Joo, luitte oikein. Olen 11 vuotias ja valitan keskustelupalstalle, että opettajani kiusaa.
Ei se mitään fyysistä ole, mutta annetaampa esimerkki:
Oli käsialatunti ja opettaja halusi nähdä kaikkien kirjoittamat sivut. Kun tuli minun vuoroni, opettaja nosti kirja hieman ylemmäksi ja sanoi kovaan ääneen koko luokalle, että "Ja tällaista käsialaa ei sitten saa tehdä!" Sitten ope vielä selitti, että käsialani on äärimmäisen epäselvää, eikä sitä pysty lukea.
Sen vielä ymmärrän, että kommentoi käsialaa, mutta alkaa näytellä sitä luokan edessä!
Saman tunnin aikana kaverini meni näyttämään vihkoaan opelle ja ope selosti vuorostaan hänen käsialastaan koko luokalle.
"Tää on niin pientä, että en minä sitä suostu lukemaan. Kirjoita uusiks, isommalla."
Kaikki käänty kattoo opeen päin ja sit se sano vielä
"Siis toi Veeran käsiala on niin pientä, et ei siitä voi saada selvää, muistakaa te kirjottaa isolla, ettei mun tarvi hankkia mikroskooppia!"
On se muutaki ehtiny keksiä, mut niitä mä en nyt tähän enää viitsi laittaa.
Opettaja kiusaa
16
1635
Vastaukset
- sitä simputusta
jota ei tarvitse hyväksyä.
Minä olin aikoinani samanlaisessa tilanteessa. Tuollaiset opet pitäisi hirttää munista, jos sellaiset kapistukset on ja jos ei ole niin sitten jotakin muuta;
kullekin ansionsa mukaan - kiusatun lapsen äiti
Omaa lastani ja muutamaa muuta natsihenkinen opettaja kiusasi ikäisenäsi Steiner-koulussa ja nöyryytti ja simputti sekä tiettyjä oppilaita että että näiden vanhempia, kunnes homma tuli koko karmeudessaan päivänvaloon. Opettajallasi on monia luokanopettajia vaivaava persoonallisuushäiriö, jossa minäkuva on aika pahasti vinksahtanut.
Kerro rohkeasti ja nopeasti asia vanhemmillesi, jotta he selvittävät asian ja puuttuvat siihen rehtorin kanssa. Koulu ja yksi sairas opettaja ei saaa tuhota oppilaan oppimisen iloa ja koulunkäyntiä! Oma asiamme meni lääninhallitukseen asti, jolloin selvisi, että edes opettajan "pätevyystodistus" ei ollut laillisia teitä hankittu.
Kun lapseni vaihtoi koulua, hän alkoi tykätä koulusta ja opettajatkin ovat mukavia ja kannustavia - siksi koulumenestyskin on hyvää. Tsemppiä sinulle! - kerro äidillesi
ja pyydä äitiä ottamaan yhteyttä rehtoriin.
Toisaalta,koska olet noin rohkea, mene itse reksin luo ja kerro asiasi!
Oppilaita pitää kannustaa oppimaan eikä listiä! - ***
ennemminkin suht keskinkertaisesti kirjoittavan nuoren tai aikuisen tekstiä. Että sellainen provo.
- provo..
Olen 11-vuotiaan äiti ja ammatiltani äikänope ja olen varsin saletti, että sinä olet ihan jotain muuta kuin 11. Kukaan 11-vuotias ei esimerkiksi sanoisi olevansa VASTA 11 tai käyttäisi sanoja äärimmmäinen tai kommentoi. Lisäksi viidennellä luokalla tuskin on käsialatunteja. Mutta jos tuo nyt olisi pahinta, mitä fiktiivinen opesi on tehnyt, niin eipä ole suuria sulla murheet, vaikkei käytös ihan kiitettävää olekaan.
- siihen, onko kirjoittaja
11- vai 81-vuotias, täytyy sanoa, että meillä täällä kotona on 11-vuotias, joka käyttäisi sanoja äärimmäinen ja kommentoi. Samalla lapsella on myös edelleen käsialatunteja (joista ei kyllä tykkää). Ja jos saivartelemaan lähdetään niin ei lause "Lisäksi viidennellä luokalla tuskin on käsialatunteja." kuulosta äikänopettajan kirjoittamalta.
- raukkaa
siihen, onko kirjoittaja kirjoitti:
11- vai 81-vuotias, täytyy sanoa, että meillä täällä kotona on 11-vuotias, joka käyttäisi sanoja äärimmäinen ja kommentoi. Samalla lapsella on myös edelleen käsialatunteja (joista ei kyllä tykkää). Ja jos saivartelemaan lähdetään niin ei lause "Lisäksi viidennellä luokalla tuskin on käsialatunteja." kuulosta äikänopettajan kirjoittamalta.
Sillä "teillä kotona" on sitten taas yksi lapsi, joka ei saa elää lapsuutta ja nuoruudesta hän ei voi edes haaveilla.
Äärimmäisen hienoa, eikö totta? - enpä oikein usko,
raukkaa kirjoitti:
Sillä "teillä kotona" on sitten taas yksi lapsi, joka ei saa elää lapsuutta ja nuoruudesta hän ei voi edes haaveilla.
Äärimmäisen hienoa, eikö totta?että hyvä tai huono kieli, sanavaraston laajuus ym. kertovat onnellisesta tai onnettomasta lapsuudesta tai lapsuuden puutteesta. Eiköhän se vain ole ennen kaikkea merkki siitä, kuinka paljon lapsi/nuori lukee ja kirjoittaa.
Tökkäsi vain silmään kommentin negatiivisuus, pika-analyysimäisyys ja jonkin asteinen kyynisyyys, joten teki mieli puolustaa alkuperäistä kirjoittajaa, jos vaikka onkin 11-vuotias. - provo ole
Äidinkielen opettajat ovatkin juuri niitä pahimpia koulukiusaajia.
- Hävettää ja vihastuttaa
Olen todella huono Ruotsissa, myönnän sen. Mutta opettajani nauraa selkäni takana minulle muiden opettajien kanssa, mikä on todella ikävää!
Oltiin menossa historian tunnille kun kuulin ystäväni kanssa opettajien keskustelevan kokeista, ruotsin opettaja sanoi kovaan ääneen; "Kyllä on todella naurettavaa kun 16-vuotias ei osaa ruotsia yhtään, hän ei varmaan edes yritä, vai onko hän vain
tyhmä?" Joo kyse oli minusta sillä hän antoi saman kokeen mistä oli paasannut minulle heti kauniin puheensa jälkeen...
Koska en voi sietää opettajaani näytin hänelle keskisormea kun hän meni ohitseni (eli tavallaan hänen selkänsä takana), mikä oli todella lapsellista, mutta sain siitä hetkellisen hyvän mielen, kuitenkin opettaja huomasi sen ja nyt puhuttelee minua vielä ikävämmin ja painostaa tunnilla vastaamaan kysymyksiin joihin en osaa vastata, vain tehdäkseen minut naurunalaiseksi!
Tunnen olevani täysi typesrys, otanko asian liian vakavasti?
Voinkohan valittaa johonkin?? - Ope minäkin
Edellä oleva viesti ei olE missään tapauksessa 11-vuotiaan kirjoittama, vaan luultavasti aikuisen.
- Nimetön
Mikä siinä on, että aikuinen ihminen ei usko lapsenkin olevan järkevä ja omilla aivoillaan ajatteleva ihminen?
Monilla opettajilla tuntuu olevan kummallinen tapa pitää itseään niin hirveän ylhäisenä ja tärkenänä, että oppilaat eivät ole mitään. Näin ei kuitenkaan ole onneksi kaikilla, enkä halua yleistääkään.
Minun mielestäni tuo kyseinen teksti voisi aivan hyvin olla 11-vuotiaan. Jos ihminen lukee paljon, kuuntelee vanhempiensa juttuja ja on vanhempiensa kanssa, niin tottakai kieli kehittyy.
Teksti ei tietysti ole selvästikään aivan normaalin lapsen tekemää. Hän saakin olla todella onnellinen taidostaan ja osaamisestaan. - Minäkin opettaja
Nimetön kirjoitti:
Mikä siinä on, että aikuinen ihminen ei usko lapsenkin olevan järkevä ja omilla aivoillaan ajatteleva ihminen?
Monilla opettajilla tuntuu olevan kummallinen tapa pitää itseään niin hirveän ylhäisenä ja tärkenänä, että oppilaat eivät ole mitään. Näin ei kuitenkaan ole onneksi kaikilla, enkä halua yleistääkään.
Minun mielestäni tuo kyseinen teksti voisi aivan hyvin olla 11-vuotiaan. Jos ihminen lukee paljon, kuuntelee vanhempiensa juttuja ja on vanhempiensa kanssa, niin tottakai kieli kehittyy.
Teksti ei tietysti ole selvästikään aivan normaalin lapsen tekemää. Hän saakin olla todella onnellinen taidostaan ja osaamisestaan.Tuo teksti ei mielestäni todellakaan ole 11- vuotiaan kirjoittama. Minäkin olen jokusen aineen urani aikana lukenut, joten olen asiasta varma.
- Nimetön
Mitenhän nämä vastaukset liittyi tähän alkuperäiseen aiheeseen? Miksi kaikki on menossa niin negatiiviseen suuntaan?
- ope-opiskelija
Nimetön kirjoitti:
Mitenhän nämä vastaukset liittyi tähän alkuperäiseen aiheeseen? Miksi kaikki on menossa niin negatiiviseen suuntaan?
Stop stop stop! Eipäs nyt tuomita kaikkia opettajia :) Opiskelen luokanopettajaksi ja olisi kurjaa kohdata vanhemmat, joilla on tuollaiset ennakko-oletukset. Varmasti opettajia löytyy joka junaan, mutta samoin on vanhempien laita. Enkä tuomitse/yleistä, tuon vain esiin toisenkin näkökulman.
- Mä täs vaan
ope-opiskelija kirjoitti:
Stop stop stop! Eipäs nyt tuomita kaikkia opettajia :) Opiskelen luokanopettajaksi ja olisi kurjaa kohdata vanhemmat, joilla on tuollaiset ennakko-oletukset. Varmasti opettajia löytyy joka junaan, mutta samoin on vanhempien laita. Enkä tuomitse/yleistä, tuon vain esiin toisenkin näkökulman.
Mun ope sano mulle kerran kun mä viittasin, että älä ähki. Voi luulla että sulla on vessahätä. Mua vähän harmitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019