden ON oltava nykypäivänä, Halua olla Luonansa ja Kanssansa. että Siinä (Tässä) on Hyvä Olla=D
Lämmintä Hehkua Päivääsi=) - tyhmäkin
namisuku kirjoitti:
...Huokaus...silloin alle parikymppisenä Elämä oli yhtä Ajatonta ja kiireetöntä (Rakkauden) Hurmaa...voih ihan Sieulua Sykertää=D
Kyllä Rakkauden ON oltava nykypäivänä, Halua olla Luonansa ja Kanssansa. että Siinä (Tässä) on Hyvä Olla=D
Lämmintä Hehkua Päivääsi=)sitä oli,ja kokemattomuudesta kai se johtui,,
Tunteet oli aitoja,vahvoja,rajuja-se palo ja kiihko-
minne ne on kadonneet?
Mikään ei tunnu miltään,paitsi rakkaus eläimiin.
Olen pelkkää kyynelvirtaa,kun on kysymys eläimistä,ilossa ja surussa... - namisuku
tyhmäkin kirjoitti:
sitä oli,ja kokemattomuudesta kai se johtui,,
Tunteet oli aitoja,vahvoja,rajuja-se palo ja kiihko-
minne ne on kadonneet?
Mikään ei tunnu miltään,paitsi rakkaus eläimiin.
Olen pelkkää kyynelvirtaa,kun on kysymys eläimistä,ilossa ja surussa......Nuorena oli Silloin Nyt ON Nyt=D
Kyllä sitä ympäriltään Löytää kaikkea mukavaa ja Mielenkiintoista nytkin, kun vaan pitää Mielensä Avoinna ja Katselee Avoimin Silmin=D
Eläimet tuovat oman Ihanan Lisänsä Ihmisen Elämänkaareen=D
Meilläkin on nyt uusin Kissani (kiimassa) ja Punainen Angorakolli sitä astuupi...huokaus...toivottavasti kohta loppunee astumiset. Täällä on Niin kauhea mourunta:(
Jos Sinulla on aikaa, piipahda SynttäriAvauksessani Ylempänä, voipi jutskata niitä näitä, kun jutustelu on avoin=) - syytä
namisuku kirjoitti:
...Nuorena oli Silloin Nyt ON Nyt=D
Kyllä sitä ympäriltään Löytää kaikkea mukavaa ja Mielenkiintoista nytkin, kun vaan pitää Mielensä Avoinna ja Katselee Avoimin Silmin=D
Eläimet tuovat oman Ihanan Lisänsä Ihmisen Elämänkaareen=D
Meilläkin on nyt uusin Kissani (kiimassa) ja Punainen Angorakolli sitä astuupi...huokaus...toivottavasti kohta loppunee astumiset. Täällä on Niin kauhea mourunta:(
Jos Sinulla on aikaa, piipahda SynttäriAvauksessani Ylempänä, voipi jutskata niitä näitä, kun jutustelu on avoin=)pitää pitkä breikki keskustelulle ja ottaa hyvää raikastavaa miksei rakastavaa kossua. oikoo ajatuksia.
- namisuku
syytä kirjoitti:
pitää pitkä breikki keskustelulle ja ottaa hyvää raikastavaa miksei rakastavaa kossua. oikoo ajatuksia.
...ota ihmeessä;)
- p--n
namisuku kirjoitti:
...ota ihmeessä;)
Siitä vaan jos ymmärrät ees!
- namisuku
p--n kirjoitti:
Siitä vaan jos ymmärrät ees!
...heh;/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä692311Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2481406- 831242
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281175
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3391141