Kypärät noloja??. LUE!

Aksu R.

Jotkut lumilautailu / laskettelu kypärät on noloja muttei kaikki. Meinaan vedäppä grindii ja kaadu ja lyö pääs siihen? Tai vedät 360 ja tuut alas sillee et sä saat aivo tärähyksen?. Oikeesti käyttäkää niitä! Esim kypärä lasit ja huivi suun eteen niin sä oot cool. Ei oo noloo käyttää niit mut vaan isis rinteis suosittelisin kypärää.

30

3128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i <3 lumilauta

      Oikeesti kannattaa käyttää. Itse en olisi kirjoittamassa tätä, jos minulla ei olisi kypärää.

      • Lumilautailu4ever?

        Nykyään on tosi hienoja kypäriä. Ei voi enää puhua potista. Ja siihen kypärän päälle saa heittää kaikenlaista tilpehööriä ja koristetta.


    • jjann

      yks kaveri halvaantu kokonaan vasemmalta puolelta. oli menny laskemaan mut ei ollu tarkotus hyppii mutta sitte kaatus aika pahasti. yleensä käyttää kypärää. oli 80% mahollisuus ettei parannu mut sitten parantuki nyt on ihan hyväs kunnos mut oli vuoden sairaalas.

    • xxxxxxxxxxxx

      Joo kannattaa käyttää kypärää, urheilukaupoissa on vaikka kuinka hienoja kypäriä jotka ei oo yhtään noloja! Mä itsekin käytän kypärää (laskettelen suksilla) joka mielestäni hieno ja mielummin käytän sitä kuin saan aivotärähdyksen tai muuta vastaavaa.

      • xDLoL

        itelläki ois jo varmaan tullu montaki aivo tärähdystä jos ei ois kypärää..


    • aivotärähdys on liian tuttu...

      Tosiaan kannattaa käyttää kypärää, ei sen väliä onko tarkoitus vain laskea eikä edes temppuilla. Itse ajattelin joskus etten tarvitse kypärää kun en ole menossa temppuilemaan, mutta olisi pitänyt ottaa. Kerran sitten kaaduin aika pahsti ja löin pääni enkä muista mitään seuraavan 10 tunnin ajalta, olin kuulemma tajuissani mutta sekava ja minut oli viety ambulanssilla sairaalaan. Nykyään käytän kypärää ihan mielelläni kokoajan, arvostan terveyttäni sen verran.

    • OffLaskia

      Esim Off Rinteissä Jos Laskee Puuhun Tai Vastaavaan Niin Ei Käy Päälle Mitään Ja Sama Koskee Rinnettä Voihan Sitä Vaikka Laskea EpäHuomiossa Johonkin Informaatio Tolppaan Tai Vastaan Ja sitte On Vielä Kolarit Jossa Sauva Voi Tulla Päähän Kypärät Ovat PAREMMAN Näköisiä Kun Pipot Tai KarvaLakit Kypärä Kannattaa

    • Mikadoboy22

      Niin no, tää on kai asenne juttuja... vanhoilla spedeillä ei kypärii näy, mut eikös ne nyt vähän niiku kuulu tyyliin rinnereleiden kanssa?

      • setämies.

        Mjoo..
        mä alotin lautailun kaheskytluvulla ja ennoo ruukkuu käyttäny kertaakaan rinteessä.
        Nyt kyllä harkitsen hommata, kun se toimii tsubun sijasta kuulemma ihan jees.
        Ja osa niistä on hyvän näköisiäkin, ja toisaalta se luo credibiliteettiä :))


      • setämies.
        setämies. kirjoitti:

        Mjoo..
        mä alotin lautailun kaheskytluvulla ja ennoo ruukkuu käyttäny kertaakaan rinteessä.
        Nyt kyllä harkitsen hommata, kun se toimii tsubun sijasta kuulemma ihan jees.
        Ja osa niistä on hyvän näköisiäkin, ja toisaalta se luo credibiliteettiä :))

        Nyt löyty toinen hyvä syy ruukkuun: Videokamera.


    • loollietre

      ite ostin täs vast vähä aikaa sit uuden ff sabotage kypärän ja siis niitähän voi ite koristella niil tarroil ja se on kyl ihan hieno ilman muita tarroikin ja niitähän kypäriä myydään vaikka minkä värisiä ja sithän on sellasii pipo kypärii neki on iha siistei

    • wsldhn

      Niimpä. Kerran kaaduin haldpipessa (Piispalassa) ja olisin varmasti saanut aivotärähdyksen ilman kypärää...

    • kantsii käyttää kypärää ite oon lumilautaillu 10vuotta

    • alsoagreed

      En oo koskaan lumilautaillu mut laskettelles on tullu kypärää käytettyy ja pidän silti itseäni coolina vaikka mull ois pelkkä kypärä ei laseja eikä huivia :)

    • Laskija...

      On todella tärkeää käyttää kypärää ja nykysin kypärät on hienoja, voi käydä vaikka mitä jos ei ole kypärää. Ja mun mielestä laskijat näyttää osaavammilta ku se kypärä on päässä :) Vain tyhmät jättää sen kypärän pois

    • Lumilautailija

      Jeps, mä en varmaan uskaltais mennä rinteeseenkään ilman kypärää. Mulla on huomattavasti varmempi olo kun tiedän että pääni on suojattu ja mikä parasta kypärä näyttää hyvältä!

    • moimanne

      Mulla on kokemusta tästä:

      Olin laskettelemassa eikä ollut kypärää ja vedin reiliin ja löin pääni siihen. Sen jäleen olen käyttäny kyllä kypärää...

    • _______

      Mulla ainakin on paljo helpompaa lasketella kypärä päässä ettei tarvi varoa päätä

    • sa_ntturi

      Itse vedän coolisti fullface kypärä päässä - toimii kesäll fillarin kans, talvella laudan kanssa. Yleensä jengi kommaa vain et siisti kypärä tai jotain ja gopro kamerasta lisäpisteitä. Et silleen, varmaan joku spede heebo voi kuvitella et kypärä olis nolo tai jotain. Mut so what, pitäkööt tunkkinsa :D

    • --,,,,,,,

      mitä hauskaa on käyttää kypärää? ainut mitä tarvitaan on itsevarmuus. se olisi sama asia kuin lähdetään kiipeilemään ja käytetään turvaköyttä..te voitte ajatella että se on tyhmää olla käyttämättä mutta minusta se on jännittävää kun kuolema on senteistä kii..te ette voi ikinä rikkoa rajojanne kun teillä on aina suojaverkko mihin tarttua. itse tykkään elää reunalla

      • j_ere

        haista vittu


    • sddd

      tottaaaaaaaaaaaaaaaa

      • tyylillä teholle

        Hienoja kypäräkoristeita näkyy rinteissä vaikka minkälaisia. Mutta mistä niitä voi ostaa ?


    • S5546

      Urheilukaupoista saa ainaki niitä karvakoristeita ja "korvia". Sit myös ns timantteja saa vaikka stadiumista tai vastaavista. Itse lasken kans alamäkipyörällä ja käytän rinteissä fullface kypärää, mut ehkä enemmän lasken offilla ja parkeissa. Mietin et tuunais pikku skobet nii vois kuunnella musiikkia.

    • Trallallalaa

      No ompas noloo tosiaan käyttää kypärää. Hei oikeesti, ilman kypärää vetää lähinnä keski-ikäiset heebot =)

    • Latemtb

      Itse en laskettele, vielä, mutta vertailun vuoksi maastopyöräilystä lyhyesti...

      En ole muutamaan vuoteen nähnyt ,maastossa ainuttakaan kuskia ilman kypärää. Kadulta kyllä löytyy kypärättömiä, mutta harrastajat ja PRO:t käyttää kaduillakin sitä kypärää.

      Maastossa ajaessa MTB FR/DH/XC, mikä alalaji tahansa, on kyse siitä miten suojaavaa kypärä tyyppiä käyttää.

      Kypärän käyttämättä jättämiselle ei hyviä perusteluita taida löytyäkään.

      Laskekaahan turvallisesti!

      • latemtb

        Ohho.. en huomannut että tämähän on vuosia vanha topic :P


    • jeoou

      Jep. Nolompaa on vetää ilman suojavarusteita osoittaen kaikille kyvyttömyytensä aivojen käyttöön ja välinpitämättömyytensä turvallisuuden suhteen. Itsekkään tuskin olisin täällä enää ilman kypärää. Kyllähän ne "potat" on hassun näkösiä, mutta ei sen kypärän tarvitse sellainen olla !

    • Lulailija

      Joo! En tiiä missä oisin jos ei ois ollu kypäräää. En ees laskenu offarilla ja lensin puuhu. Hyppyri oli metän vieressä ja hyppy lähti pyörii väärää suuntaa ja siitä puuhu... ONNEKS OLI KYPÄRÄ!!!!

    • Timi2001

      Hauska lukee kommentteja, asenteet muuttuneet. Lähinnä jotkut keski-iän ylittäneet randomit oikeesti vetää pipo päässä snoukalla tai twineillä tai siis jollain millä lie :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe