Käytin tossa mopoa huollossa viime viikolla ja huoltomiehen kanssa tuli juteltua mm. ensi kesän matkoista.Tuli juttua Saksan läpi ajosta.Sanoi siinä katsellessaan laserin tehoputkea että ton kanssa voi tulla Saksassa ongelmia jos jepet jostain syystä esim. ratsiassa päättävät syynätä pyörää tarkemmin.Pitäisi kuulemma olla tuv-merkintä ja hyväksytty putki tai matkanteko tyssää siihen paikkaan ja korjata täytyy..tai roudata mopo pois Saksasta vaikka selässä..Toinen juttu on kanssa ,että jos on laukkusarja jota ei ole tyypitetty pyörälle niin maksiminopeus on 120 km/h motarillakin.Tietääkö kukaan moisesta pelleilystä vai onko juttu tuulesta temmattu??
voiko olla totta??
6
1097
Vastaukset
- shnizzer
Totta se vaan on tehoputkien osalta ainakin.
- Turo--lnkeri
Kyllä siellä saksassa on liikennesäännöt ja asetukset olemassa vai luulitko, että suomi ainoa maa maailmassa jossa on liikenteelle olemassa määräyksiä.
Mutta vakavasti ottaen niin nuo mainitsemasi asiat ovat totta ainakin noin suurinpiirtein. Nopeusrajoitukset ovat olemassa, mutta mitkä ne rajoitukset ovat ja poistuvatko ne jos laukut on tyypitetty pyörään vai miten niin siitä ei mulla ole tarkempaa tietoa. Itseasiassa aines doitsishe politzaihund kertoi mulle baanalla, että se nopeusrajoitus olisi laukuille 130km/h, mutta mene ja tiedä sitte.
Ja mitä putkiin tulee niin mahdollisuus joutua mainitsemaasi tilanteeseen lienee suhteellisen alhainen. Ja tuota pykälää tuskin baanalla valvotaan, MUTTA tietyillä suosituilla mutka-alppiteillä se saattaa olla jopa mahdollista. Siellä on paikallinen asuinjaimisto hivenen kyllästynyt mökäpöntöillä kruisaileviin motoristeihin ja valittaneet poliisille ja aina sillointällöin kun paikallinen vallesmanni on kypsynyt noihin valituksiin päättää hän lähettää partion mittailemaan ääniä.
Pari vuotta sitten yövyin Bikerhotellissa ja omistaja mainitsi, että joskus viikonloppuisin sen hotellin lähettyvillä on pidetty ratsioita ko. aiheeseen liittyen. Mutta ei koskaan arkena, joten sanoi ettei mulla tulisi oleen ongelmia yoshimurinoiden kanssa ja samalla kyllä varoitti alppiseutua ko. ongelman mahdollisuudesta.- se sama Turo
Ps. ja tuo hotelli siis ei ollut alpeilla vaan Kasselissa.
se sama Turo kirjoitti:
Ps. ja tuo hotelli siis ei ollut alpeilla vaan Kasselissa.
Jos tarkoitat Villa Lövenhertsiä Lauenburgissa n.40 km Kasselista ylöspäin niin tuttu paikka.Sehän on linna. Omistajapariskunta oli myös motoristeja.Mukava paikka ja hyvät ruuat ja oluet.
- ja renkaiden
kanssa voi tulla ongelmia,jos edessä ja takana eri merkkiä.Tosin tästä on jokunen vuosi aikaa,mutta rajoitukseksi määrättiin 120 km/h.Ja ihan vaan kun renkaat oli eri merkkiä.
- vanhaan
Saksan rekisteriotteeseen oli merkitty sallitut rengasmerkit ja muihinkin muutoksiin pitää olla ABE (allgemeine Betriebserlaubnis eli käyttölupapaperi) tai katsastusaseman merkintä rekisteriotteessa. Että kyllä meillä on suomessa vielä tosi vapaata touhua tuo pyörän varustelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452914Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362892Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061684Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611448
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222