nigerialainen suomeen?

mä yksin olin

hei,tapasin lomalla nigerilaisen miehen ja se haluaisi muuttaa luokseni suomeen!saisiko hyviä neuvoja?

25

5468

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavalla, että

      lähetä hänelle iso summa rahaa Nigeriaan!

    • Petter X

      Unohda koko juttu.

    • syksy1253

      mulle mistä löysit hänet? Olisin itsekin kiinnostunut tutustumaan ja aloittamaan suhteen nigerialaisen miehen kanssa.

      • joohan........................

        todellakin hyvä neuvo..unohda koko juttu..kauanko teidän lomaromanssi kesti? muutama viikko eikä edes kuukausi anna oikeata kuvaa nigerialaisista..

        itse löysin myös nigerialaisen miehen viime kesänä espanjasta..olin töissä barcelonassa.kaikki oli muka niin ihanaa ja mies kohteli kuin kuningatarta..pikkuhiljaa kahden kuukauden jälkeen alkoi löytyä sitten niitä kulttuurieroja..
        yksi esimerkki on että mies halusi että jos minulla oli vapaapvä,silloin olin vaikka yksin hänen luonaan,enkä esim kaupungilla ystävieni kanssa..ja suoraan töistä joko omaan kotiini tai hänen luokseen(yksi riitelyn aiheemme olikin kun en suostunut muuttamaan yhteen hänen kanssaan) muutenkaan en saanut ystävieni kanssa ulkona käydä,koska hän "pelkäsi" että puhun muiden tummaihoisten kanssa..valkoisista miehistä ei siis ollut niin paljon haittaa..
        puhelimen tutkinta päivittäin..
        itsehän hän mennä viiletti ties ikinä ja missä..ja minun piti odottaa häntä hänen luonaan,koska "mitä järkeä minun oli kotiinikaan mennä yksin,eikö se ole sama kun olen hänen luonaan"
        jos minun ei tehnyt mieli seksiä,sitä oli silti annettava "jos häntä oikeasti rakastin"
        ja vaikka hän epäili minua että voisin joskus pettää,se ei ollut sallittua että minä epäilin(koska hän sanoi suhten lussa ettei voi sietää pettämistä,ja hän on yhden naisen mies)
        kaikkea tälläistä..näitä löytyy vaikka kuinka paljon tämäntyyppisiä juttuja..

        ja siis se o heidän kulttuurissaan kuulemma että mies "sitoo naisen itseensä" vaikka kohdellaan kuin kuningatarta,mutta haluaa omistaa naisen täysin..

        viimeinen juttu oli kun hän näki kun tervehdin vastaankävellyttä miestä.(espanjassahan siis tosiaan on tapana tervehtiä vaikkei tunnekaan..ja varsinkin miehet on aina vastaantulevalle naiselle "hola guapa") mieheni tosiaan siis oli odottamassa minua kadun varrella ja näki tilanteen (minulla oli kuulemma flirttaileva hymy kun sanoin hola tälle tuntemattomalle miehelle takaisin)..veti turpaan siinä ihan keskellä kirkasta päivää..

        että joo..arvaatte varmaan loppuiko suhteemme siihen paikkaa..n5kk sitä kaikenkaikkiaan kesti

        onneksi emme ehtineet toteuttaa suunnitelmaamme suomeen muutosta ja yhteisestä tulevaisuudesta..voin vaan kauhulla ajatella kuinka hulluksi olisi tilanne suomessa mennyt..täällä kun tosiaan tulee käytyä jopa samaan aikaan saunassa miespuolisten ystävien kanssa

        paljon olen kuullut jälkeenpäin että nigerialaiset varsinkin haluavat "valkoisiin naimisiin" ja suomi on yksi "huippumaista" nigerialaisten keskuudessa..

        oma miesystäväni on asunut espanjassa melkein 5vuotta,mutta ei silti kulttuuri tapa kohdella naisia ole päästä haihtunut..


      • muakin

        nigerialainen kovasti kiinnostaisi.Ei kai muuta kuin matkaa buukkamaan ja paikanpäällä tilannetta tutkailemaan.Ehkä sieltä se oikea löytyy,kuka tietää,ja sitten Suomeen mies.


      • jilla
        muakin kirjoitti:

        nigerialainen kovasti kiinnostaisi.Ei kai muuta kuin matkaa buukkamaan ja paikanpäällä tilannetta tutkailemaan.Ehkä sieltä se oikea löytyy,kuka tietää,ja sitten Suomeen mies.

        ja mä olen täällä vastassa


      • ,,,,,,,,,
        muakin kirjoitti:

        nigerialainen kovasti kiinnostaisi.Ei kai muuta kuin matkaa buukkamaan ja paikanpäällä tilannetta tutkailemaan.Ehkä sieltä se oikea löytyy,kuka tietää,ja sitten Suomeen mies.

        Menet vaan jonnekin opiskelija-asuntosäätiön alueelle kävelemään, niin eiköhän joku mustaihoinen ole heti moikkailemassa tai pysäyttelemässä sinua. Pääkaupunkiseudun opiskelija-asunnot ovat täynnä vaihtareita. Katsopas minne mm. CIMO majoittaa vaihtarinsa. Vaihtarit ovat meillä pääasiassa afrikkalaisia, nigerialaisen näköisiä ja somaleita. Heitä näyttää olevan ainakin puolet asukkaista. Paljon on myös espanjalaisia ja aasialaisia yliopistojen alueilla. Kaikki mustaihoiset kuolaavat vaaleahiuksisen naisen perään, koska se on heille erilaista ja suomalainen nainen tuo heille elintason nousun. Kulttuurierot ovat suuret, kuten joku jo aikaisemmin sanoi.


      • sarah66
        joohan........................ kirjoitti:

        todellakin hyvä neuvo..unohda koko juttu..kauanko teidän lomaromanssi kesti? muutama viikko eikä edes kuukausi anna oikeata kuvaa nigerialaisista..

        itse löysin myös nigerialaisen miehen viime kesänä espanjasta..olin töissä barcelonassa.kaikki oli muka niin ihanaa ja mies kohteli kuin kuningatarta..pikkuhiljaa kahden kuukauden jälkeen alkoi löytyä sitten niitä kulttuurieroja..
        yksi esimerkki on että mies halusi että jos minulla oli vapaapvä,silloin olin vaikka yksin hänen luonaan,enkä esim kaupungilla ystävieni kanssa..ja suoraan töistä joko omaan kotiini tai hänen luokseen(yksi riitelyn aiheemme olikin kun en suostunut muuttamaan yhteen hänen kanssaan) muutenkaan en saanut ystävieni kanssa ulkona käydä,koska hän "pelkäsi" että puhun muiden tummaihoisten kanssa..valkoisista miehistä ei siis ollut niin paljon haittaa..
        puhelimen tutkinta päivittäin..
        itsehän hän mennä viiletti ties ikinä ja missä..ja minun piti odottaa häntä hänen luonaan,koska "mitä järkeä minun oli kotiinikaan mennä yksin,eikö se ole sama kun olen hänen luonaan"
        jos minun ei tehnyt mieli seksiä,sitä oli silti annettava "jos häntä oikeasti rakastin"
        ja vaikka hän epäili minua että voisin joskus pettää,se ei ollut sallittua että minä epäilin(koska hän sanoi suhten lussa ettei voi sietää pettämistä,ja hän on yhden naisen mies)
        kaikkea tälläistä..näitä löytyy vaikka kuinka paljon tämäntyyppisiä juttuja..

        ja siis se o heidän kulttuurissaan kuulemma että mies "sitoo naisen itseensä" vaikka kohdellaan kuin kuningatarta,mutta haluaa omistaa naisen täysin..

        viimeinen juttu oli kun hän näki kun tervehdin vastaankävellyttä miestä.(espanjassahan siis tosiaan on tapana tervehtiä vaikkei tunnekaan..ja varsinkin miehet on aina vastaantulevalle naiselle "hola guapa") mieheni tosiaan siis oli odottamassa minua kadun varrella ja näki tilanteen (minulla oli kuulemma flirttaileva hymy kun sanoin hola tälle tuntemattomalle miehelle takaisin)..veti turpaan siinä ihan keskellä kirkasta päivää..

        että joo..arvaatte varmaan loppuiko suhteemme siihen paikkaa..n5kk sitä kaikenkaikkiaan kesti

        onneksi emme ehtineet toteuttaa suunnitelmaamme suomeen muutosta ja yhteisestä tulevaisuudesta..voin vaan kauhulla ajatella kuinka hulluksi olisi tilanne suomessa mennyt..täällä kun tosiaan tulee käytyä jopa samaan aikaan saunassa miespuolisten ystävien kanssa

        paljon olen kuullut jälkeenpäin että nigerialaiset varsinkin haluavat "valkoisiin naimisiin" ja suomi on yksi "huippumaista" nigerialaisten keskuudessa..

        oma miesystäväni on asunut espanjassa melkein 5vuotta,mutta ei silti kulttuuri tapa kohdella naisia ole päästä haihtunut..

        Noita Espanjassa asuvia nigerialaisia löytyy pilvin pimein ja suurin osa ilman oleskelu- ja työlupia. Valkoiset naiset ovatkin todella suosittuja, espanjalaiset eivät niinkään, koska he eivät ole kiinnostuneita näistä laittomista maahanmuuttajista. Olen itse asunut Barcelonassa ja oli nigerialainen miesystävä, onneksi suhde loppui...


      • OKI
        joohan........................ kirjoitti:

        todellakin hyvä neuvo..unohda koko juttu..kauanko teidän lomaromanssi kesti? muutama viikko eikä edes kuukausi anna oikeata kuvaa nigerialaisista..

        itse löysin myös nigerialaisen miehen viime kesänä espanjasta..olin töissä barcelonassa.kaikki oli muka niin ihanaa ja mies kohteli kuin kuningatarta..pikkuhiljaa kahden kuukauden jälkeen alkoi löytyä sitten niitä kulttuurieroja..
        yksi esimerkki on että mies halusi että jos minulla oli vapaapvä,silloin olin vaikka yksin hänen luonaan,enkä esim kaupungilla ystävieni kanssa..ja suoraan töistä joko omaan kotiini tai hänen luokseen(yksi riitelyn aiheemme olikin kun en suostunut muuttamaan yhteen hänen kanssaan) muutenkaan en saanut ystävieni kanssa ulkona käydä,koska hän "pelkäsi" että puhun muiden tummaihoisten kanssa..valkoisista miehistä ei siis ollut niin paljon haittaa..
        puhelimen tutkinta päivittäin..
        itsehän hän mennä viiletti ties ikinä ja missä..ja minun piti odottaa häntä hänen luonaan,koska "mitä järkeä minun oli kotiinikaan mennä yksin,eikö se ole sama kun olen hänen luonaan"
        jos minun ei tehnyt mieli seksiä,sitä oli silti annettava "jos häntä oikeasti rakastin"
        ja vaikka hän epäili minua että voisin joskus pettää,se ei ollut sallittua että minä epäilin(koska hän sanoi suhten lussa ettei voi sietää pettämistä,ja hän on yhden naisen mies)
        kaikkea tälläistä..näitä löytyy vaikka kuinka paljon tämäntyyppisiä juttuja..

        ja siis se o heidän kulttuurissaan kuulemma että mies "sitoo naisen itseensä" vaikka kohdellaan kuin kuningatarta,mutta haluaa omistaa naisen täysin..

        viimeinen juttu oli kun hän näki kun tervehdin vastaankävellyttä miestä.(espanjassahan siis tosiaan on tapana tervehtiä vaikkei tunnekaan..ja varsinkin miehet on aina vastaantulevalle naiselle "hola guapa") mieheni tosiaan siis oli odottamassa minua kadun varrella ja näki tilanteen (minulla oli kuulemma flirttaileva hymy kun sanoin hola tälle tuntemattomalle miehelle takaisin)..veti turpaan siinä ihan keskellä kirkasta päivää..

        että joo..arvaatte varmaan loppuiko suhteemme siihen paikkaa..n5kk sitä kaikenkaikkiaan kesti

        onneksi emme ehtineet toteuttaa suunnitelmaamme suomeen muutosta ja yhteisestä tulevaisuudesta..voin vaan kauhulla ajatella kuinka hulluksi olisi tilanne suomessa mennyt..täällä kun tosiaan tulee käytyä jopa samaan aikaan saunassa miespuolisten ystävien kanssa

        paljon olen kuullut jälkeenpäin että nigerialaiset varsinkin haluavat "valkoisiin naimisiin" ja suomi on yksi "huippumaista" nigerialaisten keskuudessa..

        oma miesystäväni on asunut espanjassa melkein 5vuotta,mutta ei silti kulttuuri tapa kohdella naisia ole päästä haihtunut..

        Ihan puistattaa kuinka samanlaisia ne kaikki on!! juuri samat tavat,maneerit,reaktiot ymym. miten se voikin olla niin sisäsyntyistä niillä....ja jotkut naiset ei sitä näe ja tajua. niitten mielestä se on söpöä kun mies mustis. pläää...ei se mustis ole,vaan hallitsee ka kontroloi,niin kauan kunnes nainen ei jaksa pullikoida tai pimahtaa päästään...


    • ja rahakas

      Osta posetiivi jos meinaat apinan tuoda. Uusi ura urkenevi......

      • göteborg09

        Eikö Suomessa ole mitään sensuuria.Näillä palstoilla saa koko ajan lukea mitä törkeimpiä loukkauksia, naisista, ulkolaisista jne. Mielestäni nämä törkeydet eivät kuulu sivistyneen ihmisen puheisiin.
        Kaikilla ihmisillä on sama arvo, että jättäkää pois nämä PERSE ja APINA tarinat.


      • 28
        göteborg09 kirjoitti:

        Eikö Suomessa ole mitään sensuuria.Näillä palstoilla saa koko ajan lukea mitä törkeimpiä loukkauksia, naisista, ulkolaisista jne. Mielestäni nämä törkeydet eivät kuulu sivistyneen ihmisen puheisiin.
        Kaikilla ihmisillä on sama arvo, että jättäkää pois nämä PERSE ja APINA tarinat.

        Eiköhän ne Perse, Apina ja Pillu ole ranskankielisiä sukunimiä


    • Jennaxina

      Älä tuo sitä eläintä tänne Suomeen vaan muuta itse sinne nigeriian.Siellä nigeriassa voit jakaa sitä persettäsi

      • Meisseli22

        Aamen:)


    • tapa sinulle

      muuttaa sinne meillä on liikaakin näitä töitä vieroksuvia pikikeppejä

    • españa-72

      hei, minulla on aviomies Nigeriasta vuodesta 2000. Asumme Espanjassa, EU-maissa vaatimukset oleskelu-, ja työlupaan on samat, joten jos hän on tulossa suoraan Nigeriasta, on sinun láhetettävä hánelle kutsukirje, jonka suomen suurlähetystö joko hyväksyy tai hylkää nigerian Lagosissa. Siis viisumia varten. Sen jälkeen jos hän saa viisumin, matka onnistuu maximi 3kk ajan, jonka jälkeen hánen on todistettavasti saatava työsopimus/mentävä naimisiin/ tai muun painavan syyn vuoksi haettava oleskelulupaa (Nigeriassa ei ole tállähetkellá sisällis-tai muuta sotaa, joten luulen ettei vaihtoehto toimisi ulkomaalaistoimistossa). Mutta... jos hánellä on jonkun EU-maan oleskelu-ja työlupa, kuten omalla miehelláni oli kun tapasimme, niin silloin Schengen-maiden kautta matkustus onnistuu ongelmitta. Kuitenkin on muistettava turistin maksimiaika 3kk.... Nigerialaisissa on kaikenlaisia, koska olen 10v aikana tutustunut moniin mieheni tuttaviin, joten eritavalla káyttäytyviá on joka maassa, olen tavannut todella kohteliaita ja aivan tahdittomia... joten toivon onnea suhteellenne. Muista kuitenkin että alusta asti teet hánelle selváksi ettá molempien on kunnioiettava toistensa kulttuuria, on tietenkin oltava joustava, muuten suhde kaatuu, mutta molemmilla on oikeus oman maansa tapoihin. Varsinkin alku ei ollut meillä helppoa, kun tapasimme olin vasta eronnut espanjalaisesta avomiehestäni 7 v jälkeen, mutta vuosien vieriessä suurimmat karikot olemme selvitelleet.... Mieheni on mahtava kokki, todella puhdas, parhaan kodin siivouksen saamme jos hän siivoaa, mutta silloin menee koko pvá... eli jos haluan vapaalla käydä jossakin, parasta ettá autan ja hoputan... Olen oppinut monta asiaa, jota ei opi kirjoista, ns. sydámensivistystä, mieheni on uskovainen, katolinen uskonnoltaan, joten ennen esim.ruokailua hán ei koskaan unohda siunata ruokaansa, varaudu ettá ruoka on tulista, mutta mahtavaa... joten ei muuta kun suerte=onnea! jos haluat tietäá jotakin muuta, laita postia....

      • satutäti XXXL

        tarinoita....


      • Espanjassa

        Nigerialainen ystävä. Työkavereita.
        On käynyt täällä Suomessa kerran vierailulla ja ehkä hänelle löytyisi täältä töitä.

        Erittäin ahkera, hyvä ja luotettava työntekijä, eikä koskaan kysynyt rahaa lainaan, vaikkei hänellä olisi ollut penniäkään vuokranmaksuun tai ruokaan. Palkkataso ei ollut kovin rapea. Matkat työpaikalle jne.. ei paljoa jäänyt käteen.

        En tiedä näistä asioista tuon taivaalista ja siksi haluaisinkin kysyä sinulta oleskelulupa/passiasioista?

        Jos olen oikein ymmärtänyt, hänen oleskelulupa (permit of recidense) vanhenee elokuussa 2009 (tai passi, nigerialainen), joten hänen täytyy matkustaa nigeriaan saadakseen uudet dokumentit?

        Ja mitä hän kertoi sen maksavan oli aika huikea summa n. 3500 euroa. Voiko pitää paikkaansa? Lailliset paperit hänellä ainakin nyt tuntuu olevan. Tiedän kyllä sen, että nigeriassa korruptio jyllää. Haluaisin vain vähän osaltani häntä auttaa. Todella tärkeä ja hyvä ystävä.


      • ????
        Espanjassa kirjoitti:

        Nigerialainen ystävä. Työkavereita.
        On käynyt täällä Suomessa kerran vierailulla ja ehkä hänelle löytyisi täältä töitä.

        Erittäin ahkera, hyvä ja luotettava työntekijä, eikä koskaan kysynyt rahaa lainaan, vaikkei hänellä olisi ollut penniäkään vuokranmaksuun tai ruokaan. Palkkataso ei ollut kovin rapea. Matkat työpaikalle jne.. ei paljoa jäänyt käteen.

        En tiedä näistä asioista tuon taivaalista ja siksi haluaisinkin kysyä sinulta oleskelulupa/passiasioista?

        Jos olen oikein ymmärtänyt, hänen oleskelulupa (permit of recidense) vanhenee elokuussa 2009 (tai passi, nigerialainen), joten hänen täytyy matkustaa nigeriaan saadakseen uudet dokumentit?

        Ja mitä hän kertoi sen maksavan oli aika huikea summa n. 3500 euroa. Voiko pitää paikkaansa? Lailliset paperit hänellä ainakin nyt tuntuu olevan. Tiedän kyllä sen, että nigeriassa korruptio jyllää. Haluaisin vain vähän osaltani häntä auttaa. Todella tärkeä ja hyvä ystävä.

        Varminta on kysyä neuvoa viranomaisilta. Ilmeisesti sinun on kuitenkin annettu hienovaraisesti ymmärtää, että missään tapauksessa sinulta ei haluta rahaa. Sitten on jopa ovelasti herätelty sympatiaa, ja kilttinä ihmisenä tarjoudut jopa itse VAPAAEHTOISESTI auttamaan hyvää ystävää.

        Rahat voitkin saada jotenkin kasaan, mutta se sinun ongelma onkin siinä, että olet aivan liian sinisilmäinen. Sinua saatetaan käyttää hyväksi! Saatat vastata että eihän hyvä ystävä sellaista tekisi. Mietihän, mitä tämä hyvä ystävä olisi sinun puolestasi valmis tekemään? Nythän hän on VAIN kiinnostunut omasta asiastaan. Pyydäpä sinä häneltä sama summa rahaa. Taatusti et tule saamaan. Mitä sinä saat tuolla rahalla, jonka kuitenkin tulet nigerialaiselle antamaan. Saatko siitä jonkinlaista valtaa mieheen nähden, ja oletatko miehen olevan sinulle kiitollinen. Hyvä ihminen..rahat saatuaan hänestä tuskin kuulet mitään.

        Siis..mietihän, mihin muuhun HYVÄÄN tarkoitukseen voisit 3500 euroa antaa. Voit auttaa sairaita ja kodittomia. Sillä summalla voit myös ostaa itsellesi 3-5 unelmalomaa, ja joka lomakohteessa löydät varmasti hyviä ystäviä, jotka eivät taatusti sinulta rahaa ota..!


      • Espanjassa
        ???? kirjoitti:

        Varminta on kysyä neuvoa viranomaisilta. Ilmeisesti sinun on kuitenkin annettu hienovaraisesti ymmärtää, että missään tapauksessa sinulta ei haluta rahaa. Sitten on jopa ovelasti herätelty sympatiaa, ja kilttinä ihmisenä tarjoudut jopa itse VAPAAEHTOISESTI auttamaan hyvää ystävää.

        Rahat voitkin saada jotenkin kasaan, mutta se sinun ongelma onkin siinä, että olet aivan liian sinisilmäinen. Sinua saatetaan käyttää hyväksi! Saatat vastata että eihän hyvä ystävä sellaista tekisi. Mietihän, mitä tämä hyvä ystävä olisi sinun puolestasi valmis tekemään? Nythän hän on VAIN kiinnostunut omasta asiastaan. Pyydäpä sinä häneltä sama summa rahaa. Taatusti et tule saamaan. Mitä sinä saat tuolla rahalla, jonka kuitenkin tulet nigerialaiselle antamaan. Saatko siitä jonkinlaista valtaa mieheen nähden, ja oletatko miehen olevan sinulle kiitollinen. Hyvä ihminen..rahat saatuaan hänestä tuskin kuulet mitään.

        Siis..mietihän, mihin muuhun HYVÄÄN tarkoitukseen voisit 3500 euroa antaa. Voit auttaa sairaita ja kodittomia. Sillä summalla voit myös ostaa itsellesi 3-5 unelmalomaa, ja joka lomakohteessa löydät varmasti hyviä ystäviä, jotka eivät taatusti sinulta rahaa ota..!

        Vaikka mulla onkin siniset silmät niin en ole niin sinisilmäinen, että antaisin tuollaisen summan rahaa, oli kuinka hyvä ystävä tahansa. Sellainen homma on koettu jo viime laman pyörteissä.
        Sympatiaa voi onneksi antaa ihan ilmaiseksi.
        Olen työskennellyt monien eri kansallisuuksien kanssa ja työskentelen edelleen mutta nyt täällä kotimaassa.
        Tiedän, ettei nigerialaisia/mustia arvosteta missään, varsinkaan espanjassa, missä niitä on pilvin pimein, samoin kun ranskassa.

        Satun nyt vain tietämään tämän ihmisen työhistorian ja sanomista ei ole tullut, eikä ollut jos vaikka vertaa ihan ranskalaisiin mutta se on eri juttu se.

        Haluaisin vain auttaa häntä saamaan työpaikan suomesta ja meidän alalla (matkailu) hyvien ja ahkerien työntekijöiden löytäminen suomalaisita on aika vaikeaa nykyisin. Olen kyllä katsonut peiliin monet kerrat, onko minussa työnantajana vika? Tämä suomalainen työvoimapoliitiikka on niin hienolla mallilla, että mielummin ollaan korstistossa kun töissä.
        En halua yhtään ulkomaalaista rasittamaan meidän yhteiskuntaa (tarkoitan ns. elintasopakolaisia). Mutta jos hyvä työntekijä ulkomailata löytyy, kyllä palkkaan ja ihan TES:in mukaisesti.

        Minun sydäntäni lähellä on auttaminen ja ennenkaikkea kotimaa ensin. Sanoit, että voisin auttaa sairaita...autan joka päivä, oma poikani on autistinen ja olen lahjoittanut rahaa, että kaikki hänenlaisensa saisivat oikeudet ihmisarvoiseen elämään ja hyvään tulevaisuuteen. Ja omaishoitajt....syöpäosasto... ja tämä meidän ainutlaatuinen luonto/ilman puhtaus täällä pohjanperukoilla, tärkeä myös.

        Ja mitä tähän nigerialaiseen ystäävääni tulee, niin hän on kyllä aikoinaan maksanut taxin/bussin (asuttiin samalla alueella) ja vipannut 20 kymppiä jos on ollut vipata, eikä todellakaan itse pyytänyt mitään, koskaan, vaikka tarve olisi ollut.
        Eli olisikohan tässä ihminen, maahan/kulttuurin nähden poikkeus? Voiko yli 80 miljoonasta nigerialaisesta löytyä kenties yksi rehellinen? Jokuhan jopa täällä suomessa vielä ajattelee, että kaikki mustalaiset on varkaita.

        Sielu sieluna taustaan katsomatta.


      • ...
        Espanjassa kirjoitti:

        Vaikka mulla onkin siniset silmät niin en ole niin sinisilmäinen, että antaisin tuollaisen summan rahaa, oli kuinka hyvä ystävä tahansa. Sellainen homma on koettu jo viime laman pyörteissä.
        Sympatiaa voi onneksi antaa ihan ilmaiseksi.
        Olen työskennellyt monien eri kansallisuuksien kanssa ja työskentelen edelleen mutta nyt täällä kotimaassa.
        Tiedän, ettei nigerialaisia/mustia arvosteta missään, varsinkaan espanjassa, missä niitä on pilvin pimein, samoin kun ranskassa.

        Satun nyt vain tietämään tämän ihmisen työhistorian ja sanomista ei ole tullut, eikä ollut jos vaikka vertaa ihan ranskalaisiin mutta se on eri juttu se.

        Haluaisin vain auttaa häntä saamaan työpaikan suomesta ja meidän alalla (matkailu) hyvien ja ahkerien työntekijöiden löytäminen suomalaisita on aika vaikeaa nykyisin. Olen kyllä katsonut peiliin monet kerrat, onko minussa työnantajana vika? Tämä suomalainen työvoimapoliitiikka on niin hienolla mallilla, että mielummin ollaan korstistossa kun töissä.
        En halua yhtään ulkomaalaista rasittamaan meidän yhteiskuntaa (tarkoitan ns. elintasopakolaisia). Mutta jos hyvä työntekijä ulkomailata löytyy, kyllä palkkaan ja ihan TES:in mukaisesti.

        Minun sydäntäni lähellä on auttaminen ja ennenkaikkea kotimaa ensin. Sanoit, että voisin auttaa sairaita...autan joka päivä, oma poikani on autistinen ja olen lahjoittanut rahaa, että kaikki hänenlaisensa saisivat oikeudet ihmisarvoiseen elämään ja hyvään tulevaisuuteen. Ja omaishoitajt....syöpäosasto... ja tämä meidän ainutlaatuinen luonto/ilman puhtaus täällä pohjanperukoilla, tärkeä myös.

        Ja mitä tähän nigerialaiseen ystäävääni tulee, niin hän on kyllä aikoinaan maksanut taxin/bussin (asuttiin samalla alueella) ja vipannut 20 kymppiä jos on ollut vipata, eikä todellakaan itse pyytänyt mitään, koskaan, vaikka tarve olisi ollut.
        Eli olisikohan tässä ihminen, maahan/kulttuurin nähden poikkeus? Voiko yli 80 miljoonasta nigerialaisesta löytyä kenties yksi rehellinen? Jokuhan jopa täällä suomessa vielä ajattelee, että kaikki mustalaiset on varkaita.

        Sielu sieluna taustaan katsomatta.

        "Voiko yli 80 miljoonasta nigerialaisesta löytyä kenties yksi rehellinen?"

        Ei voi.

        Tuo mainitsemasi summa on aivan naurettava.

        Katso itse netistä mitä maksaa matkat Nigeriaan ja dokumentin uusiminen.

        Ei noin helposti vedätettäviä voi ollakaan.


      • hullu mutta ei tyhmä
        Espanjassa kirjoitti:

        Nigerialainen ystävä. Työkavereita.
        On käynyt täällä Suomessa kerran vierailulla ja ehkä hänelle löytyisi täältä töitä.

        Erittäin ahkera, hyvä ja luotettava työntekijä, eikä koskaan kysynyt rahaa lainaan, vaikkei hänellä olisi ollut penniäkään vuokranmaksuun tai ruokaan. Palkkataso ei ollut kovin rapea. Matkat työpaikalle jne.. ei paljoa jäänyt käteen.

        En tiedä näistä asioista tuon taivaalista ja siksi haluaisinkin kysyä sinulta oleskelulupa/passiasioista?

        Jos olen oikein ymmärtänyt, hänen oleskelulupa (permit of recidense) vanhenee elokuussa 2009 (tai passi, nigerialainen), joten hänen täytyy matkustaa nigeriaan saadakseen uudet dokumentit?

        Ja mitä hän kertoi sen maksavan oli aika huikea summa n. 3500 euroa. Voiko pitää paikkaansa? Lailliset paperit hänellä ainakin nyt tuntuu olevan. Tiedän kyllä sen, että nigeriassa korruptio jyllää. Haluaisin vain vähän osaltani häntä auttaa. Todella tärkeä ja hyvä ystävä.

        matka nigeriaan maksaa sellainen 900 euroa, paperit ei maksa oikeestaan mittään. jos kouluvuosi maksaa 50 euroa sielä niin ei ne paperit siel maksa.
        tiedän yhden tutun joka meni vaimonsa kanssa nigeriaan. mies varasi hotellin vaimolleen sieltä. otti vaimolta 69 euroa vuorokausi mutta maksoi itse vain hotellista 15 euroa yö. joten luottakaa vaan sokeesti noihin.


    • Paavo-Antero

      Tämä on varmasti provo!!! Varmasti rakastaa sinua 100% ja on aina uskollinen sinulle ja hellä! :D :D :D Ollenkaan ei asiassa ole sitä, että tahtoo loisimaan länsimaahan ja elämään sosiaaliavustuksilla?!?? Ei ei eipä varmaankaan!!!!! :d :D Mistäpä hän edes töitä täältä saisikaan?!??!! Jos hän edes viitsisi jäädä asumaan sun luo (toki siksi aikaa ku sossu järkkää sile oman kämpän) niin päivät hän panee muita muijia ja itse raadat kahdessa työpaikassa jottan "sairaalle äidille" voisi afrikkaan laittaa myös rahaa!!!!

    • OKI

      IHAN VARMASTI HALUAA!!! OTAPPA SELVÄÄ ENSIN NIGERIASTA,SEN KULTTUURISTA,HISTORIASTA,MIEHEN TAUSTOISTA,PERHESUHTEISTA YM TULET YLLÄTTYMÄÄN VARMASTI. ETKÄ AINOASTAAN POSITIIVISESTI. NIGERIALAINEN ON MAAILMAN PARAS RAKASTAJA,SEURAMIES,YSTÄVÄ YMYM SILLOIN,KUN SIITÄ ON HÄNELLE ITSELLE HYÖTYÄ. VALITETTAVA FAKTA. MUTTA SE ON SISÄSYNTYINEN JUTTU. NIGERIASSA TÄMÄ KÄYTÖS JA KULTTUURI ON ARKIPÄIVÄÄ,HYVÄKSYTTÄVÄÄ JA JOPA SUOTAVAA,ELÄMÄSSÄ SELVIYTYMISEN KANNALTA. EI SE PUOLI IHMISESSÄ KATOA LENTOMATKAN AIKANA.

    • OKI

      IHAN VARMASTI HALUAA!!! OTAPPA SELVÄÄ ENSIN NIGERIASTA,SEN KULTTUURISTA,HISTORIASTA,MIEHEN TAUSTOISTA,PERHESUHTEISTA YM TULET YLLÄTTYMÄÄN VARMASTI. ETKÄ AINOASTAAN POSITIIVISESTI. NIGERIALAINEN ON MAAILMAN PARAS RAKASTAJA,SEURAMIES,YSTÄVÄ YMYM SILLOIN,KUN SIITÄ ON HÄNELLE ITSELLE HYÖTYÄ. VALITETTAVA FAKTA. MUTTA SE ON SISÄSYNTYINEN JUTTU. NIGERIASSA TÄMÄ KÄYTÖS JA KULTTUURI ON ARKIPÄIVÄÄ,HYVÄKSYTTÄVÄÄ JA JOPA SUOTAVAA,ELÄMÄSSÄ SELVIYTYMISEN KANNALTA. EI SE PUOLI IHMISESSÄ KATOA LENTOMATKAN AIKANA.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe