Ensi kertaa

Berliinissä..

Olen lähdössä matkalle Berliiniin pääsiäisenä, ensi kertaa Saksan maalle.
Apuja tarvitsen kiitos ja etukäteen tiedoksi että toki nämä löytyväy googlaamalla mutta kun on 4 lasta jaloissa niin ei kauheasti siihen aikaa..
- Lentokentän etäisyys keskustasta ? Taksillako hotellille ? Julkiset kulkupelit ?
- Hyvä Hotelli keskustasta..kävelymatkan päässä nähtävyyksistä ?

kIItos

4

2211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu01

Lentokentän etäisyys keskustasta? Berliinissä on kolme lentokenttää. Tulevaisuudessa ainoaksi jää kehittyvä Berlin Schönefeld (BBI) kenttä. Suomesta lähes poikkeuksetta lennetään vielä vanhempaan Tegeliin, joka on lähellä keskustaa. Voit avata sivun http://www.fahrinfo-berlin.de/Stadtplan/index?query=Flughafen Tegel &search=Suchen&formquery=&station=true
      ja katsella bussiyhteyksiä (ja jatkoyhteyksiä metrolla tms.). Berliini on ihannekaupunki joukkoliikenteen suhteen, kaikkialle pääsee bussilla, metrolla, S-Bahnilla tai (itäosassa) ratikalla. Tutustu myös BVG - kaupunkiliikennelaitokseen sivustoon http://www.bvg.de/index.php/en/Bvg/Index/folder/706/name/Tickets & Fares - voit tutustua aikatauluihin sekä lippujen hintoihiin. Tiesitkö esimerkiksi, että seitsemän päivän lippu (joka kelpaa kaikissa busseissa, paikallisjunissa, metrossa jne.) ns. 7-Day Card tai saksaksi 7-Tage-Karte (VBB-Umweltkarte) maksaa vain 25,40 euroa/viikko ja kaikki alle 6-vuotiaat lapsetkin pääsee aikuisen kanssa ilmaiseksi. Voit tutustua myös turistilippuvaihtoehtoihin, esim. Berlin WelcomeCard antaa vapaat matkat 3 vrk. sisällä ja useita alennuksia (museoihin, teattereihin jne.) ja maksaa 20,50 €- 3pv.

• Vastauksesta...

Ihanaa että on mukavia ihmisiä jotka auttaa .
        Ihanaa viikonloppua sinulle.

• rölli721

yksi päivä menee eläintarhassa, mikä sijaitsee aivan Berliinin keskustassa. Auki päivittäin. Suosittelen lämpimästi, myös elukoita joita ei Suomen eläntarhassa törmää kiva alue muutenkin. Joukkoliikenne todella helppo/edullista käyttää. Tegelin lentokentältä hyvät bussiyhteydet kaupunkiin, eikä taksikaan paljoa maksa (muistaakseni jotain 20,-). Pidä kivaa, Berliini on loistava paikka!!

• rölli721

niin asuimme hotellissa golden tulip (hotel Hamburger), suosittelen. kävelymatkan päässä KaDeWe tavaratalosta ja ostoskaduista nähtävyyksistä, mutta silti rauhallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe