lukion ihka eka päivä!

Janus

mitä sillo tehdään? oon miettiny pari päivää mitä raahata kouluun.tai mitä ei.ja ajattelin huvikseni kysäistä...
tarviiko raahata kirjoja(lukkarit meillä jo 80% varmuudella selvät)vai mitä helvettiä?

ja pitäiskö muistiinpanoja varten ostaa vihkoja vai papereita joita tunkee sitte kansoihin?? kumpi helpompaa..

LUKIO prkl >:(

15

4152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janus

siis KANSIOIHIN.

• hee

no ei ainakaan ihan ekan päivänä tarvi kirjoi. Mullakin yleensä puolessavälissä kurssia tuli useesti vasta hankittua ne ;) toi vihko/kansio on ihan, että miten tykkää, ite käytin vihkoja mutta moni muu käytti kansioita. Omasta mielestä vihkot parempia koska niiden kansion irtopaperien kaa menis vaan hermot"

• qweq

Ei ainakaan kirjoja kannata ottaa mukaan. Voithan varautua vihkolla tai muutamalla paperilla. Ite käytän kansiota ja se on mielestäni kätevää. Voithan koettaa kansiota aluksi, jos et tiedä kumpi on mukavampaa.
      Meän lukiossa katotaan ekanapäivänä lukkari valmiiksi. Samana päivänä vielä edetään muutama tunti sen mukaisesti, mutta silloin ei vielä opiskella (opet kertoo kurssien sisällöistä). Tsemppiä joka tapauksessa. Lukio on oikeasti jännä paikka. :)

• lukiolainen

Ei sun kannata ottaa ku penaali, kalenteri ja ehkä varalta joku vihko.. Meillä ainaki ekana päivänä vaan ensin rehtori kerto jotai yleistä salissa ja sit mentiin omiin luokkiin ja ryhmänohjaaja kerto tärkeimmät säännöt ja jako pari lappuu ja sit sai jo lähtä... toisena päivänä alkaa jo kurssit ja silloin kannattaa olla jo kirjat mukana, sillä opet ei tykkää jos ei oo kirjoja mahd. pian mukana...

• 3lk lukiolainen

hämminki oli eka vuos kyllä se siitä! Mun mielestä vihkot on parempii!!

• Zero

Tää on helppo sanoo kun sen on kokenut itse, mutta älä ota paineita mistään!! Oikeesti, kaikki hoituu kyllä sitten kun se koulu alkaa. Itse hermoilin ihan samanlaisista asioista, mutta kaikki selvisi viimeistään jouluun mennessä.. :) No ei kai, kyl ne asiat selvii nopeesti ja jos on jotain kysyttävää, ni kysy oikeesti, ettei jää vaivaamaan. Mitä sitte, vaikka se ois kysytty jo sataan kertaan, mut ei jääny mieleen??!!

Meidän koulussa ekana päivänä mentiin ensin auditorioon ja reksi jutteli siel jotain ja esitteli ryhmänohjaajia (rotteja)ja jotain sellast. Sit mentiin kotiluokkiin ja rotti selitti kaikki samat asiat ku reksikin ja paljon muuta. Sit se jakeli kaikenmaailman papereita ja jotain. Meillä reksi teki ekan jakson lukkarit, joten rotti jako ne meille.. Me ei siis edes tietty mitä aineita meillä tulisi olemaan ekassa jaksossa, joten mulla ei ainakaan ollut yhtä ainotta kirjaa ennen koulun alkua.. Sit mentiin syömään. (Tärkeintä.. =) Iltapäivällä tutorit tuli esittäytymään ja kertoili vielä kerran samoja asioita kun reksi ja rotti jo aikaisemmin! Joten ota ainaki joku laukku mukaan ja kynä, ni pääset ainaki alkuun.. :) Kirjoja ei tod. kannata raahata! Ainii, ja jos teiän koulussa on mahdollista hommata kaappi, niin siihen kannattaa varata rahaa (=jos teillä on maksullinen), sillä ensimmäisinä päivinä menee kaapit parhailta paikoilta.. ;)

Kuten edellisetkin on sanonut, kansion ja vihkojen välisen paremmuuden huomaa vain kokeilemalla. Itse käytän kansiota, jossa pysyvät paperit siististi tallessa, jonne on helppo laittaa kaikki tulevat monisteet ja siellä pysyy tallessa kaikki muutkin kun aineisiin liittyvät paperit. Matikassa mulla on vihko, koska siinä tulee niin paljon asiaa, että paperia kuluisi melkoisesti ja kansio täyttyisi.. :) It's up to you!! ;)

Mutta hei, ihan tosissaan älä hermoile ja ei se lukio niin kamala paikka ole, miltä vaikuttaa.. :)

• mäkii..=)

mull on muuten sama onkelma..=)
      en tiiä yhtää miten kaikki suhtautuu muhun uus koulu ja kaikkee..=)ois kiva vaihtaa mielipiteit vai ..it's up 2 U! kirjottele jos haluut..ossu on :[email protected]

• jesus8523

Vaaau 2003 viestejä.. Pitääköhän vielä paikkansa.. :]

• Ei_näin

Onneksi olkoon nostit just 9 vuotta vanhan aiheen..

• aklfsfsghr

:DD

• Voi terve

Haluan nostaa kohta 10-vuotiaan aiheen 8)

• dsgrtfhgyhlklkjhgf

Ei tarvi oikeastaan mitään. Ensimmäisenä päivänä mentiin juhlasaliin, eräänlainen mini tervetulo juttu, kesti ehkä 5-10min sitte mentiin ropon (ryhmänohjaajan) mukana kotiluokkaan (sen missä ryhmässä on sai tietää joko pääovilla olevasta listasta, voi kai olla myös jossain ilmoitustaulussa, tai meni rehtorilta vaan kysymään)
      Sitte esiteltii ittemme luokassa, mentii syömää ja kotia.

• Kauha-Guru_

Oletko vähän vajaa?

• Kokkola121

Onko kukaan kokkolasta?

• Cdccdc

Joo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      181
      1248
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      654
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      569
    7. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      569
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      305
      566
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      539
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      520
    Aihe