Kawasaki 450 Ltd hihnaveto

s.freud

MIllainen pyörä tuo on, kestääkö
hihnavetosessa hihna, muita
ominaisuuksia, yksilö jota mietin
on ajettu 45600 km, pyytävät
liikkeessä 3000 euroa (netto)
siisti päältä, kierroslukumittari ei toimi
vaijeri rikki, startti ei pelitä kylmän
mutta laittavat kuntoon. Niin vuosimalli
on 89.
Tietoviisaat vastailkaa, kiitos

6

6804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j@ri

      Tosin mun kawassani, -89 ml 57000, remmi antaa jonkinverran ääntä(jollottaa).
      Nuo molemmat mainitsemasi viat kuuluvat ltd:n ns. tyyppivikoihin.
      Mittarien viisarit herkee toimimasta kastuttuaan, joksikin aikaa. Tuo starttijuttu on melko varmasti se, että pendix-laite on halki..Oireena on, että ite startti kyllä pyörii mutta pendix lipeää.

      Muuten pyörä on kyllä ihan pirtee kokoisekseen.
      Vaatii kylläkin kierroksia reippaasti liikkumiseen. Punaraja 10000 ja satasen vauhdissakin kierroksia on 6000.
      Ajoasento vaan on vähän ahdas jos on yli 180 cm.
      Pensatankki on vähän pienenlainen(11L). Saa alkaa aina n.170 km jälkeen katteleen huoltsikkaa..Tosin takapuolikin tahtoo jo samoihin aikoihin tauolle :)

      Mulla on nyt toinen kesä menossa kawalla ja hyvin tuo on pelannut.. Paitsi nuo mainitsemani remmin jollotus, mittariston häiriöt ja pendixin vaihto, joka tehtiin viime kesänä.

      Öljyä tuo kone, ainakin mulla, haukkaa vaihtovälillä melkoisesti. Kannattaa tarkistaa öljyn taso ainakin aina kun meinaa lähtee useamman sadan km lenkille.
      Sanovat, mua viisaammat, että öljyn kulutus on ihan normaalia, koska tuon kawan ajokierrokset maantienopeuksilla on niinkin suuret.

      Vielä tuossa pyörässäsi on paljon ajamattomia kilometrejä jäljellä.

      • kawa454

        Mulla on 454 LDT vm 1986, saksantuonti, mittarissa nyt 35000 km ja hyvin toimii. Itse olen ajellu siihen nyt kesän aikana 6000 km. Öljyä olen lisänny 2 x 100 ml eli desilitra noin 3000 km, ei voi syöpöksi sanoa. Se hihna pitää ääntä märkänä, siis sateessa ajaessa se laulaa. Mittari onjelmat kuuluu kanss sateeseen, heti kuivuttuaan ne pelaa. Ja se ajoasento on hyvä kun tekee eteen jalkatapit niin voi pitemmällä matkalla vaihtaa asentoa, persaus nyt puutuu 2 tunnin ajon jälkeen mutta se kuuluu asiaan näillä "apina kiikuilla" ajaville. Ajokelejä sulle ja kaikille kawa customimiehille/naisille.


      • zetorizx
        kawa454 kirjoitti:

        Mulla on 454 LDT vm 1986, saksantuonti, mittarissa nyt 35000 km ja hyvin toimii. Itse olen ajellu siihen nyt kesän aikana 6000 km. Öljyä olen lisänny 2 x 100 ml eli desilitra noin 3000 km, ei voi syöpöksi sanoa. Se hihna pitää ääntä märkänä, siis sateessa ajaessa se laulaa. Mittari onjelmat kuuluu kanss sateeseen, heti kuivuttuaan ne pelaa. Ja se ajoasento on hyvä kun tekee eteen jalkatapit niin voi pitemmällä matkalla vaihtaa asentoa, persaus nyt puutuu 2 tunnin ajon jälkeen mutta se kuuluu asiaan näillä "apina kiikuilla" ajaville. Ajokelejä sulle ja kaikille kawa customimiehille/naisille.

        Kaitpa tuossa koneessa on sitten ne omat murheenryyninsä - venttiilit (säätö kannattaa muistaa ja TEHDÄ ajoissa) ja se surullisen kuuluisa nokkahihnan kiristin.

        Nokkahihnan kiristin alkujaan on melko hätäinen tekele, joten vanhemman pyörän kanssa vaihtohommiin pääsee melko varmasti. Automaattisen voi korvata manuaalisella. Netistä löytyy kyllä ohjeita ja osia siihen.

        Hihna kestää 35-75 tkm riippuen ajotavasta, tuurista sekä olosuhteista. Sanovat, että ylimääräinen lika hihnapyörillä/hihnassa kuluttaa huomattavasti nopeammin hihnaa, kuin silloin, kun se pidetään puhtaana. Näinhän se on...

        Kulkee mukavasti ja kiihtyykin tyylisekseen pyöräksi hyvin.

        Tyhjäkäyntiä ei voi sanoa kauniiksi parhaalla tahdollakaan, sellaista säksätystähän se on. Kannattaa kuunnella melko tarkaan ostaessa venttiilien äänet (jos nyt ylipäänsä kuuluu... heh), nokkahihnan himinät jne.

        Lopuksi suosittelen ihan kunnon koeajoa, niin pääset tuohon vehkeeseen sisälle.

        Hyviä ajokelejä jo näin etukäteen!


      • zetorizx
        zetorizx kirjoitti:

        Kaitpa tuossa koneessa on sitten ne omat murheenryyninsä - venttiilit (säätö kannattaa muistaa ja TEHDÄ ajoissa) ja se surullisen kuuluisa nokkahihnan kiristin.

        Nokkahihnan kiristin alkujaan on melko hätäinen tekele, joten vanhemman pyörän kanssa vaihtohommiin pääsee melko varmasti. Automaattisen voi korvata manuaalisella. Netistä löytyy kyllä ohjeita ja osia siihen.

        Hihna kestää 35-75 tkm riippuen ajotavasta, tuurista sekä olosuhteista. Sanovat, että ylimääräinen lika hihnapyörillä/hihnassa kuluttaa huomattavasti nopeammin hihnaa, kuin silloin, kun se pidetään puhtaana. Näinhän se on...

        Kulkee mukavasti ja kiihtyykin tyylisekseen pyöräksi hyvin.

        Tyhjäkäyntiä ei voi sanoa kauniiksi parhaalla tahdollakaan, sellaista säksätystähän se on. Kannattaa kuunnella melko tarkaan ostaessa venttiilien äänet (jos nyt ylipäänsä kuuluu... heh), nokkahihnan himinät jne.

        Lopuksi suosittelen ihan kunnon koeajoa, niin pääset tuohon vehkeeseen sisälle.

        Hyviä ajokelejä jo näin etukäteen!

        Niin - ja hinnasta... Ostin itse samaan konseptiin pohjautuvan EN 500:n vm 93 tuossa vähän aikaa sitten. Ajokilometrejä on alle puolet (oikeasti!), kunto siisti ja hintaa oli pari sataa enemmän. Mieti siis rohkeasti yksityiseltä hommaamista ja kenties EN:ää? Hintatasot liikkeissä ovat melko korkeita ja tavara ei välttämättä sen parempaa. Jos maltat vielä hetkisen, niin syyshinnalla saat uudemman samaan hintaan. Suosittelen...


    • tietämätön

      Jako persiilään,mikä merkki alapäässä pitäs olla kohalaan,merkkejä kun on useempi.On kirjaimia c,f,d muistaakseni?

    • kawasaakeli

      Vauhtipyörästä lähtee ajallaan magneetit irti liimauksesta
      eli kannattaa vaihtaa 500gpz 2pyttysen niin loppuu latausviat ja liimattujen magneettien irtoaminen
      (Yhtenäinen magneetti kehä)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      42
      4935
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      18
      3656
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3453
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2808
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      86
      2680
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2630
    7. Anteeksi T

      Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      16
      1703
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

      Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1546
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

      Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      201
      1438
    10. Harmittaako että

      Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      152
      1321
    Aihe