Koulujännitys ym.

`Patricia´

Hei, onko täällä ketään jota jännittäisi koulu niin paljon että lintsaa joskus sen takia?
Itse en jännitä kokeita tms. mutta uusia juttuja jännitän. Ainoa aine jota kammoksun ja jännitän on kotitalous. En voi sietää sitä. Pelkään, että mokaan ne ruoat tms. En ole melkein koskaan pois koulusta, mutta yhden kerran olen ollut pois sen takia, että mua jännitti kotitalous niin paljon. Onko muilla samanlaisia juttuja? Mitkään lukuaineet tai kokeet tms. ei jännitä yhtään(tykkään niistä) ja muut taideaineet(liikka ja kuvis) menettelee, mutta ei KÖKSÄ! Miten pääsisin mun kamalasta stressistä eroon?
Ja sitte, mulla ei ole koulussa oikeastaan yhtään kunnon kaveria. Kuljen muutaman ihmisen kanssa, mutta ei ne enää tunnu "oikeilta" kamuilta. Ollaan oltu samalla luokalla(koko luokka) kolmannesta asti ja nyt ollaan ysillä. Onko täällä muita joilla ei ole kunnolla kamuja koulussa ja jotka stressaa kamalasti?

14

1982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • `Patricia´

      Mulla oli ennen tosi paljon kamuja meijän luokalta, mutta n. vuosi sitten mun itsetunto laski suunnattomasti ja olen tullut hiljaisemmaksi jne. Se johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että olen todella kateellinen yhdelle meidän luokkalaiselle tytölle. Se on niin täydellinen(pituun,ulkonäkö,koko,kaikki). Ainoa asia on vaan se että se juo ja polttaa ja sitä en tod. kadehdi. Miten voisin alkaa arvostaa itteäni ja päästä tästä kateudesta eroon? Tätä on jatkunut jo monta vuotta, mutta nyt se on pahentunut ja sen takia mun itsetunto laskee kun haluaisin niin kovasti olla sen näköinen. Toivon, että joku vastaa ja kertoo jos on samanlaisia kokemuksia (esim. se kouluju -ja kaverijuttu).

      • jeje....

        Määki jännitän kotitalouden tunteja, mua pelottaa et mokaan niissä jotenki etten osaa jotain juttua tai silleen, mut en ikää lintsannu. sun kannattaa vaan olla tunnilla ni sitte ku sä huomaat ettei se nii kauheeta ookkaan ni jännitys pienenee... jos pienenee. muaki jännittää uudet jutut esim.esitelmät. mut sitte aina huomaan esityksen jälkeen ettei se niin kauheaa oo, ihan turhaa jännittää. oon myös yksinäinen, musta tuntuu ettei kukaan halua olla mun ystävä...


    • Pumpulipää

      Itse olen kyllä vasta viidennellä mut oon kuullu et köksä olis ysillä vallinnaisaine..
      Jokkut yläastelaiset on sanonu niin.

      • ap.

        ei se tuntunutkaan kasilla yhtään kamalalta. Nyt on vasta alkanu jännittää ja vähän stressaamaan(joskus enemmän,joskus vähemmän). Jeje kirjoitti, että esitelmät jännitää. Mulla ei taas ole sitä ongelmaa, MÄ RAKASTAN ESITELMIEN PITOA! :) Ennen jännitin, mutta nykyään se on tosi kivaa!


    • Ujopelkuri...

      Ala-asteella tekeydyin sairaaksi koko ajan, koska olin koulukiusattu, enkä halunnut mennä kouluun ollenkaan. Ei sillä - useasti ei tarvinnutkaan esittää. Olen kipeä muutenkin tosi usein, koska en juurikaan ole ulkona enkä liiku, joten vastustuskykyäkään ei juuri ole. Ylä-asteella minulla on ollut sama juttu - jos olen ollut kipeä tai olen pelännyt koulussa jotain juttua, olen tekeytynyt kipeäksi (kuumemittari temppu toimii oikeasti) ja siten laistanut. Ja mistäs aineesta herää kysymys -> köksästä täälläkin. En siksi, etten osaisi ruokaa laittaa, mutta olen vähän syrjitty tyyppi, eikä kukaan oikein pidä minusta koulussani, joten kukaan ei myöskään ryhmässämme suostu syömään mitään mitä olen tehnyt ja muuta vastaavaa, miksi en sitten halua olla tunneillakaan aina... nyt on vähän helpottanut joten olen ollut, mutta ennen siellä puhuttiin kaikkea paskaa musta ihan vieressä ja kuiskittiin niin, että kuulin haukut, joten eipä paljon ollut haluja mennä... ja mä stressaan kaikesta 24/7. Tyyliin koulutyö tekemättä - itken päivän ennen ku nään open. ... tsemppiä...

      • ap.

        Mulla ei jännittäminen ole kuitenkaan siitä kiinni, että mua kiusattaisiin. Mua ei ole onneksi koskaan kiusattu eikä puhuttu pahaa. En vain tiedä miksi pelkään jotain tommosia juttuja(köksä) ja jännitän. Ryhmäläiset ei koskaan ole haukkuneet tai puhuneet pahaa, vaikka olen kerran mokannut keiton. Ei siitä ole kiinni, ei mulla ole perjaatteessa mitään syytä jännittää sitä ainetta, en tiedä mistä se tulee.


      • ap. kirjoitti:

        Mulla ei jännittäminen ole kuitenkaan siitä kiinni, että mua kiusattaisiin. Mua ei ole onneksi koskaan kiusattu eikä puhuttu pahaa. En vain tiedä miksi pelkään jotain tommosia juttuja(köksä) ja jännitän. Ryhmäläiset ei koskaan ole haukkuneet tai puhuneet pahaa, vaikka olen kerran mokannut keiton. Ei siitä ole kiinni, ei mulla ole perjaatteessa mitään syytä jännittää sitä ainetta, en tiedä mistä se tulee.

        Sulla vaan on joku alitajuntainen pelko siinä :) No - kyl se siitä varmasti. Ajan myötä pääset siitä luultavasti eroon. Sä et vaan haluu mokata. Ite pelkään just sitä, että siitä sit sanotaan, jos joku menee väärin. Ku sanotaan sillonki, ku se on oikeesti sellasta ku pitääkin - open sanojen mukaan. Mut kyl se siitä :) (kyllä - joku hankki viimein oma vakituisen nimimerkin :D)


      • ååååååppp

        saisinko kysyä mikä kuumemittaritemppu? voisin kokeilla.


    • NalleKarkki91

      Mul on yks tuttu joka ei voi sietää liikkaa vaan on ain pois. Must kannattaa vaa tarttuu härkää sarvist ja miettii et ootko muka oikeest muita huonompi laittamaa ruokaa? En usko! Luota ittees ja muista et epäonnistumiset kuuluu tähän elämää eikä niille voi mitään. Virheistä myös oppii ja voi olla et kun alat ajattelemaan et köksä on kivaa ja et opit uusii asioita ni lakkaat jännittämäst.

    • Ywe

      Mua alettiin kiusaamaan joskus neljännen alussa ja siitä asti on kouluun meneminen aina pelottanut. Tällä hetkellä mulla on lukio kesken.
      En lintsannu muistaakseni koskaan ala-asteella, mutta yläasteella tuli lintsattua. Mulla oli just myös toi kotitalous kaikista pahinta ja menin tyhmä vielä kaverin painostuksen alaisena ottamaan sen valinnaiseks kasilla ja ysillä. Kun mulla tuli eka migreenikohtaus aloin käyttämään sitä jatkossa hyväkseni eli kun en halunnut kouluun valehtelin että päätä särkee älyttömästi ja on paha olla. Sitten vaan lukittauduin vessaan "oksentamaan". Pahimpia aikoja kai köksässä oli se kun mut laitettiin kolmen pojan kanssa samaan ryhmään ja ne vaan haukku mua, koska en osannu mitään.
      Mulla oli koulussa vaan kolme ystävää, olin aika syrjäytyny enkä tullu oikeen toimeen muitten kanssa. Ysillä ystävät ei jaksanu, koska olin niin hiljanen ja masentunu. Olin varmaan noin kolme kuukautta ihan yksin koulussa kunnes sain sitten masennuksesta sairaslomaa ysin lopussa.
      Kokeet oli mulle oikeestaan parasta mahdollista, koska sillon tiesi ettei tunnilla tehdä mitään yllättävää kuten ryhmätöitä tai joudu puhumaan.
      Pelkäsin myös todella paljon ruotsin, saksan, enkun ja kemian tunteja, mutta en niistä lintsannu.

    • XMiisuX

      Kuulostaa tutulta. Mäkin olin paljon poissa viime vuonna kotitaloudesta, mut se taas oli lähinnä sen takia, että jännitin yhtä ihanaa poikaa niin paljon. Olin ollu aika hyvän aikaa poissa (melkein kokonaisen vuoden) koulumaailmasta sairastapauksen takia. Sit ku palasin kouluun, oli jotenkin ylimääränen olo siellä. Ei osannu olla samanlailla kun muut. Rennosti kävellä käytävillä. Se ei ollu oikein luonnollista enää. Kyllä siinä tuli huonoja numeroitakin kun en koulussa juurikaan ollu. Jokaisella viikol oli varmaan 2 päivää aina poissa, just sen jännityksen takia. En vaan tuntenu et sopeudun sinne. Nyt oon alkanu taas tottumaan siihen ihmisten massaan ympärillä, mikä sillon taas oli tosi ahdistavaa. Siihen lisätään vielä, ettei ollu itsetunto niihin aikoihin ihan huipussaan. Se on myös aika paljon just tän iän ansiota. Mielialat heittelee tosi paljon ja on välillä tosi hankaliakin aikoja. Kyllä se aina silti jossain vaiheessa muuttuu helpommaks.

    • Jännittäjä

      Mulla on joo vähän samanlaista kun teillä. Mä oon seiskalla ja jännitän köksän tunteja. Mua ei se epäonnistuminen jännitä mut mua jännittää se ruuan laitto ja haju. Oon joutunu kerran tai pari lähtemään köksän tunneilta poiskin. Mä en uskalla oikeen syödä niitä köksän ruokiakaan kun on vähän ton syömisen kanssa ollu ongelmia. En oo ollu syömishäiriöinen tai mitään sellasta. En vaa pysty syömään yleensä mitään kun jännittää että ne tulis ulos ja silleen. Nyt oon ruvennu kans jännittää noita kokeitaki aika paljon. En tänäänkää pystyny mennä kouluun kun jännitti niin paljon kemian koe ja köksä. Mul on menny kaikki kokeet tosi hyvin aina, joten en oo ollu koskaan hirveen huono koulussa. Tätä on jatkunu jo aika kauan, joten toivoisin että nää jännitykset lähtis jo pois. Onko kellään samanlaisia jännityksia ja mitenköhän mä voisin päästä tästä pois?

      • Stressiä

        Moi, mä olen itse nyt 8 luokalla, ja mun valinnaiset meni ristiin ja mun oli pakko valita teknisen, köksän ja tietotekniikan väliltä.Olen huono tietotekniikassa ja teknisessä ne olivat siis poissuljettuja joten jäljelle jäi enää köksä, en olisi sitä tahtonut, kun seiskallakin tuntui aina niin ikävältä sinne mennä! Nyt vain tuntuu että stressaan kahta kauheammin ja kammoksun niitä kokeita joissa pitää tehdä ruokaa kun tähän asti on ollut kirjallisia kokeita. Olen ihan hyvä koulussa aina ollut, sain köksästä seiska luokalla ysin todistukseen ja myös kasin välitodistukseen, mutta silti, osaan kyllä ihan ok, en tiedä mistä ainainen stressi on tullut. Kotonakin jos ruokaa teen tai leivon niin inhoan jos joku katsoo vieressä, heti tulee vaivautunut olo, tykkään tehdä kun olen yksin kotona, silloin kyllä onnistuu kaikki maholliset. Niillä köksän tunneilla menen ihan lukkoon.


    • onsejännää

      kunhan ei tarvitse uusia luokkaa

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      2993
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2868
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      94
      2136
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1838
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1751
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1662
    Aihe