raskausarvet

hämminkäinen

Olen 12 vuotias ja mulla on kamalasti raskausarpia rinnoissa ja mahassa sekä selässä ja hiukan polvien takana.

Häväettää niin paljon etten kehtaa mennä uimahalliin ja liikassa en vaihda vaatteita.

Olen 163 cm ja n.60 kg tiedän olen lihava!

Auttaako jos laihdutan, lähteekö raskausarvet tai onko jotain millä ne saa pois?

Oon yrittänyt katsoa netistä mutta jossain sanotaan ettei ne lähde ikinä ja jossain on jotain voiteita, mutta saako semmotteita voiteita apteekista ilman reseptiä????

12

5003

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makunouchi kun

Joo ei auta laihdutus. Kyllä ne arvet siitä vaalenee pikkuhiljaa mutta ei ne kokonaan pois lähde. Älä anna niiden häiritä. Mulla on niitä vatsassa, rinnassa ja hauiksissa, eikä ne mua ole pahemmin häirinneet. Kyllä minä olen ainakin uimahallissakin kulkenut eikä mitään ongelmaa

• ADSAFRtet

Mulla on sisäreidessä raskaus arpia, ne näyttää ihan teiniangsti viilloilta. :s sen takia olen miettinyt jos jättäisin uimisen välistä..

• tyttö91__

Saat ne pienenemään vain laihduttamalla. Itse painoin joskus 66kg ja olin saman pitune ku sie, arvet katosivat melkein kokonaan kun laihduin 53kiloon.

• älä viitsi edes

raskausarpia ei saa laihduttamalla pienenemään, ei todellakaan. kun arvet kerran ilmestyvät on niistä mahdoton päästä eroon muutoin kuin laserhoidon avulla. edesvastuutonta kehottaa nuorta _normaalipainoista_ ihmistä laihduttamaan, vieläpä noin typerän asian vuoksi.

ps. venymisarpia tulee lähes jokaiselle tytölle/naiselle murrosiässä, katsele ympärillesi tarkemmin niin huomaat ettet ole ainoa. :-)

• mineca

Itselläni oli ihan sama juttu 12-vuotiaana, olin jopa samanpituinen ja painoinen. Raskausarpia tulee, kun keho alkaa saada naisellisempia muotoja, eikä siinä varsinaisesti auta laihdutus. Mutta oman kokemukseni perusteella voin kertoa, että ne kyllä haalistuu myöhemmin niin, ettei niistä jää juuri mitään jäljelle. Näkyvimmät ne on vaan siinä vaiheessa, kun niitä tulee, eli just tuossa iässä.
      Ei se taida kovin harvinaista edes olla, kyllähän niitä tulee monille ihmisille enemmän tai vähemmän, jos vaikka rinnat, lantio/reidet (tai raskaudessa vatsa) kasvaa niin nopeasti, ettei iho ehdi mukaan.

Siinä 8-9-luokalla muutin syömistäni terveellisemmiksi, vähemmän hiilihydraatteja (kuten vaaleaa leipää, pullaa yms, ja sen sijaan enemmän salaattia, hedelmiä ja täysjyvätuotteita). Painoa putosi kuutisen kiloa, mitat tasaantuivat kasvaessa kuin itsestään, ja nykyisin raskausarvista ei ole jäljellä kuin pieniä haaleita jälkiä, joita ei edes huomaa, ellei katso läheltä.

Eli todennäköistä on, että tilanne korjaantuu kyllä. Jos alat syödä terveellisesti ja teet vaikka reippaan kävelylenkin kerran tai kaksi viikossa, niin painosi tasaantuu hyviin mittoihin parissa vuodessa. Ja raskausarvet haalistuvat kuin itsestään.

Sitä odotellessa jos ei muuta kehtaa, niin voihan liikkavaatteet vaihtaa vaikka vessassa, ennen ja jälkeen liikkatunnin. Monessa pukkarissakin on wc, jossa voi käväistä kiskaisemassa ainakin puhtaan paidan päälle, ettei hiki haise myöhemmin päivän aikana, minusta se olisi hävettävämpää kuin raskausarvet. :D

• ipak

Jep, Mul on kans raskausarpia rinnoissa, kyljissä, pepussa ja reisis. Niit on tosiaankin paljon. Mutta olen kyllä nyt huomannut että ne ovat todella paljon haalistuneet, mutta edelleen näkyvät. Kaipa ne tässä kokonaan lähtevät ajan kulues :)

• surullinen ihminen.

Joo..mulle tuli ne..varmaan...11 vuotiaana..ja ne ei lähe ikinä!!!! >:(
      Niitä on vaan rinnoissa...lähtee sellai jänskästi eri suuntii nännistä päin! -,-

Ne ei varmaan ikinä lähe pois.. :`(

• Yks arpinen lisää

Ei raskausarvista valitettavasti koskaan pääse eroon koska se iho menee rikki siitä arven kohdalta. Vaikkei se menekään puhki niin kuin haavassa, niin osa siitä ihosta kuitenkin repeää venymisen seurauksena ja siihen kohtaan syntyy arpi. Raskausarpia voi kuitenkin ehkäistä ja niiden vaalenemista voi nopeuttaa oikeilla aineilla. Yleensä varsinkin raskaana oleville suositellaan mahan rasvaamista kookosvoilla pari kertaa päivässä. Se pitää ihon kimmoisana ja se venyy paremmin eikä repeä niin helposti mahan kasvaessa.

