Mitä suosittelet? Hanian rannikko

Ruusa

Hei te jotka olette käyneet Hanialla. Onko siellä jotain erityistä mikä on jäännyt mieleen matkan parhaista jutuista. Mitä paikkoja? Retkiä? Juttuja? Onko kukaan retkeilly skootterilla siellä? Onnistuuko sellainen?

Paikka johon menemme on Tjareborgin hotelli Dionysos, 3-4km Hanian keskustasta Agia Marinan suuntaan.

Onko ehkä jotain mitä olis erityisesti hyvä ottaa huomioon tuolla paikassa?

Kertokaa mitä mieleen juolahtaa! :)

8

3524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hani-Plata

Hei. Mäkin haluisin kuulla mielipiteitä Haniasta, Plataniaksesta ja Rethymnonista ?

Syksyksi suunnitellaan johonkin noista kolmesta viikon reissua.

Missä noista kolmesta on parhaat rannat ??
      Me etsitään leveitä isoja rantoja, joissa voi myös uiskennella lämpösessä vedessä.

Mikä noista kohteista paras pariskunnalle ? (mä avomies, ei lapsia)

Missä parhaat ostos mahikset ? Halvinta ?
      Onko Hanian keskusta iso ?

Oon ollut vain Hersonissoksessa ja sinne en menis uusix. Agios Nikolaos on käymisen arvoinen paikka ! Ja siinä kaupungin edessä on pikkuruinen uimaranta, johon on kiva retkellä pulahtaa vilvoittelemaan turkoosiin veteen. On kuin uima-allas !

• c.e.n

Hey!

Hania on ihana ja näkemisen arvoinen paikka! Varsinkin firkaksen linnoitus oli upea,sieltä näki koko hanian yli ja kauas merelle. Asuttiin geranin kylässä plataniaksen lähettyvillä. Siellä (ja varmaankin haniassa myös) oli söpöjä "autojunia" jolla mentiin eri paikkoihin. Kannattaa kokeilla!
      Ja myös vesipuisto kauenpana, johon mentiin autojunalla oli kokeilemisen arvoinen.
      Koita myös hennatatuointeja, kestivät n. kuukauden ja oli taitavat tekiät!

• Kassu

Siitä on vuosia kun käytiin Haniassa. Mieleen jäi vittumainen hotellinisäntä, joka syytti meitä viinilasien varastamisesta, vaikka emme juoneet tippakaan viiniä koko reissun aikana ja tyttären saama salmonella. Se oli oma lukunsa lähtöaamuna tämä hotellinisäntä siinä mukana. Muuten ihan kiva paikka, etenkin jos hotelli on Hanian puolella.

• haniaan uudestaan...

Moi. Olin haniassa 2 viikkoa viime kesänä. Asuin
      lähellä keskustaa Tjäreborgin matkalla, Ideon -
      nimisessä hotellissa, jota en voi suositella, muka
      3 tähteä, 2 on liikaa, ahtaat, epäsiistit huoneet.
      Itse kaupunki on kiva, kaikkea löytyy paitsi pit-
      kää hiekkarantaa. Sellaisia löytyy kilometreittäin
      Hanian länsipuolelta. Hanian vanha kaupunki on hy-
      vin sokkeloinen. Siellä on paljon pieniä kujia,
      joita ei ole merkitty edes tarkkoihin karttoihin, kujien leveys usein vain runsas metri. Vanhan kau-
      pungin rannassa on pari kilometriä pitkä ravinto-
      lavyöhyke, sisäänheittäjiä riittää, "special price
      for You, my friend...". Hanian eteläpuolella on
      fantastinen Samaria rotko, sinne vain jos kunto
      kestää 16 kilometrin rotkovaelluksen, joka alkaa
      pilvien keskeltä 1,5 km:n korkeudesta ja päättyy
      meren rantaan paahtavaan helteeseen. Kyllä kan-
      natti vaikka jalat olivatkin kipeät pari päivää.
      Suosittelen myös käyntiä Elafonississa, todella
      upeita rantoja, kirkkain vesi, mitä olen koskaan
      nähnyt. Kannattaa muutenkin istahtaa bussiin fan-
      tastisia vuoristomaisemia ja hiuksianostattavia
      serpentiinimutkia ihailemaan. Rethymnionissa on
      4-5 kilometrin pituinen ranta muttei juuri muuta.
      Haniassa on muka 150.000 asukasta, mutta minusta
      se vaikutti pienemmältä. Siellä on ihana vanhakau-
      punki ja moderni keskusta, sekä laajahko 1-2 ker-
      ksisten talojen alue. Löytyy myös (moottoritien eteläpuolelta)pieni slummialue, missä asutaan pah-
      vimajoissa... Rakennuskanta on keskustan ulkopuo-
      lella paikoin pahasti rappeutunutta mutta ihmiset
      vaikuttavat onnellisilta ja sehän on pääasia.
      Hotellissa oli muuten pariskunta jolle tämä oli
      jo KYMMENES peräkkäinen loma haniassa, se kertoo
      jotain.

Suosittelen ko. paikkaa lämpimästi ja aion itsekin
      mennä uudelleen vaikka tänä kesänä onkin vuorossa
      Rhodos (taas). Minulle 8. Kreikan - matka.

• Hani-Plata

Kiitos kovasti pitkästä vastauksestasi. Luin mielenkiinnolla kirjoitustasi ja auttoi paljon vahvistaan suunnitelmiamme Hanian suuntaan ! Ehkäpä innostumme myös sinne Samariaan kiduttaan jalkojamme. Oltiin jopa ajateltu Rethymnonia, mutta, jos siellä ei oo paljoo muuta kuin pitkä ranta, niin sitten ei.

Osaatko Kreikan kävijänä sanoa, mikä hotelli (2 tai max. 3 tähteä) olisi sitten isompi ja siistimpi ? Me oltiin kolme vuotta sitten Hersonissoksessa viikko ja hotelli ei ollut hääppöinen. Pieni ja kulunut, mutta etukäteen tiedettiin kyllä sen taso. Oltiin halvalla matkaala liikkeellä. Nyt halutaan parempaa !

Onko kenelläkään tietoa, onko isommat hotellit juuri siellä Plataniaksen puolella ?

• Hania
        Hani-Plata kirjoitti:

Kiitos kovasti pitkästä vastauksestasi. Luin mielenkiinnolla kirjoitustasi ja auttoi paljon vahvistaan suunnitelmiamme Hanian suuntaan ! Ehkäpä innostumme myös sinne Samariaan kiduttaan jalkojamme. Oltiin jopa ajateltu Rethymnonia, mutta, jos siellä ei oo paljoo muuta kuin pitkä ranta, niin sitten ei.

Osaatko Kreikan kävijänä sanoa, mikä hotelli (2 tai max. 3 tähteä) olisi sitten isompi ja siistimpi ? Me oltiin kolme vuotta sitten Hersonissoksessa viikko ja hotelli ei ollut hääppöinen. Pieni ja kulunut, mutta etukäteen tiedettiin kyllä sen taso. Oltiin halvalla matkaala liikkeellä. Nyt halutaan parempaa !

Onko kenelläkään tietoa, onko isommat hotellit juuri siellä Plataniaksen puolella ?

Mielestäni Aurinkomatkojen hotelliluokitukset eivät koskaan petä. Aurinkomatkojen 2 tähden hotelli oli parempi kuin Fritidsresorin(nyk. Finnamatkat) 4 tähteä. Hinta-laatusuhde on ehdottomasti Aurinkomatkoilla paras.

Katso Plataniaksen suunnalta Hotellia, varmasti löydät mieleisesi. Pieni perhehotelli saattaa olla viihtyisämpi kuin iso teollinen lomakeskus. Hyvää matkaa!

• vaeltaja
        Hani-Plata kirjoitti:

Heips taas!

hotelleja en kyllä uskalla suositella kun ei ole kokemuksia kuin yhdestä, Ideonista:Sijainti oli
        mitä mainioin, 10 min. keskustaan ja 5 min lähim-
        pään, pieneen rantaan, 5 min vesipuistöön ym.
        Jos et ole nirso hotellin tason suhteen ja käytät
        sitä vain nukkumiseen niikuin minä, niin miksei
        sittenkin Ideon...

Muuta kivaa Hanian lähellä on myös Paleokhora,
        kaunis paikka saaren etelärannalla, LOISTAVA surf-
        fausmesta. Elafonissi tuli jo kehuttua, siellä
        on fantastinen ranta, matalia lahtia ym, eikä
        sitten muuta, pari pientä kuppilaa, sikamaiset
        himnnat, janoiset turistithan maksavat mitä vain.
        Pölyä piisaa niinikään, mutta silti ehdottomasti
        kokemisen arvoinen, biitsiä ja poukamia riittää.
        Kahlaat matalan salmen yli ja tulet pienelle saa-
        relle joka on täynnä somia puokamia, jess...

• Jolle

Olin keväällä 2002 Malemen kylässä viikon, se on noin 17km Haniasta länteen ja koko se matka on upeaa rantaa tosin paikkapaikoin kivistä, mutta myös hienoa hiekkaa löytyy.
      Skootterin vuokraus onnistuu helposti(ajokortti mukaan) ja on halpaa muistaakseni 22€/päivä.
      Ajoin kolmen päivän aikana noin 500km ja siinä ehti käydä jo monessa paikassa esim. etelä rannikolla jossa on todella kuumaa.
      Samarian rotkon kävelyä en tehnyt vaikka kävin sen lähtöpäässä, mutta Imbrosin rotkon kävelin se on noin 7km pitkä ja TODELLA kaunis rotko, suosittelen.
      Mun matkan aikana sattui aika iso maanjäristys 5,8rihteriä joten oli aikas "kiva" herätys yöllä kun koko talo tärisi ja pää vatkautui sinne tänne, onneksi ei tullut mitään vahinkoa eikä kukaan edes loukkaantunut.
      Jos tykkäät luonnosta niin mene sinne Lefka Orin vuoristoon, siellä on hienot maisemat ja todellisia serpentiini teitä.
      Olen ollut Kreikassa 8 kertaa ja viimevuotinen matkani oli Kreetalle ensimmäinen, Rhodos on sitten jo tutumpi(6kertaa) ja kerran menin Kreikkaan junalla ja silloin olim Ateenassa ja Samoksella.
      Hanian kaupunki, varsinkin vanha sellainen, on todella upea paikka ihan vaan vaikka kävellä ja katsella.
      Satamassa on sitten varmaan sata ravintolaa ja sisään heittäjiä hermostumiseen asti, mutta kyllä niihinkin tottuu.
      Bussilla on muuten hyvä kulkea pitkin rannikkoa, jos ei skootteria halua vuokrata, ja katsella pieniä ja vähän isompia kyliä matkan varrella.
      Jos aikaa riittää ja perse kestää niin käy aivan länsipäässä asti, siellä on mahtavat maisemat ja tie kulkee monta sataa metriä meren yläpuolella ja kiemurtelee hienosti vuoren seinämällä.
      No tässä nyt jotain juttuja Haniasta ja Länsi-Kreetasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4421
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2325
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2297
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2058
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1647
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1411
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1044
    Aihe