En pidä ihmisestä.

Heikki

Minun työpaikalla on eräs henkilö jota en voi sietää. Hän on töykeä muille. Ja Vaikka koitan olla ajattelematta koko asiaa en voi sille mitään että vihan tunne tulee pintaan. Joskus huomaan ajattelevani ko. tyyppiä ja olevani vihainen. Kuinka saisin rauhan. (Siis yleisesti ottaen ihmiset ja niiden ilkeily ärsyttää.)
Apua tarvitsen.

8

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telegod

      ...metta bhavana meditaatiota. Tässä ohjeet jotka löytyvät http://www.fwbo.fi/meditaatio.htm sivulta:

      METTA BHAVANA - YSTÄVÄLLISEN ASENTEEN KEHITTÄMINEN

      Kun olet ensin valmistautunut harjoitukseen, pyri saamaan yhteys itsessäsi jo oleviin ystävällisiin tunteisiin.
      1. Kehitä ystävällistä asennetta itseäsi kohtaan.
      2. Kehitä ystävällistä asennetta ystävää kohtaan.
      3. Kehitä ystävällistä asennetta neutraalia ihmistä kohtaan.
      4. Kehitä ystävällistä asennetta hankalaa ihmistä kohtaan.
      5. Kehitä ystävällistä asennetta kaikkia neljän edellisen vaiheen ihmisiä kohtaan ja laajenna sitten ystävällistä asennettasi koskemaan kaikkia eläviä olentoja.

      - Olennaista Metta Bhavanassa on halu vahvistaa ystävällistä asennetta, ei yksittäisten harjoitusten voimakkuus tai miellyttävyys. - Harjoituksessa työstetään omia tunnereaktioita itseä ja muita ihmisiä kohtaan. - Kun tuot mieleesi ihmisen, pyri aina tunnistamaan reaktiosi häntä kohtaan. Näin tiedät, mikä on lähtökohtasi etkä eksy mielikuvitusleikkeihin.
      Perinteiset fraasit:
      Toivottavasti minulla/hänellä/heillä menee hyvin
      Toivottavasti minä/hän/he ovat onnellisia
      Toivottavasti minä/hän/he eivät joudu kärsimään
      Toivottavasti minä/hän/he kehittyvät henkisesti

      Yksityiskohtaisemmat ohjeet varmaan löydät netistä googlaamalla metta bhavana, jos vain englannin kieli taittuu.

    • parempi mieli

      1.kokeile ensin "telegodin" ehdotusta
      2.jos ei auta,niin välttele ko.ihmistä mahd.
      paljon.
      3.järjestä lomasi eri aikaan kuin ko.henkilö ja
      näin saat monta iloista työ päivää,kun ei tarvi
      nähdä koko tyyppiä.
      4.muista buddhan opetus-"kanssa käyminen vasten-
      mielisten ihmisten kanssa on kärsimystä."
      5.äärimmäinen vaihto ehto:koska kyseen omaisia henkilöitä on vähän siellä ja täällä,harkitse
      buddha luontosi unohtamista ja juo mäyris,tai kunnes viha saa vallan.järjestä väijytys kaverin koti ovelle ja anna karmallinen opetus luuvitosella täysin oikeutetusti,kyseisen henkilön herättämiseksi.tempase varmuudeks toinenkin kerta ,koska ne ei useimmiten kerrasta usko ja jatkaa sitä silti,eli siis ennakko tempasu myös.nämä neanderthaalista vasta hieman kehittyneet ihmiset saa silloin opetuksen omalla kielellään ,jota ne joskus alkaa ymmärtää.ensimmäisen asteen tyypit, ei edes tajua ,että heidän negatiivisuutensa paistaa kilometrin päähän.toisen asteen tyypit osaa jo olla ovelia,ja teeskentelevät kaveria,mutta sama meno jatkuu selän takana kuitenkin.ne paistaa myös kilometrin päähän negatiivisuudellaan ja sen huomaa kyllä myös.hekään eivät sitä tosin tajua.luettuasi tähän asti,palauta mieleen ensimmäinen ohje.jatka harjoituksiasi ja jos olet kehittynyt niin paljon ,että voit toteuttaa "telegodin "ohjeen,niin tee niin.unohda tämä 5.ohje ja ole onnellinen siitä, ettet ole jatkamassa karmista kärsimys näytelmää edes ajatuksillasi,sanoillasi tai teoillasi.tunne suloista iloa tiestä!!!!

      • pikku-buddha

        Meditaatio ei vain taida tuottaa pysyviä tuloksia vielä yhdessä kerrassa ja jos aiot alkaa meditoida säännöllisesti, mitä pysyvä tulos vaatii, se pitäisi aloittaa opastetussa ryhmässä.


    • hänelle.

      Sano aivan suoraan mitä mieltä olet hänestä. Esimerkiksi : Olen niin kyllästynyt tuohon sinuun töykeään käytökseesi ja lässytykseesi. Viittisitsä mitenkään lopettaa sen?

      Pään aukomista ja perseestä käytöstä joutuu kestämään koko elämänsä jollei ole munaa puuttua siihen. Sanokoot munkit ja valaistuneet mitä tahansa.

      • pikku-buddha

        Entä jos ao. henkilö vain on niin pallinaama ettei ymmärrä olevansa rasittava? Jos alat räyhätä sille, sehän alkaa räyhätä kahta kauheammin...
        Jos alat räyhätä jokaiselle idiootille, niin pian saatat huomata räyhääväsi joka suuntaan. On parempi mielestäni osata vain painaa villaisella.
        Ehkä munkit ja valaistuneet ovat tajunneet että sitä vittuilua saa sietää koko elämänsä teki mitä tahansa, niin he ovat opetelleet antamaan kaiken tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Näin siitä ei tarvitse välittää.


    • Onervakanerva

      Kätkemme mielellämme ne piirteet, joista emme pidä itsessämme ja kun näemme ne toisissa olemme nopeita arvostelemaan ja tuomitsemaan. Sellaisiin ihmisiin joissa näkyvät omat piilotetut piirteemme täytyy suhtautua opettajina eikä antaa heidän pilata elämäämme.Täytyy tarkastella itseämme ja reagointimallejamme. Kaikki mitä näet ja koet on oman mielesi tuotetta.
      Tunteet ovat sinussa itsessäsi eikä kukaan muu tuo niitä sinne.Tunteet jäävät alitajunnan hämäriin eli fyysiseen ruumiiseen,kunnes päästämme ne ulos, ne ohjaavaat meitä kunnes olemme tehneet sovinnon niiden kanssa. Tunteiden tiedostamisen ja niiden hyväksymisen päämäärä on niiden vapauttaminen,ei niihin takertuminen tai niissä piehtarointi.

    • mutta tee se

      aidolla ja rakastavalla tunteella. Voit myös kiittää häntä siitä että hän on opettanut sinulle miten tärkeää on olla ystävällinen muille.

      • heikki

        Kiitos. Kaikille vastauksesta. Noinhan se menee mut silti pitää olla aika "Itsevarma" että pystyy tähän. Niin minä olen sen ajatellutkin että ko. henkilö opettaa minulle suvaitsevaisuutta. (Ja on Buddha : ) Mutta on se joskus aika vaikea. Koska tämä asia oikesti vaivaa minua vaikka henkilö ei ole läsnä. Kuten ennen nukkumaan menoa huomaan kiusaavani itseäni ajattelemalla häntä . (Ja kysymys ei ole yhdestä ihmisestä vaan ihmisistä yleisesti...)
        Vahvistus:
        Olen Lotus kukka johon ei jää yksikään pisara...
        Olen peili johon ei tartu yksikään kuva...
        :) Ei tämä asia niin vakava ole kuin ehkä olen antanut ymmärtää. Joskus on , joskus ei. Kun vain harjoittaisin ahkerammin elämä selkiintyisi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe