Eli semmosta että parta on alkanu vähän kasvaa ja kysyisin vähän neuvoa kokeneimmilta parran ajajilta?Ostin höylän ja pitääkö samalla käyttää partavaahtoa tai koska on hyvä ajaa parta(suihkun jäkeen?)? Mikä on parempi partakone vai höylä?
Mitä pitää yleisesti ottaa huomioon?
Parran ajo?
7
1625
Vastaukset
- neuvoa
Itse olen partaani ajellut lähes vuoden ajan. Käytän höylää, koska koneella ei koskaan saa niin sileää jälkeä kuin höylällä vetäen. Koneen kanssa ei pidä käyttää vaahtoja, mutta höylän kanssa kannattaa käyttää vaahtoa tai aivan tavallista saippuaa.
Höylällä ajaessa parhaan jäljen saa kun iho on kostea ja lämmin. Suihkun/saunan jälkeen on hyvä ajaa parta. Levitä saippuaa ohut liukastava kerros kasvoillesi, ei kuitenkaan liikaa jotta terä ei tukkiudu. Vedä ensin karvan suuntaisesti ja huuhdo terää kun siihen kertyy karvoja. Jos tämän jälkeen kasvoihin jää karvoja, vedä varovasti vastakarvaan. Huuhdo kasvot lopuksi.
Toivottavasti tästä oli apua, tämä on vain minun tapani ajaa parta, mutta olen todennut sen toimivaksi. Siitä vaan partaa ajamaan!- .............
saipua kuivattaa ihoa kivasti
- taattovaari
kavahöylällä vetelet leukaa ja pallit paljaaksi samalla tytöt tykkää kun on nahkiaispallit ja terska kiiltää
- Neuvojasi...
Turhaa sää tuhlailet partakoneisiin ja partahöyliin. Uskon nimittäin, että sulle riittää vielä pitkäksi aikaa parranajoksi naaman hively karkealla kasvopyyhkeellä ilman partavaatoa niikuin muillekin puperteetti-ikäisille pojille.
- idsaofd
olet tyhmä.
- kokenut
Minusta partahöylä ja saippuavaahto toimivat hyvin. Iän myötä parran sänki vahvistuu ja jos olet tumma, niin sänki näkyy ikävästi jo illalla. Partahöylä ottaa tarkemmin jos vielä käyttää ns. moniteräistä höylää, niin parempaa jälkeä syntyy. Jos käyttää sähkökonetta pitää ensin pestä kasvot hyvin, koska hikinen iho voi hiertyä ja voipa saada myös partasienenkin, kuten minulle kävi aikoinani, kun kesäheltellä ajoin enkä ensin pessyt kasvojani. Oli muka kiire.
- ...
karkeella pyyhkeellä sun partas vielä lähtee. suosittelen froteeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764