Ilmaisjakelulehti Helsingin Uutiset:
"MAKSULLINEN BAARI PYSTYYN"
"Nykyisin on yleistä, että hääpari tarjoaa vain ruokajuomat. Loppuillaksi vettä vahvempaa juhlajuomaa kaipaaville vieraille voi laittaa pystyyn omakustannebaarin."
Mä en kyllä kehtaisi pyytää vierailta maksua.
Mielummin jättäisin ne 30 viimeistä kutsulistalla olevaa kutsumatta.
TÖRKEYDEN HUIPPU
8
1111
Vastaukset
- vaimo jo
Olen joskus ollut häissä, jossa juhlat järjestettiin ravintolassa. Hääpari tarjosi ruoat, alku-ja ruokajuomat sekä kahvin avecin ja vielä pari lasia viiniä kahvien jälkeen. Muut alkoholijuomat illan kuluessa jokainen osti baarista.
Jos juhlat pidetään paikassa, jonne hääpari voi itse tuoda juomat, pidän melko tahdittomana juomista veloittamista. Me varauduimme tarjoamaan viiniä läpi illan niin hyvin, että hääviinejä oli jäljellä vielä 2 v. häiden jälkeenkin...- katteet
Kellään normiparilla ei oo rahaa tarjota esim. 60-120 vieraalle koko iltaa mitä vaan drinkkiä raflassa. Sen tiedän, että ihmiset juo ihan varmasti paljon, jos saa ilmaiseksi ravintolassa ja sitten tilataan ja jätetään juomatta jne.
Olut voi olla 4 euroa, kun omakustannehinta on n. 1,5e ja viinilasi voi maksaa yhtä paljon kun pullo alkosta. 4 olutta 80 ihmiselle on tällöin n. 1300 euroa!! viinit muut...Silloinhan maksua ei saa ottaa, jos tarjotaan omia juomia esim. juhlapaikalla, jossa ei ole anniskeluoikeuksia.. Yleensä häät on tämmöisiä. Alkosta tai virosta haettuna juomat kun on monta kertaa halvempia!! - mautonta
Kuka haluaa viraidensa tulevan häihin lompakot puvun takeissa pullottaen... siis ylipäätään ne mukana.
Kuka ihme haluaa edes häitään ravintolaan? ei vaan ymmärrä...
- Ajan lapsi
Lehden tekstissä luki "omakustanne baari".
Jos tilaisuus järjestetään ravintolassa, missä tahansa ravintolassa, ei käytössä ole omakustannushinta.
Olisi ilmeisesti pitänyt kopioida koko juttu.
Omakustanne viittaa selkeästi ns.huvihuoneistossa pidettyyn tilaisuuteen.
Vai osuiko juttu liian läheelle omia tekosia?- kiinnostaa.-
Muakin alkoi kiinnostaa, että mistä on kyse. Jos joku ei halua tarjota vieraille alkoa, niin mun mielestä ok, että vieraat saa kuitenkin mahdollisuuden ostaa sen muualta(joko tuoda mukanaan tai ostaa sitten vaikka ravintolan tiskiltä, mikäli se parille ok. Siis jos kyse selkeesti rahasta eli ettei pari halua/voi rahoittaa muiden ryyppäämistä.)
Mutta jos tossa on kyse siitä, että pari ostaa juomat paikanpäälle ja sitten alkaa ottaan siitä kaljasta hintaa, niin menee jo yli ymmärryksen. - Ajan lapsi
kiinnostaa.- kirjoitti:
Muakin alkoi kiinnostaa, että mistä on kyse. Jos joku ei halua tarjota vieraille alkoa, niin mun mielestä ok, että vieraat saa kuitenkin mahdollisuuden ostaa sen muualta(joko tuoda mukanaan tai ostaa sitten vaikka ravintolan tiskiltä, mikäli se parille ok. Siis jos kyse selkeesti rahasta eli ettei pari halua/voi rahoittaa muiden ryyppäämistä.)
Mutta jos tossa on kyse siitä, että pari ostaa juomat paikanpäälle ja sitten alkaa ottaan siitä kaljasta hintaa, niin menee jo yli ymmärryksen.Juttu on sen verran pitkä että olkoon.
Idea oli kuitenkin se ettei hääjuhlaan tarvitse upottaa 10000 ekua vaan että halvenmalla pääsee jos haluaa.
Siinä jutussa oli ihan hyviä ideoita itse tehdyistä koristeluista ja edullisista huvihuoneistoista, mutta tuo "omakustannebaari" tökki.
Eli, hankitaan juomat jostain, Alkosta tai Tallinnasta, ja sitten ruokajuomien jälkeen vieraat saavat maksaa vettä lukuun ottamatta kaikesta juomasta mitä tarjolla on.
Omakustannushinnan. - tosiaanss
Ajan lapsi kirjoitti:
Juttu on sen verran pitkä että olkoon.
Idea oli kuitenkin se ettei hääjuhlaan tarvitse upottaa 10000 ekua vaan että halvenmalla pääsee jos haluaa.
Siinä jutussa oli ihan hyviä ideoita itse tehdyistä koristeluista ja edullisista huvihuoneistoista, mutta tuo "omakustannebaari" tökki.
Eli, hankitaan juomat jostain, Alkosta tai Tallinnasta, ja sitten ruokajuomien jälkeen vieraat saavat maksaa vettä lukuun ottamatta kaikesta juomasta mitä tarjolla on.
Omakustannushinnan.Jos joku myy omia juomiaan esim. häissä, se on laitonta, tarvitaan ANNISKELULUPA!
- asiasta
ravintolahan voi olla muukin kuin perinteinen ravintola-ravintola / baari. meidän tapauksessa maaseudulla oleva pitopalvelu a-oikeuksin.
jos ne jossain metsäkämpässä on ja omat viinat sallittuja niin sitten voipi kaikille tarjota mut ravintola ilta monelle kymmenelle/sadalle tulee kyllä sen verran kalliiksi että kannattaa miettiä hääbudjettiakin jos juomat tekee jo puolet siitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699