Florida ja hurrikaanikausi

Ainu_li

Ollaan suunnittelemassa matkaa Floridaan heinä-elokuussa 2008. Mukaan lähtevät miehen lisäksi 6- ja 12-vuotiaat lapset. Nyt vain mietityttää ilmasto... Onko kellään kokemuksia ko. ajalla matkustamisesta? Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa hurrikaanikaudesta, olisiko niistä vaaraa jo tuolloin?

8

10651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta on

se pahin hurikaani kausi on syyskesästä että miettikää nyt onko aika paras mahdollinen.

• kesa on

kuuma ja kostea, pahinta aikaa sinne matkustaa.

• Mutta ei ole sesonkia
        kesa on kirjoitti:

kuuma ja kostea, pahinta aikaa sinne matkustaa.

Koska siellä on liian kuumaa, niin silloin ei ole sesonkia eikä tarivtse kärsiä ruuhkista.

Ihanaa...

Vaikka mä en kyllä pidä yli 30 asteen lämmöstä. Viime kesänä olin Wienissä ja oli 39.7 astetta. Se oli jo aika sadistista. Oikeesti tipahti jokun parin tunnin ulkoilun jälkeen.

• Mama70

Me olimme perheeni ja siskoni perheen kanssa Floridassa, sekä Atlantin puoleisella rannikolla, Orlandossa, Stuartissa, Miamissa että Meksikon lahden puolella Clearwater Beachillä heinäkuussa kesällä 2006. On totta, että silloin eletään ns.hurrikaanikautta siellä. Käsittääkseni syksy on kuitenkin pahinta aikaa, kun ilma rupeaa "viilenemään" ja merivesi on vielä lämmintä eli on otollista pyörteiden syntymiselle. Meillä ei ollut kuitenkaan minkäänlaisia ongelmia asian suhteen. Ainoa sääilmiö, josta voisi mainita, on jokapäiväinen sadekuuro n. 45-60 min. Se oli oikeastaan vaan hyvä asia, sillä ilma raikastui mukavasti kuurojen jälkeen. Hyvää matkaa teille. Florida on aivan ihana lomakohde, niin lapsille kuin aikuisille. Meilläkin suunnitelmissa on lähteä taas isosetää moikkamaan kesä-heinäkuun vaihteessa.

• orlandoon rakastunut

Me aiotaan ensi kesänä (2010) tuohon samaan aikaan, lapset silloi 14 ja 7v, kannattaako. Miehen kanssa käytiin siellä huhti-toukokuun vaihteessa 2008, koukkuun jäin. Tuo vuoden aika mietityttää, myrskyt kyl pelottaa...

• Itse en ole koskaan kokenut myrskyä Floridassa mutta sää ei todellakaan keskellä kesää ole kovinkaan kiva Floridassa. Todella lämmintä ja kosteaa joten en siinä mielessä suosittele.

• 3

Hurrikaanikausi on jo alkanut. Pohjois-Floridassa satanut niin paljon etta maa ei enaa veda vetta.

• Anonyymi

Kauhea sää siellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1201
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      166
      1132
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      101
      1010
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      977
    5. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      268
      843
    6. 129
      837
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      66
      825
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      744
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      44
      744
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      391
      720
    Aihe