miten saada walesi tervehtimään

rauhallisesti

Eli kun tulee vieraita niin meidän walesi 7kk. suorastaan hypähtää syliin ja on liian innokas tervehtimää. Miten saada opetettua että rauhallisesti tervehditään vieraita? Missä iässä teidän walesit ovat rauhoittuneet?

5

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpolla

      mutta yrittää kuitenkin kannattaa. Huomioimattomuus kenties paras keino, eli ilmoita kaikille tuleville vieraille etukäteen innokkaasta vastaanottajasta, jotta tietävät jo sisääntullessaan etteivät huomioi koiraa mitenkään (eivät saa puhua koiralle tai edes katsoa sitä, jos koira änkee syliin tai hyppii vasten niin kädellä voi työntää poispäin tai kääntyä selin koiraa kohden). Kun vieraat ovat asettuneet paikoilleen ja koira rauhoittunut, niin vasta sitten vieraat voivat kutsua koiran luokseen rapsuteltavaksi ja tervehdittäväksi. Jos pentu villiintyy tästä vielä uudelleen niin huomioimattomuus taas heti päälle.
      Walesit on niin pöhköjä, että kerta kokeilulla ei homma välttämättä mene jakeluun, joten huomioimattomuudesta kannattaa ottaa rutiinikäytäntö pitemmäksi aikaa ja sitä pitää jokaisen vieraan noudattaa lipsumatta edes katsekontaktin ottamiseen.

      Riippuu tietysti vähän walesista, mutta leikkisinä otuksina aikuistuvat ts. rauhoittuvat vasta vuosien päästä. Meillä suurimmat energiapurkaukset ovat vähentyneet 6-ikävuoden jälkeen, vaikka toisinaan hepulit yllättävät vielä 9-vuotiaanakin.

    • spiude

      Siinäpä vasta pulma! ;) Meidän vuoden vanha walesi sekoaa täysin, kun porttisummeri tai ovikello soi - tietää että joku vieras on tulossa. Kun vieras sitten tulee sisälle, neiti kyllä osoittaa innokkuutensa ja hypähtelee ja pusuttelee kaikki vieraat. Toisaalta parempi näin, kuin se että haukkuisi ja käyttäytyisi agressiivisesti.

      Yritetään aina huomioimattomuutta, mutta eipä siitä kauheasti ole ollut apua..... Onneksi vieraamme ovat varustettuja hyvällä huumorilla - sitähän walesin kanssa elettäessäkin tarvitaan! ;)

      • sirkkeliini

        meillä tuollainen sprinkku serkku englanista ja olemme olleet ihan saman kysymyksen edessä. Meillä on käytössä sellainen namipussi. Se roikkuu eteisen seinällä, hieman etempänä kuitenkin ovelta ja naulakosta, sen verran korkealla ettei koira siihen itse ylety. kun ovikello soi neiti tyntää ovelle pää viidentenäjalkana, minä perässä...mennessä heilautan pussia niin että koira huomaa sen ja pyydän odottamaan namipussin viereen. (kun ovi avataan on ainakin meillä tarpeen toistaa käsky :) kun vieraat ovat saaneet päältä pois he antavat pussista koiralle namin ja tervehtivät lisä palkkioksi :)
        toimii mukavasti meillä ainakin! koiruus odottaa nätisti namipussin vieressä, eikä pyöri ja jaloissa..


    • kaissu

      Mulla on reilun vuoden ikäinen walesi ja aivan sama ongelma!Ensin haukutaan kun ovi kolahtaa ja jos vieras sattuu koputtamaan...voi taivas!Vieraan kanssa ollaan tosi hyviä kavereita,syliin ängetään tietenkin ja pussaillaan.Vieraan ollessa lähdössä,tietenkin mukaan..ja jos otan pannasta kiinni alkaa mahdoton haukkuminen!Onhan tämä kyl parempi kun se irvistelis ja murisis vieraalle.

      • n16

        Lempirotuni juuri tuon takia ku ne on niin energisiä ja iloisia. Hieman haastaviakin koiria niiden eloisuutensa takia. Äitini on joskus kasvattanut, mutta lopetti sen koska ei jaksanut katsella nurkissaan neljää päälle päsmäriä (minä ja minun kolme koiraani :D) Hyvin koulutettuja ne oli, mutta ongelmaksi koitui se, että muut kuin minä ei niitä saanut hallintaan (perheessämme on aina ollut omat nimikko koirat, joten yleensä vain yksi ihminen huolehti koulutuksen). En kyllä osaa sanoa mitä sinun tulisi tehdä, mutta onnea yritykselle silti :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3101
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2023
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1482
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1365
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1341
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1251
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe