Minipuhdistamo

Kesämökin asukas

Onko kellään kokemuksia Saunaseposta tai muista vastaavista pienistä kesämökin saunavesien puhdistukseen tarkoitetuista laitteista? Ovatko helppoja asentaa? Toimivatko hyvin? Helppoja huoltaa? Mitä maksavat?

12

4052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysinturhaa
    • murehdi

pikku asioit.
      tiedätkö mistä johtui nokian vesi kriisi?
      puhtaan veden ja jäteveden välissä oli venttiili sen takia että jätevettä pystyttiin lantraan ennen näytteen ottoa.jäteveden pitää täyttää tietyt vaatimukset ennen kuin se voidaan laskea vesistöön ja näin se kävi halvimmalla,nyt kun asiaa on tutkittu on sama käytäntö monissa kunnissa voimassa.
      eli sauno sinä vaan hyvällä omallatunnolla.

• VETTÄ:::?????

.

pitäisi puhdistaa

.

• ))))))))))))))))))))))

kokemusta Sauna-Seposta, mutta sellainen on keväällä ostoslistalla. Sauna-Seppo maksaa vähän yli 200€, huomattavasti halvempi kuin Biolanin laatikot.

Jos jollain on Sauna-Seppo, niin olisi kiva kuulla kokemuksia...

• tutkittu muita
    • Sauna-Sepeteus

Asensin Sauna-Sepon mummolla ja ukille Sotkamoon Pihasaunaan.
      Asennukseen meni kahvitteluineen pari-kolme tuntia kaivamisinee. En pidä itseäni minään tekniikan ihmelapsena, mutta homma oli helppoo. Ostin Sepponi rautakaupasta, johonkin reiluun pariin sataan.

Vempele on toiminut ihan OK. Mummo ja Ukki ei oo ainakaan valitellu mitään. Keväällä ajatelin vaihtaa massat sisään.

• pienpuhdistamo

Olen käyttänyt Raita Oy:n pientä biologista puhdistamoa saunan vesien puhdistukseen ja tuntuu käyvältä ratkaisulta. Hinta taisi olla reilusti alle 300 euron.

• sgsdfgfd

Eihän tuo ole kuin pari ämpäriä, koko idean perusajatus on tuo kalkki jonka läpi vesi suodatetaan.
      Käytännössä tuolla laitoksella ei ole mitään ylivoimaista funktioita kuin korkeintaan kalliopaikalla.

• 9

Ei tuossa Raidan BioBoxissa mitään kalkkia ole suodattimena. Täysin biologinen systeemi. Katso tarkemmin vaikka valmistajan nettisivuilta.

• rivettä rakoon
        9 kirjoitti:

Ei tuossa Raidan BioBoxissa mitään kalkkia ole suodattimena. Täysin biologinen systeemi. Katso tarkemmin vaikka valmistajan nettisivuilta.

Saunaseppo veliseni, sitä katsoin.

• Anonyymi

Kokemusta on muutaman vuoden ajalta. Olin tyytyväinen toimintaan, mutta viime kesänä suodatinmassan valmistaja ilmeisesti vaihtui. Uusi massa mureni hienojakoiseksi mössöksi, joka tuki reiät eikä vesi päässyt läpi. Koko sammio piti syksyllä tyhjentää ja nyt keväällä kaavin massan pois ja totesin tukoksen syyn. Siivilöin massan ja porasin lisää reikiä. Kokeilen ehkä ohuemmalla kerroksella, tai keksin jotain muuta. Sauna Sepon valmistaja ei taida valvoa massan laatua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1364
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1168
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      699
    10. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      94
      673
    Aihe