Itse tilasin iHerb.comista sellaista voidetta kuin Quantum Health Scar Reducing Herbal Cream, joka auttaa vaalentamaan raskausarpia. Tai oikeastaan tilasin sen aknearpia varten ja kun se tehos niihin niin nyt on kokeilu menossa rintojen arpien kanssa. Sitten tilasin Heritage Productsin scarmassage öljyä, jonka pitäisi ehkäistä arpien syntymistä ja vaalentaa vanhoja arpia. Yhteensä hintaa tuli jotain 20 dollaria postikuluineen eli 14 euroa.

Tähän väliin pieni mainos: jos tilaatte tuolta iHerb.comista jotain niin plz käyttäkää mun suosituskoodia IVI312 (sen voi kopsata siihen kohtaan 'referral code'). Saatte sillä sen 5 dollaria alennusta ja mä saan bonareita. Mitään muuta merkitystä sillä ei ole ja saatte sitten oman koodin kun tilaatte tuolta.

Mut joo, mainokset sikseen 8), kannattaa oikeasti rasvata sitä ihoa kun on kaikkein kiivain kasvuvaihe menossa. Se ei välttämättä edes kestä kuin pari kuukautta, mutta sinä aikana saattaa iho "revetä" tosi pahasti ja ne arvet säilyy punaisena aika pitkään. Tai kai se vaihtelee yksilön ja ihotyypin mukaan, mutta itsellä on jo neljä vuotta siitä kun noita arpia alkoi ilmaantua rintoihin ja jenkkakahvoihin ja ovat vieläkin ihan punaisina. Ei kiva, mutta onneksi nuo erikoisvoiteet näyttävät vähän vaalentavan niitä. Jos voisin palata ajassa taaksepäin niin tekisin kaikkeni *ehkäistäkseni* noita arpia. Niiden korjaaminen sitten myöhemmin on paljon vaikeampaa.

• *97*tyttö

miten tuolt iherbistä voi tilata? onnistuuks postiennakolla?

• Yks arpinen lisää
        *97*tyttö kirjoitti:

miten tuolt iherbistä voi tilata? onnistuuks postiennakolla?

Ei onnistu tilaaminen postiennakolla tai laskulla kun se on amerikkalainen firma. Itse olen maksanut ihan tavallisella pankkikortilla. Tai siis debit-kortilla. Mulla on Nordean Visa debit ja sillä voi maksaa netissä ihan niin kuin luottokortillakin kunhan sen ensin aktivoi nettipankin kautta verkkokäyttöön (ilman aktivointia verkkokaupat eivät hyväksy sitä visa-kortiksi). En tiedä onko kaikilla pankeilla sama systeemi, mutta Nordeassa näin. Se debit-kortti siis toimii ihan visa-korttina netissä paitsi, että raha otetaan tililtä heti eikä myöhemmin luottokorttilaskulla.

iHerb.com toimii ihan niin kuin mikä tahansa muukin nettikauppa. Valitset sieltä tavaraa ostoskoriin ja sitten siirryt maksamaan. Jos olet ekaa kertaa ostamassa niin pitää ennen maksamista rekisteröityä, siis täyttää nimet ja osoitteet jne. Jos rekisteröitymisen yhteydessä annat tuon mun suosituskoodin (IVI312) niin saat viiden dollarin alennuksen ostoksistasi, eli käytännössä saat ne ilman postikuluja. Mitään muuta hyötyä tai haittaa tuosta ei sinulle ole. Sitten rekisteröitymisen jälkeen saat oman koodin, jonka voit antaa esim. jollekin kaverille, joka sitten saa alennusta ja sinä saat bonuksia kun olet suosittelija.

Postikulut tuolla menee sillain näppärästi, että kunhan tilaa alle 4 paunan painosta tavaraa (=1,8 kg) niin postikulut suomeen on vakio 4$ (=2,75€). Se lähetyksen painon arvioiminen on helppoa koska jokaisen tuotteen kohdalla lukee paino (shipping weight) siinä infoboksissa sivun oikeassa reunassa. Esim. nuo Scar Reducing Herbal Cream ja Scarmassage öljy painavat yhteensä vain 0.5 paunaa.

Raskausarpiin liittyvät tuotteet: http://www.iherb.com/Stretch-Marks#p=1&sr=2

• 12+4

Raskausarpia kannattaa hoitaa rasvaamalla ja pitämällä iho kosteana. Se sekä hoitaa jo tulleita arpia että ehkäisee uusien syntymistä. Kasvuvaiheessa se iho meinaa venyy joka päivä ja niitä arpia tulee niin kauan kuin kasvu jatkuu. Joistain erikoisaineista voi olla apua ja ainakin ne nopeuttavat arpien vaalenemista, vaikka sitä ihoa ei kokonaan saakaan ehjäksi. Onhan siitäkin paljon apua, että arpi ei heloita punaisena, vaan on ympäröivän ihon värinen.

• http://adf.ly/1vvD8

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe