Minulla on tosi rankat vaihdevuosioireet. Olen 49-vuotias ja menkat jäivät pois 6 kk sitten. Olen jo vuosia oirehtinut ja nyt on elämä mennyt ihan kamalaksi, itkettää vaan ja tunnen itseni luuseriksi joka asiassa. Entisestä iloisesta ihmisestä on tullut itkeskelevä.
Arvauskeskus lääkäri arveli minun tulevan toimmeen ilman hormoneja koska hänkin tulee.
Työterveydestä kehottivat hakeutumaan yksityiselle gynegologille joka osaa tämän puolen.
Nyt olen kuin Liisa Ihmemaassa kun katson tarjontaa.
Olisiko kenellä suositella hyvää Gynegologia jolla on taidot etsiä sopiva lääkitys tähän vaivaan, muutakin kun tarjota lämmintä kättä. Eli ottaa vakavasti nämä oireet. En jaksa kohta käydä töissä jos en saa apua. Valmistuin vasta ja olen jo nyt kehäraakki(ainakin tuntuu siltä).
Tunteeko kukaan Mehiläisen Naistentautienlääkäriä kuin Ylänen Kaija?
Tarvitsen hyvän Gynegologin
12
10057
Vastaukset
- pilkunnussija tyttö
tiedoksi, että se on: gynekologi
- hoono soomi
Oletpas sinäkin paras neuvomaan, kun pilkunnussijatyttö on yhdyssana, etkä osannut sitä kirjoittaa, heh.
Alkuperäiselle kirjoittajalle: kyllä yleislääkärikin voi hormoneja kirjoittaa. Mutta toki olisi gyne parempi. Asun itsekin Hgissä, mutta minulla ei ole ketään tiettyä, jolla käyn.
Ikäsi ja kertomasi viittaa siihen, että vaihtarit ovat käsillä. Apua löytyy kyllä, pakko vain valita joku. Itse käyn mieluummin naisella, miehillä kun ei ole perskohtaista kokemusta naisena olemisesta.
Tsemppiä. Ja risuja pilkunnussijalle. - pilkunnussijatyttö
hoono soomi kirjoitti:
Oletpas sinäkin paras neuvomaan, kun pilkunnussijatyttö on yhdyssana, etkä osannut sitä kirjoittaa, heh.
Alkuperäiselle kirjoittajalle: kyllä yleislääkärikin voi hormoneja kirjoittaa. Mutta toki olisi gyne parempi. Asun itsekin Hgissä, mutta minulla ei ole ketään tiettyä, jolla käyn.
Ikäsi ja kertomasi viittaa siihen, että vaihtarit ovat käsillä. Apua löytyy kyllä, pakko vain valita joku. Itse käyn mieluummin naisella, miehillä kun ei ole perskohtaista kokemusta naisena olemisesta.
Tsemppiä. Ja risuja pilkunnussijalle.risuista. =D
Vaihtarit? Onko se suomenkielinen sana?
Äitini muutaman vuoden vanhempi kuin alkuperäinen kirjoittaja ja hän ei tiennyt mikä on "vaihtari" vaan sanoi: "vaihtoraha?".
Ehkä äitini on mielestäsi tyhmä, mutta osaa sentään kirjoittaa sanan: "gynekologi" oikein =D
Hyvää kevätpäivää molemmille ! - ei kiinnosta
pilkunnussijatyttö kirjoitti:
risuista. =D
Äitini muutaman vuoden vanhempi kuin alkuperäinen kirjoittaja ja hän ei tiennyt mikä on "vaihtari" vaan sanoi: "vaihtoraha?".
Ehkä äitini on mielestäsi tyhmä, mutta osaa sentään kirjoittaa sanan: "gynekologi" oikein =D
Hyvää kevätpäivää molemmille !tämäntyyppiset pikkumaisuudet ei tunnu hyvälle tässä iässä.
Parasta olla lukematta,helppoa se elämä on joillakin kun jaksaa vatvoa kaikenlaista,mutta meitä on moneksi. - Helsingistä
pilkunnussijatyttö kirjoitti:
risuista. =D
Hyvää kevätpäivää molemmille !Olin juuri vuoden poissa tältä palstalta juuri sinun kaltaisten näsäviisaitten saivartelijoitten vuoksi. Kyllä teitä riittää joka keskusteluun. Kysymykseni oli asiasta ja vastaukset aivan jotain muuta. Kelju kun sabotoitte keskustelua.
- Parempaakin tekemistä?
Pakko kirjoittaa, vaikka aluksi ajattelin, että ei kannata vaivautua. Kyllä on ala-arvoista antaa erittäin asialliseen kysymykseen tällainen vastaus. Jo nimimerkkikin osoittaa kirjoittajasta jotain...Toivottavasti tällaista keskustelua ei enää palstalta löydy.
- taas...
asian sivuun kun tutkittiin oikeinkirjoitusta.
Mutta heitänpä oman gynekologini nimen: Marjatta Aito. Hän on perehtynyt naisten hormonikorvaushoitoihin. Hintaa kyllä kertyy, koska hän haluaa olla perusteellinen ja vastaanottoaika on yleensä pitkä. Vastaanotto on melkein Mehiläisen kohdalla Hesperiankatujen toisella puolella.- Hormoonihurmio
En mielelläni kerro kenenkään nimiä tällaisessa paikassa, eikä se taida olla "netiketin" mukaistakaan. Mainostaminen on myös kielletty, mutta siitä huolimatta kerron, että Helsingissä on naistentauteihin erikoistunut lääkäriasema Femeda, jossa on monta naisgynekologia.
Minä valitsin omani tuttavan suosituksesta, ja lisäksi siksi, että oletan hänellä keski-ikäisenä naisena olevan enemmän ymmärrystä näistä asioista kuin nuoremmilla tai miespuolisilla kollegoilla. (Mikä oletus ei näköjään aina pidä paikkaansa, kuten aloittajan viestistä näkyy.) - Helsingistä
Hormoonihurmio kirjoitti:
En mielelläni kerro kenenkään nimiä tällaisessa paikassa, eikä se taida olla "netiketin" mukaistakaan. Mainostaminen on myös kielletty, mutta siitä huolimatta kerron, että Helsingissä on naistentauteihin erikoistunut lääkäriasema Femeda, jossa on monta naisgynekologia.
Minä valitsin omani tuttavan suosituksesta, ja lisäksi siksi, että oletan hänellä keski-ikäisenä naisena olevan enemmän ymmärrystä näistä asioista kuin nuoremmilla tai miespuolisilla kollegoilla. (Mikä oletus ei näköjään aina pidä paikkaansa, kuten aloittajan viestistä näkyy.)Kävin tänään Femedassa itseäni vähän nuoremman lääkärin luona. Laskua kertyi Kelan alennuksen jälkeen 92e. Hän teki UÄ:n ja perusteellisen sisätutkimuksen. Kokeita ei otettu, kyseli vaan hiljan otettujen labrojen tuloksia ja kysyi milloin mammografia on tehty.
Sain 37.5 millisiä Estrogeeni-laastareita ja keltarauhashormoniksi Lugesteronea (pyysin). Annostusta on tarkoitus nostaa jos tämä määrä ei riitä. Katsotaan nyt, liimasin ekan laastarin muutaman tunti sitten.
Olin tyytyväinen palveluun, se oli ihan jotain muuta kuin perusterveydenhuollossa. Ultrassa löytyi tärkeää tietoa, eikä mua ole ultrattu kuin viimeksi raskauksien yhteydessä.
Muuten työterveyshoitaja suositteli nuorempaa Gynekologia sillä perusteella, että hänellä on se viimeisin tieto.
- PuhelinPotilas
Taisin löytää nuoruusaikani gynekologin, Marjatta Aidon!
http://areena.yle.fi/audio/666183
Tervetuloa blogiin:
abortti.blogspot.com- Mahtaako onnistua
Valitettavasti on tainnut jäädä eläkkeelle. Ainakaan ei ole ottanut uusia potilaita enää muutamaan vuoteen. Olen ollut hänen asiakkaansa, mutta viime vuosina terveyskeskuslääkäri on riittänyt reseptien kirjoittamiseen kun ei ole ollut muita ongelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864