250cc

k,t

Olen harkinnut ostavani halvan kiinalaisen customin. Kuulisin mielelläni kommentteja ja kokemuksia näistä peleistä (quinqgi, regal raptor) Tiedän, ettei niiden hinnalla voi mitään uskomatonta odottaa mutta uuden ostaminen vanhan yamahan hinnalla houkuttelee.

8

1984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joukkoon!
    • wäsäilijä

      Edes muiden merkkien edustajien puolelta tuleva vähättely ei muuta sitä tosiasiaa että ne ovat ihan käyttökelpoisia laitteita.Hondan ja Suzukin tekniikkaa toisiinsa sulautettuna ,Regal oikeastaan täysin Honda Rebel muutettuna vesijäähdytteiseksi.Osatkin käyvät edellä mainittua lukuunottamatta Hondan kanssa ristiin.Helpottaa varaosien hommailua kun ketjut rattaineen yms kulutusosat löytyvät normaaleista MP-varaosaliikkeistä.Qingkissä ainoastaan moottori ja sähköt ovat Hondaa, muu on Suzuki Marauder 250.
      Ne saa muuten sitten kulkemaan kovempaakin kuin vakiona....

      • Taapertaja.

        En väitä etteikö osat voisi olla kopioitu Hondasta ja Suzukista, mutta työn ja materiaalin laatu on jotain aivan muuta kuin Hondaa tai Suzukia.
        Olen tutustunut moneen kinukki pyörään ja koeajo paljasti ettei ne kyllä Hondia ole.
        Ei teidän ole pakko uskoa minua, mutta uskokaa omia kokemuksianne. Menkää koeajamaan kinukki ja vastaava Honda tai Suzuki. Tutustukaa samalla myös työnjälkeen. Kannattaa mm. verrata Japanilaisten sekä Kiinalaisten hitsausjälkeä.
        Kinukit ovat edelleen valitettavasti "juosten kustuja". Ehkä 5-vuoden päästä Kiinalaiset saavat laadun kohdalleen ja silloin Japsit ovat kusessa, mutta kuten sanottu niin vielä sitä pelkoa ei ole


      • wäsäilijä
        Taapertaja. kirjoitti:

        En väitä etteikö osat voisi olla kopioitu Hondasta ja Suzukista, mutta työn ja materiaalin laatu on jotain aivan muuta kuin Hondaa tai Suzukia.
        Olen tutustunut moneen kinukki pyörään ja koeajo paljasti ettei ne kyllä Hondia ole.
        Ei teidän ole pakko uskoa minua, mutta uskokaa omia kokemuksianne. Menkää koeajamaan kinukki ja vastaava Honda tai Suzuki. Tutustukaa samalla myös työnjälkeen. Kannattaa mm. verrata Japanilaisten sekä Kiinalaisten hitsausjälkeä.
        Kinukit ovat edelleen valitettavasti "juosten kustuja". Ehkä 5-vuoden päästä Kiinalaiset saavat laadun kohdalleen ja silloin Japsit ovat kusessa, mutta kuten sanottu niin vielä sitä pelkoa ei ole

        Kaikki alle 250 cc Suzukit tehdään Kiinassa.Yamaha tekee suurimman osan kaukoidän markkinoille tarkoitetuista pyöristä Kiinassa,yksi "custom" 125-malli on myynnissä Suomessakin.Hondaltakin on yksi kiinalainen"harrastecrossi" myytävänä Suomessa ,erottaa rumpujarrusta.Honda, Suzuki ja Yamaha ovat jo siirtäneet suurimpien custom-mallien valmistuksen Kiinaan.Sachs käyttää ainoastaan Kiinassa valmistettuja moottoreita, kuten myös muut "merkkivalmistajat" joilla on Monkeyn moottorin näköinen kone kiinni.Panostaminen itse moottorin laatuun on saanut aikaan oudon tilanteen jossa itse moottorit ovat parempilaatuisia kuin vastaavat Japanilaiset(tehty uudemmissa tehtaissa länsimaalaisten tai japanilaisten johdolla),mutta muu osa pyörästä on kuin sokean apinan tekemä ja varsinkin kokoama(ilmeisesti 10 vuotias kasaa ja 12 vuotias valvoo...).Jostainhan se hintaero on tehtävä.Kuitenkin mahdollinen (ja suositeltava) kaikkien pulttien ja mutterien läpikäyminen ja locktiten käyttö antaa omistajalle tosi hyvän "tuntipalkan".Moottoripyöräilyyn kuuluu pyörän kanssa puuhastelu osana harrastusta.Ei siinä muuten ole kuin tyhjä kuori.Tietysti uusavuttomillekin pitää suoda mahdollisuus moottoripyöräilyyn.Jos pelkää kalliin manikyyrin menevän hukkaan tai myöhästyvänsä SETA:n kokouksesta,voi ostaa jonkun kahdella pyörällä liikkuvan steriilin laitteen jolla on 10 v takuu ja road assistance 24/7.Ja siihen sopivan värikkään road racing/homoeroottisen ajopuvun.Jopa kypärän väritys on joillekin tärkeä.Ihan tosi.


      • lukea
        Taapertaja. kirjoitti:

        En väitä etteikö osat voisi olla kopioitu Hondasta ja Suzukista, mutta työn ja materiaalin laatu on jotain aivan muuta kuin Hondaa tai Suzukia.
        Olen tutustunut moneen kinukki pyörään ja koeajo paljasti ettei ne kyllä Hondia ole.
        Ei teidän ole pakko uskoa minua, mutta uskokaa omia kokemuksianne. Menkää koeajamaan kinukki ja vastaava Honda tai Suzuki. Tutustukaa samalla myös työnjälkeen. Kannattaa mm. verrata Japanilaisten sekä Kiinalaisten hitsausjälkeä.
        Kinukit ovat edelleen valitettavasti "juosten kustuja". Ehkä 5-vuoden päästä Kiinalaiset saavat laadun kohdalleen ja silloin Japsit ovat kusessa, mutta kuten sanottu niin vielä sitä pelkoa ei ole

        aloittajan teksti uudelleen. Kysymys ei ollutkaan siitä, ettei rahalla saisi laatua vaan siitä, että uuden kinuskin hinnalla saisi jonkun loppuunajetun jamahan.


      • teksti
        wäsäilijä kirjoitti:

        Kaikki alle 250 cc Suzukit tehdään Kiinassa.Yamaha tekee suurimman osan kaukoidän markkinoille tarkoitetuista pyöristä Kiinassa,yksi "custom" 125-malli on myynnissä Suomessakin.Hondaltakin on yksi kiinalainen"harrastecrossi" myytävänä Suomessa ,erottaa rumpujarrusta.Honda, Suzuki ja Yamaha ovat jo siirtäneet suurimpien custom-mallien valmistuksen Kiinaan.Sachs käyttää ainoastaan Kiinassa valmistettuja moottoreita, kuten myös muut "merkkivalmistajat" joilla on Monkeyn moottorin näköinen kone kiinni.Panostaminen itse moottorin laatuun on saanut aikaan oudon tilanteen jossa itse moottorit ovat parempilaatuisia kuin vastaavat Japanilaiset(tehty uudemmissa tehtaissa länsimaalaisten tai japanilaisten johdolla),mutta muu osa pyörästä on kuin sokean apinan tekemä ja varsinkin kokoama(ilmeisesti 10 vuotias kasaa ja 12 vuotias valvoo...).Jostainhan se hintaero on tehtävä.Kuitenkin mahdollinen (ja suositeltava) kaikkien pulttien ja mutterien läpikäyminen ja locktiten käyttö antaa omistajalle tosi hyvän "tuntipalkan".Moottoripyöräilyyn kuuluu pyörän kanssa puuhastelu osana harrastusta.Ei siinä muuten ole kuin tyhjä kuori.Tietysti uusavuttomillekin pitää suoda mahdollisuus moottoripyöräilyyn.Jos pelkää kalliin manikyyrin menevän hukkaan tai myöhästyvänsä SETA:n kokouksesta,voi ostaa jonkun kahdella pyörällä liikkuvan steriilin laitteen jolla on 10 v takuu ja road assistance 24/7.Ja siihen sopivan värikkään road racing/homoeroottisen ajopuvun.Jopa kypärän väritys on joillekin tärkeä.Ihan tosi.

        on muuten pelkkää asiaa. Itselläni Motor Powerista hankittu 250CC kiinan crossi. Olen henkilökohtaisesti ollut pyörään todella tyyväinen muuten...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe