Mikä olisi sopiva kone aloittelialle, joka tuhonnut yhden sähkölentokoneen, jota ei muka saisi lennättämällä rikki.
Hintakaan ei järin suuri tarvitsisi olla.
Tänne nyt ehdotuksia satelemaan...
Hyvä, kestävä kone aloittelialle
22
3416
Vastaukset
- riittänee
Ja tämä on sitten todella edullinen kone ja halkeamat voi korjata hetkessä pikaliimalla. Tällä ei tarvitse osata mitenkään laskeutua, kun se tulee itse siististi alas, jos ei käytä moottoreita. Paitsi jos tekee syöksyn liian matalalla, niin silloin kopsahtaa maahan.
Vinkkejä tuolla alemmassa ketjussa...- ...Paljon...
...Mietin
- lennättäjä123
...Paljon... kirjoitti:
...Mietin
Ottaisin mielelläni vähän pienemmän koneen. Siis tuossa pelottaa nuo pitkät siivet..
:D - Marchand F360 -pilotti
lennättäjä123 kirjoitti:
Ottaisin mielelläni vähän pienemmän koneen. Siis tuossa pelottaa nuo pitkät siivet..
:DMitä tarkoitat tuolla? Haittaako pitkät siivet kuljetusta vai säilytystä? Saahan ne irti ja taas kiinni, kun ruuvaa pari ristipääruuvia. Eikä niitä siipiä tarvitse itse kasata, vaan ovat valmiita (solumuovia).
Pitkät siivet vähentävät siipikuormaa ja lentonopeutta ja lisäksi rauhoittavat koneen käytöstä. Myös liito-ominaisuudet ovat hyvät.
Tässä videoita kolmenkympin koneesta:
http://www.youtube.com/results?search_query=marchand f360&search_type=
http://www.youtube.com/results?search_query=marchand sky fighter&search_type= - hihhuli
itse ostin marchandin ja propellit on jo mäsänä
- Keai
hihhuli kirjoitti:
itse ostin marchandin ja propellit on jo mäsänä
Ei olisi jos lennokilla olisi lennetty oikein ja asianmukaisella säällä. Itselläni ollut tuo kone jo 2 vuotta, enkä ole tarvinnut käyttää yhtäkään varapropellia! Oletko siis rikkonut varapropellitkin? :D
- Amatööri 2
Mistä ostit, tuon sky fighterin? Kun olen tässä kanssa etsiskelyt itselleni konetta ja kiinostuin tästä koneesta.
- alkuun...
Kyosholta löytyy aloittelijalle sopivia puistolennokkeja. Kysy kauppiaalta mikä kannattaa tilata/ostaa.
Jos sulla on jo radio-ohjauslaitteet, niin niitä kannattaa hyödyntää seuraavassa koneessa eli ostaa pelkkä kone.- joku jostakin
Kannattaa ostaa tää Marchand Sky fighter koska se kestää. Ja helppo korjata vaikka vähän hajoaakin. Suosittelen lämpimästi kaikille :D
- rckokeilija
Itselläni ollut rc-taivas.net sivuilla myynnissä oleva SkyFlyer 100. Kone on kestänyt kovat alastulot ja pari sähkötolppaan törmäystäkin. Pieniä paikkauksia on liimalla tehty mutta toimii hyvin edelleen. Kone on muutenkin hauska ja vakaa lennettävä.
- kova koura...
Tuo kestää törmäykset puihin ja pensaihin ja vähän kovemmatkin laskeutumiset.
Maksaa 31 - 45 € paikasta riippuen ja hintaan sisältyy kone, ohjain, akku ja laturi.- minä taas
mistä sais uuden kun mulla meni se niin hajalle et sitä ei voi lennättää
- joku
minä taas kirjoitti:
Toi sky fighter on vähän samanlainen kun sky flyer 100 Pitäskö ostaa :)
- Hajallle?
minä taas kirjoitti:
Mitenkä tuo lennokkisi meni hajalle? Elektroniikka-vaurio vai runko- tai siipivaurio?
Uskon että tuo sinunkin kone olisi mahdollista korjata, jos on rikki siivistä tai rungosta. Itse korjasin ihan romun koneen rungon ja siivet kuumaliimalla, teipillä ja uretaanivaahdolla.
Lähes aina ovat nimittäin tämmöiset koneet korjattaavissa :D - Ostaa
joku kirjoitti:
Toi sky fighter on vähän samanlainen kun sky flyer 100 Pitäskö ostaa :)
Kannattaisi ostaa SkyFighter, koska tuo toinen on kaksi kertaa kalliimpi ja muuten lähes sama kone.
Minä en ainakaan ostaisi tuota SkyFlyer 100 lennokkia koska on niin kallis tuohon Marchandin koneeseen verrattuna :D - Marchand-lentäjä...
Hajallle? kirjoitti:
Mitenkä tuo lennokkisi meni hajalle? Elektroniikka-vaurio vai runko- tai siipivaurio?
Uskon että tuo sinunkin kone olisi mahdollista korjata, jos on rikki siivistä tai rungosta. Itse korjasin ihan romun koneen rungon ja siivet kuumaliimalla, teipillä ja uretaanivaahdolla.
Lähes aina ovat nimittäin tämmöiset koneet korjattaavissa :D..työntämällä siiven päistä ohuita grillitikkuja sisään niin pitkälle kuin jaksoin ja katkaisemalla ylimääräisen osan sivuleikkureilla.
- Marchandmies
Marchand-lentäjä... kirjoitti:
..työntämällä siiven päistä ohuita grillitikkuja sisään niin pitkälle kuin jaksoin ja katkaisemalla ylimääräisen osan sivuleikkureilla.
Moro!,
Tiedän, vanha aihe mutta tietääkö kukaan mistä Marchandin SkyFighteriin saisi potkureita? Meinaan vaan kun on enää yksi potkuri jäljellä eikä sillä paljoa lennellä!
-Kiitos! =)
- rc pro
osta piper se on helppo lennätettävä ja sopii aloittelialla
- lennättäjä...
Iso "oikea" rc-liidokki on usein paljon helpompi lennättää kuin äkkinäisesti käyttäytyvä pieni lelukone. Esim. Multiplex EasyGlider Pro.
- Rauhanmies
Mitä Multiplex EasyGlider Pro:hon tms. täytyisi ostaa, jotta sitä voisi potkurikäyttöisenä lennättää ?
Lähinnä kiinostaisi suuntaa antava arvio mikä olisi paketin hinta ?
Kiitän tiedosta ! - Aloittelija..
Rauhanmies kirjoitti:
Mitä Multiplex EasyGlider Pro:hon tms. täytyisi ostaa, jotta sitä voisi potkurikäyttöisenä lennättää ?
Lähinnä kiinostaisi suuntaa antava arvio mikä olisi paketin hinta ?
Kiitän tiedosta !Tilasin Model Maniacs Onlinesta
- Multiplex Easy Glider Pro
- pienin Power Set (moottori potkuri nopeudensäädin jarrulla)
- 2 x tiny-S servo
- 2 x Nano-S servo
- 2 kpl lyhyitä servon jatkojohtoja
- 2 kpl pitkiä servon jatkojohtoja
- akku Multiplex 7,4 V 3 000 mAh Lipo
Lisäksi ostin Kärkkäiseltä
- iMax-laturi
- Futaba 6 EXA 2,4 GHz -radiolaitteisto (ohjain vastaanotin)
- punaista styrox-maalia 2 prk
- tummansinistä stryrox-maalia 1 prk
- askarteluveitsi
- pikaliimaa
- pikaliiman aktivaattoria
Yhteensä meni reilu 400 €. On muuten ihan erilainen kone kuin Marchandin lelu-Sky Fighter. Voi oikeasti ohjata eikä vain toivoa mihin kone menee. Ja todella liitäääääää! Helppo ja nopea kasata, koska ei ole monta osaa ja on hyvät ohjeet.
Nopari pitää ohjelmoida (ei ole pakko) ennen lentoa, jos haluaa jarrun päälle eli taittolapapotkuri pysähtyy ja menee runkoa vasten, kun moottori ei käy.
KATSO www.lennokit.net!!!!!
- ???
http://371d7a86.linkseer.net TUOLTA LÖYTYY KAIKEN LAISTA SIELLÄ ON AMMATTILAISILLE KUTEN ALOITTELIJOILLE KATSO LISÄÄ SIVULTA http://371d7a86.linkseer.net SE ON PERSON RC PLANE OIKEUDET PIDÄTETÄÄN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086