Hyvä, kestävä kone aloittelialle

Surkea lennättäjä

Mikä olisi sopiva kone aloittelialle, joka tuhonnut yhden sähkölentokoneen, jota ei muka saisi lennättämällä rikki.
Hintakaan ei järin suuri tarvitsisi olla.
Tänne nyt ehdotuksia satelemaan...

22

3391

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittänee

      Ja tämä on sitten todella edullinen kone ja halkeamat voi korjata hetkessä pikaliimalla. Tällä ei tarvitse osata mitenkään laskeutua, kun se tulee itse siististi alas, jos ei käytä moottoreita. Paitsi jos tekee syöksyn liian matalalla, niin silloin kopsahtaa maahan.

      Vinkkejä tuolla alemmassa ketjussa...

      • ...Paljon...

        ...Mietin


      • lennättäjä123
        ...Paljon... kirjoitti:

        ...Mietin

        Ottaisin mielelläni vähän pienemmän koneen. Siis tuossa pelottaa nuo pitkät siivet..
        :D


      • Marchand F360 -pilotti
        lennättäjä123 kirjoitti:

        Ottaisin mielelläni vähän pienemmän koneen. Siis tuossa pelottaa nuo pitkät siivet..
        :D

        Mitä tarkoitat tuolla? Haittaako pitkät siivet kuljetusta vai säilytystä? Saahan ne irti ja taas kiinni, kun ruuvaa pari ristipääruuvia. Eikä niitä siipiä tarvitse itse kasata, vaan ovat valmiita (solumuovia).

        Pitkät siivet vähentävät siipikuormaa ja lentonopeutta ja lisäksi rauhoittavat koneen käytöstä. Myös liito-ominaisuudet ovat hyvät.

        Tässä videoita kolmenkympin koneesta:

        http://www.youtube.com/results?search_query=marchand f360&search_type=

        http://www.youtube.com/results?search_query=marchand sky fighter&search_type=


      • hihhuli

        itse ostin marchandin ja propellit on jo mäsänä


      • Keai
        hihhuli kirjoitti:

        itse ostin marchandin ja propellit on jo mäsänä

        Ei olisi jos lennokilla olisi lennetty oikein ja asianmukaisella säällä. Itselläni ollut tuo kone jo 2 vuotta, enkä ole tarvinnut käyttää yhtäkään varapropellia! Oletko siis rikkonut varapropellitkin? :D


      • Amatööri 2

        Mistä ostit, tuon sky fighterin? Kun olen tässä kanssa etsiskelyt itselleni konetta ja kiinostuin tästä koneesta.


    • alkuun...

      Kyosholta löytyy aloittelijalle sopivia puistolennokkeja. Kysy kauppiaalta mikä kannattaa tilata/ostaa.

      Jos sulla on jo radio-ohjauslaitteet, niin niitä kannattaa hyödyntää seuraavassa koneessa eli ostaa pelkkä kone.

      • joku jostakin

        Kannattaa ostaa tää Marchand Sky fighter koska se kestää. Ja helppo korjata vaikka vähän hajoaakin. Suosittelen lämpimästi kaikille :D


    • rckokeilija

      Itselläni ollut rc-taivas.net sivuilla myynnissä oleva SkyFlyer 100. Kone on kestänyt kovat alastulot ja pari sähkötolppaan törmäystäkin. Pieniä paikkauksia on liimalla tehty mutta toimii hyvin edelleen. Kone on muutenkin hauska ja vakaa lennettävä.

    • kova koura...

      Tuo kestää törmäykset puihin ja pensaihin ja vähän kovemmatkin laskeutumiset.

      Maksaa 31 - 45 € paikasta riippuen ja hintaan sisältyy kone, ohjain, akku ja laturi.

      • minä taas

        mistä sais uuden kun mulla meni se niin hajalle et sitä ei voi lennättää


      • joku
        minä taas kirjoitti:

        mistä sais uuden kun mulla meni se niin hajalle et sitä ei voi lennättää

        Toi sky fighter on vähän samanlainen kun sky flyer 100 Pitäskö ostaa :)


      • Hajallle?
        minä taas kirjoitti:

        mistä sais uuden kun mulla meni se niin hajalle et sitä ei voi lennättää

        Mitenkä tuo lennokkisi meni hajalle? Elektroniikka-vaurio vai runko- tai siipivaurio?

