Tietääkö kukaan missä Helsingissä voisi opiskella Norjan kieltä, kielikoulu? Entä ulkomailla...en oikein löydä norjan kielikursseja mistään :(
Norjan kieli
9
3323
Vastaukset
- olla
Hankalaa, varmasti muualla kuin Norjassa, mutta jos osaat hyvin ruotsia niin pärjäät kyllä Norjassakin.
- Oslossa
En tiedä Helsingin tilannetta, mutta itse lähdin Kuopiosta Norjaan. Kaupungin kirjastosta löytyi kielikirjoja, joihin kuului kasetit. Näiden avulla pystyi itsekseen opiskelmaan ainakin alkeet helposti kunhan osaa ruotsia vähintään kohtuullisesti. Brillefint! on hyvä kirja, vaikka eteneekin aika nopeasti. Ny i Norge etenee vähän rauhallisemmin.
Onnea norjan opiskeluun!- kiitti
kaikista vastauksista :D
Onko sitten norjan kieli ja ruotsin kieli TOSI TOSI läheistä sukua keskenään? - norjalainen...
kiitti kirjoitti:
kaikista vastauksista :D
Onko sitten norjan kieli ja ruotsin kieli TOSI TOSI läheistä sukua keskenään?Heippa!
Kyllä hyvällä ruotisnkielellä Norjassa pärjää. Itse en aluksi ymmärtänyt puhuttua norjaa - kirjoitettua kylläkin. Nopeasti heidän sanojen ääntämiseen sekä erilaisiin sanoihin tottuu ja niitä oppii jos vain asenne on oikea :). Suomalaiset oppii kyllä helposti norjaa :) - missäköhän
norjalainen... kirjoitti:
Heippa!
Kyllä hyvällä ruotisnkielellä Norjassa pärjää. Itse en aluksi ymmärtänyt puhuttua norjaa - kirjoitettua kylläkin. Nopeasti heidän sanojen ääntämiseen sekä erilaisiin sanoihin tottuu ja niitä oppii jos vain asenne on oikea :). Suomalaiset oppii kyllä helposti norjaa :)täällä suomessa voi tavata Norjalaisia? hmm......
Mut hei kivaa tietää, että ruotsillakin pärjään. Sitä pitää sittenkin jatkaa. Selvittelen nyt yhden kielikoulun kautta kuinka pajon norjan kieln kielikurssit maksaisivat :) - olen kiinnostunut
missäköhän kirjoitti:
täällä suomessa voi tavata Norjalaisia? hmm......
Mut hei kivaa tietää, että ruotsillakin pärjään. Sitä pitää sittenkin jatkaa. Selvittelen nyt yhden kielikoulun kautta kuinka pajon norjan kieln kielikurssit maksaisivat :)norjan kielest ja siit maasta,ite oon asunu ruotsis ja siit pohjalt ymmärsin norjaaki ku sitä kirjotettii. mikä kielikoulu on kyseessä,ku haluaisin itekki opiskella norjaa. :D
- jarmoke
missäköhän kirjoitti:
täällä suomessa voi tavata Norjalaisia? hmm......
Mut hei kivaa tietää, että ruotsillakin pärjään. Sitä pitää sittenkin jatkaa. Selvittelen nyt yhden kielikoulun kautta kuinka pajon norjan kieln kielikurssit maksaisivat :)Norjassa on kielikursseja maahanmuuttajille, rohkessti vaan kysymään paikan päällä. Työkkäri järjestää myös Suomen puolella kursseja.
jamo
- katariina82
Ois tarvetta norjankielen kurssillee minullakin. Yritän pärjätä tuolla itsenäisellä opiskelulla, kun en muutakaan löydä.
t. Norjaan töihin lähtevä - emttt
Lukiossa voi... Tai ainakin täälläpäin voi valita minkä kielen tahansa...Ja onhan noita netissä jotain pikku kursseja...Hanki sanakirja? Kyllä se siitä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529