Imetysasasennoista oon yrittänyt etsiä tietoa/kuvia netistä mutta empä ainakaan kovinkaan ohjeistavaa materiaalia ole löytänyt. Ehkä kuvia olis kivempi katsella kun sivukaupalla tekstia. Sais ehkä jonkinlaisen ahaa-elämyksen kun tuntuu olevan kovin vaikeaa nyt näiden asentojen kanssa.
Meillä imetys sujuu mahtavasti makuultaan, mutta istuen on yhtä tuskaa. En löydä sopivaa asentoa itselle, enkä lapselle. Kiva mennä mihinkään kylään saati edes kaupunkiin, kun eihän sitä nyt joka paikassa voi ruveta maikoilemaan...
Imetysasennot
6
1948
Vastaukset
- kokeillut
imetystyynyä? Minulla ainakin toimii tosi hyvin ja sitten sen kanssa,kun molemmat opittu niin sujuu imetys jo ihan ilmankin.Minäkin alkuun imetin makuulteni jos en tyynyn kanssa. Vauva nyt 3kk.
Imetystyynyn kanssa asennon tosi helppo saada ja omat hartiat kädet säästyy. - ssamdbam
Juu mä muistan kanssa et alkuun makuulta imetys sujui hyvin, mutta istualtaan oli tosi hankalaa. Mä otin avuksi tyynyjä ja jalan alla oli sellanen koroke. Kyllä se asento sieltä aikas nopeesti löyty ja tyynyt väheni. Nyt on enää yksi pieni littana tyyny apuna. Sit muistan et jossakin vaiheessa toisesta tissistä imettäessä ei tahtonu saada hyvää asentoa. Vaatii vaan kärsivällisyyttä ja kokeilua.
- jos ei ole
tyynyjä käytössä. Risti-istunta niin että vauvan pylly on sinun jalkojenvälissä ja pää lepää toisen jalan päällä, sopii lyhyt selkäiselle äitille mutta pitkäselkäisellä rasittaa selkää koska joudut hieman kumartumaan vauvaa kohden.
Toinen on että nojaat esim. seinään ja laitat jalat koukkuun sitten vauva kyljelleen sinun jalkojesi ja vatsan väliin, vauva on melkein samassa asennossa kuin makuulta imettäessä. Meillä toimii hyvin tuo jälkimmäinen koska silloin vauva voi helposti myös valuttaa liian maidon pois.
- paljon rintojen
mallista, mikä on hyvä imetysasento. Itse olen myös makuuasennossa imettävää tyyppiä, joten istuminen ei sovellu kunnolla. Ei varsinkaan jossain huonossa tuolissa, missä ei saa jalkoja nostettua samalle tasolle, kuten yleensä on tilanne, kun jossain muualla kuin kotona imettää.
Niitä asentoja on vähän vaikea alkaa kuvailla ja kertoa, mutta kyllä ne ajan kanssa löytyy ja kun vauva on vähän isompi, niin imaisee ainakin vieraassa paikassa sen verran nopeasti, että huonommankin asennon sen hetken kestää. - vauva 3 viikkoa
Meinasin aloittaa aivan identtisen keskustelun, mutta nostanpa tätä vanhaa, jos jollain olisi vielä jotain vinkkejä tai kuvalinkkejä. En tosiaan oikein minnekään halua lähteä, kun imetys sujuu melkeinpä vain makuultaan. Muutaman kerran onnistunut tosi hyvin istualteen, mutta usein päättyy vaan kiukkuun ja mennään sitten suosiolla makuulle. Ei mulla siis minnekään mikään hinku vielä olekaan, mutta olisihan tuo hyvä opetella, että vaikka neuvolareissuilla onnistuisi imetys.
- tukiäiti
La Leche Leaguen sivuilta löytyy kuvia ja niille selitykset. Jos tästä olisi jotain apua.
http://www.llli.org/FAQ/positioning.html
Lisää kuvia voit hakea googlettamalla hakusanoilla breastfeeding positions
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574