KIELIKURSSILLE !

apua kipeästi tarvitseva

Olen kovasti suunnitellut että haluaisin kesällä lähteä kielimatkalle Iso-Britanniaan sillä englannin kielessä on ollut vaikeuksia..
Mutta totta kai äiti ja isä pistää vastaan koska matka on niin kallis.. He antaisivat minun lähteä jos keräisin itse rahat! Ongelmana on etten tiedä miten saisin kerätty huiman summan rahaa.. En pääsisi minnekkään töihin sillä olen vasta kolmetoista..
JOS JOLLAIN OLISI JOKIN IDEA NIIN OLISIN ERITTÄIN ERITTÄIN KIITOLLINEN!! TYHMÄLTÄKIN KUULOSTAVA IDEA VOI OLLA TÄRKEÄ! :))

5

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuotta vielä

En suosittele kielikurssia alle 15-vuotiaalle. Kuukausi on iso juttu olla pois kotoa sen ikäisenä, eikä kielitaito ole yleensä niin hyvä että siitä kurssista saisi kaiken irti. Kaikki kaverini, jotka olivat kurssilla 14-vuotiaana, ovat sitä mieltä ettei olisi kannattanut lähteä niin lapsena. Itse täytin kurssilla 17, ja silloin sain todellakin kurssista kaiken irti!
      Mutta, 14-15-vuotiaalle on jo mahdollisia kesätyöt, esim. lapsenhoito. Mikäli siis olet ollut lasten kanssa ja osaat homman... 4H:lla on ainakin aikaisemmin ollut koiranhoitoa josta saa jotain taskurahaa. Sovi vanhempiesi kanssa jos vaikka saisit ylimääräisistä kotihommista jotain korvausta, esim. otat lisätiskivuoron tai siivousvuoron tai pyykkivuoron tai kokkausvuoron... Tai ajat nurmikon kesällä, kitket kasvimaan. Jos sinulla on isovanhempia, käy heillä siivoamassa ja pesemässä ikkunat. Kesällä on hirvittävä määrä vanhuksia, jotka eivät saa mattojaan pestyä itse ja ilomielin maksaisivat jokusen kympin jos joku sen tekisi! Hommia kyllä löytyy jos on tahtoa!

• mielta minäkin

Odota rauhassa ja opettele kieltä ahkerasti, että olisit jo hyvä sinne mennessäsi.
        Vaihto-oppilas on hyvä ja edullinen vaihtoehto, kysy koulussa opettajalta neuvoa.

• apua kipeästi tarvitseva.

Olisin lähdössä vain kahden viikon juniorikurssille jonne olisi tulossa 9-14vuotiaita.. mutta kiitos silti :DD

• kaikki...
        apua kipeästi tarvitseva. kirjoitti:

Olisin lähdössä vain kahden viikon juniorikurssille jonne olisi tulossa 9-14vuotiaita.. mutta kiitos silti :DD

ylimääräinen ja pistä kirpputorille myyntiin. Pääset näin eroon tavarasta ja vaatteista, joita et enää tarvitse ja samalla saat kartutettua matkakassaasi.

• ehdi enää
        apua kipeästi tarvitseva. kirjoitti:

sitä summaa keräämään ensi kesää varten, uskoisin kurssin olevan sen verran kallis. Joten yhdyn noihin edellisiin... Tee parin vuoden suunnitelma ja kerää rahaa ja lähde sitten kuukaudeksi. Saat kurssista paljon enemmän hyötyä itsellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      131
      1696
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1171
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe