Hormonihirviö

HKH

Minulla on vajaa 5-vuotias labbisuros. Se oli nuorena todella kiltti ja tottelevainen. Noin parivuotiaana kun se sitten huomasi ne killuttimet jalkojensa välissä, niin meno muuttui. Kaikki opittu "unohtui" ja hajut alkoi kiinnostaa paljon enemmän kuin emännän käskyt. Nykyään meno on välillä todella villiä (ja rasittavaa); kuono menee helposti ihmisten haaroihin tai varpaisiin, sohvatyynyt saa kyytiä (nylkyttää) ja tyttöjen hajujen perässä mennään vaikka keskelle ryteikköä. Olen yrittänyt "kitkeä" pois näitä toimintoja, mutta minkäs teet, kun koira tekee niinkuin vietit käskee. Hormonipiikin se on saanut kaksi kertaa, mutta ne ei ole auttaneet. Täytyy vain toivoa, että se rauhoittuu iän myötä.
Lukuunottamatta tätä kausittaista yliseksuaalisuutta koira on ihana: iloinen, ystävällinen ja sosiaalinen.
Onko muilla kotona tällaisia hormonihirviöitä ja miten pärjäätte niiden kanssa? Neuvoja otan vastaan ilomielin!

6

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Labbis

      Olen kuullut että koira on paljon rauhallisempi ja tottelevaisempi.

    • Yökulkija

      Niinhänse meinaa olla koiruuksien kanssa, että hajut vie koiraa. 'Pallit veks'-kiika on varmasti hyvä VAIHTOEHTO, mutta mielestäni koirasta lähtee silloin jotain myös persoonasta... Jospa kokeilisit tiukempaa kuria ja periksiantamattomuutta. Hajuihin mennään hihnan verran ja jos kieli rupeaa käymään niin kieltoa ja nykäisy pois. Jos ihmisiä häiritsee koiran nuuskutus, niin sama juttu. Kyllä 5-vuotiaskin vielä oppii, hitaammin tosin. Joskus voi tiukemman kurin pitäminen tuntua ikävältä, mutta kyllä se auttaa. Kokeile, ennenkuin teet peruuttamatonta.

    • viceroy

      Leikkauta sillä pallit pois, niin loppuu tommonenkin..:)Meiänkin hormonihirviöltä vietiin pallit ja kas kummaa, se rauhottui..:)

    • kokenut

      Itselläni on jo 10-vuotias kultainen noutaja, joka on koko ikänsä ollut täsmälleen tuollainen hormoonijätkä. Lisäksi kova tappelemaan toisten urosten kanssa. Et saa siihen muutosta, ellet leikkauta koiraa. Toisaalta leikkaamaton ja aktiivinen koira säilyy hoikempana, terveempänä, leikkisämpänä ja tietysti on sitä kautta pitkäikäisempikin. Minun koiraani harva uskoo 10-vuotiaaksi, siinä ei ole vanhuuden merkkejä ja se on leikkisä. Monesti on leikkausvaihtoehto käynyt vuosien mittaan mielessä, kun sen kanssa lenkkeilee ja aina on hihna tiukalla. Mutta sitten on taas tullut mieleen, että ison osan koiran hyvistäkin puolista siinä menettää...

      • Vihtori

        mikä on probleema.......samahan se on miehelläkin,kyllä eteen ottaa jos on sopiva naaras.


    • juupal

      Joo pallit pois.Mäkin olin ennen levoton ja rietas karju.Kiinnosti vaan vieraitten narttujen hajut ja tuli lykittyä mihin sattu,ei siinä paljoo katottu oliko se ees oma emäntä.Sit emäntä sai tappeluista ja narttujen perässä juoksemisesta tarpeeks ja vei mut lääkärin luo,muistan vielä viimeisen kerran kun pallini koskettivat kylmää metalli pöytää.Sen jälkeen kaikki on ollut ilman päämäärää.Makailen vaan paikallani masentuneena,pallit vietynä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe