Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko liikaa vaadittu?

Lopetanko opiskelut?

Onko liikaa vaadittu, että venäjää äidinkielenään puhuva venäläinen opettajani puhuisi oppitunnilla venäjää? Kun aloitin venäjänkielen opiskelun, hän puhui pelkästään venäjää, kun ei silloin osannut muuta, mutta nyt hän on ottanut oikeudekseen sönköttää huonoa suomea venäjän tunneilla. Alussa oma oppiminen tuntui tehokkaammalta, kun kuuli samoja asioista toistamiseen, mutta nyt oppimistahti on hidastunut. Me opiskelijat olemme raahautuneet paikalle oppiaksemme venäjää, emme opettaaksemme opettajalle suomea. Hänellehän se palkkakin maksetaan. Oppimiselta ei voi välttyä, kun kuulee vierasta kieltä. Miten saan opettajan puhumaan taas venäjää? Pitääkö matkustaa venäjälle saakka, jotta pääsisi edes joskus puhumaan kieltä osaavien kanssa? Antakaa hyvät ihmiset ystävällisesti neuvoja, miten kuulisin taas venäjän tunnilla venäjää. Eilen opettajani kehtasi jopa kertoa, että vasta viidentenä vuonna pitää puhua vain venäjää. Haluaisin, että aivoni automaattisesti yhdistäisivät venäjän opettajaani venäjän kielen niin kuin ei muita keiliä olisikaan. Nyt hän heti lähtee etsimään suomenkielisiä vastineita asioille, kun pitäisi löytyä venäjänkielisiä. Tiedän, että kielten opettajiksi opiskelevat eivät saa laitoksellaan edes käyttää muuta kuin opiskelemaansa kieltä. Tämä on siksi, että ne siellä tietävät sen olevan kaikkein tehokkainta oppimisen kannalta.

7

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotus

      Lopeta ihmeessä.

      • sama kuin aiemminkin

        Onko kellään parempia ehdotuksia? En millään haluasi lopettaa... tiedän että muut ryhmässä ovat samaa mieltä. He ovat matkustaneet Venäjälle puhumaan taksikuskien ja muitten kanssa, mutta ei minulla ole siihen mahdollisuutta. Auttakaa hyvät íhmiset. En haluaisi tehdä mitään radikaalia, vaikka harmittaa tosi paljon, kuunnella suomen harjoittelua venäjän tunneilla.


      • neuvoksi?
        sama kuin aiemminkin kirjoitti:

        Onko kellään parempia ehdotuksia? En millään haluasi lopettaa... tiedän että muut ryhmässä ovat samaa mieltä. He ovat matkustaneet Venäjälle puhumaan taksikuskien ja muitten kanssa, mutta ei minulla ole siihen mahdollisuutta. Auttakaa hyvät íhmiset. En haluaisi tehdä mitään radikaalia, vaikka harmittaa tosi paljon, kuunnella suomen harjoittelua venäjän tunneilla.

        Et taida ymmärtää kielten opiskelusta tuon taivaallista?


      • Lopetanko opiskelut
        neuvoksi? kirjoitti:

        Et taida ymmärtää kielten opiskelusta tuon taivaallista?

        Kerro lisää, jos vaikka rupeaisin ymmärtämään ja ongelmani ei olekaan ongelma.


    • Lopetanko opiskelut?

      Ongelmani on edelleen akuutti. Vastatkaa please hyvät ihmiset...

      • hyvänen aika!

        Mitä uusavuttomuutta! Ihanko tosissasi kyselet? Eikö ratkaisujavaihtoehtoja - itsestään selvästi -ole kolme:

        1. Keskityt kestämään, mikään ei ole täydellistä.
        2. Lopetat opiskelun.
        3. Puhut opettajallesi ja esität toiveesi asialliseen sävyyn! Mitä ihmettä auttaa täällä marista? Opettajasi ei ole ajatustenlukija, eikä kukaan tällä palstalla voi telepaattisesti vaikuttaa hänen työskentelytapoihinsa.


      • Lopetanko opiskelut
        hyvänen aika! kirjoitti:

        Mitä uusavuttomuutta! Ihanko tosissasi kyselet? Eikö ratkaisujavaihtoehtoja - itsestään selvästi -ole kolme:

        1. Keskityt kestämään, mikään ei ole täydellistä.
        2. Lopetat opiskelun.
        3. Puhut opettajallesi ja esität toiveesi asialliseen sävyyn! Mitä ihmettä auttaa täällä marista? Opettajasi ei ole ajatustenlukija, eikä kukaan tällä palstalla voi telepaattisesti vaikuttaa hänen työskentelytapoihinsa.

        Kiitos vaihtoehdoista. Olen tosiaan tosissani näitä kysellyt... Siinäpä se onkin: Vaihtoehto 3 on ollut jo käytössä ja useamman kerran. Olen monesti pyytänyt, että hän puhuisi enemmän venäjää. Kun hän puhuu suomea, olen joskus kysynyt,mitä tuo on venäjäksi. Enemmän rautalankamallia on vaikea keksiä. Vaihtoehto 1 on ollut ainoa tapa olla siellä, kun en ole halunnut vielä lopettaa. Olen kallistumassa kakkoseen, sillä hänellä ei näytä olevan aikomustakaan puhua vähemmän suomea. Joko etsin uuden ryhmän tai sitten puhun asiasta hänen esimiehensä kanssa, mikä tuntuu aika harmittavaiselta. Ilmeisesti hän ajattelee, että eivät suomalaisetkaan opettajat puhu jatkuvasti venäjää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe