SAS:in omituinen käytö

Robin Hood

Tulin Cicakosta SASin koneella tukholmaan. Kone oli seitsemän tuntia myöhässä. En ehtinyt varaamaani Blue-1 (SASin tytäryhtiö) lennolle Helsinkiin. Lippuni ei kelvannut seuraavalle lennolle, vaan jouduin ostamaan uuden täyshintaisen lipun. Suututti niin paljon, että menin Finnairin tiskille ja tulin finskillä Hesaan. Taitaa minun kohdalla jäädä SASin lennot tulevaisuudessa tekemättä. SASin lentokenttävirkailijan käytös oli lisäksi erittäin törkeää. Milloinkaan en ole nähnyt missään asikaspalvelijan käyttäytyvän niin törkeästi.

21

2686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cicakosssa

      Missä maassa se sijaitsee? Taisit matkustaa unissasi.

      • Robin Hood

        Matkaväsyneenä kirjoitin nimen väärin, mutta suurin osa tuntuu ymmartäneen, että USA laisesta "kylästä" olin tulossa.


    • ...

      Jos olet ostanut kaksi ERILLISTÄ lentolippua, niin näin voi käydä. Lentoyhtiö on kuitenkin velvollinen myöhästymistilanteissa maksamaan kompensaatiota EU:n sääntöjen mukaan. Myös matkavakuutuksesi voi maksaa korvausta jatkoyhteydeltä myöhästymisestä.

      Jos lentokenttävirkailijan käytös on törkeää, niin tarvittava repliikki on "haluan puhua esimiehesi kanssa".

      • Robin Hood

        Pyysin esimiestä, mutta virkailija sai raivokohtauksen, enkä halunnut riskeerata kotiinpaluuta. Lähdin Finskin tiskille ja ostin lipun. Minulla oli vähän kiire ja olen vähän huono kuuntelemaan huonosti käyttäytyvien akkojen huutoa.


    • check....

      Ostit varmaankin halvimman vaihtoehdon mukaan
      ja koska sait erilliset liput muutaman kympin
      halvemmalla nyt huomasit oliko se oikea paikka
      olla halpa.

      • Matkalainen

        Jos joku hyväntahtatoisuuttaan kertoo lentoyhtiön törkeästä toiminnasta, minusta on typerää väittää häntä valehtelijaksi ja muutenkaan asettaa kyseenalaiseksi hänen kertomustaan. Onhan tunnettu tosiasia, että kilpailu alalla on tällä hetkellä niin kovaa, että myöhästymisiäkin sattuu entistä useammin. Mutta onneksi meidän oma FINNAIR hoitaa asiat mallikkaasti. Ei niinkuin Naapurin SAS ja BLUE-1


    • selvittänyt

      kuljetusehtoja etukäteen ja aloit räyhätä täysin syyttömälle virkailijalle?

      • Robin Hood

        Virkailija räyhäsi, en MINÄ.


      • valehtele!
        Robin Hood kirjoitti:

        Virkailija räyhäsi, en MINÄ.

        Missään asiakaspalvelutehtävässä virkailija ei noin vaan ala räyhätä. Ihan keksittyä juttua kuten koko Cicako.


      • Robin Hood
        valehtele! kirjoitti:

        Missään asiakaspalvelutehtävässä virkailija ei noin vaan ala räyhätä. Ihan keksittyä juttua kuten koko Cicako.

        Kommenttisi on aika kummallinen, kun syytätä minua valehtelusta. Jos asia ei olisi totta ja kirjoittaisin täällä tällaisia, niin istuisin kohta syytettyjen penkillä raastuvassa. Mukana oli muutamia muitakin, jotka näkivät tilanteen. Jos matkaväsyneenä kirjoitan "kylän" nimen väärin, se ei tarkoita että kertomus olisi valetta. Suurin osa varmaan ymmärsi, mistä paikasta oli kysymys, eli sen, mistä olin tulossa.


      • matkaväsynyt
        Robin Hood kirjoitti:

        Kommenttisi on aika kummallinen, kun syytätä minua valehtelusta. Jos asia ei olisi totta ja kirjoittaisin täällä tällaisia, niin istuisin kohta syytettyjen penkillä raastuvassa. Mukana oli muutamia muitakin, jotka näkivät tilanteen. Jos matkaväsyneenä kirjoitan "kylän" nimen väärin, se ei tarkoita että kertomus olisi valetta. Suurin osa varmaan ymmärsi, mistä paikasta oli kysymys, eli sen, mistä olin tulossa.

        Jos käy kaupungissa, jonka 7-kirjaimisesta nimestä puuttuu yksi kirjain ja kaksi muuta on väärin eli yhteensä lähes puolet, niin kylläpä on ollut tosi kova matkaväsymys!


      • Robin Hood
        matkaväsynyt kirjoitti:

        Jos käy kaupungissa, jonka 7-kirjaimisesta nimestä puuttuu yksi kirjain ja kaksi muuta on väärin eli yhteensä lähes puolet, niin kylläpä on ollut tosi kova matkaväsymys!

        Joskus hyväkuntoinenkin väsyy. Pääasia, että kirjoitus on sellaista, että fiksut ymmärtää, mistä puhutaan.


    • iueaiufg

      Jos olisit hankkinut lennot yhdessä, Tukholmassa Blue 1:n lähtöä valmistelemassa oleva virkailija olisi nähnyt, että Chigagosta on tulossa vielä yksi matkustaja (myöhässä) mukaan. Tällöin hän olisi voinut a) viivyttää koneen lähtöä tai b) ryhtyä järjestämään sinulle korvaavaa jatkoyhteyttä jo valmiiksi. Koska tietoa ei ollut, sinusta tuli hänelle vain myöhässä tiskille pöllähtänyt asiakas.

      • ---------------------------...

        Outoa textiä, yleensä saman lentoyhtiöallianssin yhtiöt muuttavat jatkolennon varausta toiselta saman allianssiin lentoyhtiöltä,vaikka olisi erillinen lippu....... yleensä tieto kulkeutuu lennon saapumisesta ja jatkolennon menettämisestä.....................ei ilmeisesti kuitenkaan täsä tapauksessa.......................


      • Robin Hood
        ---------------------------... kirjoitti:

        Outoa textiä, yleensä saman lentoyhtiöallianssin yhtiöt muuttavat jatkolennon varausta toiselta saman allianssiin lentoyhtiöltä,vaikka olisi erillinen lippu....... yleensä tieto kulkeutuu lennon saapumisesta ja jatkolennon menettämisestä.....................ei ilmeisesti kuitenkaan täsä tapauksessa.......................

        Tämä oli ensimmäinen kerta minullakin, kun kävi näin. Yleensä, jos koneet ovat olleet myöhässä, yhtiöt ovat hoitaneet asiansa erittäin tyylikkäästi. En kylläkään ole matkustanut kovin paljon SASin koneilla, joten niistä ei minulla ole paljon kokemuksia. Varmaankin voin sanoa että onneksi. Tuskin tulee enää tilannetta jolloin astuisin SASin koneeseen.


      • että saman

        yhtiön lennot on buukattu jo lähtökentältä perille asti (vaikkakin lennot on eri lipuilla), joten kyllähän ne siellä näkee arlandalla että vithuks menee jatkolento. Siellä on Arlandassa huudeltu kaveria lähtöportille kun lento on ollut lähdössä...


      • herättää sellainen
        Robin Hood kirjoitti:

        Tämä oli ensimmäinen kerta minullakin, kun kävi näin. Yleensä, jos koneet ovat olleet myöhässä, yhtiöt ovat hoitaneet asiansa erittäin tyylikkäästi. En kylläkään ole matkustanut kovin paljon SASin koneilla, joten niistä ei minulla ole paljon kokemuksia. Varmaankin voin sanoa että onneksi. Tuskin tulee enää tilannetta jolloin astuisin SASin koneeseen.

        asia että sinun yleensäkään oli tarvis mennä ARN-tiskille.
        Miks et checkannu koko matkalle jo alussa?


      • Robin Hood
        ---------------------------... kirjoitti:

        Outoa textiä, yleensä saman lentoyhtiöallianssin yhtiöt muuttavat jatkolennon varausta toiselta saman allianssiin lentoyhtiöltä,vaikka olisi erillinen lippu....... yleensä tieto kulkeutuu lennon saapumisesta ja jatkolennon menettämisestä.....................ei ilmeisesti kuitenkaan täsä tapauksessa.......................

        Ehkä kenttävirkailijalla oli vain huono päivä, eikä välttämättä koko yhtiö ole kelvoton. Itse tuskin luultavasti en enää mene SAS/BLUE-1 koneisiin. En jaksa katsella kiukuttelevia ämmiä.


    • PAHASTI :-)

      Kas kun siten minun lippuni kelpasi seuraavalla Blue-1 lennolla ja kas kun ainakaan minulle virkailija ei saanut raivokohtausta...hhhhmmm...onkohan nyt kuitenkin niin,että raivokohtauksen sai Tallinnan laivan hyttisiivooja kun olit vääntänyt krapulapaskat hytin vuoteelle?

      • Robin Hood

        Uskoisin, että tallinnan laivan siivoja ei ollut ko lennolla mukana. Ainakin luulisin niin!


      • Robin Hood

        Kummaa tulkintaa. Tarinasi ontuu. Kerroin vain faktat. Tiskin takanakin on erilaisia ihmisiä.
        Ps. Tallinnan laivalla en ole ollut koskaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe