koira potkii??

Onnenkäpälä

mikähä mahtaa olla ku oma koirani (bordercollie/saku) vuojen ikänen neiti, potkii välillä kuin hevonen?
teheny sitä satunnaisesti pennusta asti eikä muute mitenkää outo, mutta mistä mahtais johtua tuo potkiminen ku on se vähän koomisen näköstä...? ja onko muitten koirilla samallaista toimintaa?

10

1991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se potkii

      Ulostamisen ja virtsaamisen jälkeen monet koirat potkivat takajaloillaan. Ne levittävät tassujen hajurauhasista viestiä: minä menin tästä. "Kirjoittavat nimensä"
      Jotkut koirat merkitsevät kulkureittejään muutoinkin potkimalla.

      • kuseskelun tai paskomisen jäläkee tapahtuvaa kuopimista vaa iha satunnaisesti potkii. ehkä kerran parin kuukauden aikana.. sillee niinku hevonen potkasee taaksepäin..
        kerran otti ja tälläs kaveria päähän ku sattu sohovalla molemmat olemaan.
        saattaa iha seistä vaa paikallaan ja sitte vaa potkasee.. vähä kumma homma.


    • 4. koira.

      Kyllä tuo on ihan normaali mahtailu-ele.

      • ..jos sätkii

        ...siis lihasrefleksejä vaan. Oma koirakin sätkäisee takajaloilla joskus ihan maatessaankin. Varmaan vähän vastaavaa, kun että ihmistä joskus puistattaa. Ei syytä huoleen.


      • on pari
        ..jos sätkii kirjoitti:

        ...siis lihasrefleksejä vaan. Oma koirakin sätkäisee takajaloilla joskus ihan maatessaankin. Varmaan vähän vastaavaa, kun että ihmistä joskus puistattaa. Ei syytä huoleen.

        kertaa potkassu niinku hevonen jalkaan. oon vähä miettiny kas et mitäs vittua, kissaaki oon nähny kerran potkasevan. onko toi oikeesti joku mahtailu ele? mä oon luullu et toi on ihan vaan et joku osuu sitä johonki sellaseen kohtaan et kutiaa tms koittas ravistaa pois. aika huvittavaa silti toisaalta toi on. omaki piski on reilu 50kg ni aikas lujaa kenkäsi viimekski joku pari kk sitte. ihan muutaman kerran oon nähny/kokenu tota potkimista.


    • Remus

      Meillä on pieni nelikuinen sekarotuinen joka myös potkii. Potkiminen tapahtuu leikin yhteydessä, kun koira on riehakas. Se potkii niin kuin jälkiä peitettäessä, välillä potkun kohteena on ihmisen jalka. Ei kyllä ole kovin haitallista, kun koiralla on painoa alle 3kg. Erittäin koomista kylläkin. :)

    • Anonyymi

      Leikin yhteydessä kääntyy kohti leikittäjää että pääsee monottamaan. On ihan tarkoituksellista,- ei mikään lihasrefleksi. Tulkitsen niin että machoilee.

    • Anonyymi

      Seropit on mielenvikaisia

    • Anonyymi

      Jos häntä riivataan, niin laita vaikka eteeristä hartsia hänen takapäähän ja korvien taa.
      Tuo on ihmisilläkin yleistä nyky-maailmassa.

    • Liekkö jo tarpeeksi mureaa lihapadan jatkoksi ?
      Kannattaa ehkä vielä tarkkailla mutta älä anna liian sitkeäksi itseään potkia !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe