viisumi Suomeen?

kolumbialainen

Hei! Löytyiskö linjoilta ketään joka osais vastata muutamaan viisumiasiaan. Eli kolumbialainen ystäväni on tulossa Suomeen ja hakee viisumia. Hän tarvitsisi lisätietoja mahd.pian!

12

3124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteyttä

      Kolumbiassa sijaitsevaan Suomen suurlähetystöön, joka on se lafka joka myöntää viisumin. Siitä se lähtee.

      • kolumbialainen

        Juu tää tiedetään, mut tartteis muutaman erityisen asian kysyä! Oisko ketään joka asuu Bogotassa täl hetkellä ja pystyis keskustelemaan puhelimitse espanjaksi ystäväni kanssa. Puh.nron voi ilmoittaa minulle niin toimitan sen hänelle.


      • erityiset
        kolumbialainen kirjoitti:

        Juu tää tiedetään, mut tartteis muutaman erityisen asian kysyä! Oisko ketään joka asuu Bogotassa täl hetkellä ja pystyis keskustelemaan puhelimitse espanjaksi ystäväni kanssa. Puh.nron voi ilmoittaa minulle niin toimitan sen hänelle.

        Osaa ne siellä lähetystössä selittää paremmin ne erityisetkin asiat, varsinkin ne.
        Ja miksi siihen puhelinyhteys tarvitaan? Etkö voi ihan mailitse selittää? Tai sitten soitat, ei se niin kallista ole, mitäpä sitä ei tekisi ystävän vuoksi.


      • colombiano
        kolumbialainen kirjoitti:

        Juu tää tiedetään, mut tartteis muutaman erityisen asian kysyä! Oisko ketään joka asuu Bogotassa täl hetkellä ja pystyis keskustelemaan puhelimitse espanjaksi ystäväni kanssa. Puh.nron voi ilmoittaa minulle niin toimitan sen hänelle.

        Miksi etsit henkilöä, joka asuu Bogotássa, kun viisumi pitää käydä anomassa henkilökohtaisesti?


    • colombiano

      Valitettavasti tuossa aiemmin sinua on neuvottu väärin. Suomella ei ole lähetystöä Kolumbiassa, vaan viisumi haetaan henkilökohtaisesti Ruotsin lähetystöstä. Viisumi haetaan paria kuukautta ennen reissua ma-to klo 9-11. Ohjeet espanjaksi löytyvät näistä linkeistä:

      http://www.swedenabroad.com/Page____6648.aspx

      http://www.swedenabroad.com/Page____63639.aspx

      Schengen-viisumia varten pitää olla mukana passi, kuitti suoritetusta viisumimaksusta 168.000 pesoa, parit valokuvat sinisellä taustalla, viisumianomuslomake (täältä http://www.migrationsverket.se/blanketter/bob/visum/blvisa_119031_en.pdf), varausvahvistus lentolipuista, todistus matkustajavakuutuksesta 30.000 euroon asti, todistus riittävistä varoista elämiseen tai kutsu, jossa luvataan täysi ylöspito vierailun ajalle, sekä kutsujan täyttämä lomake (täältä http://www.migrationsverket.se/blanketter/bob/visum/blvisa_e_213031_en.pdf)

      • colombiano

        Ohjeissa muistaakseni sanotaan, että passi pitää sitten noutaa, kun viisumi on siinä valmiina, mutta ne kyllä postittavatkin sen eli ei tarvitse matkustaa uudelleen Bogotáan jos sattuu asumaan jossain kauempana.


      • -K-
        colombiano kirjoitti:

        Ohjeissa muistaakseni sanotaan, että passi pitää sitten noutaa, kun viisumi on siinä valmiina, mutta ne kyllä postittavatkin sen eli ei tarvitse matkustaa uudelleen Bogotáan jos sattuu asumaan jossain kauempana.

        Jatkoa kysymyksiin.
        Onko fakta tietoa miten suomeen tulo järjestyy käytännössä Kolumbialaiselle joka asuu passin ja viisumin kanssa Espanjassa. Veikkaisin, että suomeen tulo paljon helpompaa.?


      • colombiano kirjoitti:

        Ohjeissa muistaakseni sanotaan, että passi pitää sitten noutaa, kun viisumi on siinä valmiina, mutta ne kyllä postittavatkin sen eli ei tarvitse matkustaa uudelleen Bogotáan jos sattuu asumaan jossain kauempana.

        Kysymys sinulle joka näytät olevan tietoinen miten asiat hoidetaan:
        miten postittaminen tapahtuu? Siin miten Kolumbian sisäinen posti on nykyisin järjestetty? Miten turvallista on postittaa passi jossa on Schengen-viisumi leimattuna? Olisiko parempi käyttää jotain lähettipalvelua, esim Servientrega?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kysymys sinulle joka näytät olevan tietoinen miten asiat hoidetaan:
        miten postittaminen tapahtuu? Siin miten Kolumbian sisäinen posti on nykyisin järjestetty? Miten turvallista on postittaa passi jossa on Schengen-viisumi leimattuna? Olisiko parempi käyttää jotain lähettipalvelua, esim Servientrega?

        Tää kysymys oli colombianolle.


    • i love salsa

      Haemme kolumbialaiselle miesystävälleni toista kertaa nyt viisumia Suomeen, ja odottelemme nyt tulosta, jonka ehkä saamme ensi viikon aikana. Voin sanoa suoraan, että on älyttömän stressaava prosessi hakea viisumia. Nyt ei pitäisi olla ongelmana raha eikä se, että emme tuntisi toisiamme. Olen itse ollut kaksi kertaa Kolumbiassa (viime syksynä kuukausi ja viime keväänä 2 kk). Toimin yhdessä äitini kanssa kutsujana. Ainoa pieni miinus on se, että olen itse työtön tällä hetkellä. Toivon hartaasti, että se ei vaikuta viisumin saantiin, koska äitinikin on kutsuja, ja hän on työskennellyt 30 vuotta samassa duunissa. Yritän olla lukematta keskustelupalstoja näin lähellä tuloksen saamista, koska useinmiten kaikki negatiiviset asiat lukee aina ensimmäisenä :P Kuten tuossa edellä onkin sanottu niin haimme Ruotsin Suurlähetystöstä Bogotasta viisumia. Ystäväni asuu Calissa, joten hän on lentänyt Bogotaan suurlähetystötapaamisen takia. Ei sieltä helpolla Suomeen päästetä ketään! Naapurimaasta Venezuelasta ja monista muista E-Amerikan maista pääsee ilman viisumia Eurooppaan!!

    • Eric Clapton

      Vanha ketju, mutta uutta tietoa:

      http://eeas.europa.eu/delegations/colombia/press_corner/all_news/news/2014/20140204_es.htm

      EU poistaa viisumipakon 26 EU-maahan, mukana Suomi. Päätös tehty 04/02/2014, mutta vielä ei ole tietoa, milloin tämä astuu voimaan.

      Ei ne kolumbialaiset toimi muuleina yhtään sen suuremmalla todennäköisyydellä kuin muuta lattaritkaan, saati turistit, eli ihan syrjintää tuo viisumi-pakko on ollut. Esim. argeniinalaiset rahtaa tuhansien kilojen lentokonelasteja kokkelia Espanjaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe