Florida ja hurrikaanikausi

Ainu_li

Ollaan suunnittelemassa matkaa Floridaan heinä-elokuussa 2008. Mukaan lähtevät miehen lisäksi 6- ja 12-vuotiaat lapset. Nyt vain mietityttää ilmasto... Onko kellään kokemuksia ko. ajalla matkustamisesta? Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa hurrikaanikaudesta, olisiko niistä vaaraa jo tuolloin?

8

10411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta on

se pahin hurikaani kausi on syyskesästä että miettikää nyt onko aika paras mahdollinen.

• kesa on

kuuma ja kostea, pahinta aikaa sinne matkustaa.

• Mutta ei ole sesonkia
        kesa on kirjoitti:

kuuma ja kostea, pahinta aikaa sinne matkustaa.

Koska siellä on liian kuumaa, niin silloin ei ole sesonkia eikä tarivtse kärsiä ruuhkista.

Ihanaa...

Vaikka mä en kyllä pidä yli 30 asteen lämmöstä. Viime kesänä olin Wienissä ja oli 39.7 astetta. Se oli jo aika sadistista. Oikeesti tipahti jokun parin tunnin ulkoilun jälkeen.

• Mama70

Me olimme perheeni ja siskoni perheen kanssa Floridassa, sekä Atlantin puoleisella rannikolla, Orlandossa, Stuartissa, Miamissa että Meksikon lahden puolella Clearwater Beachillä heinäkuussa kesällä 2006. On totta, että silloin eletään ns.hurrikaanikautta siellä. Käsittääkseni syksy on kuitenkin pahinta aikaa, kun ilma rupeaa "viilenemään" ja merivesi on vielä lämmintä eli on otollista pyörteiden syntymiselle. Meillä ei ollut kuitenkaan minkäänlaisia ongelmia asian suhteen. Ainoa sääilmiö, josta voisi mainita, on jokapäiväinen sadekuuro n. 45-60 min. Se oli oikeastaan vaan hyvä asia, sillä ilma raikastui mukavasti kuurojen jälkeen. Hyvää matkaa teille. Florida on aivan ihana lomakohde, niin lapsille kuin aikuisille. Meilläkin suunnitelmissa on lähteä taas isosetää moikkamaan kesä-heinäkuun vaihteessa.

• orlandoon rakastunut

Me aiotaan ensi kesänä (2010) tuohon samaan aikaan, lapset silloi 14 ja 7v, kannattaako. Miehen kanssa käytiin siellä huhti-toukokuun vaihteessa 2008, koukkuun jäin. Tuo vuoden aika mietityttää, myrskyt kyl pelottaa...

• Itse en ole koskaan kokenut myrskyä Floridassa mutta sää ei todellakaan keskellä kesää ole kovinkaan kiva Floridassa. Todella lämmintä ja kosteaa joten en siinä mielessä suosittele.

• 3

Hurrikaanikausi on jo alkanut. Pohjois-Floridassa satanut niin paljon etta maa ei enaa veda vetta.

• Anonyymi

Kauhea sää siellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe