mehtojen huvi ammunta

sudentappaja

uusimmasta jahista tännää lueskelin juttua siitä kun ol linnun mehätys porukka ollu mehtähallituksen mailla jahilla ja ol vua mehoista täkkä lihat otettu. ihestä tuommone on vähän hupi touhhuu jos ei kehttoo ees nylykkee tai kynnii ees linttuu. mittee ootte mieltä?

16

2658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotkut

      Osaa sikailla. Onhan metossa paljon muutakin syötävää, kuin täkkä.

      Minä luulen, että semmoset metästäjät eivät osaa laittaa lintua ruuaksi.

    • Piatro72

      Tämmösiltä "mehtämiehiltä" aseet ja kortit pois ja ikuinen metsästyskielto. Joka ei osaa/kehtaa laittaa ruokaa ampumastaan riistasta ei ole mikään metsämies ja ei mielestäni saisi harrastaa metsästystä. Ampukoot kiekkoja tyypit jotka eivät kunnioita riistaa...

      • Paista makkaras kotona

        Miten ruuanlaitto ja metsästys kuuluu toisiinsa??? Et taida itsekkään osata muuta kuin mikrottaa makkarasi. Voit sitten samalla pelailla jotain metsästysaiheista tietsikkapeliä. Minä aion ensisyksynäkin ampua metsoja ja syödä niistä ne ost jotka haluan. Hyvää jatkoa teille herra Kabanossit.


    • äitisi

      Yritäpäs, apina, kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä.

      • sudentappaja

        kirjotan siten miten halluun vai pitääkö kaupunkilais pellelle olla jottain perkeleen sivistys kieltä saatana.


    • Minun mielipide

      maksettakoon. Eli paksuin liha valtiolle,tässä tapauksessa se lienee perskannikat vuolasta välilihaa myöten veks, ja sitten jättää jätkät parantelemaan itsensä,ilman että kukaan puuttuu parantelumielessä peliin.

    • marlinisti

      joopa,on se sellaista sotkemista,pian ihmetellään taas korkeampia lupamaksuja ja pienempiä kiintiöitä. ite en ole koskaan sattunut sellaisille mettävaltion riistamaille jossa olis mettoa haaskata asti,hyvä jos on yhdenkin saanut(ilman koiraa) riekkoja on ja joskus teeriäkin,vaan on sitten laitettu huippuruuat porukalla ja nautiskeltu nuolemalla luutkin, oltiin tuossa ruunaanrannalla asennolla ja vastapäätä jokea oli kapakki OMITUINEN HÖPÖTTÄJÄ ,mahat oli niinmakeaa täynnä ettei kukaan jaksanut lähteä ryypylle soutamaan.voin sanoa että sapuskat oli parasta A-luokkaa, ei edes ryypiskelty siellä.
      se oli parasta aikaa mitä vapaalla voi viettää.
      niin ja erittäin hyvä porukka kans. tapsa

    • Itsekkin metsoja ampunut

      Mitä se teille kuuluu mitä kukin tekee saamalleen lihalle. Jos nuo kaverit olisivat syönneet koko linnut niin mitä sitten. Samanlailla se lintu kuolee syödäänkö ne kokonaan vai osittain. Taitaa teitä ressukoita vaan ottaa nuppiin oma saamattomuutenne. Syökää sitten seureevalla kerralla HK:n sinisestänne kuoret ja pakkaukset sillä ne eivät mätäne ja ne näkyy vielä seuraavanakin syksynä mutta osittai syödyt metsot on syönnyt jotkin pikkuelukat ja loput ovat maatuneet. Ei kun makkara kauppaan äitin pikku mussukat.

      • haloo?

        just tuollasten kaupunkilaisääliöitten takia metsästäjien maine tahriintuu. Ajellaan helvetin hienolla citymaasturilla mehtäautoteitä ja tieltäkäsin ammutaan lintuja. Sitten ei osata edes suolistaa riistaa joten revitään vain täkät irti. Ja nekin lihat varmaan unohtuu takakonttiin ja päätyy roskiin.
        Asian pointti on se ettei tapeta turhaan ja käsitellään saatua riistaa kunnioittaen. Sitä on metsästys. Mutta turha sitä on selittää teille kaupunkilaisjupeille...


      • Citymaasturi
        haloo? kirjoitti:

        just tuollasten kaupunkilaisääliöitten takia metsästäjien maine tahriintuu. Ajellaan helvetin hienolla citymaasturilla mehtäautoteitä ja tieltäkäsin ammutaan lintuja. Sitten ei osata edes suolistaa riistaa joten revitään vain täkät irti. Ja nekin lihat varmaan unohtuu takakonttiin ja päätyy roskiin.
        Asian pointti on se ettei tapeta turhaan ja käsitellään saatua riistaa kunnioittaen. Sitä on metsästys. Mutta turha sitä on selittää teille kaupunkilaisjupeille...

        Älä ole katkera jollei sinulla ole hienoa citymaasturia, minullapa onkin. Ja toisekseen minä ammun ne linnut kiväärillä tai haulikolla enkä käsin tielta niinkuin sinulla näyttää olevan tapana. Olet mitä ilmeisemmin asvalttikatujen kasvatti niin painuppa vaikka sinne Töölön grillille palvomaan sitä hampurilaistasi joka on sekin hurmee ateria. Sinulta ei varmaankaan voi jäädä ne linnun lihat pilaantumaan kun et siitä saa henkeä pois käsin.


      • Mä vaan
        Citymaasturi kirjoitti:

        Älä ole katkera jollei sinulla ole hienoa citymaasturia, minullapa onkin. Ja toisekseen minä ammun ne linnut kiväärillä tai haulikolla enkä käsin tielta niinkuin sinulla näyttää olevan tapana. Olet mitä ilmeisemmin asvalttikatujen kasvatti niin painuppa vaikka sinne Töölön grillille palvomaan sitä hampurilaistasi joka on sekin hurmee ateria. Sinulta ei varmaankaan voi jäädä ne linnun lihat pilaantumaan kun et siitä saa henkeä pois käsin.

        Ainaskin täällä Kainuussa olen törmännyt tuollaiseen metsästykseen. Kerrankin löysin metsäautotien varresta muovipussin, jossa oli useamman linnun tähteet! Muuten ehjiä lintuja, mutta ne täkät vaan puuttuivat. Joukossa näytti olevan vanha ukkometsokin... ja se on lintu joka ei nyt normaalitilanteessa itseään ammuta.
        Toinen asia, mikä ottaa etelänmiehissä aivoon,niin on se ettei ne noudata mitenkään riistakiintiöitään. Tiettävästi viikon luvalla ei montaa metsoa saa ampua?! Mutta niin niitä vaan "mahtavia" riistakuvia esitellään esim. www.irc-galleria.net:ssä. Jos kolmekin metsoa teeret on samassa kuvassa,niin kyllä kiintiöt on tainnut "vähän" mennä yli.
        Itsekkin olen käynyt metillä 20-vuotta, jona aikana olen ampunut 5metsoa, joista 1 on ollut vanha. Vituttaa vaan,kun toitotetaan valikoivan metsästyksen perään, mutta sitten tulee nämä etelän jahimiehet ja vetävät kaiken sileäksi!
        Ja saipa nuita potkia taas pois nurkista, kun olivat eksyneet yksityisten maille. Ja se vanhan viinanhajuinen selityskin oli niin hyvä: "eksyttiin kartalta ja kartta on kaverin repussa."
        Että näin Kainuussa...


      • Koskeeko rauhoitusajat kaikkia
        Mä vaan kirjoitti:

        Ainaskin täällä Kainuussa olen törmännyt tuollaiseen metsästykseen. Kerrankin löysin metsäautotien varresta muovipussin, jossa oli useamman linnun tähteet! Muuten ehjiä lintuja, mutta ne täkät vaan puuttuivat. Joukossa näytti olevan vanha ukkometsokin... ja se on lintu joka ei nyt normaalitilanteessa itseään ammuta.
        Toinen asia, mikä ottaa etelänmiehissä aivoon,niin on se ettei ne noudata mitenkään riistakiintiöitään. Tiettävästi viikon luvalla ei montaa metsoa saa ampua?! Mutta niin niitä vaan "mahtavia" riistakuvia esitellään esim. www.irc-galleria.net:ssä. Jos kolmekin metsoa teeret on samassa kuvassa,niin kyllä kiintiöt on tainnut "vähän" mennä yli.
        Itsekkin olen käynyt metillä 20-vuotta, jona aikana olen ampunut 5metsoa, joista 1 on ollut vanha. Vituttaa vaan,kun toitotetaan valikoivan metsästyksen perään, mutta sitten tulee nämä etelän jahimiehet ja vetävät kaiken sileäksi!
        Ja saipa nuita potkia taas pois nurkista, kun olivat eksyneet yksityisten maille. Ja se vanhan viinanhajuinen selityskin oli niin hyvä: "eksyttiin kartalta ja kartta on kaverin repussa."
        Että näin Kainuussa...

        Kylläpä taas syrjäkylän miehiä vituttaa. Tidättekö minkälainen on Kainuun alkuperäis aukkaiden linnun metsästys? "Ollaan metsästetty jo neljä tuntia ja kuselle ei vielä ole päässyt", päätelkääpä siitä miten tuo on mahdollista. Siitä viinan hajusta. Hyvimpä se on metsähallituksen kämpille eksyneille alkuperäis asukkaille etelänmiehen viinat kelvanneet. Yhtenä juhannuskesänä oltiin remontoimassa erästä kämppää ja meilä oli apuna alkuperäisasukas. Käänyttiin asvaltilta pienemmälle tielle niin koppelo meni poikineen tien yli. Alkuperäisasukas toppasi auton ja kaivoi peräluukusta kiväärin ja ryntäsi tienposkeen pitkäkseen. Kysyimme etteikö täällä ole rauhoitusaikaa ollenkaan, johon alkuperäisasukas vastasi, että kyllä syömälinnun saa ampua. Etä tämmöisiä "herrasmies metsästijä" löytyy Kainuusta.


    • saman tekstin ja

      oli meleko tyhmää porukkaa kyllä minäki ainaki otan nii hyvin lihat talteem ku pystyy

      • Asiasta perillä

        Tuo oli hyvin sanottu, ottaisithan sinä jos ressukka joskus siasit linnun. Oletko koskaan oiken katsonut paljonko siinä linnussa on oikeata lihaa muualla kuin rintapaloissa. No OK metsossa on vähän siiven tyvissä ja jaloissa. Tuppaavat oleman montakertaa vaan sen verran verttyneet ettei viitsi ottaa. Ja tuolle seuraavan viestin kirjoittajalle, että metsästäisit sinäkin joskus ilman auton apua niin sinunkin mahdollisuutesi paranisivat.


      • oliko tuo jotaki
        Asiasta perillä kirjoitti:

        Tuo oli hyvin sanottu, ottaisithan sinä jos ressukka joskus siasit linnun. Oletko koskaan oiken katsonut paljonko siinä linnussa on oikeata lihaa muualla kuin rintapaloissa. No OK metsossa on vähän siiven tyvissä ja jaloissa. Tuppaavat oleman montakertaa vaan sen verran verttyneet ettei viitsi ottaa. Ja tuolle seuraavan viestin kirjoittajalle, että metsästäisit sinäkin joskus ilman auton apua niin sinunkin mahdollisuutesi paranisivat.

        vittuilua vai mitä vitua puhut


    • ikävä juttu

      Itse metsähallituksen mailla metsästävänä, noin paikallisen asukkaan etuuksina en oikein ymmärrä tätä. Tosin eipä se asia muuksi muutu vaikka tapahtuisi muuallakin.

      Kyllä metso on sen verran harvinainen saalis, (varsinkin ukko) laillisin keinoin metsästettynä, että ansaitsisi tulla kokonaan hyödynnetyksi.

      Kaipa tuokin on jonkun kaupunkilaisen kiksejä, joka ei varsinaisesti metsästäjä olekkaan eikä ymmärrä koko harrastuksen arvokkuutta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe