Osaako joku neuvoa, kuka mahtaa olla saamenkielinen räppäri, jolla oli ainakin aikoinaan joku biisi, jonka nimi oli "kultainen kirves" tai jotain vastaavaa muistaakseni. Näin telkkarissa joskus kai pari vuotta sitten ja tykästyin. Löytyykö esim. youtubesta?
Saamenkielinen
5
1608
Vastaukset
- jo penkomassa..
youtuben ja kuin ihmeen kaupalla löysin biisin. En tajua miten muistin biisin nimen, vaikka olen kuullut sen vain kerran todella tyyliin pari vuotta sitten. Ja olen tosiaan itse täysin suomenkielinen. Onneksi nimi muistutti englannin kieltä. Ensin kirjoitinkin hakusanaksi "Kolla axu". :)Mutta kyllä se oikea sitten löytyi pian.
Niin sitä vielä kirjoittelin, että tietäisikö joku mistä voisin löytää sanat kyseiseen biisiin, joka on kertakaikkiaan aivan mahtava, vaikka en mitään siitä ymmärräkään. Kiitos jos joku osaa auttaa, google ei tuottanut tulosta, mutta en osaa hakea kuin suomenkielisillä hakusanoilla.- mjooh2
Käy vaikka kyselemässä Mikserin kautta tai Amocin nettisivujen. Joskus muinoin oli jaossa Mikserissä, mutta ei enää näkynyt olevan. Siellä on silti kaksi Amocin biisiä jaossa (mikseri.net -> artisti Amoc).
Kotisivujen vieraskirjaan näkyy joskus artisti vastailevan: www.amoc.fi kysele sieltä oisko sitä jostain mahdollista saada. Cdon.comista voi tilata Amocin levyn, mutta sillä levyllä ei tietääkseni ole Kolle aksua.
- kiilop
amoc.....morottaja...mihkal..
- saamelainen
Kyseessä on kappale nimeltä golle aksu ja räppääjä on Inarilainen Amok.
- ....
kukaa ei osaa kirjottaa oikein.
Amoc - Kolle ákšu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens1203513EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt2202507Kesäaika on normaaliaika...
...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul2141955Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta491792Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b521167Tulen hulluksi hänestä
Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu67977- 109879
Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva18855Koulussa puukotus
Tapuli kaupungissa, ollaanhan me maailman onnellisin kansa. Voi puhäjysäys.. millä mittarilla onnellisuus on mitattu,, p26801Ensimmäinen kuukausi palkatatta
Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty68753