Similan saaret

Torveloita 2

Aattelin kysyä teiltä että olettako käyneet noilla saarilla Finnmatkojen kautta?Olemme ensikertalaisia lähdössä tuonne khaolakkiin ja sain postia että myös finnmatkat järjestää noita matkoja ja hinta näkyis olevan n.43 euroa/henkilö ja suuntautuis Jacques Cousteaun kohteeseen jonne matkan kesto olis 3 1/2 tuntia ja sisältää lounaan.Mitä piditte matkasta ja niin poispäin,oliko mahdollista siellä sitten olla myös rannassakin,olen saanut postia myös muiltakin mutta tekevät näitä matkoja pikaveneellä ja käyvät myös useamissa saarissa,sisältö kuiteskin liki sama.Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita terv.torvelo jolla alkaa kohta nousta matkakuumettakin.Tosin siellähän taitaa ruveta kohta tuo sadekausi kun katselin noita säätietoja.

21

8921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutu-tuntumalla

Hei!
      Olimme Khao Lakissa vuoden vaihteessa ja Similanilla.Ostimme retken xxx kohteesta ja olimme suht tyytyväisiä...kunnes kuulimme, että paikalliset järjestävät samoja retkiä puolta halvemmalla.. Aurinkomatkojen kautta tulevat kuulemma vieläkin kalliimmiksi verrattuna retkemme "järjestäjään". Paha suositella mitään, sillä emme osaa sanoa veneiden kunnosta ja turvatekijöistä joista luultavimmin hintahaitari koostuu..tai sitten ei...turvallista Similanin matkaa!

• Sea*

Hei.
      Käyty on ennen tsunamia, ei FM-kautta.

Hinta 43eur epäilyttää halpuudellaan.
      AM:n Similan näkyy maksavan 98€.
      Paikallisilta kai saa vielä
      edullisimminkin. Näin sisäpiiritietona...
      ehkäpä reissun hinta voisi alkaa kolmosella?
      Tiedä häntä?
      Älkää nyt sentään nyt millään
      pitkähännällä menkö, jos päiväseltään
      Khao Lakista meinaatte käydä.

T. Sea*

• matkanjärjestäjiä!

Suosimme paikallisia matkanjärjestäjiä, koska ihan hyviä retkiä järjetävät, jos ei halua välttämättä suomen kielistä selostusta. Muistaakseni matkat Finnmatkoilla 4700 bht ja paikallisen kautta 2300-2500bht. Joten jos haluaa maksaa itsensä kipeäksi, niin valitsee FM/AM jne.

• Torveloita 2

Kiitoksia vastauksista vain.Kyllä mulla on ihan s-postissa tullut finnmatkoilta tämä tarjous eli n.43 euroa/henkilö.....(varmaankin joku isompi paatti koska matka kestäis n.3 ja1/2 tuntia)....Sitten olen saanut postia myös eräältä paikalliselta yrittäjältä joka on Thaimaalainen/Suomalainen,eli on mukana siellä paikallisten kanssa järjestämässä näitä matkoja ja tekevät näitä matkoja pikaveneellä ja matka kestää noin 1 1/2 tuntia.Veneessä tehoja n.600 heppaa...(ei varmaankaan ihan pieni paatti sekään)... ja haku hotellista ja sitten päiväohjelman mukaan poikkeaminen useammassa saaressa,olikohan se peräti viidessä ja sapuskat juomat ja snorklaus välineet vakuutus kuuluis siihen ja lopulta takasin hotelliin niin heidän tarjous olis 2500 bth/henkilö....Mutta ei kuiteskaan Suomen kielellä........Pitää nyt kuiteskin ensin päästä sinne KhaoLakkiin parin viikon päästä ja ei varmaankaan ensipäivinä olla lähdössä mutta ehkäpä sitten paikan päällä selviää paremmin nämä jutut.Toivotvasti ei sada kuiteskaan koko ajan kuten nyt näkyy tekevän ainakin sääkartan mukaan;-)

• Similan
        Torveloita 2 kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista vain.Kyllä mulla on ihan s-postissa tullut finnmatkoilta tämä tarjous eli n.43 euroa/henkilö.....(varmaankin joku isompi paatti koska matka kestäis n.3 ja1/2 tuntia)....Sitten olen saanut postia myös eräältä paikalliselta yrittäjältä joka on Thaimaalainen/Suomalainen,eli on mukana siellä paikallisten kanssa järjestämässä näitä matkoja ja tekevät näitä matkoja pikaveneellä ja matka kestää noin 1 1/2 tuntia.Veneessä tehoja n.600 heppaa...(ei varmaankaan ihan pieni paatti sekään)... ja haku hotellista ja sitten päiväohjelman mukaan poikkeaminen useammassa saaressa,olikohan se peräti viidessä ja sapuskat juomat ja snorklaus välineet vakuutus kuuluis siihen ja lopulta takasin hotelliin niin heidän tarjous olis 2500 bth/henkilö....Mutta ei kuiteskaan Suomen kielellä........Pitää nyt kuiteskin ensin päästä sinne KhaoLakkiin parin viikon päästä ja ei varmaankaan ensipäivinä olla lähdössä mutta ehkäpä sitten paikan päällä selviää paremmin nämä jutut.Toivotvasti ei sada kuiteskaan koko ajan kuten nyt näkyy tekevän ainakin sääkartan mukaan;-)

Hei! Olin viime vuoden lopulla Khao Lakissa, ja kävin Similanin saarilla Raya Diversin kautta! Eli ota sinne yhteyttä! Matka saarelle kesti 1½h, hakivat hotellilta ja lounas kuului matkan hintaan. Pysähdyttiin kolmella eri saarella, jossa jokaisessa oli mahdollisuus sukeltaa/snorklata. Kiva reissu, varsinkin kun ensimmäistä kertaa sukelti laitteiden kanssa ja ohjeet sai suomeksi. Suosittelen!

• Torveloita 2
        Similan kirjoitti:

Hei! Olin viime vuoden lopulla Khao Lakissa, ja kävin Similanin saarilla Raya Diversin kautta! Eli ota sinne yhteyttä! Matka saarelle kesti 1½h, hakivat hotellilta ja lounas kuului matkan hintaan. Pysähdyttiin kolmella eri saarella, jossa jokaisessa oli mahdollisuus sukeltaa/snorklata. Kiva reissu, varsinkin kun ensimmäistä kertaa sukelti laitteiden kanssa ja ohjeet sai suomeksi. Suosittelen!

Kiitos vastauksesta.Löysin tuon kyseisen puljun netistä.Mutta vaikkakin olemme torveloita niin tuskimpa käytämme tuota puljua koska hinnathan on näköjään aikas suolaisia muihin verrattuna;-)

• lämpimästi
        Torveloita 2 kirjoitti:

paikallisia matkanjärjestäjiä. Kunnon isoja veneitä suurin osa ja sit niitä pikaveneitä. Itse menimme suoraan satamaan, tuktuk kuskimme puhui ja järjesti venepaikat omalla kielellään ja päästiin hienolla paatilla. 2 henk ja tuli yli puolet halvemmax ku et jos ois menny matkatsto.n kautta. Ainoa ero oli selostuskieli. Onnistunut reissu kaikin puolin. Pitäkää hauskaa!

• MiSi

Palasin äskettäin lomalta Khao Lakista ja kävin snorklaamassa Similanilla ja Surinilla. Ostin matkan paikallisilta ja maksoimme kahden aikuisen matkasta 4200 bth. Muutaman päivän päästä matkan olisi saanut 4000 bth:lla. Jos pärjäät englanninkielisellä retkellä, turhaan maksat matkatoimistoille tuplahinnan. Olin myös vuosi sitten Similinilla, ja molemmilla kerroilla kaikki on toiminut hyvin.

• Olga1

Kävimme 3pv:n retkellä saarella tammikuussa.Matka ostettiin suoraan satamassa olevasta toimistosta. Maijoitus oli ilmastoidussa bungalovissa (siisti)Ruoka saarella maksoi 250 batia/ateria.Aamupala 80.Hakivat hotellista ja mennen tullen saimme välipalaa ja lähtöpäivänä lounaankin.Elikkä n.80€/hlö koko homma.Oli ihana saarella yöpyä.Snorkkelin vuokraus oli 200batia.

• KhaoLakiin rakastunut

Palasimme parisen viikkoa sitten KhaoLakista.
      Ostimme Similanin retken paikalliselta toimistolta. Minä ja yksi lapsi yhteensä 5000bht.
      Matka kesti reilu tunnin suuntaansa.
      Kävimme kolmella saarella, snorklailimme, kävelimme yhden saaren halki upealle paikalle uimaan ja syömään. Päivä oli todella onnistunut ja ihana, opas oli kylläkin englanninkielinen, mutta eihän se kielitaitoisena haitannut :)

• epp

Kävimme pari vuotta sitten Katalla. Käytimme paikallisia toimistoja, Rayaa ja sitä toista, eli vähemmän tunnettua suomalaista, eli Chalong Sea sportia: http://www.chalongseasport.com/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=52
        Siellä on tosi ammattilaiset vetämässä suomeksi ja hinnat olivat edullisemmat.
        Nyt näkyy olevan Snorklausmatka Similanille 3.300 bahtia.
        Mutta kuitenkin sujuvammin aikatauluihin nähden ja kaikkein edullisimmin pääsee paikallisten kautta.
        Niin - ja se tinkiminen. Olen oppinut nyt sen.
        Näihin matkakojuihin kannattaa vaan istahtaa ja kysellä hintaa. Sitten kerrot monta henkeä ja koska. Sitten vaan istut siinä hintatarjouksen jälkeen ihan rauhassa. Katsele katuvilinää, mutta älä kysele. Kohta myyjä antaa sinulle ihan toisen hinnan, kun muita ei ole paikalla. Katso hintaa. Istu vaan. Voit heittää vastatarjouksen ja istu. Tutki laiskasti esitettä jne. Hymyile aina kun katsot myyjää. Se on se vaikein suomalaiselle. Lopulta pääset hintaan, joka on 20 - 50 % pyydetystä turistihinnasta. Aikaa menee tuollaiset 15 minuuttia. Myyjä pyytää pitämään hinnan salassa.
        Itse olen saanut ko. tavalla hyvän mielen ja oppinut rentouden muuhunkin elämään paikan päällä
        Ko. systeemi toimmii tietysti kaikkialla Thaimaassa. Tulimme juuri Hua Hinistä. Kävimme Koh Taolla. Olihan muuten makee paikka.
        Eli Saaret Koh Samuin yläpuolella ovat makeita ja edullisia Similaniin verrattuna. Sinne pääsee ihan itse ostamalla Bussi laiva lipun mistä kojusta vaan. Bungaloveja löytyy sitten pilvein pimein paikan päältä. Ruoka ja juoma edullista.

• Torveloita 2
        epp kirjoitti:

Kävimme pari vuotta sitten Katalla. Käytimme paikallisia toimistoja, Rayaa ja sitä toista, eli vähemmän tunnettua suomalaista, eli Chalong Sea sportia: http://www.chalongseasport.com/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=52
        Siellä on tosi ammattilaiset vetämässä suomeksi ja hinnat olivat edullisemmat.
        Nyt näkyy olevan Snorklausmatka Similanille 3.300 bahtia.
        Mutta kuitenkin sujuvammin aikatauluihin nähden ja kaikkein edullisimmin pääsee paikallisten kautta.
        Niin - ja se tinkiminen. Olen oppinut nyt sen.
        Näihin matkakojuihin kannattaa vaan istahtaa ja kysellä hintaa. Sitten kerrot monta henkeä ja koska. Sitten vaan istut siinä hintatarjouksen jälkeen ihan rauhassa. Katsele katuvilinää, mutta älä kysele. Kohta myyjä antaa sinulle ihan toisen hinnan, kun muita ei ole paikalla. Katso hintaa. Istu vaan. Voit heittää vastatarjouksen ja istu. Tutki laiskasti esitettä jne. Hymyile aina kun katsot myyjää. Se on se vaikein suomalaiselle. Lopulta pääset hintaan, joka on 20 - 50 % pyydetystä turistihinnasta. Aikaa menee tuollaiset 15 minuuttia. Myyjä pyytää pitämään hinnan salassa.
        Itse olen saanut ko. tavalla hyvän mielen ja oppinut rentouden muuhunkin elämään paikan päällä
        Ko. systeemi toimmii tietysti kaikkialla Thaimaassa. Tulimme juuri Hua Hinistä. Kävimme Koh Taolla. Olihan muuten makee paikka.
        Eli Saaret Koh Samuin yläpuolella ovat makeita ja edullisia Similaniin verrattuna. Sinne pääsee ihan itse ostamalla Bussi laiva lipun mistä kojusta vaan. Bungaloveja löytyy sitten pilvein pimein paikan päältä. Ruoka ja juoma edullista.

Kiitoksia näistä viesteistä vielä kerran,todennäköiseti sitten paikanpäällä katsomme että minkä matkan otamme,viikko vielä aikaa matkaan.Katselin tuossa että esim.jotka ovat nyt lähdössä niin heidän aikataulu myöhästyy n.4 1/2 tuntia tuolla jumbolla jolla meidänkin pitäs sitten viikon päästä lähteä....(toivottavasti sitten on ajoillaan).........Noita sääkarttoja olen nyt vähän seurannut ja aikas pilvistä ja sateistakin on näköjään ollut,en tiä pitävätkö ne kuinka kutinsa?.....Mutta hauskaa kevättä teille vastanneille terv.toinen noista "torveloista"...:-)

• sydän jäi
        Torveloita 2 kirjoitti:

Kiitoksia näistä viesteistä vielä kerran,todennäköiseti sitten paikanpäällä katsomme että minkä matkan otamme,viikko vielä aikaa matkaan.Katselin tuossa että esim.jotka ovat nyt lähdössä niin heidän aikataulu myöhästyy n.4 1/2 tuntia tuolla jumbolla jolla meidänkin pitäs sitten viikon päästä lähteä....(toivottavasti sitten on ajoillaan).........Noita sääkarttoja olen nyt vähän seurannut ja aikas pilvistä ja sateistakin on näköjään ollut,en tiä pitävätkö ne kuinka kutinsa?.....Mutta hauskaa kevättä teille vastanneille terv.toinen noista "torveloista"...:-)

Hei, tulimme Khao Lakista viikko sitten.
        Aivan ihana, rauhallinen paikka.
        Olimme Similanin saarilla paikallisen matkatoimiston kautta.
        Four adeventures. khaolakissa aivan keskustassa, päätien varrella. Olimme olleet aurinkomatkojen retkellä Khao Shokissa , ja vähän arvellutti mieten pärjätään , mutta KAIKKI SUJUI AIVAN LOISTAVASTI. Meitä on 4 henkeä, 2 aikuista 2 teini-ikäistä lasta. yhteensä 8800 bahtia. eli 2200/ hlö.
        aamulla hakivat sovittuun aikaan hotellilta. Satamassa saatiin snorkkelit ym. Pikaveneellä mentiin saarille. Käytiin 3 eri saaressa, välillä snorklatiin, syötiin myös yhdellä saarella.Kaikki oli erittäin selvää ja helppoa. matkanjohtaja puhui erittäin selkeää, helppoa englantia. Miestä pidettiin tod. hyvää huolta, juomaa, keksejä, hedelmiä. ehkä matkamme paras päivä.
        Minusta ei kannata maksaa aurinkomatkojen sikahintoja, jos jonkun verran edes pärjää englannin kielellä.

ihanaa, matkaa teille. Meillä jäi osa sydämestä Khao Lakiin.tulemme varmasti palaamaan Thaimaahan.

• Älä katso
        Torveloita 2 kirjoitti:

Hei,
        paras lopettaa säätietojen katselu netistä, ettet tule hysteeriseksi sateen suhteen!
        Netissä sadetta luvataan lähes jokaiselle päivälle, tropiikissa kun sataa - ei siellä muuten olisi niin vihreää! Mutta se sade on jotain muuta kuin meidän monta päivää kestävä kylmä sade. Uskot sitten kun menet paikan päälle.
        Hyvää ja aurinkoista matkaa!
        PS. Ostakaa (ja tinkikää) retket esim. Similianille ehdottomasti paikallisilta. Saatte paljon halvemmalla ja kaikki toimii loistavasti. Hyvät tarjoilut veneessä, lounas mahtava jne. Käykää myös Surinilla.

• Torveloita 2
        Älä katso kirjoitti:

Hei,
        paras lopettaa säätietojen katselu netistä, ettet tule hysteeriseksi sateen suhteen!
        Netissä sadetta luvataan lähes jokaiselle päivälle, tropiikissa kun sataa - ei siellä muuten olisi niin vihreää! Mutta se sade on jotain muuta kuin meidän monta päivää kestävä kylmä sade. Uskot sitten kun menet paikan päälle.
        Hyvää ja aurinkoista matkaa!
        PS. Ostakaa (ja tinkikää) retket esim. Similianille ehdottomasti paikallisilta. Saatte paljon halvemmalla ja kaikki toimii loistavasti. Hyvät tarjoilut veneessä, lounas mahtava jne. Käykää myös Surinilla.

Kiitos vaan teille kannustuksesta,vinkeistä ja linkeistä yms.Emme tosiaankaan paljon välitä noista sääennusteista mutta hyviä linkkejä on tullut ja kun täsä eka kertaa olemme matkalla tuonne niin tuskimpa enää perumme matkaa;-)..Se mitä siellä tulee eteen niin tulee sitten,kai sitä kerran eläissään käy vähän kauempana kuin euroopassa jota on tullut kyllä käytyä vaikka ei osaa kieliä.Kiitokset vaan palstalle,olen saanut siitä paljon.
        16/3 olis sitten klo.03.25 lähtö vantaalta finnmatkojen jumbolla tuonne ja on myönnettävä että hiukan on perhosia jo nyt mahan pohjalla koska siinä on pientä nostalgiaa matkalla siten että tulee kuluneeksi liki tasan 30 vuotta kun lähdimme eka reissulle Ruotsista kun asuimme siellä ja se lento oli SAS-in uudella jumbolla kanarian saarille......(lähtö pv. oli 13/ -78 perjantai)......Nyt on kyllä "hiukan" samanlaisia perhosia vatsan pohjassa............Toivottavasti siellä ei sada kuiteskaan lunta;-(............Meinaan tuolla khaolakissa)..........

• jos ei snorklaa...?

Entä jos ei sukella eikä snorklaa?
      Jos haluaisi vain loikoilla rannalla ja ehkä hiukan kahlailla ihanassa vedessä? Onnistuuko tämmöinen noilla retkillä? vai pitääkö odottaa veneessä kun muut snorklaa/sukeltaa?

• 3 viikkoo sitte

thaimaasta.käytiin similan saarilla.itse en snorklaa joten jouduin olemaan veneessä kun muut nin tekivät.onneksi hoksasimme ennen saarelle lähtöä varata paikalliselta toimistolta niin ettei meidän tarttenu käydä kaikkia 4 saarta vaan saatiin sovittua vain kahdesta saaresta,joten muut kun hyppivät vesneestä niin me lekottelimme saarella (nro.8)saaret on numeroitu.2,4 6,8.oltiin vaan saarilla 4 ja kasi.nyt lähdetään uudestaan thaimaahanmutta ei se similan reissu ollu niin hyvä.pikasliipparilla 1,5 h.täysillä päin aallokkoa jolloin selkä venähti.en menis toiste

• En snorklaa
        3 viikkoo sitte kirjoitti:

thaimaasta.käytiin similan saarilla.itse en snorklaa joten jouduin olemaan veneessä kun muut nin tekivät.onneksi hoksasimme ennen saarelle lähtöä varata paikalliselta toimistolta niin ettei meidän tarttenu käydä kaikkia 4 saarta vaan saatiin sovittua vain kahdesta saaresta,joten muut kun hyppivät vesneestä niin me lekottelimme saarella (nro.8)saaret on numeroitu.2,4 6,8.oltiin vaan saarilla 4 ja kasi.nyt lähdetään uudestaan thaimaahanmutta ei se similan reissu ollu niin hyvä.pikasliipparilla 1,5 h.täysillä päin aallokkoa jolloin selkä venähti.en menis toiste

Kiitos vastauksesta/kun kerroit kokemuksesi.
        Tuota hiukan pelkäsinkin että helposti voi käydä että joutuu vain veneessä olemaan jos ei sukella/snorklaa...

• Mä vaan

Aina kannattaa ottaa matkat paikallisilta. Reissut tehdään kuitenkin samoilla veneillä matka toimisto ottaa vain välistä joihinkin matkoihin tulee opas mukaan muttei kaikkiin pakallisten reissut toimineet hyvin ja eritys järjestelyistä esim. ettei käy kaikissa kohteissa on ollut helppo sopia heikolla peruskoulu englannilla. Jos matka maksaa suomalaiselta järjestäjältä 4000B silloin se on paikallisella 3000B ja sen voi tinkiä helposti 1300-1400B. Itse olen tehnyt paljon ko reissuja kaikki ollut ok.

• ei sitten se sun

Vastaukses kestänytkään tulla kuin 3 vuotta, vähän myöhässä.

• Touko pouko
        ei sitten se sun kirjoitti:

Vastaukses kestänytkään tulla kuin 3 vuotta, vähän myöhässä.

Pidä sinä lampunsärkijä turpas kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      269
      2262
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1001
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      53
      964
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      107
      944
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      911
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      42
      854
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      677
    Aihe