Ulkomaalaiset rikkautemme

Rikkautta etsimässä

Minun mielestä ulkomaalaiset ovat rikkautemme.
Useasti meistä Suomalaisista saadaan väärä kuva..olemme ujoja, hiljaisia..ja monesti kielitaidottomuus estää ettemme pääse kesjusteluihin ulkomaalaisen kanssa.
Minusta olisi hienoa tuntea ja olla yhteydessä ulkomaalaisten kanssa... ajatelkaa mikä rikkaus se on..
Kirjoitelkaa.. ottakaa yhteyttä...

14

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snowy

      Olen aivan samaa mieltä kanssasi.
      Itselläni on paljon ulkomaalaisia ystäviä.
      Jopa poikaystäväni on ulkomaalainen.
      Minusta on kivaa kun joku ulkomaalainen kävelee vastaan..ne on yleensä paljon iloisemman näköisiä kuin vastaan kävelevät keski-ikäiset yrmeän näköiset tullerot.
      En itsekkään oikein aina tajua miksi täällä vielä on niin paljon ulkomaalaisia inhoavia ihmisiä??
      Siis hello..ihmisiähän nekin vain ovat??!!
      Ja eiköhän me kaikki olla Aatamista ja Eevasta lähtöisin.
      Jos haluat ulkomaalaisia ystäviä niin Yahoo:lla on mainio ja laaja chatti..mistä taatusti löytyy ihmisiä joka menoon ja makuun.
      Ja vielä parempi on jos matkustat ulkomaille niin sieltä löytää aika helposti ihmisiä joista saa hyviä ystäviä, jotka jatkossakin pitävät yhteyttä. :)

      • rikkautta etsimässä

        On hauska kuulla, että joku on samaa mieltä kanssani..
        Olen matkustellut ja sieltä matkoiltani kirjeenvaihtokavereita saanut..
        Minusta se on hienoa.. kieliongelmia etenkin afrikan mantereelta olevien kanssa on, mutta
        ei se haittaa..kun kirjeen, kortin tai piirroksen
        saa... lämmittää kun tietää, että hän sieltä kaukaa on muistanut..
        Sinulla on ulkomaalainen mies?? kerrotko mistä??
        ja kerrotko hänen näkemyksensä..jos suomalainen kadulla menee ja alkaa jutustella... koetaanko se loukkaavana.. luulen, että monella on ennakkoluuloja meitä kohtaan.


      • snowy
        rikkautta etsimässä kirjoitti:

        On hauska kuulla, että joku on samaa mieltä kanssani..
        Olen matkustellut ja sieltä matkoiltani kirjeenvaihtokavereita saanut..
        Minusta se on hienoa.. kieliongelmia etenkin afrikan mantereelta olevien kanssa on, mutta
        ei se haittaa..kun kirjeen, kortin tai piirroksen
        saa... lämmittää kun tietää, että hän sieltä kaukaa on muistanut..
        Sinulla on ulkomaalainen mies?? kerrotko mistä??
        ja kerrotko hänen näkemyksensä..jos suomalainen kadulla menee ja alkaa jutustella... koetaanko se loukkaavana.. luulen, että monella on ennakkoluuloja meitä kohtaan.

        No voinhan minä kertoakin mistä hän on vaikka tuntuukin että tämän jälkeen kaiken maailman rasistit alkaa täällä suutaan soittamaan.
        Hän on Jordaniasta kotoisin ja asuu tällä hetkellä Saudi Arabiassa.Hän ei ole vielä käynyt Suomessa mutta on piakkoin tulossa tapaamaan minua ja vanhempiani. Ja todellakin hän ei ole mikään "nainen hunnun alle ja keittiöön" tyyppiä vaan on valmis siihen että minä haluan käydä töissä ja elää muutenkin länsimaista elämää.
        Ja asuin maasta missä tulemme asumaan emme ole vielä päättäneet, mutta yhteistuumin emme ainakaan Saudi Arabiassa. Olen myös jutellut erään Saudi Arabialaisen kanssa joka on työskennellyt sielä Suomalaisten kanssa ja hän on kertonut kuinka tuli aivan mainiosti heidän kanssaan toimeen. Mutta jos on ulkomaalaisilla ennakkoluuloja meistä niin kyllä se tuntuu olevan suurempaa meidän suomalaisten keskuudessa heistä. Usein on oikein silmät päästään saanut hävetä kun on muutaman kerran ulkomailla ollessani nähnyt juuri Suomalaisten "örveltävän" pitkin katuja. Ja voipi olla että ainakin missä näitä örvelö suomalaisia on ollut lomalla niin siellä on myös ennakkoluuloja meitä kohtaan.
        Hävetkää örveltäjät!


      • Rikkautta rtsimässä
        snowy kirjoitti:

        No voinhan minä kertoakin mistä hän on vaikka tuntuukin että tämän jälkeen kaiken maailman rasistit alkaa täällä suutaan soittamaan.
        Hän on Jordaniasta kotoisin ja asuu tällä hetkellä Saudi Arabiassa.Hän ei ole vielä käynyt Suomessa mutta on piakkoin tulossa tapaamaan minua ja vanhempiani. Ja todellakin hän ei ole mikään "nainen hunnun alle ja keittiöön" tyyppiä vaan on valmis siihen että minä haluan käydä töissä ja elää muutenkin länsimaista elämää.
        Ja asuin maasta missä tulemme asumaan emme ole vielä päättäneet, mutta yhteistuumin emme ainakaan Saudi Arabiassa. Olen myös jutellut erään Saudi Arabialaisen kanssa joka on työskennellyt sielä Suomalaisten kanssa ja hän on kertonut kuinka tuli aivan mainiosti heidän kanssaan toimeen. Mutta jos on ulkomaalaisilla ennakkoluuloja meistä niin kyllä se tuntuu olevan suurempaa meidän suomalaisten keskuudessa heistä. Usein on oikein silmät päästään saanut hävetä kun on muutaman kerran ulkomailla ollessani nähnyt juuri Suomalaisten "örveltävän" pitkin katuja. Ja voipi olla että ainakin missä näitä örvelö suomalaisia on ollut lomalla niin siellä on myös ennakkoluuloja meitä kohtaan.
        Hävetkää örveltäjät!

        Onnea sinulle... tuo örveltäminen on totta.. valitettavasti... Liikumme paljon maailmalla.luulisi jo pikkuhiljaa silmämme aukenevan ja hyväksynnän muita ihmisiä kohtaan tulevan..Suurimmat rasistisia piirteitä esittävät kuitnkin on ihmiset, jotka turvallisen lintukotomme tai pienen pitäjänsä ulkopuolella ei ole käyneet.
        Tunnen itse muutaman arabin.. yksi heistä paras ystäväni.. vietämme paljon aikaa yhdessä.
        Hän on esitellyt minulle kotimaansa..olemme oleet siellä useasti.. ja entistä vakuuttuneempi olen siitä, että olipa ihmisen ihoinväri, rotu, uskonto mikä hyvänsä.. hyviä ihmisiä he kuitenkin ovat. On tietty joka rodussa..värissä..uskonnossa ääriryhmänsä.. valitettavasti vain tämä yleistetään.
        Toivon teille kaikkea hyvää,, olisin halukas kuulemaan miten teillä asia etenee... vaikka ei se minulle mitenkään kuulu..
        Toivottavasti voidaan jatkaa kirjoitelua ja toivon muitakin osallistujia mukaan.


      • snowy
        Rikkautta rtsimässä kirjoitti:

        Onnea sinulle... tuo örveltäminen on totta.. valitettavasti... Liikumme paljon maailmalla.luulisi jo pikkuhiljaa silmämme aukenevan ja hyväksynnän muita ihmisiä kohtaan tulevan..Suurimmat rasistisia piirteitä esittävät kuitnkin on ihmiset, jotka turvallisen lintukotomme tai pienen pitäjänsä ulkopuolella ei ole käyneet.
        Tunnen itse muutaman arabin.. yksi heistä paras ystäväni.. vietämme paljon aikaa yhdessä.
        Hän on esitellyt minulle kotimaansa..olemme oleet siellä useasti.. ja entistä vakuuttuneempi olen siitä, että olipa ihmisen ihoinväri, rotu, uskonto mikä hyvänsä.. hyviä ihmisiä he kuitenkin ovat. On tietty joka rodussa..värissä..uskonnossa ääriryhmänsä.. valitettavasti vain tämä yleistetään.
        Toivon teille kaikkea hyvää,, olisin halukas kuulemaan miten teillä asia etenee... vaikka ei se minulle mitenkään kuulu..
        Toivottavasti voidaan jatkaa kirjoitelua ja toivon muitakin osallistujia mukaan.

        No voinhan minä täällä yrittää kertoa jatkossa miten menee.
        Ilmeisesti olemme keskutelun ainoat ulkomaalais ystävälliset ihmiset täällä,kun ei ole kukaan ottanut osaa keskusteluun.
        Hyvät kesän jatkot =)


    • Ulkosuomalainen

      Nyt erehdyt: Ulkosuomalainen on ulkomailla asuva suomalainen......Jos puthut Ulkolaisesta(Ausländer) se on eri asia muuten olen kanssasi samaamieltä mutta älä sekoita näitä termejä ok..

      • Ulkosuomalainen

        Anteeksi tuli vastattua väärään osastoon sory..........


    • ulko suomalaiset

      Ja kieli taito on paljon parempi..Mitä suomessa asuvat..sujuva englanti ,Ruotsi.Melkein kaikki osaa..Olen kiitollinen että olen ulko suomalainen!!

    • Ulkomaalaisetko Suomen rikk...

      Kerro mitä tarkoitat ???? Millä tavalla ulkomaalaiset mielestäsi ovat Suomen rikkaus ???
      Omasta mielestäni asia on juuri päinvastoin ! He vievät elintasoa alaspäin meiltä suomalaisilta ja paljon rikollisuutta on tullut Suomeen juuri ulkomaalaisten myötä. Huumeita... prostituoituja...jne...

      Mukavampaa olisi jos suomalaiset pitäisivät enemmän yhtä keskenään...

      • jassana

        joopa joo, tuo viimeinen näkemys ulkomaalaisista ei olisi edes kommentin arvoinen,huomaa kuinka takapajuista kansaa täällä suomessa on.Ei vaivauduta edes tutustumaan ihmisiin kun jo ollaan tekemässä johtopäätöksiä, sitä kun ei oo kierretty ku tahkoa niin ei varmaan ymmärrä tätä kehitystä. Paljon ois sanottavaa ,mutta sanon muutamalla sanalla: Ulkomaalaiset, suurin osa on kovia tekemään työtä ,rehellisiä, ystävällisiä,muut huomioon ottavia osaavat jakaa kakkua vaikka ei ole paljon mistä jakaa ym. ym.


      • opaali
        jassana kirjoitti:

        joopa joo, tuo viimeinen näkemys ulkomaalaisista ei olisi edes kommentin arvoinen,huomaa kuinka takapajuista kansaa täällä suomessa on.Ei vaivauduta edes tutustumaan ihmisiin kun jo ollaan tekemässä johtopäätöksiä, sitä kun ei oo kierretty ku tahkoa niin ei varmaan ymmärrä tätä kehitystä. Paljon ois sanottavaa ,mutta sanon muutamalla sanalla: Ulkomaalaiset, suurin osa on kovia tekemään työtä ,rehellisiä, ystävällisiä,muut huomioon ottavia osaavat jakaa kakkua vaikka ei ole paljon mistä jakaa ym. ym.

        Toivonpa, etta saisitte ulkomaalaisia naapuriksenne. Esim intialaisperheen viereiseen taloon ja vaikka pakistanilaisen, taikka jonkun muun musmiilinperheen toiselle puolella.


      • Annukka
        opaali kirjoitti:

        Toivonpa, etta saisitte ulkomaalaisia naapuriksenne. Esim intialaisperheen viereiseen taloon ja vaikka pakistanilaisen, taikka jonkun muun musmiilinperheen toiselle puolella.

        Meillä on naapurina intialaista syntyperää oleva perhe. Ei ole ollut moitteen sanaa, kylässä on käyty puolin ja toisin. Erittäin huumorin tajuisia ihmisiä, varsin varakkaita, joka perheen jäsen ajaa omalla autolla. Rouva pankissa töissä miehellä oma busines ja poika opiskelee tietokone inssiksi. Myöskin muslimi perhe asuu kadullamme. Eivät tietääkseni ole aiheuttaneet mitään häiriöitä kenellekään.
        Luullakseni ensin kannattaisi tutustua ihmiseen ja sen jälkeen vasta ruveta arvostelemaan.


      • ruotsinsuomalainen
        opaali kirjoitti:

        Toivonpa, etta saisitte ulkomaalaisia naapuriksenne. Esim intialaisperheen viereiseen taloon ja vaikka pakistanilaisen, taikka jonkun muun musmiilinperheen toiselle puolella.

        Kun muutimme talomme, asui naapurinamme muslimi. Erittäin korrekti insinööri, josta ei ollut mitään muuta kuin iloa ympäristölleen.
        Kauempaa tulleisiin ihmisiin kannattaa tutustua jo pelkästään heidän ruokatottumuksiensa vuoksi. Kaikki nykyään täällä pohjoismaissakin tarjoiltavat eksootiset ruuat ovat heille tuttuja. Ja monesti paljon terveellisempiä kuin meidän pottumme ja läskisoosimme.


    • tosiasiaaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe