Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Etuajassa...

Sariella

Mä kosasinkin etuajassa avomiestäni eilen illalla!! Sanoin hälle, että ajattelin varastaa tulevasta perjantaista, eli karkauspäivästä 2 tuntia tähän iltaan ja sitten kosin!

Vastaus oli, että: TOTTA KAI ME MENNÄÄN NAIMISIIN!

Ajankohta oli muutenkin oivallinen, koska olemme jo harkinneet vakavasti perheen perustamista ja koska olen hieman vanhanaikainen näissä asioissa, niin haluaisin kovasti olla naimisissa ennen, kuin mahdollinen perheenlisäys tulee.

Oli mukava huomata, miten varma mieskin oli asiasta. Nyt on olo ihanan turvallinen ja rakastettu.

8

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea!

      vautsi, ei muuta kuin onnittelut kihlautumisen johdosta! :-) toivottavasti itsellänikin kosinta menisi nappiin huomenna......

    • *mimi*

      Niin sitä pitää :)
      Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että ensin naimisiin ja sitten vasta niitä lapsia. Pitää olla ihan varma, että haluaa olla toisen kanssa loppuelämänsä, ennen kuin alkaa lapsia tekemään tähän maailmaan. Ihan liikaa on lapsia, joiden vanhemmat ei enää edes puhu toisilleen. Lapsi siinä kärsii, pitäisi ajatella niitäkin.

    • Saivartelija?

      Siis on ihan pakko ihmetellä, kun pisti niin silmään tuo viimeinen lauseesi. Eli mihin teidän suhde on perustunut ennen tätä, kun vasta kihlautuminen tuo sen turvallisuuden tunteen?
      Jos sinusta tuntuu, että suhteenne on turvallinen vasta, kun saat siitä muille näyttetävän merkin, ehkä kannattaa punnita se uudelleen.
      Jos kumppani ei keskinäisessä suhteessanne ole ennen tarjonnut turvallisuutta tai et ole tuntenut olevasi rakastettu, ei sitä miestä sormukset pitele, eikä mikään sitominen.

      • Sariella

        ... jaksa tarttua tuollaisiin kohtiin, mitä sinne olen kirjoittanut innostuksissani.
        Jos haluat oikeasti kuulla koko elämän tarinani, niin kyllä mä sen sulle voin kertoa vaikka ihan kahden kesken. Tiedät sitten ihan kaikki olot, mitä mulla on ollut missäkin tilanteessa.

        Turvallinen olo on ollut ennenkin ja nyt se todellakin voimistuu. Olen pahoillani, jos itse et tuollaista ole koskaan kokenut...
        Jos et osaa olla iloinen toisten puolesta, niin ole mieluummin hiljaa äläkä etsi joka asiasta negatiivisia puolia. Niitä ei ole ihan joka paikassa.


      • Saivartelija?
        Sariella kirjoitti:

        ... jaksa tarttua tuollaisiin kohtiin, mitä sinne olen kirjoittanut innostuksissani.
        Jos haluat oikeasti kuulla koko elämän tarinani, niin kyllä mä sen sulle voin kertoa vaikka ihan kahden kesken. Tiedät sitten ihan kaikki olot, mitä mulla on ollut missäkin tilanteessa.

        Turvallinen olo on ollut ennenkin ja nyt se todellakin voimistuu. Olen pahoillani, jos itse et tuollaista ole koskaan kokenut...
        Jos et osaa olla iloinen toisten puolesta, niin ole mieluummin hiljaa äläkä etsi joka asiasta negatiivisia puolia. Niitä ei ole ihan joka paikassa.

        Juuri siksi pisti silmään, koska olen kokenut ja koen tuon turvallisuuden tunteen ja rakastettuna olemisen ilman sitä, että se on sidoksissa kenenkään sitomiseen tai että kihlautumisemme tarkoitus olisi ollut muille(tai itsellemme) todisteleminen.

        Ja yhden viestin kirjoittaminenhan todellakin kertoo minusta kaiken, mm. sen, että en osaa olla iloinen toisten puolesta, tai että etsin negatiivisia puolia joka asiasta? Hohhoijaa...

        Hienoa, että olet onnellinen, tarkoitukseni oli todellakin kiinnittää vain huomiosi siihen, että todellakin olet varma siitä, millaisella pohjalla suhteesi on. Kirjoituksestasi ei nimittäin saanut varmaa kuvaa, yhteiskunnan luomien normien sanelemia paineita ja haaveita vain...


      • jul123
        Saivartelija? kirjoitti:

        Juuri siksi pisti silmään, koska olen kokenut ja koen tuon turvallisuuden tunteen ja rakastettuna olemisen ilman sitä, että se on sidoksissa kenenkään sitomiseen tai että kihlautumisemme tarkoitus olisi ollut muille(tai itsellemme) todisteleminen.

        Ja yhden viestin kirjoittaminenhan todellakin kertoo minusta kaiken, mm. sen, että en osaa olla iloinen toisten puolesta, tai että etsin negatiivisia puolia joka asiasta? Hohhoijaa...

        Hienoa, että olet onnellinen, tarkoitukseni oli todellakin kiinnittää vain huomiosi siihen, että todellakin olet varma siitä, millaisella pohjalla suhteesi on. Kirjoituksestasi ei nimittäin saanut varmaa kuvaa, yhteiskunnan luomien normien sanelemia paineita ja haaveita vain...

        Sain eri kuvan asioistasi kuin saivartelija.

        Onnea sinnepäin.

        Minusta on hienoa nähdä, että pidät kiinni siitä, että ensin naimisiin ja sitten lapset. Kyllä se minulle kertoo todella paljon. Varmaan siksi miehesikin heti sanoi, että naimisiin tottakai, koska kysyit kait häneltä, mennäänkö kihloihin. Kuulostaa, että hänellä on halu myö sitoutua liittoonne.

        Kun lukee täältä kirjoituksia, liian usein käy, että ensin lapset ja sitten liittoa ei tulekaan.

        Onnea sinulle!


      • Näkökulma tämäkin.
        jul123 kirjoitti:

        Sain eri kuvan asioistasi kuin saivartelija.

        Onnea sinnepäin.

        Minusta on hienoa nähdä, että pidät kiinni siitä, että ensin naimisiin ja sitten lapset. Kyllä se minulle kertoo todella paljon. Varmaan siksi miehesikin heti sanoi, että naimisiin tottakai, koska kysyit kait häneltä, mennäänkö kihloihin. Kuulostaa, että hänellä on halu myö sitoutua liittoonne.

        Kun lukee täältä kirjoituksia, liian usein käy, että ensin lapset ja sitten liittoa ei tulekaan.

        Onnea sinulle!

        Näitä kirjoituksia lueskellessa tulee mieleen, ajatteleeko kukaan sitä, että on olemassa avioliittoja(henkinen sitoutuminen toiseen) ja avioliittoja(paperilla). Jälkimmäisellä ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa.
        Ja jos parisuhde ei perustu ensimmäiseen, miten joku paperi sitä muuttaa?
        Miten nykyään on muka "turvallisempaa" tehdä lapsia vasta avioliitossa? Jos parisuhteella ei ole pohjaa ja kumppani ei kunnioita toista, niin mitään takeita ei yhdessä pysymisestä ole, vaikka kuinka oltaisiin lain edessä naimisissa.
        Toisaalta laki turvaa jokaisen lapsen edut, joten naimisiin meneminen ei nykyään enää lain edessä ole mikään "pakko" ennen lasten hankkimista.

        Ja kyllä, itse olen naimisissa seitsemättä vuotta ja kahden 4-v pojan vanhempi.


      • jul123
        Näkökulma tämäkin. kirjoitti:

        Näitä kirjoituksia lueskellessa tulee mieleen, ajatteleeko kukaan sitä, että on olemassa avioliittoja(henkinen sitoutuminen toiseen) ja avioliittoja(paperilla). Jälkimmäisellä ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa.
        Ja jos parisuhde ei perustu ensimmäiseen, miten joku paperi sitä muuttaa?
        Miten nykyään on muka "turvallisempaa" tehdä lapsia vasta avioliitossa? Jos parisuhteella ei ole pohjaa ja kumppani ei kunnioita toista, niin mitään takeita ei yhdessä pysymisestä ole, vaikka kuinka oltaisiin lain edessä naimisissa.
        Toisaalta laki turvaa jokaisen lapsen edut, joten naimisiin meneminen ei nykyään enää lain edessä ole mikään "pakko" ennen lasten hankkimista.

        Ja kyllä, itse olen naimisissa seitsemättä vuotta ja kahden 4-v pojan vanhempi.

        Niinhän se menee.

        Mitä papereilla on väliä, jos ei ole mitään muuta sitojana kuin paperi.

        Niin.. olen itse naimisissa ihan henkisestikin, täysin toiseen sitoutuneena, en vain paperilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe