Käytin tossa mopoa huollossa viime viikolla ja huoltomiehen kanssa tuli juteltua mm. ensi kesän matkoista.Tuli juttua Saksan läpi ajosta.Sanoi siinä katsellessaan laserin tehoputkea että ton kanssa voi tulla Saksassa ongelmia jos jepet jostain syystä esim. ratsiassa päättävät syynätä pyörää tarkemmin.Pitäisi kuulemma olla tuv-merkintä ja hyväksytty putki tai matkanteko tyssää siihen paikkaan ja korjata täytyy..tai roudata mopo pois Saksasta vaikka selässä..Toinen juttu on kanssa ,että jos on laukkusarja jota ei ole tyypitetty pyörälle niin maksiminopeus on 120 km/h motarillakin.Tietääkö kukaan moisesta pelleilystä vai onko juttu tuulesta temmattu??
voiko olla totta??
6
1074
Vastaukset
- shnizzer
Totta se vaan on tehoputkien osalta ainakin.
- Turo--lnkeri
Kyllä siellä saksassa on liikennesäännöt ja asetukset olemassa vai luulitko, että suomi ainoa maa maailmassa jossa on liikenteelle olemassa määräyksiä.
Mutta vakavasti ottaen niin nuo mainitsemasi asiat ovat totta ainakin noin suurinpiirtein. Nopeusrajoitukset ovat olemassa, mutta mitkä ne rajoitukset ovat ja poistuvatko ne jos laukut on tyypitetty pyörään vai miten niin siitä ei mulla ole tarkempaa tietoa. Itseasiassa aines doitsishe politzaihund kertoi mulle baanalla, että se nopeusrajoitus olisi laukuille 130km/h, mutta mene ja tiedä sitte.
Ja mitä putkiin tulee niin mahdollisuus joutua mainitsemaasi tilanteeseen lienee suhteellisen alhainen. Ja tuota pykälää tuskin baanalla valvotaan, MUTTA tietyillä suosituilla mutka-alppiteillä se saattaa olla jopa mahdollista. Siellä on paikallinen asuinjaimisto hivenen kyllästynyt mökäpöntöillä kruisaileviin motoristeihin ja valittaneet poliisille ja aina sillointällöin kun paikallinen vallesmanni on kypsynyt noihin valituksiin päättää hän lähettää partion mittailemaan ääniä.
Pari vuotta sitten yövyin Bikerhotellissa ja omistaja mainitsi, että joskus viikonloppuisin sen hotellin lähettyvillä on pidetty ratsioita ko. aiheeseen liittyen. Mutta ei koskaan arkena, joten sanoi ettei mulla tulisi oleen ongelmia yoshimurinoiden kanssa ja samalla kyllä varoitti alppiseutua ko. ongelman mahdollisuudesta.- se sama Turo
Ps. ja tuo hotelli siis ei ollut alpeilla vaan Kasselissa.
se sama Turo kirjoitti:
Ps. ja tuo hotelli siis ei ollut alpeilla vaan Kasselissa.
Jos tarkoitat Villa Lövenhertsiä Lauenburgissa n.40 km Kasselista ylöspäin niin tuttu paikka.Sehän on linna. Omistajapariskunta oli myös motoristeja.Mukava paikka ja hyvät ruuat ja oluet.
- ja renkaiden
kanssa voi tulla ongelmia,jos edessä ja takana eri merkkiä.Tosin tästä on jokunen vuosi aikaa,mutta rajoitukseksi määrättiin 120 km/h.Ja ihan vaan kun renkaat oli eri merkkiä.
- vanhaan
Saksan rekisteriotteeseen oli merkitty sallitut rengasmerkit ja muihinkin muutoksiin pitää olla ABE (allgemeine Betriebserlaubnis eli käyttölupapaperi) tai katsastusaseman merkintä rekisteriotteessa. Että kyllä meillä on suomessa vielä tosi vapaata touhua tuo pyörän varustelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 23910372
- 1266851
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486474- 825129
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324710- 403994
- 613354
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253278On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283245Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue263063