Kawasaki 450 Ltd hihnaveto

s.freud

MIllainen pyörä tuo on, kestääkö
hihnavetosessa hihna, muita
ominaisuuksia, yksilö jota mietin
on ajettu 45600 km, pyytävät
liikkeessä 3000 euroa (netto)
siisti päältä, kierroslukumittari ei toimi
vaijeri rikki, startti ei pelitä kylmän
mutta laittavat kuntoon. Niin vuosimalli
on 89.
Tietoviisaat vastailkaa, kiitos

6

6355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j@ri

Tosin mun kawassani, -89 ml 57000, remmi antaa jonkinverran ääntä(jollottaa).
      Nuo molemmat mainitsemasi viat kuuluvat ltd:n ns. tyyppivikoihin.
      Mittarien viisarit herkee toimimasta kastuttuaan, joksikin aikaa. Tuo starttijuttu on melko varmasti se, että pendix-laite on halki..Oireena on, että ite startti kyllä pyörii mutta pendix lipeää.

Muuten pyörä on kyllä ihan pirtee kokoisekseen.
      Vaatii kylläkin kierroksia reippaasti liikkumiseen. Punaraja 10000 ja satasen vauhdissakin kierroksia on 6000.
      Ajoasento vaan on vähän ahdas jos on yli 180 cm.
      Pensatankki on vähän pienenlainen(11L). Saa alkaa aina n.170 km jälkeen katteleen huoltsikkaa..Tosin takapuolikin tahtoo jo samoihin aikoihin tauolle :)

Mulla on nyt toinen kesä menossa kawalla ja hyvin tuo on pelannut.. Paitsi nuo mainitsemani remmin jollotus, mittariston häiriöt ja pendixin vaihto, joka tehtiin viime kesänä.

Öljyä tuo kone, ainakin mulla, haukkaa vaihtovälillä melkoisesti. Kannattaa tarkistaa öljyn taso ainakin aina kun meinaa lähtee useamman sadan km lenkille.
      Sanovat, mua viisaammat, että öljyn kulutus on ihan normaalia, koska tuon kawan ajokierrokset maantienopeuksilla on niinkin suuret.

Vielä tuossa pyörässäsi on paljon ajamattomia kilometrejä jäljellä.

• kawa454

Mulla on 454 LDT vm 1986, saksantuonti, mittarissa nyt 35000 km ja hyvin toimii. Itse olen ajellu siihen nyt kesän aikana 6000 km. Öljyä olen lisänny 2 x 100 ml eli desilitra noin 3000 km, ei voi syöpöksi sanoa. Se hihna pitää ääntä märkänä, siis sateessa ajaessa se laulaa. Mittari onjelmat kuuluu kanss sateeseen, heti kuivuttuaan ne pelaa. Ja se ajoasento on hyvä kun tekee eteen jalkatapit niin voi pitemmällä matkalla vaihtaa asentoa, persaus nyt puutuu 2 tunnin ajon jälkeen mutta se kuuluu asiaan näillä "apina kiikuilla" ajaville. Ajokelejä sulle ja kaikille kawa customimiehille/naisille.

• zetorizx
        kawa454 kirjoitti:

Mulla on 454 LDT vm 1986, saksantuonti, mittarissa nyt 35000 km ja hyvin toimii. Itse olen ajellu siihen nyt kesän aikana 6000 km. Öljyä olen lisänny 2 x 100 ml eli desilitra noin 3000 km, ei voi syöpöksi sanoa. Se hihna pitää ääntä märkänä, siis sateessa ajaessa se laulaa. Mittari onjelmat kuuluu kanss sateeseen, heti kuivuttuaan ne pelaa. Ja se ajoasento on hyvä kun tekee eteen jalkatapit niin voi pitemmällä matkalla vaihtaa asentoa, persaus nyt puutuu 2 tunnin ajon jälkeen mutta se kuuluu asiaan näillä "apina kiikuilla" ajaville. Ajokelejä sulle ja kaikille kawa customimiehille/naisille.

Kaitpa tuossa koneessa on sitten ne omat murheenryyninsä - venttiilit (säätö kannattaa muistaa ja TEHDÄ ajoissa) ja se surullisen kuuluisa nokkahihnan kiristin.

Nokkahihnan kiristin alkujaan on melko hätäinen tekele, joten vanhemman pyörän kanssa vaihtohommiin pääsee melko varmasti. Automaattisen voi korvata manuaalisella. Netistä löytyy kyllä ohjeita ja osia siihen.

Hihna kestää 35-75 tkm riippuen ajotavasta, tuurista sekä olosuhteista. Sanovat, että ylimääräinen lika hihnapyörillä/hihnassa kuluttaa huomattavasti nopeammin hihnaa, kuin silloin, kun se pidetään puhtaana. Näinhän se on...

Kulkee mukavasti ja kiihtyykin tyylisekseen pyöräksi hyvin.

Tyhjäkäyntiä ei voi sanoa kauniiksi parhaalla tahdollakaan, sellaista säksätystähän se on. Kannattaa kuunnella melko tarkaan ostaessa venttiilien äänet (jos nyt ylipäänsä kuuluu... heh), nokkahihnan himinät jne.

Lopuksi suosittelen ihan kunnon koeajoa, niin pääset tuohon vehkeeseen sisälle.

Hyviä ajokelejä jo näin etukäteen!

• zetorizx
        zetorizx kirjoitti:

Kaitpa tuossa koneessa on sitten ne omat murheenryyninsä - venttiilit (säätö kannattaa muistaa ja TEHDÄ ajoissa) ja se surullisen kuuluisa nokkahihnan kiristin.

Nokkahihnan kiristin alkujaan on melko hätäinen tekele, joten vanhemman pyörän kanssa vaihtohommiin pääsee melko varmasti. Automaattisen voi korvata manuaalisella. Netistä löytyy kyllä ohjeita ja osia siihen.

Hihna kestää 35-75 tkm riippuen ajotavasta, tuurista sekä olosuhteista. Sanovat, että ylimääräinen lika hihnapyörillä/hihnassa kuluttaa huomattavasti nopeammin hihnaa, kuin silloin, kun se pidetään puhtaana. Näinhän se on...

Kulkee mukavasti ja kiihtyykin tyylisekseen pyöräksi hyvin.

Tyhjäkäyntiä ei voi sanoa kauniiksi parhaalla tahdollakaan, sellaista säksätystähän se on. Kannattaa kuunnella melko tarkaan ostaessa venttiilien äänet (jos nyt ylipäänsä kuuluu... heh), nokkahihnan himinät jne.

Lopuksi suosittelen ihan kunnon koeajoa, niin pääset tuohon vehkeeseen sisälle.

Hyviä ajokelejä jo näin etukäteen!

Niin - ja hinnasta... Ostin itse samaan konseptiin pohjautuvan EN 500:n vm 93 tuossa vähän aikaa sitten. Ajokilometrejä on alle puolet (oikeasti!), kunto siisti ja hintaa oli pari sataa enemmän. Mieti siis rohkeasti yksityiseltä hommaamista ja kenties EN:ää? Hintatasot liikkeissä ovat melko korkeita ja tavara ei välttämättä sen parempaa. Jos maltat vielä hetkisen, niin syyshinnalla saat uudemman samaan hintaan. Suosittelen...

• tietämätön

Jako persiilään,mikä merkki alapäässä pitäs olla kohalaan,merkkejä kun on useempi.On kirjaimia c,f,d muistaakseni?

• kawasaakeli

Vauhtipyörästä lähtee ajallaan magneetit irti liimauksesta
      eli kannattaa vaihtaa 500gpz 2pyttysen niin loppuu latausviat ja liimattujen magneettien irtoaminen
      (Yhtenäinen magneetti kehä)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8670
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2479
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2297
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2182
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1757
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1550
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      7
      1050
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      5
      1034
    Aihe