turvapc hyökkäys

hyvät neuvot kalliit!

Moikka!

Sattui tässä semmonen tapaus, että surffaillessa netissä hyppäsi ruudulle turvapc, joka vätti koneeni olevan vaarassa jne. aina kun poistin poistin pop upin ylänurkan rustista ja se heitti jollekin sivulle http//turvapc otin sieltäkin ruksin ja avas uuden kysymyken jota en ehtinyt lukea kun olin, jo epä huomiossa painanut enter kyllän merkiksi. No sen jälkeen sivu poistui ja palauduin työpöydälle. Selvisi että tuo on jokin haitallinen ohjelma. Hankin Superantispywaren ja skannasin koneen. Jotain se sieltä löysikin, jotka poistin.

Mistä voin tietää onko koneeni nyt turvassa, ja millaisia uhkia on syytä pelätä?

apua kaivataan.

4

3651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttaisko?

      Lataa
      http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytic s/HJTInstall.exe
      HJTInstall.exe

      * Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
      * Tuplaklikkaa HJTInstall.exe -kuvaketta työpöydälläsi.
      * Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis
      * Klikkaa Install
      * Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
      * Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin
      * Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
      * Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
      * Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi.
      *ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
      *ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia.

      Ja pistä logi tonne --> http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000628&subcat=758 tai sit tonne (täältä saa apua nopeemmin ja on kunnon ammattilaiset töissä) --> http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=14

    • TheKekeMaster

      Kaiken virus paskan lisäks, mun ctrl alt del yhdistelmä jumahti -.-
      Itse asiassa, se virus jyllää just parasta aikaa...
      Käytän myös onscreen näppäimistöä, ku näppäimetki lukkittui -.-

      http://www.spywareinsider.com/removal.html
      Käytän tota ohjelmistoo, ja commentoin koht, jos kaikki toimii...

      En muute saanu ät merkkiä täl onsceenil, jote pyydän katsokaa www.youtube.com/thekekemaster
      mun e-maili ja lähettäkää neuvoja *.*

      • TheKekeMaster

        Toi mun edellä mainittu linkki autto mut pulasta.
        Mä hyppäsin kaikki ms dos virus tarkistus ohjelmat, mut kyl mä uskon et ne toimis ^-^
        Kaikist paras poistamaan tää viirus oh Pc Tool sin Spyware Doctor

        Sit SpyBot oh tosi hyvä vaik se ei voinukkaa poistaa tota viirusta :P

        Tää viirus muute tunnetaan myös nimellä zlob.downloader ja oli myös joku tree spyware joku...

        Spyware Doctor tarvitsee muute serialsit, joten kirjoittakaa googleen: serials

        Mut älkää menkö siihe sivulle ellei oo jo kunnollista palomuuria :P
        Se sivu oh oikee mainoksien ambush

        Systweak antispyware ssa pitäis olla ilmainen on guard järjestelmä, mutta itse virus puhdistusta se ei tee ilman tunnuksia :\


        Valitettavasti kyl, Spyware Doctor ei saanu virusta pois vaan pelkästään teki sen vähäks aikaa harmittomaksi ^-^

        Saattoi olla että Kaspersky lab online tarkastus sai sen sitten loppullisesti pois :P


        Mutta Spyware Doctor on tällä hetkellä paras ohjelma minkä tiedän, ja suosittelen sitä mihin tahansa viirukseen.
        Etsikää se googlella
        Ja siitä on myös suomalainen versio ^_^
        Tai no, suomalainen ja suomalainen, siinä lukee skannauksen kohdalla babörna söknin :P
        Tais olla Suomi-Ruotsalainen kääntäjä xD


        Valitettavasti en osaa enempää auttaa, mutta commentoikaa jos ette saanut hölkäsen pöläystä selville äskösestä ^_^


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe