Kissa tuoksuu hyvälle!

Hassu juttu

Tämä nyt on tosi hassua, mutta tällainen pieni päivän piristys.

Eli te rakkaiden kissalemmikkien omistajat, oletteko koskaan tuoksuttaneet kissan turkkia?

Kun kissa makailee jossain sopivalla korkeudella, niin joskus ohi mennessäni painan kasvoni sen pehmeään turkkiin ja nuuhkutan (ei näytä kissaa haittaavan; kovaa kehräystä alkaa kuulua). Ja kissa tuoksuu aivan älyttömän hyvältä!

Olen päätellyt, että syitä on kaksi. Ensinnäkin kissa tykkää nukkua puhtaan pyykin päällä (=huuhteluaine tuoksuu pyykissä). Ja sitten kissa tykkää viettää joka päivä aikaa kylpyammeessa. Pyöriskelee siellä onnessaan; joskus nukkuukin (tietysti vain silloin kun amme on kuiva). Ja kun ammeessa on peseydytty, niin siellä ammeen pohjalla kai on sitten suihkugeeli, sun muita jäämiä.

Tuloksena on sitten aivan kuin parfymoitu kissa..

26

3877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupa

      Puhut ihan asiaa, heti kun mun pyykit on otettu koneesta koriin niin kisut kaikki haluu huilia niillä, kosteilla ja puhtailla pyykeillä. Keksin keinon, jätän pyykkikoriin yhden pyyhkeen (kisuille tarkoitettu) ja annan kisujen loikoilla siinä sen minkä haluavat. (joka kerta sama pyyhe käy pesus, kisuille koneessta)

      • luulaa3

        Ja kissathan pitävät puhtaudestaan todella hyvää huolta eli siksikin tuoksuvat hyvälle. Meidän kissat ei nuku pyykeissä tms. mutta se kissan tuoksu on silti hyvä.


    • itsessään

      tuoksuvat erittäin hyvälle! Haistelen kanssa aina ohi mennessäni :) Mitään erillisiä parfyymejä ei meillä tarvita :)

    • shelagh

      sen kivempaa kuin karvainen pyyhe! :O

      Mutta kyllähän se kisu hyvältä haisee. :)

    • Briita

      Eikös kissoilla ole joku hajurauhanen päässä. Sitä kun hieroo, niin se erittää hyvää tuoksua. Olen muistaakseni joskus kokeillutkin, mutta unohtanut koko asian.

      Juuri nyt tuo meidän mirri ei antautunut suosiolla syliini, joten en päässyt kokeilemaan.

    • shelagh

      on tosin huomautettava, että kissan haukotus haisee aika kamalalle. Johtuu niistä pöperöistä, mitä se syö. xD

      • Victorida

        tuo kissan haukotus.

        Katso ettei sun kisulla ole ientulehdusta. Meidän pienillä auttoi apteekista saatava jauhe: Plaque off. Sitä laitetaan todella vähän ruuan joukkoon. Estää hammaskiven ja parantaa ientulehduksen. Kissat ei kyllä oikein tykkää siitä, joten joudun kikkailemaan, kun piilotan sitä ruokaan.

        Nyt olen saanut menemään, kun sekoitan sitä pieneen nokareeseen Floraa ja annan nuolla seoksen kämmenselästäni.

        - Tosiaan kissat tuoksuvat ihanalle! Minäkin annan niille usein vastapestyn tai ulkona tuuletetun kissapyyhkeen, niin säästyy omat työvaatteet "turkissomisteilta".


      • Soolo
        Victorida kirjoitti:

        tuo kissan haukotus.

        Katso ettei sun kisulla ole ientulehdusta. Meidän pienillä auttoi apteekista saatava jauhe: Plaque off. Sitä laitetaan todella vähän ruuan joukkoon. Estää hammaskiven ja parantaa ientulehduksen. Kissat ei kyllä oikein tykkää siitä, joten joudun kikkailemaan, kun piilotan sitä ruokaan.

        Nyt olen saanut menemään, kun sekoitan sitä pieneen nokareeseen Floraa ja annan nuolla seoksen kämmenselästäni.

        - Tosiaan kissat tuoksuvat ihanalle! Minäkin annan niille usein vastapestyn tai ulkona tuuletetun kissapyyhkeen, niin säästyy omat työvaatteet "turkissomisteilta".

        VICTORIA

        Onko tuossa aineessa merilevää. Se kuulemma pitää hampaat puhtaina


    • miellyttää

      Kaikilla eläimillä ominaishajunsa, kuten kissalla, joka sattuu miellyttämään ihmistä. Tuoksuvathan miehet ja naisetkin erilaiselle!
      Oma kissani tuoksuu yleensä joko puhtaalle pyykille, omenashampoolle tai kissanhiekkalaatikolle..mutta siinä hiekassakin on mukana jotain parfyymia, joka peittää kaikki pahat hajut kissasta =)

      • kisun mami

        kissa tuoksuu hyvälle! tulee aina tosi kotoinen olo kun nuuhkii kisua sylissä! meidän kissa ei tuoksu pesuaineille eikä sen enempää puhtaille pyykeillekään, mutta sen oma hieman nuhruinen ja lämpöinen tuoksu ei ole ollenkaan paha, vaan todella miellyttävä.
        puolisoni ei aina oikein ymmärrä kun mami nuuhkii kisua ja pusuttelee nenän päätä. :) onko muuten teistä omituista jos antaa helliä pusuja kissalle tai muulle eläimelle. meillä ei ainakaan kissa tykkää laisinkaan pahaa, tervehtiihän hän itsekin nuuhkimalla ihmisten kasvoja.


      • mä pusuttelen
        kisun mami kirjoitti:

        kissa tuoksuu hyvälle! tulee aina tosi kotoinen olo kun nuuhkii kisua sylissä! meidän kissa ei tuoksu pesuaineille eikä sen enempää puhtaille pyykeillekään, mutta sen oma hieman nuhruinen ja lämpöinen tuoksu ei ole ollenkaan paha, vaan todella miellyttävä.
        puolisoni ei aina oikein ymmärrä kun mami nuuhkii kisua ja pusuttelee nenän päätä. :) onko muuten teistä omituista jos antaa helliä pusuja kissalle tai muulle eläimelle. meillä ei ainakaan kissa tykkää laisinkaan pahaa, tervehtiihän hän itsekin nuuhkimalla ihmisten kasvoja.

        oi voi...mä pusuttelen kissoja alvariinsa. jotkut eivät voi ymmärtää,että kissoja pusutellaan. mutta miksi ei...,kissat ovat puhtaita eläimiä,ja rakastan kissoja yli kaiken. en mä ihan nenää tai suuta pusuttele,mutta kun halailen kissojani,niin korvan viereen annan pienen pusun.


      • 4kissanemo
        mä pusuttelen kirjoitti:

        oi voi...mä pusuttelen kissoja alvariinsa. jotkut eivät voi ymmärtää,että kissoja pusutellaan. mutta miksi ei...,kissat ovat puhtaita eläimiä,ja rakastan kissoja yli kaiken. en mä ihan nenää tai suuta pusuttele,mutta kun halailen kissojani,niin korvan viereen annan pienen pusun.

        mä pussailen niitä päähän ja masuun ja niin sairaalta kun tää nyt kuulostaa niin joskus nuolen päätäkin.sit meillä syö kissat ruokapöydällä ja aina kun tulee vieraita niin pitää nostaa kipot ja kupit lattialle muuten ne yrjöis kun näkis.kissan haisevat ruuat ihmisten ruokapöydällä.sohvat on vallattu istun itse lattialla ja syön ja jaan ruokani kerjäläisten kanssa jos joku haluaa maistaa mun jogurttia niin siitä vaan vaikka muuten olen kauhea hygieenikko niin kissat on mun lapsia kun ei oikeita lapsia ole.harjaan niitä samalla harjalla mitä itse käytän ja käydään yhessä saunomassa ja suihkussa.hullulta kuulostaa.. :)kun me mennään ukon kanssa saunaan kissat kyttää ovella ja täytyy ottaa ne suihkuun ja sitten pääsevät "jälkilöylyihin" makaamaan lauteille lämpimään


      • superstar
        4kissanemo kirjoitti:

        mä pussailen niitä päähän ja masuun ja niin sairaalta kun tää nyt kuulostaa niin joskus nuolen päätäkin.sit meillä syö kissat ruokapöydällä ja aina kun tulee vieraita niin pitää nostaa kipot ja kupit lattialle muuten ne yrjöis kun näkis.kissan haisevat ruuat ihmisten ruokapöydällä.sohvat on vallattu istun itse lattialla ja syön ja jaan ruokani kerjäläisten kanssa jos joku haluaa maistaa mun jogurttia niin siitä vaan vaikka muuten olen kauhea hygieenikko niin kissat on mun lapsia kun ei oikeita lapsia ole.harjaan niitä samalla harjalla mitä itse käytän ja käydään yhessä saunomassa ja suihkussa.hullulta kuulostaa.. :)kun me mennään ukon kanssa saunaan kissat kyttää ovella ja täytyy ottaa ne suihkuun ja sitten pääsevät "jälkilöylyihin" makaamaan lauteille lämpimään

        meillä on kyllä kissa ihan kuin lapsi, pusuja saa tämän tästä, mutta puoliskoni ei sellaista harrasta vaikka sylissä pitelee muuten. mutta huomaan pientä pehmenemistä hänenkin suhteensa, että nyt se välillä tuoksuttelee kissan turkkia kun olen sanonut että tuoksuu hyvälle. minä annan pusuja nenän päähän ja suupielille, kissa kun puskee muutenkin suupielillään kaikkea, niin se on sille suuri rtakkauden osoitus. ja kyllä annan kisun nuolla naamaani, se tekee sitä vain myös hellyydestä. kissat kun nimittäin sukivat toisiaan kun ovat läheisiä. pöydälle kissalla ei ole asiaa (vaikkakin sinne änkee tuon tuostakin) ja hänen ruokapaikka on lattialla, eikä nuku öitä meidän makkarissa. mutta suihkussa käy meidän kanssa ja iltaisin tulee syliin kun katselemme telkkaria. kyllähän ihmiset taitavat pusutella kaikkia lemmikeitään, ymmärrän sen vallan hyvin kun itsekin eläinrakas olen!


      • kissafani01
        mä pusuttelen kirjoitti:

        oi voi...mä pusuttelen kissoja alvariinsa. jotkut eivät voi ymmärtää,että kissoja pusutellaan. mutta miksi ei...,kissat ovat puhtaita eläimiä,ja rakastan kissoja yli kaiken. en mä ihan nenää tai suuta pusuttele,mutta kun halailen kissojani,niin korvan viereen annan pienen pusun.

        mää kyllä ton tajuan ja pussailen mun 4 kisua aina kun mahollista!! ja mun nuorimmainen pussailee takas!!herättää siihen et nuolee naamaa,huulia ja aivan ku pussailis ku silleen tökkii huulia!!


      • Soolo
        mä pusuttelen kirjoitti:

        oi voi...mä pusuttelen kissoja alvariinsa. jotkut eivät voi ymmärtää,että kissoja pusutellaan. mutta miksi ei...,kissat ovat puhtaita eläimiä,ja rakastan kissoja yli kaiken. en mä ihan nenää tai suuta pusuttele,mutta kun halailen kissojani,niin korvan viereen annan pienen pusun.

        Kisun mami

        Minä myös pussailen kissaani aina, kun se tulee luokseni.


    • meil kans

      ne nukkuu saunassa puhtaittein pyykkien päällä jotka sinne narulle ripustin ja jotka sitten kissat tiputtaa aina lauteille ja tekevät pesän sinne vaattetten sekaan.sitten nukkuvat vaatekaapeissa puhtaissa liinavaatteissa

    • Tsupaa

      Minäkin rakastan kissojen tuoksua! Se on eri jokaisella kissalla, ainakin meidän (kolme kissaa).

    • kissakamu

      Meillä on kanssa kaksi kissaa, veljekset. Minä joskus oikein yllytin miestäni että upota naama kissan turkkiin, eikö tuoksukin ihanalle. Samaa mieltä oli kanssani. Meidän pojat saa olla aika vapaasti, tv-tason takana, johdoissa pomppimisen kiellän. Enkä kyllä laske kaappeihin koska ovat pitkäkarvaisia ja paksuturkkisia. Nytkin toinen poju makoilee sängyllä tyytyväisenä ja toinen on kiepsahtanut tyhjään puukoriin jossa on sanomalehtiä. Eilen kävi hauska juttu kun oltiin aamupalalla, pienempi kisu hyppäsi tuolilleni kun nousin hetkeksi. Ei auttanut muu kuin itse mennä toiseen tuoliin istumaan, yritin ensin sitä hellästi siirtää mutta toinen vain liukui makuuasentoon. No siirsin kuppini ja voileipäni toiselle paikalle niin eiköhän kohta kisu nouse istumaan ja tuijotti niin kauan että annoin vähän maksamakkaraa :) Näytti maistuvan hyvälle.

    • Mä17

      Meidän kissa tuoksuu ihanalle partavedelle ihan itsestään ja etenkin kun silittää niin vielä enemmän.Se on jotenkin hassua ja mukavaa.On aivan selkeesti niskassa tuo hyvä tuoksu ja meillä ei partavettä käytetä eli ei taatusti tartu kädestä tai vaatteista.Joku joskus ihmetteleekin miten lehahtaa hyvältä toisinaan ja miksi kunnes tajuaa että se on kissa.Jotkut luulevat että suihkutan kissaan jotain mutta en tietenkään.Nyt ei enää tuoksu varmaan siksi kun on sairas.On kauheaa viedä rakas viimeiselle matkalle.Kellon äänet kuulostavat hirveän kovalta joka sekunti ja aika juoksee liian nopeaan kun on enää viisi tuntia aikaa.Halusin jättää tänne muiston mutta nyt jatkan rakkaan kisuni rinnalla vielä kun saan olla hetken.

    • Meitinmirri

      Meidän kissa haisee paskalle

    • aisti

      Juuri huomasin, että 2,5-vuotiaan James-kissani hännänpää tuoksuu valtavan hyvälle. Olen tuoksutellut monta kertaa ja aina tuntuu sama ihana koivun ja jonkun miedon parfyymin tuoksu. Ihana, huumaava tuoksu 😊.

    • kissanikomun

      kissa saa meistä "hormooneja"jota ei aisti ku KISSA ihminen.sydänkin iha rauhottuu,tuo elämäni suuri rakkaus.vieläkö parempaa psykoterapiaa.vot?

    • Yllätyksiä

      Kissat nukkuu mielellään puhtaiden pyykkien päällä. Yllätys...

    • KYNTTILÄNVALOSSA

      KISSATALOUKSISSA VIETETÄÄN HERKIMMÄT HETKET, KUN KISSA ON PÖYDÄLLÄ NUOLEMASSA TAKAPUOLTAAN.

    • Kisumimmi

      Etenkin kissojen maha tuoksuu ihanalle, samoin suu.

      • Leikattupissaavaatteet

        Ja kammotus,kun tuttu kissanomistaja on kaupassa edessä.Kitkerä pistävä pissa,järkky haju.Ja mummeli kuvittelee,et leikkuutus poisti kissan pissin hajun.Hajuaisti,menee omistajalta,kun on kitkeräs hajus.Mut muut huomaa sen heti,silmiä ihan kirvelee,karmivaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      296
      2630
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2075
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      158
      1448
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1288
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe