Kannattaa lukaista uusin 3/2008 MikroBitti. Totuttuun tapaan Apple kannettava meni kärkisijoille ollen ainoa kannettava joka sai täydet viisi tähteä. Applen ylivoimaiseen testivoittoon veivät niin hiljaisuus (testin hiljaisempia), paino (testin kevein) ja koko (testin kompaktein).
Olipa resoluutioista puhuttaessa maininta että Mac OS X käyttöjärjestelmä skaalautuu hyvin tarkkuuteen kuin tarkkuuteen joka lehden mukaan entisestään paransi käyttökokemusta.
Applen MacBook Pro oli testin kallein mutta eipä sitäkään tarvitse ihmetellä kun laatu tuppaa yleensä maksamaan :-)
Apple muuten päivitti MacBook ja MacBook Pro mallejaan viime tiistaina. Samalla MacBook Pro hinta aleni 200 euroa joten testissä oleva 2699 euron hinta on vanhentunutta tietoa (uusi hinta 2499 eur).
Applen päivitetyn MacBook Pro kannettavien teknisiä tietoja pääsee ihailemaan osoitteessa:
http://www.apple.com/fi/macbookpro/
Apple MacBook Pro
8
2310
Vastaukset
- tuli näytenumero
Mikrobitti on näköjään vähän muuttunu. Pelkkiä tuote-esittelyjä täynnä koko lehti. Vissiin sitte on tilausta tälläselle. Nauratti ihan ku kerran vielä piti digikohellus haukkua kolumnissa.
Jeps Apple sai viisi tähteä, mutta Mbitin mukaan aika huonolla hintalaatusuutella.- EiVAKIO
Mikrobitin kotisivuilla voi testin/testien arvosteluperusteita painottaa siten, että hintalaatusuhde vastaa paremmin omia tarpeita!
Esim. minä en kaipaa pelitehoja tms. joten lehden testi ei vastaa omia vaatimuksiani vaan lehden testi on painotettu jokaiselle jotain periaattella. Mikrobitiltä on fiksusti toimittu, että lukija voi itse painottaa tiettyjä ominaisuuksia ja vertailla koneita omien tarpeidensa valossa.
Erityisen rankkaa oli se, että Vista-läppärit pääsivät parhaassakin tapauksessa vain reiluun puolikkaaseen Applen käytännön tehosta. Siis Visva hukkaa omaan tahmaiseen kompuroimiseensa melkein puolet raudan väännöstä, kun taas OS X käyttää senkin oikeisiin töihin.
- .............
....onhan se aika tyyris joillain malleilla, mutta Applesta saa käytettynäkin jotain kun myy vaikka huuto.netissä. Perus Windowskone on oikeastaan arvonsa menettänyt kun sen kaupasta ulos kantaa.
Ja UNIX pohjaiset käyttikset ovat tehovaatimuksiltaan vaatimattomampia kuin jokin Vista joten koneen käyttöikä on paljon pidempi kuin PC:n.- nämä
tehovaatimukset ja hinta ovatkin aika paljon ristiriidassa.
- jason-blue
nämä kirjoitti:
Perustelut olis ihan kivoja.
- MacBook Pro
nämä kirjoitti:
miksi maksaa tehoa kuluttavasta Vistasta 229 euroa, kun saa tehokkaan Leopardin hintaan 129 euroa.
Nii in ja ajatella mulla on vieläpä 7200rpm kovo ja 4gb muistia. (tosin on tässä vista x64 myös)
mutta näinhän se oli pc-worldissä 07 vuonna nopeimmaksi vista koneeksi valittiin macbook pro
1 pisteen erolla seuraavaan :)
Muuten pelitestei tossa ei ajettu...itellä myös tuo winku ja 3dmark05 antaa 7640 pongoa....
vaikka vain 128mb näyttis..uusissa kun ois halpismalleis 256 ja paremmissa 512....
ps. jotain miinusta jos pitää laittaa niin kyllä käy vitun kuumana välillä.....
niin ja sit....hintaa on, mutta niinhän ne on autotkin...lada vs mese on hintaeroa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442948Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna222867- 462673
- 522496
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582438Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)462408Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782118On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532111- 692028
- 452022