KIELIKURSSILLE !

apua kipeästi tarvitseva

Olen kovasti suunnitellut että haluaisin kesällä lähteä kielimatkalle Iso-Britanniaan sillä englannin kielessä on ollut vaikeuksia..
Mutta totta kai äiti ja isä pistää vastaan koska matka on niin kallis.. He antaisivat minun lähteä jos keräisin itse rahat! Ongelmana on etten tiedä miten saisin kerätty huiman summan rahaa.. En pääsisi minnekkään töihin sillä olen vasta kolmetoista..
JOS JOLLAIN OLISI JOKIN IDEA NIIN OLISIN ERITTÄIN ERITTÄIN KIITOLLINEN!! TYHMÄLTÄKIN KUULOSTAVA IDEA VOI OLLA TÄRKEÄ! :))

5

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuotta vielä

      En suosittele kielikurssia alle 15-vuotiaalle. Kuukausi on iso juttu olla pois kotoa sen ikäisenä, eikä kielitaito ole yleensä niin hyvä että siitä kurssista saisi kaiken irti. Kaikki kaverini, jotka olivat kurssilla 14-vuotiaana, ovat sitä mieltä ettei olisi kannattanut lähteä niin lapsena. Itse täytin kurssilla 17, ja silloin sain todellakin kurssista kaiken irti!
      Mutta, 14-15-vuotiaalle on jo mahdollisia kesätyöt, esim. lapsenhoito. Mikäli siis olet ollut lasten kanssa ja osaat homman... 4H:lla on ainakin aikaisemmin ollut koiranhoitoa josta saa jotain taskurahaa. Sovi vanhempiesi kanssa jos vaikka saisit ylimääräisistä kotihommista jotain korvausta, esim. otat lisätiskivuoron tai siivousvuoron tai pyykkivuoron tai kokkausvuoron... Tai ajat nurmikon kesällä, kitket kasvimaan. Jos sinulla on isovanhempia, käy heillä siivoamassa ja pesemässä ikkunat. Kesällä on hirvittävä määrä vanhuksia, jotka eivät saa mattojaan pestyä itse ja ilomielin maksaisivat jokusen kympin jos joku sen tekisi! Hommia kyllä löytyy jos on tahtoa!

      • mielta minäkin

        Odota rauhassa ja opettele kieltä ahkerasti, että olisit jo hyvä sinne mennessäsi.
        Vaihto-oppilas on hyvä ja edullinen vaihtoehto, kysy koulussa opettajalta neuvoa.


      • apua kipeästi tarvitseva.

        Olisin lähdössä vain kahden viikon juniorikurssille jonne olisi tulossa 9-14vuotiaita.. mutta kiitos silti :DD


      • kaikki...
        apua kipeästi tarvitseva. kirjoitti:

        Olisin lähdössä vain kahden viikon juniorikurssille jonne olisi tulossa 9-14vuotiaita.. mutta kiitos silti :DD

        ylimääräinen ja pistä kirpputorille myyntiin. Pääset näin eroon tavarasta ja vaatteista, joita et enää tarvitse ja samalla saat kartutettua matkakassaasi.


      • ehdi enää
        apua kipeästi tarvitseva. kirjoitti:

        Olisin lähdössä vain kahden viikon juniorikurssille jonne olisi tulossa 9-14vuotiaita.. mutta kiitos silti :DD

        sitä summaa keräämään ensi kesää varten, uskoisin kurssin olevan sen verran kallis. Joten yhdyn noihin edellisiin... Tee parin vuoden suunnitelma ja kerää rahaa ja lähde sitten kuukaudeksi. Saat kurssista paljon enemmän hyötyä itsellesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe