SAS:in omituinen käytö

Robin Hood

Tulin Cicakosta SASin koneella tukholmaan. Kone oli seitsemän tuntia myöhässä. En ehtinyt varaamaani Blue-1 (SASin tytäryhtiö) lennolle Helsinkiin. Lippuni ei kelvannut seuraavalle lennolle, vaan jouduin ostamaan uuden täyshintaisen lipun. Suututti niin paljon, että menin Finnairin tiskille ja tulin finskillä Hesaan. Taitaa minun kohdalla jäädä SASin lennot tulevaisuudessa tekemättä. SASin lentokenttävirkailijan käytös oli lisäksi erittäin törkeää. Milloinkaan en ole nähnyt missään asikaspalvelijan käyttäytyvän niin törkeästi.

21

2649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cicakosssa

      Missä maassa se sijaitsee? Taisit matkustaa unissasi.

      • Robin Hood

        Matkaväsyneenä kirjoitin nimen väärin, mutta suurin osa tuntuu ymmartäneen, että USA laisesta "kylästä" olin tulossa.


    • ...

      Jos olet ostanut kaksi ERILLISTÄ lentolippua, niin näin voi käydä. Lentoyhtiö on kuitenkin velvollinen myöhästymistilanteissa maksamaan kompensaatiota EU:n sääntöjen mukaan. Myös matkavakuutuksesi voi maksaa korvausta jatkoyhteydeltä myöhästymisestä.

      Jos lentokenttävirkailijan käytös on törkeää, niin tarvittava repliikki on "haluan puhua esimiehesi kanssa".

      • Robin Hood

        Pyysin esimiestä, mutta virkailija sai raivokohtauksen, enkä halunnut riskeerata kotiinpaluuta. Lähdin Finskin tiskille ja ostin lipun. Minulla oli vähän kiire ja olen vähän huono kuuntelemaan huonosti käyttäytyvien akkojen huutoa.


    • check....

      Ostit varmaankin halvimman vaihtoehdon mukaan
      ja koska sait erilliset liput muutaman kympin
      halvemmalla nyt huomasit oliko se oikea paikka
      olla halpa.

      • Matkalainen

        Jos joku hyväntahtatoisuuttaan kertoo lentoyhtiön törkeästä toiminnasta, minusta on typerää väittää häntä valehtelijaksi ja muutenkaan asettaa kyseenalaiseksi hänen kertomustaan. Onhan tunnettu tosiasia, että kilpailu alalla on tällä hetkellä niin kovaa, että myöhästymisiäkin sattuu entistä useammin. Mutta onneksi meidän oma FINNAIR hoitaa asiat mallikkaasti. Ei niinkuin Naapurin SAS ja BLUE-1


    • selvittänyt

      kuljetusehtoja etukäteen ja aloit räyhätä täysin syyttömälle virkailijalle?

      • Robin Hood

        Virkailija räyhäsi, en MINÄ.


      • valehtele!
        Robin Hood kirjoitti:

        Virkailija räyhäsi, en MINÄ.

        Missään asiakaspalvelutehtävässä virkailija ei noin vaan ala räyhätä. Ihan keksittyä juttua kuten koko Cicako.


      • Robin Hood
        valehtele! kirjoitti:

        Missään asiakaspalvelutehtävässä virkailija ei noin vaan ala räyhätä. Ihan keksittyä juttua kuten koko Cicako.

        Kommenttisi on aika kummallinen, kun syytätä minua valehtelusta. Jos asia ei olisi totta ja kirjoittaisin täällä tällaisia, niin istuisin kohta syytettyjen penkillä raastuvassa. Mukana oli muutamia muitakin, jotka näkivät tilanteen. Jos matkaväsyneenä kirjoitan "kylän" nimen väärin, se ei tarkoita että kertomus olisi valetta. Suurin osa varmaan ymmärsi, mistä paikasta oli kysymys, eli sen, mistä olin tulossa.


      • matkaväsynyt
        Robin Hood kirjoitti:

        Kommenttisi on aika kummallinen, kun syytätä minua valehtelusta. Jos asia ei olisi totta ja kirjoittaisin täällä tällaisia, niin istuisin kohta syytettyjen penkillä raastuvassa. Mukana oli muutamia muitakin, jotka näkivät tilanteen. Jos matkaväsyneenä kirjoitan "kylän" nimen väärin, se ei tarkoita että kertomus olisi valetta. Suurin osa varmaan ymmärsi, mistä paikasta oli kysymys, eli sen, mistä olin tulossa.

        Jos käy kaupungissa, jonka 7-kirjaimisesta nimestä puuttuu yksi kirjain ja kaksi muuta on väärin eli yhteensä lähes puolet, niin kylläpä on ollut tosi kova matkaväsymys!


      • Robin Hood
        matkaväsynyt kirjoitti:

        Jos käy kaupungissa, jonka 7-kirjaimisesta nimestä puuttuu yksi kirjain ja kaksi muuta on väärin eli yhteensä lähes puolet, niin kylläpä on ollut tosi kova matkaväsymys!

        Joskus hyväkuntoinenkin väsyy. Pääasia, että kirjoitus on sellaista, että fiksut ymmärtää, mistä puhutaan.


    • iueaiufg

      Jos olisit hankkinut lennot yhdessä, Tukholmassa Blue 1:n lähtöä valmistelemassa oleva virkailija olisi nähnyt, että Chigagosta on tulossa vielä yksi matkustaja (myöhässä) mukaan. Tällöin hän olisi voinut a) viivyttää koneen lähtöä tai b) ryhtyä järjestämään sinulle korvaavaa jatkoyhteyttä jo valmiiksi. Koska tietoa ei ollut, sinusta tuli hänelle vain myöhässä tiskille pöllähtänyt asiakas.

      • ---------------------------...

        Outoa textiä, yleensä saman lentoyhtiöallianssin yhtiöt muuttavat jatkolennon varausta toiselta saman allianssiin lentoyhtiöltä,vaikka olisi erillinen lippu....... yleensä tieto kulkeutuu lennon saapumisesta ja jatkolennon menettämisestä.....................ei ilmeisesti kuitenkaan täsä tapauksessa.......................


      • Robin Hood
        ---------------------------... kirjoitti:

        Outoa textiä, yleensä saman lentoyhtiöallianssin yhtiöt muuttavat jatkolennon varausta toiselta saman allianssiin lentoyhtiöltä,vaikka olisi erillinen lippu....... yleensä tieto kulkeutuu lennon saapumisesta ja jatkolennon menettämisestä.....................ei ilmeisesti kuitenkaan täsä tapauksessa.......................

        Tämä oli ensimmäinen kerta minullakin, kun kävi näin. Yleensä, jos koneet ovat olleet myöhässä, yhtiöt ovat hoitaneet asiansa erittäin tyylikkäästi. En kylläkään ole matkustanut kovin paljon SASin koneilla, joten niistä ei minulla ole paljon kokemuksia. Varmaankin voin sanoa että onneksi. Tuskin tulee enää tilannetta jolloin astuisin SASin koneeseen.


      • että saman

        yhtiön lennot on buukattu jo lähtökentältä perille asti (vaikkakin lennot on eri lipuilla), joten kyllähän ne siellä näkee arlandalla että vithuks menee jatkolento. Siellä on Arlandassa huudeltu kaveria lähtöportille kun lento on ollut lähdössä...


      • herättää sellainen
        Robin Hood kirjoitti:

        Tämä oli ensimmäinen kerta minullakin, kun kävi näin. Yleensä, jos koneet ovat olleet myöhässä, yhtiöt ovat hoitaneet asiansa erittäin tyylikkäästi. En kylläkään ole matkustanut kovin paljon SASin koneilla, joten niistä ei minulla ole paljon kokemuksia. Varmaankin voin sanoa että onneksi. Tuskin tulee enää tilannetta jolloin astuisin SASin koneeseen.

        asia että sinun yleensäkään oli tarvis mennä ARN-tiskille.
        Miks et checkannu koko matkalle jo alussa?


      • Robin Hood
        ---------------------------... kirjoitti:

        Outoa textiä, yleensä saman lentoyhtiöallianssin yhtiöt muuttavat jatkolennon varausta toiselta saman allianssiin lentoyhtiöltä,vaikka olisi erillinen lippu....... yleensä tieto kulkeutuu lennon saapumisesta ja jatkolennon menettämisestä.....................ei ilmeisesti kuitenkaan täsä tapauksessa.......................

        Ehkä kenttävirkailijalla oli vain huono päivä, eikä välttämättä koko yhtiö ole kelvoton. Itse tuskin luultavasti en enää mene SAS/BLUE-1 koneisiin. En jaksa katsella kiukuttelevia ämmiä.


    • PAHASTI :-)

      Kas kun siten minun lippuni kelpasi seuraavalla Blue-1 lennolla ja kas kun ainakaan minulle virkailija ei saanut raivokohtausta...hhhhmmm...onkohan nyt kuitenkin niin,että raivokohtauksen sai Tallinnan laivan hyttisiivooja kun olit vääntänyt krapulapaskat hytin vuoteelle?

      • Robin Hood

        Uskoisin, että tallinnan laivan siivoja ei ollut ko lennolla mukana. Ainakin luulisin niin!


      • Robin Hood

        Kummaa tulkintaa. Tarinasi ontuu. Kerroin vain faktat. Tiskin takanakin on erilaisia ihmisiä.
        Ps. Tallinnan laivalla en ole ollut koskaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe