Olen 12 vuotias ja mulla on kamalasti raskausarpia rinnoissa ja mahassa sekä selässä ja hiukan polvien takana.
Häväettää niin paljon etten kehtaa mennä uimahalliin ja liikassa en vaihda vaatteita.
Olen 163 cm ja n.60 kg tiedän olen lihava!
Auttaako jos laihdutan, lähteekö raskausarvet tai onko jotain millä ne saa pois?
Oon yrittänyt katsoa netistä mutta jossain sanotaan ettei ne lähde ikinä ja jossain on jotain voiteita, mutta saako semmotteita voiteita apteekista ilman reseptiä????
raskausarvet
12
6468
Vastaukset
- epätäydellinen tyttö
Arvet eivät katoa vaikka laihtuisit, mutta jos lihot nopeasti, niitä tulee lisää. Vuosien myötä ne vaalenevat. On olemassa voiteita, joiden väitetään häivyttävän arpia, voithan kokeilla sellaisia jos sinulla on varaa. Tuskin niihin reseptiä tarvitsee. Kysele kaupoista ja apteekeista.
Et ole painosi puolesta liian lihava. Mutta on hyvä, jos kuntoilet ja syöt terveellisesti. Syö paljon kasviksia, vältä valkoista vehnää (leivonnaiset ja valkoinen leipä) ja sokeria. Älä napostele, vaan syö tarpeeksi ruoka-aikoina. Juo paljon vettä, älä polta tai käytä alkoholia. Jos sinua vaivaa makeanhimo, syö enemmän proteiinia, se auttaa joillain ihmisillä.
Älä sure niitä arpia. Korosta mieluummin hyviä puoliasi. Muutenkin on turha liikaa tuijottaa omaan napaan, kun elämässä on paljon muutakin mielenkiintoista, kenenkään vartalo tai elämä muutenkaan ei ole täydellistä. Jos asenteesi on positiivinen ja uskallat nauttia elämästäsi, tulet itsevarmemmaksi ja annat vähemmän painoarvoa vartalosi virheille.- noin....
mulla tuli kans nuorena reisiin ja jalkojen taipeisiin raskausarpia. Eikä ollut painosta kyse. Sunkin kohdalla voi olla siitä kyse, että kasvat vielä ja kudos ei pysy mukana. Monta kertaa pojilla näkee selässä arpeutumaa, joka johtuu ihan samasta syystä. Nämä arvet vaalenevat ajan myötä eikä mulle ole niistä kukaan huomautellut. Muista rasvailla ihoa pesujen jälkeen. Toiset vain saavat näitä raskausarpia helpommin.
- saman kokenut
Itselleni tuli arpia jo 5 lk:lla ja luulin sitä syöväksi, pelkäsin monta vuotta ennen kuin selvisi että ovat vaarattomia. Ne vaalenee iän mukana eli muuttuvat ihon värisiksi mutta pois ne eivät koskaan lähde. Olen 33-vuotias ja arvet yhä tallella mutta haaleina. Kannattaa hommata tukevat rintaliivit, ne ehkä vähän estävät ettei arpia tule enemmän.
Minulla oli niitä todella paljon ja muistan kuinka häpesin niitä, muistan myös kuinka jouduin poikaystävälleni selittämään että ne on raskausarpia joita tulee jos iho on ohut herkästi, näyttivät kissan naarmuilta... - on harvassa
Ei äkkisiltään tule mieleen täysin raskausarvetonta ystävää, ja aika monet naisten saunat on käyty. Niitä on lihavilla ja laihoilla, pitkillä ja lyhyillä, löytyy reisistä ja rinnoista, selästä, käsivarsista, vatsasta... eihän ne kauniita ole, mutta vaalenevat ajan kanssa. Jopa hoikalla miehelläni on POLVISSA raskausarpia, nuoruusiän hurjan pituuskasvun vuoksi.
Olet aivan normaalipainoinen, ja vartalosi suhteet muuttuvat vielä todennäköisesti naisellisimmiksi, vaikka paino pysyisi samassa. Sinulla ei ole mitään syytä laihduttaa, mutta kuten sanottu, on hieno juttu jos muuten haluaa pitää huolta itsestään.
Raskausarvet vaalentaa aika ja kadottaa kirurgin veitsi. Jotkut kalliit voiteet voivat ehkäistä arpien syntyä ja hieman nopeuttaa vaalenemista, mutta onkohan tuo todella sen arvoista? - epämuodostunu tyttö
oon kans 12 ja mulla on kans raskausarpia:D vihaan niitä YLIKAIKEN! mun pylly on levee ja vihaan farkkuja, käytän siksi mustia leginsejä jotka eivät näytä läskejä reisejäni:D painan saman verran.. oon saman pitunen , mun monet kaverit on ihan SAIRAAN LAIHOJA ja pidän laihoja täydellisinä! koska mulla on nää raskausarvet, en voi pitää rannalla bikiinejä enkä pyllyni leveyden takia.. vaikee ettii housujaki.. oon tehny nyt viikon verran joka ilta 200 vatsalihasta eikä tunnu missää vielkää..
- härrekyyd
Sano että olet trolli, etkä tosissasi.
Jos olet tosissasi, huolestuttavaa tuossa ei ole se, että olisit muka lihava. Huolestuttavaa on se, että 12 vuotiaana jo suhtaudut siihen noin. Herrajumala, sinä oot vasta 12 vuotias. Oletko kuullut pituuskasvusta? Sen aikana lapsenpyöreys katoaa, enkä usko että olet edes mitenkään erityisen suurikokoinen.
Ps. Leggingsit eivät ole housut. Ja nehän ne vasta näyttävätkin kaikki "läskit", jotka kuvittelet omistavasi (;
- :)
ei siihen auta muu kuin laihduttaminen
- Emmaaa
Mäkin olen 12v ja olen 170cm ja 80kg. En ole läski mahasta, olen laiha. Mulla on silti raskausarpia rinnoissa ja reisissä. Kerroin niistä arvista terkkarille ja löysin apteekista voiteen joka peittää arpia. Arvet eivät ole lähteneet, mutta ne vaalenevat ajan myötä enkä enää kiinnitä huomiota niihin.
Jokainen on arvokas, oli arpia tai ei. Olen jättänyt myös naposteluja pois. - asdffghjklööä
Et ole läski, vaan ihan normaalipainoinen.
- moityyppi
Sama juttu!
- normaalipainoinen
Mitä helekutin raskausarpia ton ikäisillä on?! Toivottavasti eivät mukulaa ole saaneet? Kyllä ne viirut ovat ihan kasvuun liittyviä eikä ylipainoon. Raskausarvet tulevat todellakin silloin kun odottaa lasta ja iho venyy. Meneppä ketjun aloittaja lapsukainen terveydenhoitajan puheille jos äitisi ei sinua osaa neuvoa ja jätä tommoset ylipainosta puhumiset pois!
- Funnayh
Se on aivan normaalia että on raskausarpia itsekkin olen 12 ja kysyin vanhemmiltani onko tämä normaalia he sanoivat että se on normaalia joka saattaa tulla jo 12 vuotiailla kun murrosikä lähestyy. Eli voit mennä uimaan ja liikkaamaan ei ole mitään hävettävää😉😃😊
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173846
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1782346Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731567Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231037- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42872Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73831Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800- 100799