        Uskon että tuo sinunkin kone olisi mahdollista korjata, jos on rikki siivistä tai rungosta. Itse korjasin ihan romun koneen rungon ja siivet kuumaliimalla, teipillä ja uretaanivaahdolla.

        Lähes aina ovat nimittäin tämmöiset koneet korjattaavissa :D


      • Ostaa
        joku kirjoitti:

        Toi sky fighter on vähän samanlainen kun sky flyer 100 Pitäskö ostaa :)

        Kannattaisi ostaa SkyFighter, koska tuo toinen on kaksi kertaa kalliimpi ja muuten lähes sama kone.

        Minä en ainakaan ostaisi tuota SkyFlyer 100 lennokkia koska on niin kallis tuohon Marchandin koneeseen verrattuna :D


      • Marchand-lentäjä...
        Hajallle? kirjoitti:

        Mitenkä tuo lennokkisi meni hajalle? Elektroniikka-vaurio vai runko- tai siipivaurio?

        Uskon että tuo sinunkin kone olisi mahdollista korjata, jos on rikki siivistä tai rungosta. Itse korjasin ihan romun koneen rungon ja siivet kuumaliimalla, teipillä ja uretaanivaahdolla.

        Lähes aina ovat nimittäin tämmöiset koneet korjattaavissa :D

        ..työntämällä siiven päistä ohuita grillitikkuja sisään niin pitkälle kuin jaksoin ja katkaisemalla ylimääräisen osan sivuleikkureilla.


      • Marchandmies
        Marchand-lentäjä... kirjoitti:

        ..työntämällä siiven päistä ohuita grillitikkuja sisään niin pitkälle kuin jaksoin ja katkaisemalla ylimääräisen osan sivuleikkureilla.

        Moro!,

        Tiedän, vanha aihe mutta tietääkö kukaan mistä Marchandin SkyFighteriin saisi potkureita? Meinaan vaan kun on enää yksi potkuri jäljellä eikä sillä paljoa lennellä!


        -Kiitos! =)


    • rc pro

      osta piper se on helppo lennätettävä ja sopii aloittelialla

    • lennättäjä...

      Iso "oikea" rc-liidokki on usein paljon helpompi lennättää kuin äkkinäisesti käyttäytyvä pieni lelukone. Esim. Multiplex EasyGlider Pro.

      • Rauhanmies

        Mitä Multiplex EasyGlider Pro:hon tms. täytyisi ostaa, jotta sitä voisi potkurikäyttöisenä lennättää ?
        Lähinnä kiinostaisi suuntaa antava arvio mikä olisi paketin hinta ?

        Kiitän tiedosta !


      • Aloittelija..
        Rauhanmies kirjoitti:

        Mitä Multiplex EasyGlider Pro:hon tms. täytyisi ostaa, jotta sitä voisi potkurikäyttöisenä lennättää ?
        Lähinnä kiinostaisi suuntaa antava arvio mikä olisi paketin hinta ?

        Kiitän tiedosta !

        Tilasin Model Maniacs Onlinesta
        - Multiplex Easy Glider Pro
        - pienin Power Set (moottori potkuri nopeudensäädin jarrulla)
        - 2 x tiny-S servo
        - 2 x Nano-S servo
        - 2 kpl lyhyitä servon jatkojohtoja
        - 2 kpl pitkiä servon jatkojohtoja
        - akku Multiplex 7,4 V 3 000 mAh Lipo

        Lisäksi ostin Kärkkäiseltä
        - iMax-laturi
        - Futaba 6 EXA 2,4 GHz -radiolaitteisto (ohjain vastaanotin)
        - punaista styrox-maalia 2 prk
        - tummansinistä stryrox-maalia 1 prk
        - askarteluveitsi
        - pikaliimaa
        - pikaliiman aktivaattoria

        Yhteensä meni reilu 400 €. On muuten ihan erilainen kone kuin Marchandin lelu-Sky Fighter. Voi oikeasti ohjata eikä vain toivoa mihin kone menee. Ja todella liitäääääää! Helppo ja nopea kasata, koska ei ole monta osaa ja on hyvät ohjeet.

        Nopari pitää ohjelmoida (ei ole pakko) ennen lentoa, jos haluaa jarrun päälle eli taittolapapotkuri pysähtyy ja menee runkoa vasten, kun moottori ei käy.

        KATSO www.lennokit.net!!!!!


    • ???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe