Kuka maksaa

sormukset?

Tyhmä kysymys, mutta en ole ollut koskaan kihloissa ja nyt päätin kosaista avomiestäni karkauspäivän kunniaksi. Kun sormuksia mennään ostamaan, maksaako mies molemmat sormukset vai nainen maksaa miehen sormuksen ja mies naisen vai mikä on normaali käytäntö? Kyseessä ei ole mikään teinikihlaus, vaan olemma jo ihan "aikuisen ikäisiä".

20

8321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sovittavissa

      Mikä tahansa on normaalia! Se on ihan teidän päätettävissä miten menettelette. Mikä teistä parhaimmalle ja luontevimmalle tuntuu.

      Usein rahat ovat yhteisiä, joten vaikka toinen ostaisi toiselle ja toinen toiselle niin molempien rahoista ne tavallaan menee. En muista kuka maksoi miehen sormuksen, mutta mies taisi maksaa minun. Koska minä maksoin jonkun muun yhteisen hankinnan. Mun sormus oli paljon kalliimpi kuin miehen.

    • maksu

      Itse ehkä ajattelisin samalla tavalla kun treffeille mennessä että se joka pyytää, maksaa. Mutta toisaalta useinhan se on niin että herrasmies maksaa, oli kyseessä mikä tahansa, eli vaikka sä olet kosinut niin mieskin voi maksaa.. Mutta tosiaan yhdessähän sen voi päättää. Varsinkin kun sitten yhdessä menette ostamaan sormuksia niin vois kuvitella että ne menis molempien pussista kun yhteinen asia on kyseessä. Että otapa tästä mun vastauksesta nyt jotain selvää :) Mutta onnea teille jokatapauksessa!

    • morsian....

      Olen jostain lukenut ikiaikaisesta perinteestä, että mies maksaa sormukset. Mutta tuskin näin nykyisin useinkaan on. Minä maksoin miehen sormuksen ja hän minun, ja minun sormukselleni tuli 300 euroa enemmän hintaa kuin miehen sormukselle.

    • puolitettiin

      Laskimme sormusten hinnat yhteen ja jaoimme kahdella. Tämä tuntui meistä molemmista hyvältä ja tasapuoliselta ratkaisulta. Ja tuntuu edelleen. :)

    • ...

      Perinne on, että sormus on lahja kihlakumppanille joten siis lahjoittaja maksaa tai tekee itse. Mies siis hankkii sormuksen naiselle ja nainen miehelle.

      Toimiahan voi miten vaan kuten keskustelusta täällä näkee mutta minulle kyllä antaa vähän "ostetun naisen" vaikutelman jos mies ostaa sormuksen omaankin käteensä. Itse itselleen lahjaksi...

    • MS3

      Meillä avomieheni maksoi molempien sormukset. Hänelle se oli kunnia-asia, koska perinteisesti mies on tuonut leivän taloon. Eihän sillä sinänsä ole merkitystä kumpi maksaa, kaikkihan menee yhteiseen hyvään kun rakkaudesta on kysymys.

    • .....ja kännissä ....

      ....on kiva olla....
      aikanaan mieheni osti kihlasormukset..... mut ite .... maksoin .... vihkisormuksen.On miten hyvään nykymailmassa -- ei sil oo merkitystä.Joskus oli et mies kysy luvan vanhemmilta et saako naida tyttären mut tyttären vanhemmat makso sen sirkuksen.

    • vai mitä

      Yleisin tapa lienee se, että kumpikin ostaa sormuksen kumppanilleen lahjaksi. Eli mies maksaa sinun sormuksesi sinä maksat miehesi soruksen. Itse en ymmärä naisia, jotka olettavat, että miehen velvollisuus on ostaa molemmat sormukset. Miksi ihmeessä, suhteessahan ollan kahdestaan ja kihlaus on yhteinen päätös, sitäpaitsi tasa-arvon aikaa eletään...

      • Vaan paljon

        arvokkaampi. Meillä mies maksoi. 15vuotta sitten.


      • aikaa hyvinkin

        Toisissa asioissa jotkut naiset pitää tiukasti kiinni tasa-arvosta, mutta joissakin asioissa se sitten "unohtuu". Varmaan niin, että kummin päin on itselle hyötyä?


    • Jo eronnutkin

      Itse aikoinaan maksoin oman sormukseni ja mieheni omansa. Taustalla oli ikiaikainen päätökseni että jos ei miehellä ole varaa kustantaa minulle sellaisia timangeja kuin minä haluan, niin maksan sormuksen itse! ja näimpä siis itsepäisenä ötökkänä tein

    • kou32

      Maksoin sormukset vaimon tilille. Hän kävi hakemassa ne meille, sovittiin, minkälainen minulle ja yhtenäistä sarjaa. Hän sai valita itselleen sopivan. Ei meille ollut merkitystä kuka maksaa, mutta its koin, että se on lahja minulta.

      Síis kuitenkin hääkulut jne. meksettiin sieltä, kumman tilillä oli sopivasti rahaa. Minä maksoin pääosan, sitten kun rahat meni tiukaksi, vaimo huolehti omalta osaltaan myös esim. häämatkakuluja ja muita esim. polttoaineet autoon, jotka minä yleensä ostan.

    • mies..

      maksoi molempien sormukset. Mielestäni näin parempi, mutta kukin tallaa tyylillään.

    • TIETENKI

      Jos kutsut jonkun illalliselle ravintolaan, odotatko että toinen maksaa sen? Niin, et varmaankaan, eli se joka ottaa vetovastuun hoitaa seuraukset.

      Hese

    • Tietysti

      Makssaa...Hymy!!

    • Trauno

      Se on kuule ihan sama kumpi maksaa, vai maksaako molemmat. Minusta oli romanttista kun nainen maksoi minun sormukseni.

    • Ehdottomasti!

      Tottakai kosija maksaa, sehän on selvää. Toki miehesi voi haluta maksaa sinun sormuksesi/puolet kustannuksista tms. mutta lähtökohta tietenkin on se että joka kysyy niin maksaa.

      Ja se perinne, että mies maksaa kihlat tulee varmasti siitä että ennen mies on aina ollut se joka kosii ja tietenkin silloin myös maksaa.

      Hohhoh. Vaikka nainen olen itsekin niin taas voi miettiä tilannetta toisinpäin: mitäköhän sanasotaa täällä käytäisiin jos joku mies ajattelisi kosinnan jälkeen että jos vaikka nainen maksaisi sormukset - se olisi törkeyden huippu suurimman osan mielestä! :)

      Mutta. Jokainen tyylillään. Jos miehesi tarjoutuu maksamaan osan niin toki voit ottaa sen vastaan mutta teet itsesi kyllä typeräksi jos alat itse moista ehdottelemaan tai edes vihjailemaan.

    • *r*

      ostettiin molemmat itse omat sormuksemme...mutta niin se on ku kaksi köyhää yhteen menee :)

    • ..............................

      eihän sillä väliä ole kuka maksaa,meillä minä halusin ehdottomasti maksaa...mies ei muuta tiennyt kuin että kultaista ei saa...halusi että yllätän hänet kun ilmoitin että minä naisena maksan ne sanoi mitä sanoi...nytpä meillä sitten miehellä 5millin valkokultasormus ja itselläni 5mm valkokultainen jossa 5 timanttia...kyllähän ne maksoi mutta oli sen arvoistakin...mies saa maksaa sitten seuraavat,tai eihän sitä tiedä jos vaikka itse nekin ostaisin ;)
      Ei sillä rahalla ole merkitystä tämmöisessä asiassa,olemme molemmat olleet aikasemmin ns "halvoissa"kihloissa...siksi päätinkin että kolmas kerta molemmille toden sanoo ja sillon panostetaan...

    • kaikki yhteistä

      Minulle se ainakin oli ihan sama.

      Meillä ostettiin kihlasormusket ja minulle vihkisormus samalla kerralla. Itse naisena maksoin enemmän, kun mieheni oli silloin opiskelija.

      Emme ole koskaan asiaa edes miettineet, että miehen olisi pitänyt maksaa kokonaan tai enemmän. Meillä maksaa se kummalla saattuu olemaan rahaa. Oli sitten kyse mistä vaan.

      Yhdessä kun eletään niin yhteisiä ne rahatkin ovat. Meidän taloudesta se on joka tapauksessa pois, maksoi kumpi tahansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe