Solun muotoilu + VLOOKUP

Joblin74

Morjes

Tuli tuossa ongelma vastaan, joka ei nyt vaan näytä ratkeavan omin konstein.
Eli minulla on semmoinen 7000 rivin tiedosto, jossa on Saksasta saatuja tuotenumeroita. Ongelma on se, että niissä "format cells" muotona on käytetty "custom" ja 10 numeroa. Tuotenumeroista yli puolet alkaa joko 0 tai 00.
Omasta järjestelmästä kun otan tuotenumerot, niin niihin tulee se vihreä kolmio vasempaan yläkulmaan...Jos yrittää muuttaa kaikkia text tai general-muotoon, niin nollat lähtee edestä pois.
Kun muutan ne custom-formaattiin ja 10-numeroisiksi, niin VLOOKUP-toiminto ei vaan tunnista niitä, vaikka ne näyttää samanlaisilta, kuin tuossa Sakemanneilta saadussa filessä. Kun menen siihen soluun, jossa näkyy luku 0031151900, niin tuossa..mikäs rivi tuo nyt onkaan tuossa funktionapin vieressä, näkyy vain 31151900.
Miten ihmeessä saan muokattua nämä siten että haut toimivat. Nollien edestä ottaminen ei ole ratkaisu, koska numeroiden täytyy olla täydelliset muuta käyttöä varten.

1

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraavaa

Eli tuotenumerot ova aina 10 numeron pituisia ja alle 10 numeron pituisissa edessä oleva numerot ovat aina nollia? Jos näin, niin kokeile tehdä seuraavalla tavalla:

Lisää uusi sarake (tai valitse jokin tyhjä sarake), valitse ensimmäinen solu ja kirjoita sinne kaava: =TOISTA("0";10-PITUUS(A1))&A1
      Englanniksi taitaa olla: =REPEAT("0";10-LENGTH(A1))&A1
      (Kaavassa oletetaan, että tuotenumero löytyy solusta A1)

Eli kaava lisää tuotenumeron eteen nollia tekstimuotoisena tarvittavan määrän ja liittää loppuun tuotenumeron. Näin saat tuotenumerot tekstimuotoisiksi ja vlookup-kaavankin pitäisi toimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen