hd ja mc kulttuurista

kiertäny muutakin ku leikki...

kun tää on hd keskustelua niin ei kai näitä kerhojuttuja voi ohittaa, vaikka ainahan on noita lonely ridereita ollu. Mun mielestä olis hyvä muistaa kaikkien näiden "rikolliset moottoripyöräjengit" höpötysten lomassa et niissäkin kerhoissa kyse on viimekädessä pyöristä ja niiden kanssa touhuamisesta. Toki jotkut syyllistyy rikoksiin mut paljolti tää koko kohu on ihan poliittista propagandaa. Tuttu poliisimies sano suoraan et tietyt kollegat pitää kohua tarkoituksella yllä koska se on mediaseksikästä ja sillä saa ajettua omia poliittisia idiksiä eteenpäin(esim. poliisin lisävaltuudet jne.). Kovan tason huumerikolliset ei ole niin jänniä ku hd-miehet ja kun huippuammattirikolliset pitää muutenkin matalaa profiilia niin mc-väki on paljon parempi "vihollinen". Jos kattoo historiaa niin nää ns. outlaw-kerhot on vaikuttanu koko hd-kulttuuriin ihan keskeisesti. Chopperit, kledjut, tyyli, jne. Jopa itse HD tunnustaa nykyisin et ilman näitä kerhoja ja niiden vaikutusta koko putiikki olis voinu mennä nurin 1970-luvulla. Ja kuten jo tuolla toises keskustelus totesin, outlaw-kerhot oli niitä jotka ei tunnustanu AMA:n sääntöjä ja 1% juttu oli alunperin kalifornialaiskerhojen vitsi AMA:n puheenjohtajan lausuntoihin. Se kun sano et 99% motoristeista on siistiä kunnon väkeä mutta 1% aiheuttaa pahennusta. Kyse ei siis ole koskaan ollutkaan "rikollisjengeistä" muualla kun poliisin ja tietämättömien puheissa.Että vähän malttia paheksuntaan ja mesomiseen "Liivijengien, prosenttijengien ja rikollisten moottoripyöräjengien" kanssa. Esimerkki tietämättömyydestä: syyttäjä väitti Karalahden olevan erään kerhon "ulkojäsen". Jokainen tietää ettei noissa kerhoissa ole mitään "ulkojäseniä". Tollaset puheet syö aika pahasti uskottavuutta viranomaisilta. Hyvää kevättä kaikille ja turvallisia ajoreissuja.

87

13525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • propagandaa!

      Heh. Kylläpä on läpinäkyvä propagandayritys nyt, kun juuri on paljastunut vuoden sisään, kuinka Cannonball on tehnyt laajaa huumekauppaa, kaapannut 80 yritystä talousrikosten välineeksi ja kiristänyt toisilta motoristeilta omaisuuden ja lakkauttanut näiden kerhon, minkä yhteydessä "outlaw" miesten sympatiat ryöpsähtivät esiin puolustamaan MC -kerhojen omia "lakeja" ja tuomioita.

      Sille, joka on perehtynyt MC -touhuihin iltapäivälehtien pintaa syvemmälle, on totuus niidenkin juttuja ihmeellisempää. Ja se on nimenomaan totuus. Koko MC -kulttuuri "hyväksyttyjen" kerhojen osalta on tietoista erottautumista yhteiskunnan ulkopuolelle määrätyllä tavalla ja sitoutumista omiin "lakeihin".

      On olemassa varsinaisia rikollisia MC kerhoja ja sitten näitä muita "hyväksyttyjä" MC kerhoja, jotka toimivat rikollisten kasvupohjana ja hyvinä puitteina rikolliselle toiminnalle.

      Huvittavia nuo "tuttu poliisi" juttusi. Yhtä helppoheikkimäistä propagandaa kuin sen arvostelemasi iltapäivälehtiuutisointi. Uppoaakin samanlaiseen väkeen, kuten jo yhden kannustajasi kommentista näkee :)

      Koko MC -kerhotoiminta perustaa ajatuksensa erottautumisesta yhteiskunnan lakien ulkopuolelle omaan maailmaansa. Se on siis jo lähtökohtaisesti rikollinen. Nyt on vain tullut pupu pöksyyn joillekin Suomessakin, kun on vaarana, että touhuun puututaan lainsäädännön tavoin. Jos toiminnassa ei olisi hämärää, ei MC olisi mitään hyväksymismenettelyä MC -tunnuksille, eikä mitään eriseuraisia prätkäkerhoja, jotka kaiken lisäksi ovat tavallisten kerhojen kimpussa, jos ei muusta "syystä", niin sitten vaatimassa laittomin keinoin ja laittomin perustein kerhotunnusten muokkaamista tai poistamista.

      Tuo "yksittäisten kerholaisten" rikollisuudella selittely alkaa olla jo kulunut propagandaväline, koittakaa keksiä parempaa.

      • hyvin olet

        sisäsitänyt kaiken scheissen jota täällä on kirjoiteltu viimeaikoina.
        Ei tullut mieleen että sua vedätettiin?


      • täältä...
        hyvin olet kirjoitti:

        sisäsitänyt kaiken scheissen jota täällä on kirjoiteltu viimeaikoina.
        Ei tullut mieleen että sua vedätettiin?

        Täältä en ole mitään scheissea omaksunut, sen kyllä huomasin noista muista keskusteluista, että kun alkoi tulla faktoja kehiin, iski joillekin pojille paniikki yrittää pistää kaikkea huumoriksi.


    • ja käytäntö

      Teoriassahan rikollisia MC-kerhoja ei ole, niinkuin lähes kaikki MC-piireihin kuuluvat asian esittävät. Jos näin olisi, ei MC- kerhotilojen ratsioissa pitäisi löytyä laittomia aseita, huumeita, hormooneja tai muutakaan kuumaa kamaa. MC- kulttuurin sisäistänyt ei taas laittomana tai kiellettynä moista pidäkään. Tosin ehkä asemansa vakiinnuttaneissa %-kerhoissa ei ole suurta hinkua pitää kerhotiloissa sellaista materiaalia, joka saa viranomaiset kiinnostumaan; taas pahispiireihin pyrkivät kerhot tätä kuumaa kamaa tiloihinsa enempi haalivat ja jotenkin viranomaiset sattuvat tekemään kotietsinnän kun paikalla sattuu ehkä olemaan todistajia näistä isommista %porukoista => pahismaine tulee sitten todistettua. Jos MC-kerhon nimissä ei rikoksia tehtäisi, pitäisi myös näitten %-tyyppien jättää liivinsä naulakkoon kun esim. velkoja käydään perimässä. Kaikki kuitenkin tietävät, että liivit päällä em. toimintoja on suoritettu.

      • kiertäny muutakin ku leikki...

        no mä erotan bikerin muista motoristeista samalla tavalla kun muutkin. Mä korostan vielä kerran et mä en väitä etteikö kerhoissa olis rikoksiin syyllistyneitä tai etteikö jonkun kerhon nimissä tehtäis rikoksia tai etteikö joku jossain olis kauhea ihminen. Mun mielestä on van omituista et jotenkin näistä kerhoista revitään otsikoita solkenaan ja poliisi voi sanoa mitä tahansa ilman et kukaan kysyy mihin sen sanomiset perustuu. Ja jos nyt kokemuksesta ja ensikäden tiedosta puhutaan, niin olin itse paikalla kun ensimmäisiä ns. outlaw-kerhoja tässä maassa perusteltiin 1980-luvulla. Tiedän siis jotain sellasta mitä ehkä 80-luvulla syntynyt ei tiedä. Mut ihan hyvä et eri näkökantoja tulee esille. Ja tosiaan: olen tuntenut sekä poliiseja että rosmoja että bikereitä jo vuosikymmenten ajan. Sellanen antaa perspektiiviä koko tähän kysymykseen.


      • perusteellisesti...
        kiertäny muutakin ku leikki... kirjoitti:

        no mä erotan bikerin muista motoristeista samalla tavalla kun muutkin. Mä korostan vielä kerran et mä en väitä etteikö kerhoissa olis rikoksiin syyllistyneitä tai etteikö jonkun kerhon nimissä tehtäis rikoksia tai etteikö joku jossain olis kauhea ihminen. Mun mielestä on van omituista et jotenkin näistä kerhoista revitään otsikoita solkenaan ja poliisi voi sanoa mitä tahansa ilman et kukaan kysyy mihin sen sanomiset perustuu. Ja jos nyt kokemuksesta ja ensikäden tiedosta puhutaan, niin olin itse paikalla kun ensimmäisiä ns. outlaw-kerhoja tässä maassa perusteltiin 1980-luvulla. Tiedän siis jotain sellasta mitä ehkä 80-luvulla syntynyt ei tiedä. Mut ihan hyvä et eri näkökantoja tulee esille. Ja tosiaan: olen tuntenut sekä poliiseja että rosmoja että bikereitä jo vuosikymmenten ajan. Sellanen antaa perspektiiviä koko tähän kysymykseen.

        "no mä erotan bikerin muista motoristeista"

        No kerropa perusteellisesti, mikä ero on bikerilla ja "muulla motoristilla". Minä kyllä sen tiedän, mutta haluan nähdä, kuinka sinä kiemurtelet asian kanssa.


    • sitten...

      Hmm.. koitapa selittää, miksi sitten on olemassa "hyväksyttyjä" MC kerhoja ja miksi nämä uhkaavat laittomasti, jopa väkivallalla kerhoja, jotka eivät noudata heidän "lakejaan". Olen nimittäin nähnyt tämänkin kuvion ihan itse livenä.

      No kyllähän minäkin käsitän, että sinä yritä vain sumuttaa. Mutta vaikka kuinka tekisitte MC "kulttuuristanne" salaseuran, kyllä sieltä aina tieto vuotaa ja outlaw meininki paljastuu.

      Jos tarkoitusperät olisivat puhtaat ja lainkuuliaiset, ei mitään erillisiä "hyväksyttyjä" MC -kerhoja tarvittaisikaan, systeemihän on lanseerattukin Suomeen vasta parin kymmenen vuoden sisällä, kriminaalien toimesta.

    • Asiantuntija

      Täällähän on aivan älytöntä juttua. Kaikki vähänkin perillä asioista tietävät liivijengien kuuluvan kaikki samaan isoon jengiin!!! Ne joilla on vaan pelkät mustat liivit eivät vielä ole päässyt yhtään eteenpäin. Ne taas joilla lukee jotain selässä on jo päässyt hierarkiassa vähän eteenpäin. Kaikilla joilla on joku kuvio tai kuva ovat vahvasti sisäpiirissä. Julkisesti voi ehkä olla joku %-tunnus jossain kohtaa nahkaliiviä, mutta nämä kolme suurtakin joista yleensä puhutaan on oikeasti kaikki samaa porukkaa ja sen tietää kaikki jotka on leikissä ollut mukana pitkään. Kun samalla jengillä on erilaisia tunnuksia ja omia kerhotiloja niin poliisikin luulee, että ne ovat eri jengiä. Tälleen naamioidaan taitavasti koko valtava huumerikollisuus, aseiden kauppa ja kaikkeen tähän on näillä jengeillä ihan oma salainen tiedotuskanava. Ja nyt tulee kaikista kovin juttu: kaikki maailman nahkaliivityypit kuuluvat samaan jengiin! Poliisikaan ei tiedä, että Suomen satamiin tulee laivoja joiden lastina on pelkkiä vaarallisia huumeita. Ei mitään muuta! Ja kaikkien bikerijengien jäsenten koteihin ja muihin tiloihin on purettu ainakin kolme atomipommia. Kaikki nahkaliivihenkilöt vaan odottaa kryptattua käskyä laittaa tosi hulinaksi ympäri maapallon samaan aikaan.
      Jos siis tunnet yhdenkään kenellä on nahkaiset prätkäliivit niin niin ilmoita heti poliisille. Jos niissä lukee jotain tai niissä on kuvia/kuvioita/tunnuksia, lähde karkuun vielä kun voit. Ja mä tiedän mistä puhun. Mä on syntynyt 1990-luvun loppupuolella. Vai oliko se sittenkin 1890-luvulla?

      • lyönti

        Ei tämä asia miksikään muutu vaikka yrität sitä aina lyödä läskiksi.


      • on nyt
        lyönti kirjoitti:

        Ei tämä asia miksikään muutu vaikka yrität sitä aina lyödä läskiksi.

        10 tutkintavankeudessa, joten voidaanko enää puhua ainoastaan yksilöistä, vai oisko sittenkin joillakin porukoilla viilaamista kulttuurissaan,, ellei sitten todellakin moinen meininki ole jonkun mielestä ihailtavaa.


      • Asiantuntija
        on nyt kirjoitti:

        10 tutkintavankeudessa, joten voidaanko enää puhua ainoastaan yksilöistä, vai oisko sittenkin joillakin porukoilla viilaamista kulttuurissaan,, ellei sitten todellakin moinen meininki ole jonkun mielestä ihailtavaa.

        Tämä on muuten vasta toinen kommentti jonka kirjoitan.
        Tätä juuri tarkoitin. Tuo 10 henkilöä on vasta alkusoittoa. Kolme laivaa on otettu takavarikkoon ja viety tarkemmin tutkittavaksi. Ja sain juuri salaisen tiedon: eilen ensi-iltansa saaneen, julkisuuttakin saaneen suomalaisen dokumenttielokuvan (T:llä alkavasta valtiosta)kritisoidut johtajat/päähenkilöt kuuluvat tähän samaan jengiin. Pitävät kansansa hyvin hanskassa kulkemalla nahkaliiveissä paikasta toiseen. Karmeeta.


      • aiheesta
        Asiantuntija kirjoitti:

        Tämä on muuten vasta toinen kommentti jonka kirjoitan.
        Tätä juuri tarkoitin. Tuo 10 henkilöä on vasta alkusoittoa. Kolme laivaa on otettu takavarikkoon ja viety tarkemmin tutkittavaksi. Ja sain juuri salaisen tiedon: eilen ensi-iltansa saaneen, julkisuuttakin saaneen suomalaisen dokumenttielokuvan (T:llä alkavasta valtiosta)kritisoidut johtajat/päähenkilöt kuuluvat tähän samaan jengiin. Pitävät kansansa hyvin hanskassa kulkemalla nahkaliiveissä paikasta toiseen. Karmeeta.

        http://www.yle.fi/poliisitv/raportit.php?sivu=raportti_mpkir


      • Asiantuntija
        aiheesta kirjoitti:

        http://www.yle.fi/poliisitv/raportit.php?sivu=raportti_mpkir

        tuosta linkistä. Kaikki lukijat saavat nyt vihdoin hippasen ymmärrystä siihen miksi kaikkien oikeasti kannattaa myydä moottoripyöränsä.

        Kun pätkyttelee isolla twinillä niin tulee pakotettu tarve hankkia nahkaliivit. Ja tiedättekö mitä? Kaikissa sekä Suomessa että maailmassa myytävissä nahkaliiveissä on jotain ainetta joka kiidyttää mm. parrankasvua ja muuttaa aivotoimintaa ikävämpään suuntaan.
        Se selittynee sillä, että kaikki liiveihin käytettävä nahka tulee samasta kaivoksesta. Ja sen kaivoksen omistaa The Nahkaliivijengi.
        Siellä jengin orjat louhivat nahkaa joka lähetetään kaikille suutareille ja muille valmistajille eurooppaan, aasiaan, amerikoihin jne.
        Hyvä, että heräämme vihdoin tähän globaaliin haasteeseen jonka ohella ilmastonmuutos näyttää sulaneelta jäätelötötteröltä.


    • koptermän

      no joo,1% kaikista prätkäilijöistä taitaa olla niitä,joiden puuhat ei kestä päivänvaloa.ne loput 99% onkin sitten ihan tavallista kunnon väkeä. mutta mitä noin yleensä ihmisiin tulee,niin vain 1% kaikista ihmisistä on hyviä ja kunnollisia,loput 99% on tavalla tai toisella ilkeitä ja pahoja toisilleen.

      • tähän...

        Hmm.. koitapa selittää, miksi sitten on olemassa "hyväksyttyjä" MC kerhoja ja miksi nämä uhkaavat laittomasti, jopa väkivallalla kerhoja, jotka eivät noudata heidän "lakejaan". Olen nimittäin nähnyt tämänkin kuvion ihan itse livenä.

        Jo muiden motoristien laiton uhkailu esim. liivitunnusten vuoksi on rikos, rikosnimike on laiton uhkaus.

        Jos tarkoitusperät olisivat puhtaat ja lainkuuliaiset, ei mitään erillisiä "hyväksyttyjä" MC -kerhoja tarvittaisikaan, systeemihän on lanseerattukin Suomeen vasta parin kymmenen vuoden sisällä, kriminaalien toimesta.

        Joko sinä et tiedä, mistä tässä "hyväksytyissä" MC -kerhoissa on kyse, tai sitten yrität tahallaan sumuttaa tosiasioita propagandamielessä.


      • koptermän
        tähän... kirjoitti:

        Hmm.. koitapa selittää, miksi sitten on olemassa "hyväksyttyjä" MC kerhoja ja miksi nämä uhkaavat laittomasti, jopa väkivallalla kerhoja, jotka eivät noudata heidän "lakejaan". Olen nimittäin nähnyt tämänkin kuvion ihan itse livenä.

        Jo muiden motoristien laiton uhkailu esim. liivitunnusten vuoksi on rikos, rikosnimike on laiton uhkaus.

        Jos tarkoitusperät olisivat puhtaat ja lainkuuliaiset, ei mitään erillisiä "hyväksyttyjä" MC -kerhoja tarvittaisikaan, systeemihän on lanseerattukin Suomeen vasta parin kymmenen vuoden sisällä, kriminaalien toimesta.

        Joko sinä et tiedä, mistä tässä "hyväksytyissä" MC -kerhoissa on kyse, tai sitten yrität tahallaan sumuttaa tosiasioita propagandamielessä.

        just kuule kattelin kylppärissä mustia liivejä,jotka oli jätetty lavuaarin reunalle. niissä oli joku lappu: H&M,85 (% ?) C,pestävä käsin. mun pitääkin kysyä meidän naisväeltä,kun ne kotiutuu,että onko joku liittyny johonkin MC 85%H&M-jengiin.


      • Asiantuntija
        koptermän kirjoitti:

        just kuule kattelin kylppärissä mustia liivejä,jotka oli jätetty lavuaarin reunalle. niissä oli joku lappu: H&M,85 (% ?) C,pestävä käsin. mun pitääkin kysyä meidän naisväeltä,kun ne kotiutuu,että onko joku liittyny johonkin MC 85%H&M-jengiin.

        Pois ne liivit äkkiä!
        Kuulut kohta tietämättäsi jengiin tai joudut kaivokseen. Katso toinen viestini.


      • koptermän
        Asiantuntija kirjoitti:

        Pois ne liivit äkkiä!
        Kuulut kohta tietämättäsi jengiin tai joudut kaivokseen. Katso toinen viestini.

        mä oon kuule kuulunu tähän meidän "liivijengiin" jo 30 vuotta,tosin oon vaan hengailija.mua ei oo hyväksytty vielä jäseneks,koska kukaan näistä kolmesta,mustia liivejä pitävistä naisihmisistä,ei oo vielä tarjonnu mulle liivejä,jäsenyyden merkiks,onneks.


      • kiertäny muutakin ku leikki...
        koptermän kirjoitti:

        mä oon kuule kuulunu tähän meidän "liivijengiin" jo 30 vuotta,tosin oon vaan hengailija.mua ei oo hyväksytty vielä jäseneks,koska kukaan näistä kolmesta,mustia liivejä pitävistä naisihmisistä,ei oo vielä tarjonnu mulle liivejä,jäsenyyden merkiks,onneks.

        tää oli hyvä et tuli huumorimiehetkin esiin. HD kulttuuris ei aina tartte olla ihan tosissaan. Ja tosiaan noita liivejä on ihan karseitakin, sellasia ihon värisiä. sellaset saa karskinkin äijän studaamaan.


      • kiertäny muutakin ku leikki...
        tähän... kirjoitti:

        Hmm.. koitapa selittää, miksi sitten on olemassa "hyväksyttyjä" MC kerhoja ja miksi nämä uhkaavat laittomasti, jopa väkivallalla kerhoja, jotka eivät noudata heidän "lakejaan". Olen nimittäin nähnyt tämänkin kuvion ihan itse livenä.

        Jo muiden motoristien laiton uhkailu esim. liivitunnusten vuoksi on rikos, rikosnimike on laiton uhkaus.

        Jos tarkoitusperät olisivat puhtaat ja lainkuuliaiset, ei mitään erillisiä "hyväksyttyjä" MC -kerhoja tarvittaisikaan, systeemihän on lanseerattukin Suomeen vasta parin kymmenen vuoden sisällä, kriminaalien toimesta.

        Joko sinä et tiedä, mistä tässä "hyväksytyissä" MC -kerhoissa on kyse, tai sitten yrität tahallaan sumuttaa tosiasioita propagandamielessä.

        sä varmaan puhut biker meetingistä. idishän on siinä se ettei tulis samoja tunnuksia vahingossa kun jotkut niistä on kuitenkin ihan laillisesti REKISTERÖITYJÄ ja copyrightit haettu jopa useammas maassa. eli ei siinä mitään ihmeellistä tai hämärää ole kuten varmaan jokainen joskus paikalla ollut tietää. mitä taas tulee näihin kahinoihin niin kyl niis varmaan joku alkusysäys on ollu. tietysti on ikävää kaikki rähinä mut sellasta sattuu. Professori Ylikangas totes jo 90-luvulla et ei tää nyt eka kerta tän maan historiassa ole kun äijäporukka hyppää pyörien päälle ja pikkasen remuaa. Se ties mistä puhu kun oli tutkinu esim. häjy-ilmiötä Pohjanmaalla. Mut kaikki liivimiehet, kerhot ja HD-kuskit ei varmasti ole ryöväämässä kansaa ja syömässä koiria ja polttamassa hedelmätarhoja yötä päivää. Suhteellisuuden taju tuntuu aina joiltain katoavan. Otetaan iisisti.


      • koptermän
        kiertäny muutakin ku leikki... kirjoitti:

        tää oli hyvä et tuli huumorimiehetkin esiin. HD kulttuuris ei aina tartte olla ihan tosissaan. Ja tosiaan noita liivejä on ihan karseitakin, sellasia ihon värisiä. sellaset saa karskinkin äijän studaamaan.

        meidän chapter-presidentti eli rouva Law&Order käyttää puuterinvärisiä liivejä.emmä ny tiedä onks ne niin karseen väriset,poishan ne kumminkin riisutaan. tää nuorempi jengi-osasto,3 kpl,täysjäsenet,näyttää pukeutuvan mustiin,ainakin niitä mustia liivejä ja muitakin rättejä roikkuu joka helvetin paikassa,menee täällä meidän "kerhotiloissa" minne vaan.tässä naisvoittosessa jengissä todellakin tuntee ittensä välillä ihan outsideriks.


      • edelliseen...
        kiertäny muutakin ku leikki... kirjoitti:

        sä varmaan puhut biker meetingistä. idishän on siinä se ettei tulis samoja tunnuksia vahingossa kun jotkut niistä on kuitenkin ihan laillisesti REKISTERÖITYJÄ ja copyrightit haettu jopa useammas maassa. eli ei siinä mitään ihmeellistä tai hämärää ole kuten varmaan jokainen joskus paikalla ollut tietää. mitä taas tulee näihin kahinoihin niin kyl niis varmaan joku alkusysäys on ollu. tietysti on ikävää kaikki rähinä mut sellasta sattuu. Professori Ylikangas totes jo 90-luvulla et ei tää nyt eka kerta tän maan historiassa ole kun äijäporukka hyppää pyörien päälle ja pikkasen remuaa. Se ties mistä puhu kun oli tutkinu esim. häjy-ilmiötä Pohjanmaalla. Mut kaikki liivimiehet, kerhot ja HD-kuskit ei varmasti ole ryöväämässä kansaa ja syömässä koiria ja polttamassa hedelmätarhoja yötä päivää. Suhteellisuuden taju tuntuu aina joiltain katoavan. Otetaan iisisti.

        Puhut kuin poliitikko, yrittäen tehdä rikoksen, laittoman uhkauksen, "lailliseksi" tekijänoikeuskiistaksi. Jospa nyt kuitenkin lukisit edelliset kysymykset ja vastaisit niihin kaartelematta.


      • juu-bayou
        edelliseen... kirjoitti:

        Puhut kuin poliitikko, yrittäen tehdä rikoksen, laittoman uhkauksen, "lailliseksi" tekijänoikeuskiistaksi. Jospa nyt kuitenkin lukisit edelliset kysymykset ja vastaisit niihin kaartelematta.

        Enpä oikein tiedä, kannattaisko tässä kenenkään sun kysymyksiis vastata, kun tunnut olevan koko biker-kerhoasioista pihalla kuin tamponin naru.
        Mutta sen verran vois sanoa, että sun kummastelemasi "hyväksymissysteemi" MC-tunnusten osalta on kaikkien tunnuksellisiin kerhoihin kuuluvien etu. Ei tule kahdelle klubille vahingossa samankaltaisia logoja. Onko sun mielestä tossa järjestelmässä jotain rikollista ja väärää? Biker meetingissä pari kertaa vuodessa uudet klubit todellakin hyväksyttää värinsä. Selkävärejä käyttäviä H-D-talleja on Suomessa jo noin 200, ja meetingeissä on värien esittelyn lisäks ohjelmassa useimmiten esimerkiks rakenteluasioiden ja niihin liittyvien lakipykälien valottamista, ja lisäks klubit ilmoittelee, milloin pitävät bileitä. Ja kutsuvat hyvässä yhteishengessä muita paikalla olevia kerhoja niihin bileisiin vierailemaan. Onko mahdollisesti tässäkin taas sun mielestä jotain rikollista ja väärää? Mitä tulee siihen, että joku MC-ryhmittymä on tehny asioita, joista tämäkin keskustelu on pontimensa saanu, niin veikkaanpa, että lähes poikkeuksetta H-D-tallit vastustaa moista touhua. Eikä oo ollu kysymys siitä, että "hyväksytty MC-klubi käsittelis huonosti jotain ei-hyväksyttyä MC-klubia". Hässäkän molemmat osapuolet on ollu ihan yhtä "hyväksyttyjä" kerhoja tunnustensa osalta. Sä puhut aivan himmeitä juttuja, joten kato peiliin ja oivalla jotain. Asiallisesti tääl on kirjoittanu toi kundi, jonka nimimerkki oli jotakin sen suuntaista kuin että "kierretty on muutakin...". Eli rikolliset tyypit tutkintaan ja kärsimään rangaistuksensa, mutta muita MC-miehiä on aivan turha syyllistää. Sä kyselet vastauksia erinäisiin juttuihin. Miten ite sitten selität sen, että niin mun edustama biker-kerho kuin erittäin moni muu vastaavanlainen klubi koostuu kokonaisuudessaan hemmoista, joilla ei oo rikosrekisteriä lainkaan. Miten se on mahdollista, jos kerran "kaikki MC-jätkät on kriminaaleja". Hyvin muuten tullaan silti toimeen tien päällä, bileissä ja meetingeissä myös niiden kans, joilla mahdollisesti sitä rekisteriä löytyy.


      • kiertäny muutakin ku leikki...
        juu-bayou kirjoitti:

        Enpä oikein tiedä, kannattaisko tässä kenenkään sun kysymyksiis vastata, kun tunnut olevan koko biker-kerhoasioista pihalla kuin tamponin naru.
        Mutta sen verran vois sanoa, että sun kummastelemasi "hyväksymissysteemi" MC-tunnusten osalta on kaikkien tunnuksellisiin kerhoihin kuuluvien etu. Ei tule kahdelle klubille vahingossa samankaltaisia logoja. Onko sun mielestä tossa järjestelmässä jotain rikollista ja väärää? Biker meetingissä pari kertaa vuodessa uudet klubit todellakin hyväksyttää värinsä. Selkävärejä käyttäviä H-D-talleja on Suomessa jo noin 200, ja meetingeissä on värien esittelyn lisäks ohjelmassa useimmiten esimerkiks rakenteluasioiden ja niihin liittyvien lakipykälien valottamista, ja lisäks klubit ilmoittelee, milloin pitävät bileitä. Ja kutsuvat hyvässä yhteishengessä muita paikalla olevia kerhoja niihin bileisiin vierailemaan. Onko mahdollisesti tässäkin taas sun mielestä jotain rikollista ja väärää? Mitä tulee siihen, että joku MC-ryhmittymä on tehny asioita, joista tämäkin keskustelu on pontimensa saanu, niin veikkaanpa, että lähes poikkeuksetta H-D-tallit vastustaa moista touhua. Eikä oo ollu kysymys siitä, että "hyväksytty MC-klubi käsittelis huonosti jotain ei-hyväksyttyä MC-klubia". Hässäkän molemmat osapuolet on ollu ihan yhtä "hyväksyttyjä" kerhoja tunnustensa osalta. Sä puhut aivan himmeitä juttuja, joten kato peiliin ja oivalla jotain. Asiallisesti tääl on kirjoittanu toi kundi, jonka nimimerkki oli jotakin sen suuntaista kuin että "kierretty on muutakin...". Eli rikolliset tyypit tutkintaan ja kärsimään rangaistuksensa, mutta muita MC-miehiä on aivan turha syyllistää. Sä kyselet vastauksia erinäisiin juttuihin. Miten ite sitten selität sen, että niin mun edustama biker-kerho kuin erittäin moni muu vastaavanlainen klubi koostuu kokonaisuudessaan hemmoista, joilla ei oo rikosrekisteriä lainkaan. Miten se on mahdollista, jos kerran "kaikki MC-jätkät on kriminaaleja". Hyvin muuten tullaan silti toimeen tien päällä, bileissä ja meetingeissä myös niiden kans, joilla mahdollisesti sitä rekisteriä löytyy.

        tää edellinen heppu tietää mistä on kyse. juuri näinhän tää menee, mut siks on hyvä et tätäkin keskustelua käydään et nää mistään tietämättömät inttäjät sais tietoa miten bikerkuviot toimii. mun mielestä on tärkeetä et pikkasen selviää systeemit sellasillekin jotka on ton poliisin ja median höpinöitten varassa. et ei nää kuviot ole niin mustavalkosia kun lehtijutuista vois päätellä. tulee mieleen yhdenkin komisarion väite siitä ettei joistakin pyöräkerhoista voi erota ja kun toimittaja totes et onhan niistä erottu, niin kyseinen komisario totes ettei ole tietoa mitä eroajat on joutunu tekee et ne on päässy lähtee. siis ihan tosissaan selitti tätä telkkarissa takavuosina. meni naurun puolelle kun viereisellä sohvalla istu just yks kaveri joka oli joutunut lähtee kun ei aika riittäny kerholle ja perheelle ja se valitsi perheen. olihan se joutunu kertoo kavereille miks lähtee ja antanu takasin kerhovärit normaalin käytännön mukaan, mut ei sekään ollu joutunu imemään verta koirista tms. tää esimerkki tuli vaan mieleen. ja tosiaan, näitä "liivikerhoja" on tässä maassa jo aika paljon eikä kaikki tosiaankaan ole mitään gangstereita. hyvä puheenvuoro tossa edellä juu-bayoulta.


      • sulla...
        juu-bayou kirjoitti:

        Enpä oikein tiedä, kannattaisko tässä kenenkään sun kysymyksiis vastata, kun tunnut olevan koko biker-kerhoasioista pihalla kuin tamponin naru.
        Mutta sen verran vois sanoa, että sun kummastelemasi "hyväksymissysteemi" MC-tunnusten osalta on kaikkien tunnuksellisiin kerhoihin kuuluvien etu. Ei tule kahdelle klubille vahingossa samankaltaisia logoja. Onko sun mielestä tossa järjestelmässä jotain rikollista ja väärää? Biker meetingissä pari kertaa vuodessa uudet klubit todellakin hyväksyttää värinsä. Selkävärejä käyttäviä H-D-talleja on Suomessa jo noin 200, ja meetingeissä on värien esittelyn lisäks ohjelmassa useimmiten esimerkiks rakenteluasioiden ja niihin liittyvien lakipykälien valottamista, ja lisäks klubit ilmoittelee, milloin pitävät bileitä. Ja kutsuvat hyvässä yhteishengessä muita paikalla olevia kerhoja niihin bileisiin vierailemaan. Onko mahdollisesti tässäkin taas sun mielestä jotain rikollista ja väärää? Mitä tulee siihen, että joku MC-ryhmittymä on tehny asioita, joista tämäkin keskustelu on pontimensa saanu, niin veikkaanpa, että lähes poikkeuksetta H-D-tallit vastustaa moista touhua. Eikä oo ollu kysymys siitä, että "hyväksytty MC-klubi käsittelis huonosti jotain ei-hyväksyttyä MC-klubia". Hässäkän molemmat osapuolet on ollu ihan yhtä "hyväksyttyjä" kerhoja tunnustensa osalta. Sä puhut aivan himmeitä juttuja, joten kato peiliin ja oivalla jotain. Asiallisesti tääl on kirjoittanu toi kundi, jonka nimimerkki oli jotakin sen suuntaista kuin että "kierretty on muutakin...". Eli rikolliset tyypit tutkintaan ja kärsimään rangaistuksensa, mutta muita MC-miehiä on aivan turha syyllistää. Sä kyselet vastauksia erinäisiin juttuihin. Miten ite sitten selität sen, että niin mun edustama biker-kerho kuin erittäin moni muu vastaavanlainen klubi koostuu kokonaisuudessaan hemmoista, joilla ei oo rikosrekisteriä lainkaan. Miten se on mahdollista, jos kerran "kaikki MC-jätkät on kriminaaleja". Hyvin muuten tullaan silti toimeen tien päällä, bileissä ja meetingeissä myös niiden kans, joilla mahdollisesti sitä rekisteriä löytyy.

        Kyllä minä systeemin tiedän ja olen tiennyt, mutta sinä et joko tiedä tai teeskentelet tietämätöntä, koska suolla propagandaa.

        Sulla on muuten niin omanlaisesi kirjoitustyyli sekä jäsentämistapa/sen puute, sekä kirjoitusvirheet, että ei sinun kannata käyttää välissä toista nimimerkkiä ja sitten kommentoida alkuperäisellä omaasi.

        Bikermeeting juttua ja propagandaasi on ihan turha selittää. Kuten totesin, laiton uhkaus on vakava rikos, eikä sillä ole mitään tekemistä laillisen tekijänoikeuksien puolustamisen kanssa.

        "Mitä tulee siihen, että joku MC-ryhmittymä on tehny asioita, joista tämäkin keskustelu on pontimensa saanu, niin veikkaanpa, että lähes poikkeuksetta H-D-tallit vastustaa moista touhua."

        Ei muuten vastusta yksikään "oikea" MC -klubi. Eikä tee yhteistyötä poliisin kanssa, vaikka voisi. Näytä minulle muutama linkki uutisiin, jossa "hyväksytyt" MC -kerhot julistavat vastustavansa moista touhua.

        Kysymykseesi rikosrekisteristä on helppo vastata. Kaikki kriminaalit eivät jää kiinni, ainakaan heti.

        Kuten varsin hyvin tiedät, koko "hyväksyttyjen" MC klubien ajatus lähtee siitä, että yhteiskunnan lait ja arvot ovat toisarvoisia, niitä käytetään omaksi hyväksi kuten muutkin kriminaalit tekevät.

        "Hyvin muuten tullaan silti toimeen tien päällä, bileissä ja meetingeissä myös niiden kans, joilla mahdollisesti sitä rekisteriä löytyy."

        Epäilemättä :)


      • puhujia.
        kiertäny muutakin ku leikki... kirjoitti:

        tää edellinen heppu tietää mistä on kyse. juuri näinhän tää menee, mut siks on hyvä et tätäkin keskustelua käydään et nää mistään tietämättömät inttäjät sais tietoa miten bikerkuviot toimii. mun mielestä on tärkeetä et pikkasen selviää systeemit sellasillekin jotka on ton poliisin ja median höpinöitten varassa. et ei nää kuviot ole niin mustavalkosia kun lehtijutuista vois päätellä. tulee mieleen yhdenkin komisarion väite siitä ettei joistakin pyöräkerhoista voi erota ja kun toimittaja totes et onhan niistä erottu, niin kyseinen komisario totes ettei ole tietoa mitä eroajat on joutunu tekee et ne on päässy lähtee. siis ihan tosissaan selitti tätä telkkarissa takavuosina. meni naurun puolelle kun viereisellä sohvalla istu just yks kaveri joka oli joutunut lähtee kun ei aika riittäny kerholle ja perheelle ja se valitsi perheen. olihan se joutunu kertoo kavereille miks lähtee ja antanu takasin kerhovärit normaalin käytännön mukaan, mut ei sekään ollu joutunu imemään verta koirista tms. tää esimerkki tuli vaan mieleen. ja tosiaan, näitä "liivikerhoja" on tässä maassa jo aika paljon eikä kaikki tosiaankaan ole mitään gangstereita. hyvä puheenvuoro tossa edellä juu-bayoulta.

        sattumoisin olen liivien kantaja itsekin.
        Töissä paikassa joka varmistaa teille kaikille jokapäiväisen turvallisuuden.
        Tälle palstalle ei kovin tee mieli kirjoitella, se on kuin tuuleen inttäis.
        Yrität puhua asiaa ja joku hullu vain kiihkoaa "rikollisista"
        Kaikki ihmiset kuuluvat yhteiskuntaan.
        Rikollisia on vain ne jotka sellaisiksi todetaan.piste!
        JA sen toteaa oikeusistuin, poliisi hankkii todisteet.piste.
        EI YKSITYINEN KANSALAINEN.vaan se yksityinen syyllistyy herjaamiseen, jos ilman todisteita toisia nimittelee.
        Moni liivinkantaja laittaa päälleen kauluspaidan maanantaina.Ja tervehtii alaisiaan.
        Asiat ei ole mustavalkoisia, eikä koskaan tule olemaan.
        Mutta aina tulee olemaan ihmisiä, jotka ei hyväksy toisten tapaa elää.
        Heidän maailmansa olisi turvallinen, jos kaikki pakotettaisiin elämään vain yhdellä ainoalla tavalla.
        Pelkoa, sen voi haistaa jopa foorumilla.

        P.s Olin jo lähettämässä tätä viestiä, mutta en aivan kerinnyt.taas tuli sama vänkääjä ketjuun.
        Se joka on tietävinään ja samalla ulkona kuin tamppoonin naru--niinkuin joku osuvasti tuolla sanoi.Ja tunnistavinaan ihmisiä.
        Jätetään koko foorumi sille, väitelkööt itsekseen.
        Kun ei tunnu kunnioittavan toisten ihmisten näkemyksiä eikä ymmärrä vaikka kuinka selitetään.
        jos ihminen on tyhmä, ei sille voi ulkopäin järkeä antaa


      • kiertäny muutaki ku leikkik...
        sulla... kirjoitti:

        Kyllä minä systeemin tiedän ja olen tiennyt, mutta sinä et joko tiedä tai teeskentelet tietämätöntä, koska suolla propagandaa.

        Sulla on muuten niin omanlaisesi kirjoitustyyli sekä jäsentämistapa/sen puute, sekä kirjoitusvirheet, että ei sinun kannata käyttää välissä toista nimimerkkiä ja sitten kommentoida alkuperäisellä omaasi.

        Bikermeeting juttua ja propagandaasi on ihan turha selittää. Kuten totesin, laiton uhkaus on vakava rikos, eikä sillä ole mitään tekemistä laillisen tekijänoikeuksien puolustamisen kanssa.

        "Mitä tulee siihen, että joku MC-ryhmittymä on tehny asioita, joista tämäkin keskustelu on pontimensa saanu, niin veikkaanpa, että lähes poikkeuksetta H-D-tallit vastustaa moista touhua."

        Ei muuten vastusta yksikään "oikea" MC -klubi. Eikä tee yhteistyötä poliisin kanssa, vaikka voisi. Näytä minulle muutama linkki uutisiin, jossa "hyväksytyt" MC -kerhot julistavat vastustavansa moista touhua.

        Kysymykseesi rikosrekisteristä on helppo vastata. Kaikki kriminaalit eivät jää kiinni, ainakaan heti.

        Kuten varsin hyvin tiedät, koko "hyväksyttyjen" MC klubien ajatus lähtee siitä, että yhteiskunnan lait ja arvot ovat toisarvoisia, niitä käytetään omaksi hyväksi kuten muutkin kriminaalit tekevät.

        "Hyvin muuten tullaan silti toimeen tien päällä, bileissä ja meetingeissä myös niiden kans, joilla mahdollisesti sitä rekisteriä löytyy."

        Epäilemättä :)

        tää nyt meni näköjään tällaseks juupas eipäs jänkkäämiseks vaik ajattelin et ois voitu jutella siitä mitä kaikkea toi kerhokulttuuri oikeesti on. mut ihan hyvä et tulee keskustelua niin asiat selvii. luuleeks tää yks ihan tosissaan et mä lähettelen tänne viestejä eri nimillä ja tyylillä? mä oon sen verran vanha jo et ei mun tartte leikkiä sellasia. miks mä sellasta tekisin? eihän siinä oo mitään järkee ja sehän on ihan lapsellista touhua. mä en oo aikaisemmin näillä keskustelupalstoilla liikkunu niin en tiedä onks sellanen yleistä, mut aika kornilta kuullostaa. nää ketkä on ollu mun kanssa samoilla linjoilla tuntuu olevan ite hd-miehiä ja tietävän asioista. mut ehkä se totuus pyörähommista kismittää sellasta joka on aina uskonu iltapäivälehtiin et on vaikee uskoa siihen et kerhokansassa on kaikenlaisia äijiä niistä "rofeista" toimitusjohtajiin. ja tosiaan: näillä kerhoilla on ollu valtava vaikutus koko hd-kulttuuriin alkaen ihan pyörien choppaamisesta ja täysin uudentyylisistä maaleista. nykysin customointi on isoa LAILLISTA bisnestä maailmalla ja kuuluu ihan mainstream touhuun, mut alunperin ne oli just nää kerhot jotka senkin alotti. se on bikerkulttuuria sekin.


      • mc-kerhosta!!!
        tähän... kirjoitti:

        Hmm.. koitapa selittää, miksi sitten on olemassa "hyväksyttyjä" MC kerhoja ja miksi nämä uhkaavat laittomasti, jopa väkivallalla kerhoja, jotka eivät noudata heidän "lakejaan". Olen nimittäin nähnyt tämänkin kuvion ihan itse livenä.

        Jo muiden motoristien laiton uhkailu esim. liivitunnusten vuoksi on rikos, rikosnimike on laiton uhkaus.

        Jos tarkoitusperät olisivat puhtaat ja lainkuuliaiset, ei mitään erillisiä "hyväksyttyjä" MC -kerhoja tarvittaisikaan, systeemihän on lanseerattukin Suomeen vasta parin kymmenen vuoden sisällä, kriminaalien toimesta.

        Joko sinä et tiedä, mistä tässä "hyväksytyissä" MC -kerhoissa on kyse, tai sitten yrität tahallaan sumuttaa tosiasioita propagandamielessä.

        mikään muu ei selitä noin hirveää vihaa ja halua tahria toisten harrastusta ja nimeä!!
        Tuohan se selittää miks olet hiukan hajulla, muttet ymmärrä!!!
        Sä olet niitä jotka on tulleet pyrkiin hangiksi tai enemmän ja potkittu lopulta pihalle uhoamisen takia :)))))))


      • monin..
        kiertäny muutaki ku leikkik... kirjoitti:

        tää nyt meni näköjään tällaseks juupas eipäs jänkkäämiseks vaik ajattelin et ois voitu jutella siitä mitä kaikkea toi kerhokulttuuri oikeesti on. mut ihan hyvä et tulee keskustelua niin asiat selvii. luuleeks tää yks ihan tosissaan et mä lähettelen tänne viestejä eri nimillä ja tyylillä? mä oon sen verran vanha jo et ei mun tartte leikkiä sellasia. miks mä sellasta tekisin? eihän siinä oo mitään järkee ja sehän on ihan lapsellista touhua. mä en oo aikaisemmin näillä keskustelupalstoilla liikkunu niin en tiedä onks sellanen yleistä, mut aika kornilta kuullostaa. nää ketkä on ollu mun kanssa samoilla linjoilla tuntuu olevan ite hd-miehiä ja tietävän asioista. mut ehkä se totuus pyörähommista kismittää sellasta joka on aina uskonu iltapäivälehtiin et on vaikee uskoa siihen et kerhokansassa on kaikenlaisia äijiä niistä "rofeista" toimitusjohtajiin. ja tosiaan: näillä kerhoilla on ollu valtava vaikutus koko hd-kulttuuriin alkaen ihan pyörien choppaamisesta ja täysin uudentyylisistä maaleista. nykysin customointi on isoa LAILLISTA bisnestä maailmalla ja kuuluu ihan mainstream touhuun, mut alunperin ne oli just nää kerhot jotka senkin alotti. se on bikerkulttuuria sekin.

        ..kohdin.

        "nää ketkä on ollu mun kanssa samoilla linjoilla tuntuu olevan ite hd-miehiä ja tietävän asioista"

        MC -kerhot eivät ole merkkisidonnaisia, vaikka HD onkin enemmistönä. Myös "hyväksytyissä" MC -kerhoissa on sekakerhoja, vaikka yksi suurimmista JMP MC.

        Vissiin yrität nyt urkkia tietoa MC -touhuista, koska muutenkin tietämättömyys paistaa läpi vahvasti.

        "ja tosiaan: näillä kerhoilla on ollu valtava vaikutus koko hd-kulttuuriin alkaen ihan pyörien choppaamisesta ja täysin uudentyylisistä maaleista. nykysin customointi on isoa LAILLISTA bisnestä maailmalla ja kuuluu ihan mainstream touhuun, mut alunperin ne oli just nää kerhot jotka senkin alotti. se on bikerkulttuuria sekin."

        Pötyä, choppaamisen aloittivat yksittäiset harrastajat, jotka toki ovat perustaneet kerhojakin. Pyöriä chopattiin jo ennen kuin näitä outlaw kerhoja oli olemassa. Outlaw onkin sulle vieras käsite, koska kuvittelet MC kerhojen olevan lainkuuliaisia.


      • väärässä...
        mc-kerhosta!!! kirjoitti:

        mikään muu ei selitä noin hirveää vihaa ja halua tahria toisten harrastusta ja nimeä!!
        Tuohan se selittää miks olet hiukan hajulla, muttet ymmärrä!!!
        Sä olet niitä jotka on tulleet pyrkiin hangiksi tai enemmän ja potkittu lopulta pihalle uhoamisen takia :)))))))

        Täällä päässä ei ole mitään vihaa, eikä tarkoitusta tahria harrastusta tai nimeä. Nimenomaan nämä MC -kerhot ovat niitä, jotka tahraavat tavallisten rehellisten, oikeahenkisten motoristien mainetta.

        Reilu, vanhan ajan moottoripyörähenki on osin turmeltunut sen jälkeen, kun MC -kerhot rantautuivat Suomeen. Tähän on olemassa perusteet, joita et voi ikinä kumota. Nimittäin MC -kerhot erottautuvat muista motoristeista tietoisesti, eivätkä pidä muita motoristeja arvossa vanhan hyvän motoristihengen mukaisesti merkkiin, kerhoon ja harrastustapaan katsomatta. Toisekseen MC -kerhot ovat tuoneet organisoidun rikosten harjoittamisen kulissit prätkä"harrastukseen". Kolmanneksi MC -"kulttuuri" tahraa motoristien mainetta outlaw meiningillä ja uhkailemalla toisia motoristeja laittomasti esim. niinkin pienien asioiden takia kuin kerhotunnusten vuoksi.


      • toimintaa?
        puhujia. kirjoitti:

        sattumoisin olen liivien kantaja itsekin.
        Töissä paikassa joka varmistaa teille kaikille jokapäiväisen turvallisuuden.
        Tälle palstalle ei kovin tee mieli kirjoitella, se on kuin tuuleen inttäis.
        Yrität puhua asiaa ja joku hullu vain kiihkoaa "rikollisista"
        Kaikki ihmiset kuuluvat yhteiskuntaan.
        Rikollisia on vain ne jotka sellaisiksi todetaan.piste!
        JA sen toteaa oikeusistuin, poliisi hankkii todisteet.piste.
        EI YKSITYINEN KANSALAINEN.vaan se yksityinen syyllistyy herjaamiseen, jos ilman todisteita toisia nimittelee.
        Moni liivinkantaja laittaa päälleen kauluspaidan maanantaina.Ja tervehtii alaisiaan.
        Asiat ei ole mustavalkoisia, eikä koskaan tule olemaan.
        Mutta aina tulee olemaan ihmisiä, jotka ei hyväksy toisten tapaa elää.
        Heidän maailmansa olisi turvallinen, jos kaikki pakotettaisiin elämään vain yhdellä ainoalla tavalla.
        Pelkoa, sen voi haistaa jopa foorumilla.

        P.s Olin jo lähettämässä tätä viestiä, mutta en aivan kerinnyt.taas tuli sama vänkääjä ketjuun.
        Se joka on tietävinään ja samalla ulkona kuin tamppoonin naru--niinkuin joku osuvasti tuolla sanoi.Ja tunnistavinaan ihmisiä.
        Jätetään koko foorumi sille, väitelkööt itsekseen.
        Kun ei tunnu kunnioittavan toisten ihmisten näkemyksiä eikä ymmärrä vaikka kuinka selitetään.
        jos ihminen on tyhmä, ei sille voi ulkopäin järkeä antaa

        Rikollisia eivät ole vain ne, jotka todetaan rikollisiksi. On myös rikollisia, jotka eivät jää kiinni. Kiinni jääminen ja tuomio varmistaa rikoksen, mutta jos sinä olet varas, niin olet rikollinen, vaikket jäisi kiinnikään.

        Moni rikollinenkin käyttää valkoista paitaa. On jossain töissäkin.

        Kukaan ei ole vaatinut kaikkia elämään vain yhdellä tavalla, näyttämään samalta tms. Joko olet tyhmä, etkä ymmärrä, tai vääristelet tahallaan.

        Kukaan ei ole vastustanut prätkäkerhoja, niitä on ollut Suomessa paljon ennen kuin kriminaalit kerhot rantautuivat maahan ja alkoivat värväämään uusia ja olemassa olevia kerhoja MC -kulttuuriin. Eikä pelkästään porkkanalla, vaan myös kepillä, kuten vallan hyvin tiedät. Itsekin olen ollut todistamassa tilanteita, joissa rikosnimikettä "laiton uhkaus" käyttäen on sekaannuttu nimenomaan toisten tapaan elää haluamallaan tavalla, jota sinä nyt yhtäkkiä esität puolustavasi.

        Jos sinä hyväksyisit toisten tavan elää, kuten esität, olisit nimenomaan MC -kerhoja vastaan, koska ne tässä ovat ensimmäisenä määräilemässä muita, sitä miten he harrastavat ja mitä he päällensä pukevat. Omien lakiensa mukaan.

        Perään kuulutat ihmiselle vapautta elää kuten haluaa (lakien puitteissa) ja valitat, ettei toisten näkemyksiä kunnioiteta.

        Miten sitten puolustelet tuosta näkökulmasta sen, että MC -kerholaiset harjoittavat väkivaltaa ja sillä uhkaamista jo niin pienessä asiassa, että joku prätkäkerho on laittanut MC päätteiset tunnukset itselleen?


      • vaikutat tyypille....
        väärässä... kirjoitti:

        Täällä päässä ei ole mitään vihaa, eikä tarkoitusta tahria harrastusta tai nimeä. Nimenomaan nämä MC -kerhot ovat niitä, jotka tahraavat tavallisten rehellisten, oikeahenkisten motoristien mainetta.

        Reilu, vanhan ajan moottoripyörähenki on osin turmeltunut sen jälkeen, kun MC -kerhot rantautuivat Suomeen. Tähän on olemassa perusteet, joita et voi ikinä kumota. Nimittäin MC -kerhot erottautuvat muista motoristeista tietoisesti, eivätkä pidä muita motoristeja arvossa vanhan hyvän motoristihengen mukaisesti merkkiin, kerhoon ja harrastustapaan katsomatta. Toisekseen MC -kerhot ovat tuoneet organisoidun rikosten harjoittamisen kulissit prätkä"harrastukseen". Kolmanneksi MC -"kulttuuri" tahraa motoristien mainetta outlaw meiningillä ja uhkailemalla toisia motoristeja laittomasti esim. niinkin pienien asioiden takia kuin kerhotunnusten vuoksi.

        Ride on fade, with all my hate.


      • temmattua
        väärässä... kirjoitti:

        Täällä päässä ei ole mitään vihaa, eikä tarkoitusta tahria harrastusta tai nimeä. Nimenomaan nämä MC -kerhot ovat niitä, jotka tahraavat tavallisten rehellisten, oikeahenkisten motoristien mainetta.

        Reilu, vanhan ajan moottoripyörähenki on osin turmeltunut sen jälkeen, kun MC -kerhot rantautuivat Suomeen. Tähän on olemassa perusteet, joita et voi ikinä kumota. Nimittäin MC -kerhot erottautuvat muista motoristeista tietoisesti, eivätkä pidä muita motoristeja arvossa vanhan hyvän motoristihengen mukaisesti merkkiin, kerhoon ja harrastustapaan katsomatta. Toisekseen MC -kerhot ovat tuoneet organisoidun rikosten harjoittamisen kulissit prätkä"harrastukseen". Kolmanneksi MC -"kulttuuri" tahraa motoristien mainetta outlaw meiningillä ja uhkailemalla toisia motoristeja laittomasti esim. niinkin pienien asioiden takia kuin kerhotunnusten vuoksi.

        on sinun väitteesi.
        Se kunnon vanha prätkähenki, jota peräänkuulutat oli sitä, että monestikin työnsä vuoksi, ihmiset kulkivat kesää talvea moottoripyörillä.
        Mitään varsinaista yhteenkuuluvaisuutta siinä ei ollut, vaan se oli välttämättömyyyden sanelema pakko.
        Yhteishengen nosto oli luvulla 70, kun valtiovalta koetti kiristää otettaan vaarallisesta harratuksesta.Silloin syntyi tämä moikkailukulttuuri, koska pyöriä oli vähän.
        Mitään "rehtiä ja ihannoitavaa" kerhokulttuuria ei Suomessa silloin ollut olemassakaan ;)
        Se reiluus oli nimenomaan siinä, että kaveria autettiin, ei kerhoilussa joka oli aika tuntematon käsite tuolloin ;)


      • pitäisi
        toimintaa? kirjoitti:

        Rikollisia eivät ole vain ne, jotka todetaan rikollisiksi. On myös rikollisia, jotka eivät jää kiinni. Kiinni jääminen ja tuomio varmistaa rikoksen, mutta jos sinä olet varas, niin olet rikollinen, vaikket jäisi kiinnikään.

        Moni rikollinenkin käyttää valkoista paitaa. On jossain töissäkin.

        Kukaan ei ole vaatinut kaikkia elämään vain yhdellä tavalla, näyttämään samalta tms. Joko olet tyhmä, etkä ymmärrä, tai vääristelet tahallaan.

        Kukaan ei ole vastustanut prätkäkerhoja, niitä on ollut Suomessa paljon ennen kuin kriminaalit kerhot rantautuivat maahan ja alkoivat värväämään uusia ja olemassa olevia kerhoja MC -kulttuuriin. Eikä pelkästään porkkanalla, vaan myös kepillä, kuten vallan hyvin tiedät. Itsekin olen ollut todistamassa tilanteita, joissa rikosnimikettä "laiton uhkaus" käyttäen on sekaannuttu nimenomaan toisten tapaan elää haluamallaan tavalla, jota sinä nyt yhtäkkiä esität puolustavasi.

        Jos sinä hyväksyisit toisten tavan elää, kuten esität, olisit nimenomaan MC -kerhoja vastaan, koska ne tässä ovat ensimmäisenä määräilemässä muita, sitä miten he harrastavat ja mitä he päällensä pukevat. Omien lakiensa mukaan.

        Perään kuulutat ihmiselle vapautta elää kuten haluaa (lakien puitteissa) ja valitat, ettei toisten näkemyksiä kunnioiteta.

        Miten sitten puolustelet tuosta näkökulmasta sen, että MC -kerholaiset harjoittavat väkivaltaa ja sillä uhkaamista jo niin pienessä asiassa, että joku prätkäkerho on laittanut MC päätteiset tunnukset itselleen?

        puolustella jonkun tuntemattoman ihmisen tekemisiä?
        Samoin sinun ei kannata olla huolissaan asiosita jotka ei kuulu sinulle, eikä kosketa elämääsi


      • juu-bayou
        monin.. kirjoitti:

        ..kohdin.

        "nää ketkä on ollu mun kanssa samoilla linjoilla tuntuu olevan ite hd-miehiä ja tietävän asioista"

        MC -kerhot eivät ole merkkisidonnaisia, vaikka HD onkin enemmistönä. Myös "hyväksytyissä" MC -kerhoissa on sekakerhoja, vaikka yksi suurimmista JMP MC.

        Vissiin yrität nyt urkkia tietoa MC -touhuista, koska muutenkin tietämättömyys paistaa läpi vahvasti.

        "ja tosiaan: näillä kerhoilla on ollu valtava vaikutus koko hd-kulttuuriin alkaen ihan pyörien choppaamisesta ja täysin uudentyylisistä maaleista. nykysin customointi on isoa LAILLISTA bisnestä maailmalla ja kuuluu ihan mainstream touhuun, mut alunperin ne oli just nää kerhot jotka senkin alotti. se on bikerkulttuuria sekin."

        Pötyä, choppaamisen aloittivat yksittäiset harrastajat, jotka toki ovat perustaneet kerhojakin. Pyöriä chopattiin jo ennen kuin näitä outlaw kerhoja oli olemassa. Outlaw onkin sulle vieras käsite, koska kuvittelet MC kerhojen olevan lainkuuliaisia.

        Hah! Huumorimiehiä tuntuu tämä vänkääjä olevan. Ottamatta sen enempää kantaa siihen, että kuka on ensimmäisenä chopannut ja mitä, niin huomautan vain, että se olet juuri sinä, jonka jutuista asiantuntemattomuus paistaa.

        Heittelet joka käänteessä kommentteja siitä, kuinka "hyväksytyt" MC-klubit on kaikki rikollisia ja niin poispäin. Kerrohan mitä rikollista on siinä, että vaikkapa 25-55-vuotiaat ukot on vuokrannu tai ostanu yhteisen kerhotilan, jossa voi remontoida prätkiä ja istua iltaa, käyttävät muiden MC-klubien yhdessä hyväksymiä tunnuksia, ajelevat kesäisin ympäri maata ja maanosaa, käyvät bileissä muilla vastaavanlaisilla talleilla ja arki kuluu pitkälti tavanomaisilla duunipaikoilla ja vaimon sekä lasten kanssa oleskellessa. En millään onnistu löytämään tuosta elämäntavasta mitään ns. kiellettyä. Sinä ilmeisesti löydät.

        Lisäksi ihmettelet, miksi MC-klubit käy motoristikokoontumisissa. Noh, esimerkiksi Harley-Davidson Club Finlandin jokakesäisissä ralleissa melkoinen osa väestä on juuri eri MC-klubien edustajia. Paljon on toki niitäkin, jotka eivät mihinkään tunnuksia kantavaan talliin kuulu. Itellä kokemusta noista ralleista noin 20 vuoden ajalta. Ei pienintäkään ongelmaa "liivillisten" ja "liivittömien" välillä. Ois tosi mukavaa tietää, miksi yrität väkisin mustamaalata biker-touhut ja MC-toiminnan vain sillä perusteella, että pieni vähemmistö liivikerhoista pitää riveissään myös ns. rikollista ainesta. Katkeruus, kateellisuus ja tietämättömyys paistaa kommenteistasi kilometrien päähän.
        Kiitokset niille, jotka yrittävät tuollaisten provoilijoiden höpöttelyjen keskellä täällä pitää asiallisempaakin keskustelua yllä. Kuten tuo yksi heppu tuossa mainitsikin, niin nää asiakommentit tulee näköjään just niiltä, jotka ite oikeesti kuuluu H-D-talleihin, käyvät paikan päällä Biker Meetingeissä eivätkä elä pelkissä harhakuvitelmissa.


      • olla citizen..
        juu-bayou kirjoitti:

        Hah! Huumorimiehiä tuntuu tämä vänkääjä olevan. Ottamatta sen enempää kantaa siihen, että kuka on ensimmäisenä chopannut ja mitä, niin huomautan vain, että se olet juuri sinä, jonka jutuista asiantuntemattomuus paistaa.

        Heittelet joka käänteessä kommentteja siitä, kuinka "hyväksytyt" MC-klubit on kaikki rikollisia ja niin poispäin. Kerrohan mitä rikollista on siinä, että vaikkapa 25-55-vuotiaat ukot on vuokrannu tai ostanu yhteisen kerhotilan, jossa voi remontoida prätkiä ja istua iltaa, käyttävät muiden MC-klubien yhdessä hyväksymiä tunnuksia, ajelevat kesäisin ympäri maata ja maanosaa, käyvät bileissä muilla vastaavanlaisilla talleilla ja arki kuluu pitkälti tavanomaisilla duunipaikoilla ja vaimon sekä lasten kanssa oleskellessa. En millään onnistu löytämään tuosta elämäntavasta mitään ns. kiellettyä. Sinä ilmeisesti löydät.

        Lisäksi ihmettelet, miksi MC-klubit käy motoristikokoontumisissa. Noh, esimerkiksi Harley-Davidson Club Finlandin jokakesäisissä ralleissa melkoinen osa väestä on juuri eri MC-klubien edustajia. Paljon on toki niitäkin, jotka eivät mihinkään tunnuksia kantavaan talliin kuulu. Itellä kokemusta noista ralleista noin 20 vuoden ajalta. Ei pienintäkään ongelmaa "liivillisten" ja "liivittömien" välillä. Ois tosi mukavaa tietää, miksi yrität väkisin mustamaalata biker-touhut ja MC-toiminnan vain sillä perusteella, että pieni vähemmistö liivikerhoista pitää riveissään myös ns. rikollista ainesta. Katkeruus, kateellisuus ja tietämättömyys paistaa kommenteistasi kilometrien päähän.
        Kiitokset niille, jotka yrittävät tuollaisten provoilijoiden höpöttelyjen keskellä täällä pitää asiallisempaakin keskustelua yllä. Kuten tuo yksi heppu tuossa mainitsikin, niin nää asiakommentit tulee näköjään just niiltä, jotka ite oikeesti kuuluu H-D-talleihin, käyvät paikan päällä Biker Meetingeissä eivätkä elä pelkissä harhakuvitelmissa.

        Älä lässytä. Biker ei voi olla citizen ja sä tiedät mitä se merkkaa. Minä en ainakaan sekaralleihin mene, vaan pysyn pelkästään bikerkuvioissa. Jos ei osaa valita puoltaan, vaan haahuilee välimaastossa, on parempi jättää värit ja mennä takahikiän moottorikerhon jäseneksi.


      • Asiantuntija
        väärässä... kirjoitti:

        Täällä päässä ei ole mitään vihaa, eikä tarkoitusta tahria harrastusta tai nimeä. Nimenomaan nämä MC -kerhot ovat niitä, jotka tahraavat tavallisten rehellisten, oikeahenkisten motoristien mainetta.

        Reilu, vanhan ajan moottoripyörähenki on osin turmeltunut sen jälkeen, kun MC -kerhot rantautuivat Suomeen. Tähän on olemassa perusteet, joita et voi ikinä kumota. Nimittäin MC -kerhot erottautuvat muista motoristeista tietoisesti, eivätkä pidä muita motoristeja arvossa vanhan hyvän motoristihengen mukaisesti merkkiin, kerhoon ja harrastustapaan katsomatta. Toisekseen MC -kerhot ovat tuoneet organisoidun rikosten harjoittamisen kulissit prätkä"harrastukseen". Kolmanneksi MC -"kulttuuri" tahraa motoristien mainetta outlaw meiningillä ja uhkailemalla toisia motoristeja laittomasti esim. niinkin pienien asioiden takia kuin kerhotunnusten vuoksi.

        Nyt ei nähdä metsää puilta.

        Täälläkin käyty keskustelu on oikeasti salakieltä ja naamioitu mukamas mielipiteiden vaihteluksi. Kaikki kuuluvat kuitenkin selvästi samaan jenkiin.
        Järjestelevät varmaan just sitä isoa kaappausta.
        Eli täällä kirjoitettu ei ole sitä miltä se kirjainjärjestystensä puolesta näyttää ja varsinkin sisältö tarkoittaa ihan muuta.
        Olkaa hei oikeasti fiksuja ja päätelkää itse mistä on kyse.


      • mun txt
        olla citizen.. kirjoitti:

        Älä lässytä. Biker ei voi olla citizen ja sä tiedät mitä se merkkaa. Minä en ainakaan sekaralleihin mene, vaan pysyn pelkästään bikerkuvioissa. Jos ei osaa valita puoltaan, vaan haahuilee välimaastossa, on parempi jättää värit ja mennä takahikiän moottorikerhon jäseneksi.

        ja termejä...
        Nopea olet nappaamaan toisen kirjoituksesta termin.


      • ole!
        mun txt kirjoitti:

        ja termejä...
        Nopea olet nappaamaan toisen kirjoituksesta termin.

        Nythän itsestäsi pellen teit, että biker ja citizen olis sun termejä :) Nehän on käytössä jo bandidosien sivuilla! Voi mikä pelle.


      • puolustelet?
        pitäisi kirjoitti:

        puolustella jonkun tuntemattoman ihmisen tekemisiä?
        Samoin sinun ei kannata olla huolissaan asiosita jotka ei kuulu sinulle, eikä kosketa elämääsi

        Et siis pysty vastaamaan rehellisesti selvään kysymykseen?

        Jos ihmiset olisivat huolissaan vain asioista, jotka eivät sillä hetkellä kosketa itseään, eihän mitään lakeja ja järjestäytynyttä yhteiskuntaa olisikaan. Ettei saisi vaatia varkaille ja väkivaltaisille rangaistuksia ja heitä ojennukseen pistäviä lakeja, ellei ole itse joutunut sellaisen uhriksi.

        Ihan hyvä toisaalta, jos jätät vastaamatta, kun et voi rehellisesti ja kiertelemättä tuomita rikollisia, vaan puolustelet heitä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=1000000000000020&posting=22000000033271316


      • ou nou
        puolustelet? kirjoitti:

        Et siis pysty vastaamaan rehellisesti selvään kysymykseen?

        Jos ihmiset olisivat huolissaan vain asioista, jotka eivät sillä hetkellä kosketa itseään, eihän mitään lakeja ja järjestäytynyttä yhteiskuntaa olisikaan. Ettei saisi vaatia varkaille ja väkivaltaisille rangaistuksia ja heitä ojennukseen pistäviä lakeja, ellei ole itse joutunut sellaisen uhriksi.

        Ihan hyvä toisaalta, jos jätät vastaamatta, kun et voi rehellisesti ja kiertelemättä tuomita rikollisia, vaan puolustelet heitä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=1000000000000020&posting=22000000033271316

        Onneks tähän mc-kulttuuriin kuuluu se, että jokainen kerho vastaa omista tekemisistään. Ei meidän muiden tartte puolustella ketään. Eikä me olla vastuussa jonkun toisen tekemisistä. Ihan samalla tavalla jokainen kerholainen vastaa tekemisistään. Ei meidän tarvitse, eikä pidäkään puolustella kenenkään toisen käytöstä, oli se sitten "rikollista", paheksuttavaa tai sulle sopivaa. Että rauhallisesti vaan eletään.


      • laittomia...
        ou nou kirjoitti:

        Onneks tähän mc-kulttuuriin kuuluu se, että jokainen kerho vastaa omista tekemisistään. Ei meidän muiden tartte puolustella ketään. Eikä me olla vastuussa jonkun toisen tekemisistä. Ihan samalla tavalla jokainen kerholainen vastaa tekemisistään. Ei meidän tarvitse, eikä pidäkään puolustella kenenkään toisen käytöstä, oli se sitten "rikollista", paheksuttavaa tai sulle sopivaa. Että rauhallisesti vaan eletään.

        Se vaan on niin, että omat lait on laittomia. Myös MC -porukoiden omat lait. Ja hyvän niin, koska ulkopuolisetkin jää ajoittain tulilinjalle, eikä pelkästään vahingossa. Huume-, talous- ja kiristysrikollisuuden sekä väkivallan uhrit ovat yleensä sivullisia.

        Ja sekin on rikollista, kun harjoitetaan laitonta uhkausta tai väkivaltaa vaikka sitten niin pienen syyn takia kuin kerhotunnus erimielisyyksien vuoksi. Nimittäin laki ei ole antanut tietyille tahoille yksinoikeutta MC -tunnusten käyttöön. Joten ihan turha puolustella sitäkään rikollisuutta. Jokaisella kansalaisella on oikeus käyttää MC -tunnusta siinä missä mustaa paitaakin, ilman mitään sitoutumista jonkun alakulttuurin tai salaseuran normeihin. Ja jos siihen puututaan muuta kuin laillista tietä, on puuttuja rikollinen. Siinä on jo ensimmäinen, mutta ei todellakaan vähäisin rikos, johon MC -jengi syyllistyy.


      • Asiantuntija
        laittomia... kirjoitti:

        Se vaan on niin, että omat lait on laittomia. Myös MC -porukoiden omat lait. Ja hyvän niin, koska ulkopuolisetkin jää ajoittain tulilinjalle, eikä pelkästään vahingossa. Huume-, talous- ja kiristysrikollisuuden sekä väkivallan uhrit ovat yleensä sivullisia.

        Ja sekin on rikollista, kun harjoitetaan laitonta uhkausta tai väkivaltaa vaikka sitten niin pienen syyn takia kuin kerhotunnus erimielisyyksien vuoksi. Nimittäin laki ei ole antanut tietyille tahoille yksinoikeutta MC -tunnusten käyttöön. Joten ihan turha puolustella sitäkään rikollisuutta. Jokaisella kansalaisella on oikeus käyttää MC -tunnusta siinä missä mustaa paitaakin, ilman mitään sitoutumista jonkun alakulttuurin tai salaseuran normeihin. Ja jos siihen puututaan muuta kuin laillista tietä, on puuttuja rikollinen. Siinä on jo ensimmäinen, mutta ei todellakaan vähäisin rikos, johon MC -jengi syyllistyy.

        Nyt taisi tietotaito loppua kesken.
        Rekisteröity tavaramerkki on maailmanlaajuisesti voimassa oleva oikeus. Jos painat paitoja jossa on jonkun tunnetun urheiluvälinevalmistanjan logo/tunnus niin siitä tulee vahvasti sanomista. Tai jos se muistuttaa riittävästi (erehdyttävästi)sellaista; voit myös tällöin odottaa juristin tai muun edunvalvojan yhteydenottoa.


      • pielessä!
        Asiantuntija kirjoitti:

        Nyt taisi tietotaito loppua kesken.
        Rekisteröity tavaramerkki on maailmanlaajuisesti voimassa oleva oikeus. Jos painat paitoja jossa on jonkun tunnetun urheiluvälinevalmistanjan logo/tunnus niin siitä tulee vahvasti sanomista. Tai jos se muistuttaa riittävästi (erehdyttävästi)sellaista; voit myös tällöin odottaa juristin tai muun edunvalvojan yhteydenottoa.

        Sulla loppui nyt luetun ymmärtämisen kyky. Minä en kirjoittanut mitään ristiriitaista koskien rekisteröidyn tavaramerkin oikeutusta. Lue edellinen viestini uudestaan ja myös seuraavia otteita lainausmerkeissä edellisestä viestistäni lisäselityksin, kun selkeä suomenkielinen teksti ei mennyt tajuntaasi:

        "Ja sekin on rikollista, kun harjoitetaan laitonta uhkausta tai väkivaltaa vaikka sitten niin pienen syyn takia kuin kerhotunnus erimielisyyksien vuoksi."

        Mitä sinä et tuosta ymmärtänyt? Tavaramerkin luvattomasta käytöstä oikeuteen haastaminen tai sillä uhkaaminen on laillista. Se ei ole laitonta uhkaamista. Laiton uhkaaminen on laiton uhkaaminen. Uhkaus käyttää laillisia keinoja oikeuksiensa puolustamiseksi ei ole laiton uhkaus. Joko tajusit?


        " Nimittäin laki ei ole antanut tietyille tahoille yksinoikeutta MC -tunnusten käyttöön. Joten ihan turha puolustella sitäkään rikollisuutta."

        Tuossa puhutaan ihan selkeästi ja yleisesti MC -tunnuksista, ei jostain tietystä tunnuksesta, vaan tunnuksista, joissa on kirjainyhdistelmä MC. Siihen ei ole kellään, edes "hyväksytyillä" kerhoilla tavaramerkkioikeutta, eikä tule olemaan, koska tunnus on yleisesti ja laajasti käytetty. Mitä epäselvää tuossa sulla on?

        "Jokaisella kansalaisella on oikeus käyttää MC -tunnusta siinä missä mustaa paitaakin, ilman mitään sitoutumista jonkun alakulttuurin tai salaseuran normeihin."

        Edelleen, mitä epäselvää tuossa on? MC -kerhoille näyttää olevan, kun syyllistyvät laittomiin uhkailuin koskien MC tunnusten käyttöä ilman heidän lupaansa. Tämäkin on yleisellä tasolla MC:n käyttöä koskeva huomautus, ei jotain tiettyä tavaramerkkiä koskeva.


        "Ja jos siihen puututaan muuta kuin laillista tietä, on puuttuja rikollinen. Siinä on jo ensimmäinen, mutta ei todellakaan vähäisin rikos, johon MC -jengi syyllistyy."

        Eli MC -kirjainyhdistelmän, tietynlaisen merkkien asettelun ja koon suhteen ei ole eikä tule mitään tavaramerkkirajoituksia, sellaista ei saa tavaramerkkejä ylläpitävälle viranomaiselle perusteltua.

        Se on tietysti selvää, että tietynlainen "logo" voi olla suojattu tavaramerkillä. Jos sitä loukataan, on olemassa laillinen tie asian riitauttamiseksi ja tämän laillisen tien käyttämisellä uhkaaminen ei ole laiton uhkaus, vaan laillinen uhkaus; "jos ette muuta logoanne, voimme haastaa teidät oikeuteen". Väkivallalla uhkaaminen samasta syystä, tai pelkästään siitä syystä, että joku käyttää MC kirjainyhdistelmää, on aina laiton uhkaus.

        Joten koitapa ensi kerralla lukea vähän huolellisemmin kirjoituksia, ennen kuin alat kinaamaan oman väärinymmärryksesi vuoksi.


      • masentavaa...
        pielessä! kirjoitti:

        Sulla loppui nyt luetun ymmärtämisen kyky. Minä en kirjoittanut mitään ristiriitaista koskien rekisteröidyn tavaramerkin oikeutusta. Lue edellinen viestini uudestaan ja myös seuraavia otteita lainausmerkeissä edellisestä viestistäni lisäselityksin, kun selkeä suomenkielinen teksti ei mennyt tajuntaasi:

        "Ja sekin on rikollista, kun harjoitetaan laitonta uhkausta tai väkivaltaa vaikka sitten niin pienen syyn takia kuin kerhotunnus erimielisyyksien vuoksi."

        Mitä sinä et tuosta ymmärtänyt? Tavaramerkin luvattomasta käytöstä oikeuteen haastaminen tai sillä uhkaaminen on laillista. Se ei ole laitonta uhkaamista. Laiton uhkaaminen on laiton uhkaaminen. Uhkaus käyttää laillisia keinoja oikeuksiensa puolustamiseksi ei ole laiton uhkaus. Joko tajusit?


        " Nimittäin laki ei ole antanut tietyille tahoille yksinoikeutta MC -tunnusten käyttöön. Joten ihan turha puolustella sitäkään rikollisuutta."

        Tuossa puhutaan ihan selkeästi ja yleisesti MC -tunnuksista, ei jostain tietystä tunnuksesta, vaan tunnuksista, joissa on kirjainyhdistelmä MC. Siihen ei ole kellään, edes "hyväksytyillä" kerhoilla tavaramerkkioikeutta, eikä tule olemaan, koska tunnus on yleisesti ja laajasti käytetty. Mitä epäselvää tuossa sulla on?

        "Jokaisella kansalaisella on oikeus käyttää MC -tunnusta siinä missä mustaa paitaakin, ilman mitään sitoutumista jonkun alakulttuurin tai salaseuran normeihin."

        Edelleen, mitä epäselvää tuossa on? MC -kerhoille näyttää olevan, kun syyllistyvät laittomiin uhkailuin koskien MC tunnusten käyttöä ilman heidän lupaansa. Tämäkin on yleisellä tasolla MC:n käyttöä koskeva huomautus, ei jotain tiettyä tavaramerkkiä koskeva.


        "Ja jos siihen puututaan muuta kuin laillista tietä, on puuttuja rikollinen. Siinä on jo ensimmäinen, mutta ei todellakaan vähäisin rikos, johon MC -jengi syyllistyy."

        Eli MC -kirjainyhdistelmän, tietynlaisen merkkien asettelun ja koon suhteen ei ole eikä tule mitään tavaramerkkirajoituksia, sellaista ei saa tavaramerkkejä ylläpitävälle viranomaiselle perusteltua.

        Se on tietysti selvää, että tietynlainen "logo" voi olla suojattu tavaramerkillä. Jos sitä loukataan, on olemassa laillinen tie asian riitauttamiseksi ja tämän laillisen tien käyttämisellä uhkaaminen ei ole laiton uhkaus, vaan laillinen uhkaus; "jos ette muuta logoanne, voimme haastaa teidät oikeuteen". Väkivallalla uhkaaminen samasta syystä, tai pelkästään siitä syystä, että joku käyttää MC kirjainyhdistelmää, on aina laiton uhkaus.

        Joten koitapa ensi kerralla lukea vähän huolellisemmin kirjoituksia, ennen kuin alat kinaamaan oman väärinymmärryksesi vuoksi.

        yrittää "keskustella" MC -miehen kanssa, kun sillä on siihen niin heikot eväät :) Nostan hattua sun sitkeydelle yrittää vääntää rautalangasta.


      • ainahan...
        masentavaa... kirjoitti:

        yrittää "keskustella" MC -miehen kanssa, kun sillä on siihen niin heikot eväät :) Nostan hattua sun sitkeydelle yrittää vääntää rautalangasta.

        ..voi yrittää, jos vaikka kyseessä ei olisikaan psykopaatti, joilla ei tunnetusti ole empatiakykyä, niin saattaisi vaikka saada tyypin oivaltamaan, ettei ne omat selitykset tee lainrikkojien puuhia mitenkään oikeutetuksi.


      • Tietoni oli oikea
        pielessä! kirjoitti:

        Sulla loppui nyt luetun ymmärtämisen kyky. Minä en kirjoittanut mitään ristiriitaista koskien rekisteröidyn tavaramerkin oikeutusta. Lue edellinen viestini uudestaan ja myös seuraavia otteita lainausmerkeissä edellisestä viestistäni lisäselityksin, kun selkeä suomenkielinen teksti ei mennyt tajuntaasi:

        "Ja sekin on rikollista, kun harjoitetaan laitonta uhkausta tai väkivaltaa vaikka sitten niin pienen syyn takia kuin kerhotunnus erimielisyyksien vuoksi."

        Mitä sinä et tuosta ymmärtänyt? Tavaramerkin luvattomasta käytöstä oikeuteen haastaminen tai sillä uhkaaminen on laillista. Se ei ole laitonta uhkaamista. Laiton uhkaaminen on laiton uhkaaminen. Uhkaus käyttää laillisia keinoja oikeuksiensa puolustamiseksi ei ole laiton uhkaus. Joko tajusit?


        " Nimittäin laki ei ole antanut tietyille tahoille yksinoikeutta MC -tunnusten käyttöön. Joten ihan turha puolustella sitäkään rikollisuutta."

        Tuossa puhutaan ihan selkeästi ja yleisesti MC -tunnuksista, ei jostain tietystä tunnuksesta, vaan tunnuksista, joissa on kirjainyhdistelmä MC. Siihen ei ole kellään, edes "hyväksytyillä" kerhoilla tavaramerkkioikeutta, eikä tule olemaan, koska tunnus on yleisesti ja laajasti käytetty. Mitä epäselvää tuossa sulla on?

        "Jokaisella kansalaisella on oikeus käyttää MC -tunnusta siinä missä mustaa paitaakin, ilman mitään sitoutumista jonkun alakulttuurin tai salaseuran normeihin."

        Edelleen, mitä epäselvää tuossa on? MC -kerhoille näyttää olevan, kun syyllistyvät laittomiin uhkailuin koskien MC tunnusten käyttöä ilman heidän lupaansa. Tämäkin on yleisellä tasolla MC:n käyttöä koskeva huomautus, ei jotain tiettyä tavaramerkkiä koskeva.


        "Ja jos siihen puututaan muuta kuin laillista tietä, on puuttuja rikollinen. Siinä on jo ensimmäinen, mutta ei todellakaan vähäisin rikos, johon MC -jengi syyllistyy."

        Eli MC -kirjainyhdistelmän, tietynlaisen merkkien asettelun ja koon suhteen ei ole eikä tule mitään tavaramerkkirajoituksia, sellaista ei saa tavaramerkkejä ylläpitävälle viranomaiselle perusteltua.

        Se on tietysti selvää, että tietynlainen "logo" voi olla suojattu tavaramerkillä. Jos sitä loukataan, on olemassa laillinen tie asian riitauttamiseksi ja tämän laillisen tien käyttämisellä uhkaaminen ei ole laiton uhkaus, vaan laillinen uhkaus; "jos ette muuta logoanne, voimme haastaa teidät oikeuteen". Väkivallalla uhkaaminen samasta syystä, tai pelkästään siitä syystä, että joku käyttää MC kirjainyhdistelmää, on aina laiton uhkaus.

        Joten koitapa ensi kerralla lukea vähän huolellisemmin kirjoituksia, ennen kuin alat kinaamaan oman väärinymmärryksesi vuoksi.

        Tietoni oli oikea...

        Äiti, sedät kiusaa... yyyhhh....

        Vai oli tieto oikea :)
        Ja mitä herra tieto tekee, kun 30 rumaa ja tatuoitua miestä tulee ja leikkaa sen MC merkkisi pois?

        Huutaa täysillä: "AAAApuva!" "Poliiiiiisiiii!"


        Taitaa nyt olla aika palata sinne lakikirjan taakse.
        Täällä OIKEESSA maailmassa ei aina auta, vaikka on oikeassa :D

        Katsos, kun jotkut ei paskaa nakkaa siitä mitä saa tehdä ja mitä sitten seuraa jos tekee niin kuin ei saa...


      • tyhjäksi :)
        Tietoni oli oikea kirjoitti:

        Tietoni oli oikea...

        Äiti, sedät kiusaa... yyyhhh....

        Vai oli tieto oikea :)
        Ja mitä herra tieto tekee, kun 30 rumaa ja tatuoitua miestä tulee ja leikkaa sen MC merkkisi pois?

        Huutaa täysillä: "AAAApuva!" "Poliiiiiisiiii!"


        Taitaa nyt olla aika palata sinne lakikirjan taakse.
        Täällä OIKEESSA maailmassa ei aina auta, vaikka on oikeassa :D

        Katsos, kun jotkut ei paskaa nakkaa siitä mitä saa tehdä ja mitä sitten seuraa jos tekee niin kuin ei saa...

        Heh. Kävipä hauskasti. Ensin näit vaivaa pitkän keskustelun verran saadaksesi propagandavalheesi läpi, ettei MC -porukat ole rikollisia.

        Sitten, kun jäit kakkoseksi älyllisessä ja tiedollisessa keskustelussa, pinna paloi ja menit itse paljastamaan ja myöntämään, että kriminaalitouhuista on sittenkin kyse, yhteiskunnan lakien yli kävelemisestä ja omien soveltamisesta. Ihan mukava, että lopulta tunnustit asian, MC jengit on jo lähtökohtaisesti rikollisia.

        Toinen hauska paljastut tulee esiin kirjoituksestasi, mikä on tosin ollut tiedossa jo muutenkin, MC tyypit on pelkureita paskahousuja. Yrität kyllä pilkata lain puolustajaa "äiti, sedät kiusaa" kommenteillasi ja poliisin apuun huutamisella, mutta paljastat MC -tyyppien alhaisen ja pelkurimaisen asenteen "Ja mitä herra tieto tekee, kun 30 rumaa ja tatuoitua miestä tulee ja leikkaa sen MC merkkisi pois?"

        Nimenomaan, 30 MC -miestä yhden mitättömänä pitämänsä "herra tiedon" kimpussa :) Se jengi kun tarvitaan, kun ei yksin uskalla eikä pärjää! Hyvä, että myönsit tuonkin.


      • käykin..
        Tietoni oli oikea kirjoitti:

        Tietoni oli oikea...

        Äiti, sedät kiusaa... yyyhhh....

        Vai oli tieto oikea :)
        Ja mitä herra tieto tekee, kun 30 rumaa ja tatuoitua miestä tulee ja leikkaa sen MC merkkisi pois?

        Huutaa täysillä: "AAAApuva!" "Poliiiiiisiiii!"


        Taitaa nyt olla aika palata sinne lakikirjan taakse.
        Täällä OIKEESSA maailmassa ei aina auta, vaikka on oikeassa :D

        Katsos, kun jotkut ei paskaa nakkaa siitä mitä saa tehdä ja mitä sitten seuraa jos tekee niin kuin ei saa...

        Että oikein 30 ruman ja ihan tatuoidunkin miehen voimin yhden "tietomiehen" kimppuun. Urheaa :) Vittu mitä luusereita.


      • Asiantuntija
        pielessä! kirjoitti:

        Sulla loppui nyt luetun ymmärtämisen kyky. Minä en kirjoittanut mitään ristiriitaista koskien rekisteröidyn tavaramerkin oikeutusta. Lue edellinen viestini uudestaan ja myös seuraavia otteita lainausmerkeissä edellisestä viestistäni lisäselityksin, kun selkeä suomenkielinen teksti ei mennyt tajuntaasi:

        "Ja sekin on rikollista, kun harjoitetaan laitonta uhkausta tai väkivaltaa vaikka sitten niin pienen syyn takia kuin kerhotunnus erimielisyyksien vuoksi."

        Mitä sinä et tuosta ymmärtänyt? Tavaramerkin luvattomasta käytöstä oikeuteen haastaminen tai sillä uhkaaminen on laillista. Se ei ole laitonta uhkaamista. Laiton uhkaaminen on laiton uhkaaminen. Uhkaus käyttää laillisia keinoja oikeuksiensa puolustamiseksi ei ole laiton uhkaus. Joko tajusit?


        " Nimittäin laki ei ole antanut tietyille tahoille yksinoikeutta MC -tunnusten käyttöön. Joten ihan turha puolustella sitäkään rikollisuutta."

        Tuossa puhutaan ihan selkeästi ja yleisesti MC -tunnuksista, ei jostain tietystä tunnuksesta, vaan tunnuksista, joissa on kirjainyhdistelmä MC. Siihen ei ole kellään, edes "hyväksytyillä" kerhoilla tavaramerkkioikeutta, eikä tule olemaan, koska tunnus on yleisesti ja laajasti käytetty. Mitä epäselvää tuossa sulla on?

        "Jokaisella kansalaisella on oikeus käyttää MC -tunnusta siinä missä mustaa paitaakin, ilman mitään sitoutumista jonkun alakulttuurin tai salaseuran normeihin."

        Edelleen, mitä epäselvää tuossa on? MC -kerhoille näyttää olevan, kun syyllistyvät laittomiin uhkailuin koskien MC tunnusten käyttöä ilman heidän lupaansa. Tämäkin on yleisellä tasolla MC:n käyttöä koskeva huomautus, ei jotain tiettyä tavaramerkkiä koskeva.


        "Ja jos siihen puututaan muuta kuin laillista tietä, on puuttuja rikollinen. Siinä on jo ensimmäinen, mutta ei todellakaan vähäisin rikos, johon MC -jengi syyllistyy."

        Eli MC -kirjainyhdistelmän, tietynlaisen merkkien asettelun ja koon suhteen ei ole eikä tule mitään tavaramerkkirajoituksia, sellaista ei saa tavaramerkkejä ylläpitävälle viranomaiselle perusteltua.

        Se on tietysti selvää, että tietynlainen "logo" voi olla suojattu tavaramerkillä. Jos sitä loukataan, on olemassa laillinen tie asian riitauttamiseksi ja tämän laillisen tien käyttämisellä uhkaaminen ei ole laiton uhkaus, vaan laillinen uhkaus; "jos ette muuta logoanne, voimme haastaa teidät oikeuteen". Väkivallalla uhkaaminen samasta syystä, tai pelkästään siitä syystä, että joku käyttää MC kirjainyhdistelmää, on aina laiton uhkaus.

        Joten koitapa ensi kerralla lukea vähän huolellisemmin kirjoituksia, ennen kuin alat kinaamaan oman väärinymmärryksesi vuoksi.

        Kirjoitan täällä ja tässä aihepiirisissä joka kerta samalla nimimerkillä toisin kun jotkut muut.
        Kyllähän vedit kapeakatseiseksi koko homman. Nyt puhut MC, MC ja MC.
        Meikäläisen apukoulutaustalla voi oikein kijoituksesa tulla viheitä, mutta jos puhutaan "väreistä" on kyse kokonaisuudesta käsitteellisellä tasolla. Ei siitä löytyykö kirjainyhdistelmä MC jostain vai ei. Yleisesti MC:lla ymmärretään kysessä olevan moottoripyöräkerho.

        Jos sinä et ymmärrä ja tiedä sitä, että erään moottoripyöräkerhon logo on maailmalaajuisesti rekisteröity niin sille en voi mitään.

        Olettekos muuten kuulleet kappaleen "MC Koppakuoriainen"...


      • käsittää?
        Asiantuntija kirjoitti:

        Kirjoitan täällä ja tässä aihepiirisissä joka kerta samalla nimimerkillä toisin kun jotkut muut.
        Kyllähän vedit kapeakatseiseksi koko homman. Nyt puhut MC, MC ja MC.
        Meikäläisen apukoulutaustalla voi oikein kijoituksesa tulla viheitä, mutta jos puhutaan "väreistä" on kyse kokonaisuudesta käsitteellisellä tasolla. Ei siitä löytyykö kirjainyhdistelmä MC jostain vai ei. Yleisesti MC:lla ymmärretään kysessä olevan moottoripyöräkerho.

        Jos sinä et ymmärrä ja tiedä sitä, että erään moottoripyöräkerhon logo on maailmalaajuisesti rekisteröity niin sille en voi mitään.

        Olettekos muuten kuulleet kappaleen "MC Koppakuoriainen"...

        Ei siinä ole ollut alunpitäenkään mitään epäselvää, että myös MC tunnuksilla varustetuissa logoissa voi olla tavaramerkillä suojattuja. Mutta yleisesti ottaen MC ei ole suojattu, eikä tule olemaan.

        Ja oli sitten kyse suojatusta tai suojaamattomasta merkistä, laiton uhkaus on aina rikos, eikä mitenkään puolusteltavissa.


      • Asiantuntija
        käsittää? kirjoitti:

        Ei siinä ole ollut alunpitäenkään mitään epäselvää, että myös MC tunnuksilla varustetuissa logoissa voi olla tavaramerkillä suojattuja. Mutta yleisesti ottaen MC ei ole suojattu, eikä tule olemaan.

        Ja oli sitten kyse suojatusta tai suojaamattomasta merkistä, laiton uhkaus on aina rikos, eikä mitenkään puolusteltavissa.

        Nyt alan ymmärtää...
        Erilaisia vaikeuksia minulla on ollut koko ikäni joten ei siinä mitään uutta.

        Voisitko avata minulle samaan hengenvetoon miten PC:n ja HC:n kanssa on? Tai WC:n; sitä näyttää käytettävän paljon...

        Älä nyt vedä hernettä nenään. Täytyyhän tämä koko paketti purkaa kaikille kiinnostuneille.

        Kiitos miekkailusta :-)


      • avataan..
        Asiantuntija kirjoitti:

        Nyt alan ymmärtää...
        Erilaisia vaikeuksia minulla on ollut koko ikäni joten ei siinä mitään uutta.

        Voisitko avata minulle samaan hengenvetoon miten PC:n ja HC:n kanssa on? Tai WC:n; sitä näyttää käytettävän paljon...

        Älä nyt vedä hernettä nenään. Täytyyhän tämä koko paketti purkaa kaikille kiinnostuneille.

        Kiitos miekkailusta :-)

        Ei tässä mitään hernettä nenään vedetä, eikä olla vedetty. Lapsellistahan se on suuttua asioista puhuttaessa. Eipä taida paljon olla sellaisia kahden kirjaimen yhdistelmiä, jotka olisi suojattu.

        Hyvää jatkoa sinnekin päin.


    • 1%merkistä

      Fakta 1% merkistä.(Lähde outlawsmcworld.com)
      "Merkkiä 1% käytettiin ensimmäisenkerran 60-luvulla kuvaamaan ihmisiä jotka tuolloin ottivat osaa moottoripyörä tapahtumiin.American Motorcykle Association kertoi tuolloin 99% tapahtumissa kävijöistä olevan Jumalaa pelkääviä ja perhekeskeisiä ihmisiä. Ja jäljelle jäävä 1% edustivat paljon ajavia ja juhlimisesta pitäviä, ei päätyypin kaltaisia ihmisiä. Näin merkki 1% oli syntynyt. Jotkut motoristit innostuvat termistä ja päättivät kutsua itseään 1%:riksi.
      Tämä ei kuitenkaan tarkoittanut että ihmiset jotka itsensä tuon merkin alle luokittelivat olisivat olleet lain rikkojia tai alamaailman yksilöitä.Yksinkertaisesti he olivat vain miehiä jotka ajoivat seisemän päivää viikossa, säässä kuin säässä ja pitivät juhlimisesta. Jossain vaiheessa 80-luvulla lain valvojat muuttivat 1% merkin tarkoituksen, siksi mitä he halusivat sen symboloivan. Heitä ei kiinnostanut että heidän tulkintansa oli väärä, vaan he syöttivät sen sellaisenaan julkiselle yleisölle ja oikeussaleille niinkuin olivat tehneet monen muunkin asian suhteen.1% kerhoissa pidetään perinteisesti liiveissä 1% merkkiä kertomassa sitoutumisesta moottoripyöräilyyn ja veljeyteen.1% jäsenet ajavat säässä kuin säässä tapaamaan "veljiään", ottamaan osaa erilaisiin juhliin ja tapahtumiin. He käyvät töissä, heillä on perheet ja tekevät samoja asioita kuin naapurinsakin tekevät.Sanonta että 1% jäsenet ovat rikollisempia tai muuten moraaliltaan alhaisempia kuin valtaväestö, on pinttynyt mielipide." tunnukset jotka toimittajan mielestä kuvaavat väkivaltaa ja kuolemaa? esm. Bandidos MC.n selässä oleva "frito" on suoraan amerikkalaisesta aamiaismuro purkista. Helvetin enkelit käyttivät tunnustaan jo toisessa maailmasodassa lentokoneissaan jne. joka paikassa toitotetaan suvaitsevaisuudesta,oikeudenmukaisuudesta, vastuusta jne. maassa missä kansa uskoo mediaan, toivoisi mediankin kantavan vastuunsa. on väärin tuomita koko yhteisöä yksilön virheistä.

      • lähdetieto

        Kyllä tuota 1% merkkiä käytettiin jo 1950-luvulla (lähteitä useita netistä), sinänsä itse 1% aineksessa ei ole tapahtunut suurtakaan muutosta. On aivopesua suorittavaa ja kärpäspaperiin kiinni jäävää ainesta.

        Tuo viimeinen taitanee päteä myös 99% porukkaan.


      • tietoa levität
        lähdetieto kirjoitti:

        Kyllä tuota 1% merkkiä käytettiin jo 1950-luvulla (lähteitä useita netistä), sinänsä itse 1% aineksessa ei ole tapahtunut suurtakaan muutosta. On aivopesua suorittavaa ja kärpäspaperiin kiinni jäävää ainesta.

        Tuo viimeinen taitanee päteä myös 99% porukkaan.

        sinä.
        Mutta vuosiluku on suht oikein Hollister tapahtui 1947.


      • kuka tietää
        tietoa levität kirjoitti:

        sinä.
        Mutta vuosiluku on suht oikein Hollister tapahtui 1947.

        "During the 1940s and 1950s, at rallies and gatherings sponsored by the AMA, prizes were awarded for nicest club uniform, prettiest motorcycle, and so forth. Some clubs, however, rejected the clean-cut image and adopted the "one-percenter" moniker, even going so far as to create a diamond shaped 1% patch to wear on their vests as a badge of honor. Another practice was to cut their one-piece club patches into three or more pieces as a form of protest, which evolved into the current form of three-piece colors worn by many MCs today. One-percenter clubs point out that the term "one-percenter" simply means that they are committed to "biking and brotherhood", where riding is not just a weekend activity, but a way of living. These clubs assert that local and national law enforcement agencies have co-opted the term to paint them as criminals."

        Niin kuka sen oikean vuosikymmenen tietää varmuudella? Tuosta tekstistä kyllä saa kuvan että merkki tuli jo aiemmin kuin 1960-luvulla. Ja teksti on wikipedian mukaan lainattu Outlaws Motorcycle Clubin sivuilta.

        1%er Brotherhood of Clubs toki perustettiin 1960-luvun alussa, mutta kai tuota merkkiä on joku käyttänyt jo ennen sitä vai meinaatko että kerhot pitivät jotakin "bikermeetingiä" ja siellä keksivät tuon tunnuksen?
        Eli kuka oli se ensimmäinen ja milloin, linkitä nyt tietoa jos tiedät! Itse uskon että se tapahtui ennen 1960-lukua.


    • jo tonne

      laki & rikososioon lässyttämään!!!
      Sinne tämä paremmin kuuluu.

      • Asiantuntija

        Tässä näitte ensimmäisen ohjausyrityksen ihan kuin ohi mennen vaan...

        Itse kuulut sinne laki & rikososioon läsyttämään!

        Tämäkin tuli varmaankin just joltain jenkiläiseltä joka ei halua, että koko homma kummallisine lonkeroineen paljastuu kaikille. Säälittävä veto.

        Tämä on just se oikea paikka jossa kaikille voidaan jakaa laadukasta valistusta ajasta ja paikasta riippumatta. Ja lähes sensuroimatta. Mutta menes kysyyn joltain jenkiläisteltä näistä asioista niin näet miten käy? Sitten ihmtellään, että kukas maksaa sairaalamaksut ja sillai...


      • ottamaan
        Asiantuntija kirjoitti:

        Tässä näitte ensimmäisen ohjausyrityksen ihan kuin ohi mennen vaan...

        Itse kuulut sinne laki & rikososioon läsyttämään!

        Tämäkin tuli varmaankin just joltain jenkiläiseltä joka ei halua, että koko homma kummallisine lonkeroineen paljastuu kaikille. Säälittävä veto.

        Tämä on just se oikea paikka jossa kaikille voidaan jakaa laadukasta valistusta ajasta ja paikasta riippumatta. Ja lähes sensuroimatta. Mutta menes kysyyn joltain jenkiläisteltä näistä asioista niin näet miten käy? Sitten ihmtellään, että kukas maksaa sairaalamaksut ja sillai...

        kantaa siihen että huumepoliisin johtoa ja kuutta poliisimiestä epäillään huumekaupan johtamisesta Suomessa.Ei siinä paljon jää jakoa jengeille?


      • watun
        Asiantuntija kirjoitti:

        Tässä näitte ensimmäisen ohjausyrityksen ihan kuin ohi mennen vaan...

        Itse kuulut sinne laki & rikososioon läsyttämään!

        Tämäkin tuli varmaankin just joltain jenkiläiseltä joka ei halua, että koko homma kummallisine lonkeroineen paljastuu kaikille. Säälittävä veto.

        Tämä on just se oikea paikka jossa kaikille voidaan jakaa laadukasta valistusta ajasta ja paikasta riippumatta. Ja lähes sensuroimatta. Mutta menes kysyyn joltain jenkiläisteltä näistä asioista niin näet miten käy? Sitten ihmtellään, että kukas maksaa sairaalamaksut ja sillai...

        laadukasta valistusta?

        Täällä vaan lässytetään ja kinataan kuin pikkupojat, et kellä on eniten paskaa vaipoissa!

        Ps.
        Jos mä tietoa jostain asiasta tarvitsen, niin etsin sen ihan muualta kuin täältä ja olen kyllä ihan suomalainen moottoripyöräilyä harrastava.

        Toisekseen, miks mun pitäis keltään jenkkiläiseltä mitään kysyä?


      • sitten
        ottamaan kirjoitti:

        kantaa siihen että huumepoliisin johtoa ja kuutta poliisimiestä epäillään huumekaupan johtamisesta Suomessa.Ei siinä paljon jää jakoa jengeille?

        Tietysti jengeille jää myyminen. Helppo hoittaa toi myyntipuoli kun kerhoon pyrkijät tekevät sen ilmaiseksi. Jää poliiseille ja kerhon presidentille enemmän voittoa.


      • kertakaikkisen
        sitten kirjoitti:

        Tietysti jengeille jää myyminen. Helppo hoittaa toi myyntipuoli kun kerhoon pyrkijät tekevät sen ilmaiseksi. Jää poliiseille ja kerhon presidentille enemmän voittoa.

        hullu???


      • sananlasku
        kertakaikkisen kirjoitti:

        hullu???

        "hullu saa olla muttei tyhmä"


      • Asiantuntija
        watun kirjoitti:

        laadukasta valistusta?

        Täällä vaan lässytetään ja kinataan kuin pikkupojat, et kellä on eniten paskaa vaipoissa!

        Ps.
        Jos mä tietoa jostain asiasta tarvitsen, niin etsin sen ihan muualta kuin täältä ja olen kyllä ihan suomalainen moottoripyöräilyä harrastava.

        Toisekseen, miks mun pitäis keltään jenkkiläiseltä mitään kysyä?

        Ei jenkkiläisiltä tarvitse mitään kysykään vaan nahkaliivijenkiläisiltä.
        Jos sinulla on mahdollisuus kysyä asioita ihan muualta niin se on oikein hieno juttu.
        Kaikilla ei kuitenkaan välttämättä sellaista ole ja sen takia tällainen internet mahdollistaa saman tiedon jakelun yhtäaikaa ja vaikka kuinka monelle henkilölle. Lukija voi fyysiesti olla vaikka Cape Townissa, Rovaniemellä tai Tukholman esikaupunkialueella.
        Oletkos sen oivaltanut?
        Ihan vaan tiedoksi, että itse lässytät kun muut täällä kommunikoi tärkeitä asioita ja yrittää kertoa mistä on kyse. Taidatkin itsekin kuulua johonkin jenkiin vaikka sanotkin olevasi ihan suomalainen moottoripyöräilyä harrastava? Niinhän ne kaikki sanoo...


      • ensin
        Asiantuntija kirjoitti:

        Ei jenkkiläisiltä tarvitse mitään kysykään vaan nahkaliivijenkiläisiltä.
        Jos sinulla on mahdollisuus kysyä asioita ihan muualta niin se on oikein hieno juttu.
        Kaikilla ei kuitenkaan välttämättä sellaista ole ja sen takia tällainen internet mahdollistaa saman tiedon jakelun yhtäaikaa ja vaikka kuinka monelle henkilölle. Lukija voi fyysiesti olla vaikka Cape Townissa, Rovaniemellä tai Tukholman esikaupunkialueella.
        Oletkos sen oivaltanut?
        Ihan vaan tiedoksi, että itse lässytät kun muut täällä kommunikoi tärkeitä asioita ja yrittää kertoa mistä on kyse. Taidatkin itsekin kuulua johonkin jenkiin vaikka sanotkin olevasi ihan suomalainen moottoripyöräilyä harrastava? Niinhän ne kaikki sanoo...

        lukemaan, mitä täällä kirjoitetaan, vai itsekkö tämän kirjoitit: "Mutta menes kysyyn joltain jenkiläisteltä näistä asioista niin näet miten käy?"

        Huomioi sana JOLTAIN!

        Ps.
        Jokaisella on mahdollisuus kysyä, vaikka ko. jengiläisiltä. Ei siihen tarvita tietokonetta ja nettiä, kun sitäkään ei kaikilla ole. Oletko sinä oivaltanut tämän?


      • En enää koskaan...
        ensin kirjoitti:

        lukemaan, mitä täällä kirjoitetaan, vai itsekkö tämän kirjoitit: "Mutta menes kysyyn joltain jenkiläisteltä näistä asioista niin näet miten käy?"

        Huomioi sana JOLTAIN!

        Ps.
        Jokaisella on mahdollisuus kysyä, vaikka ko. jengiläisiltä. Ei siihen tarvita tietokonetta ja nettiä, kun sitäkään ei kaikilla ole. Oletko sinä oivaltanut tämän?

        uskalla kysyä miltään jenkiläiseltä mitään. Ajattelin jokin aika sitten, että haluan jenkiin mukaan. Hienot liivit ja sellaista. Sitten yhdessä isossa tapahtumassa näin paljon eri jenkejä, mutta halusin johonkin niistä joista meeediassa on ollut ehkä eniten. Menin niiden luo ja sanoin, että nyt minä tulen teidän jenkiin. Ne kerto, että kaikkihan me ollaan samanlaisia. Yhtä isoa ja samaa porukkaa. Ne oli alkuun kivoja, mutta totesivat sitten, että mene muualle. Ja näin tein. Näin ison porukan jolla oli toisenlaiset liivit, mutta niistäkin oli ollut paljon meeediassa. Marssin niiden rinkiin keskelle ja kysyin: missä minun liivit on? Ne oli hieman hölmöinä joten kerroin mitä olin niiltä toisilta kuullut. Sanoin niille, että no niin; hopi hopi, nyt ne liivit missä kuvat ja kaikki tänne ja sassiin. Haluan päästä äkkiä näyttämään niitä kaikille muille. Kauhea mikä meteli tuli! En ymmärrä yhtään mistä ne suuttui, mutta ne huusi minulle kaikenlaista. Tuli itku ja säikähdin. Päätin silloin, että nuo kaikki maailman samaan jenkiin kuuluvat ovat varmaan kauhean pahoja enkä puhu enää kellekään jolla on edes mustat nahkaliivit. Puhumattakaan, että kysyin joltain jenkiläiseltä vielä jotain. No way.
        Vai näinkö sittenkin unta?

        Kiitos edelliselle; nyt oivalsin, ettei kaikilla olekaan nettiä tai tietokonetta?


      • JärvenNeito
        En enää koskaan... kirjoitti:

        uskalla kysyä miltään jenkiläiseltä mitään. Ajattelin jokin aika sitten, että haluan jenkiin mukaan. Hienot liivit ja sellaista. Sitten yhdessä isossa tapahtumassa näin paljon eri jenkejä, mutta halusin johonkin niistä joista meeediassa on ollut ehkä eniten. Menin niiden luo ja sanoin, että nyt minä tulen teidän jenkiin. Ne kerto, että kaikkihan me ollaan samanlaisia. Yhtä isoa ja samaa porukkaa. Ne oli alkuun kivoja, mutta totesivat sitten, että mene muualle. Ja näin tein. Näin ison porukan jolla oli toisenlaiset liivit, mutta niistäkin oli ollut paljon meeediassa. Marssin niiden rinkiin keskelle ja kysyin: missä minun liivit on? Ne oli hieman hölmöinä joten kerroin mitä olin niiltä toisilta kuullut. Sanoin niille, että no niin; hopi hopi, nyt ne liivit missä kuvat ja kaikki tänne ja sassiin. Haluan päästä äkkiä näyttämään niitä kaikille muille. Kauhea mikä meteli tuli! En ymmärrä yhtään mistä ne suuttui, mutta ne huusi minulle kaikenlaista. Tuli itku ja säikähdin. Päätin silloin, että nuo kaikki maailman samaan jenkiin kuuluvat ovat varmaan kauhean pahoja enkä puhu enää kellekään jolla on edes mustat nahkaliivit. Puhumattakaan, että kysyin joltain jenkiläiseltä vielä jotain. No way.
        Vai näinkö sittenkin unta?

        Kiitos edelliselle; nyt oivalsin, ettei kaikilla olekaan nettiä tai tietokonetta?

        hankalaa...ensin sanotaan täällä, että sä olet KAMALA pahis ja sitte ku menee liivejään hakemaan, ni kukaa ei alakkaan millekään...
        On se niin p**stä!
        Hyvä etteivät turpiin latase, heti kun menee baariin ja näkee sielunveljen ja menee sitä siellä halaamaan...
        eikö se sitte olekaan brotherhoodia, mitä, minä kysyn tältä lakimieheltä, joka sano, että ollaan kaikki veljiä ja saadaan irvistellä sellaselle kunnon motoristille, joka bemarilla pyyhkii laukut heiluen tuolla baanalla.Mitä...miksei ne kunnoita meitä vaikka meil on ne nahkahapsut ja kaikki? ja näytetään kamalilta, kun ei olla moneen kuukauteen naamaa pesty.Se katu-uskottavuus ei oo helppoo ittellekään, tää haju kun seuraa joka paikkaan....
        On tää ny yhtä helvettiä kun ei tiedä ollakko vaiko eikö???
        Lause muute kuulostaa jotenkin tutulta...mahtoi olla siinä Ruususen oikeudenkäynnissä tuo.....


    • kyllästynyt 

      yhteenpötköönyhteenpötköönkukaperkelejaksaalukea

      Ilmiselvästi hd-homot edustaa yhteiskunnan alinta kastia jonka taitoihin ei kuulu kirjallinen esitystaito.

      • kiertäny muutakin ku leikki...

        Tää keskustelu on ainakin tuonu esiin sen et on niitä jotka tietää mistä bikertouhussa ja kerhoissa on kyse ja sit on niitä joita se jostain syystä niin kovasti harmittaa. Ja sekin on aika selkeesti tullu esille et toi median viistoista vuotta jatkunu jankkaus "rikollisista moottoripyöräjengeistä" on tuottanu paljon hedelmää. Tuntuu olevan paljon porukkaa jotka sen skeidan uskoo ja ilmeisesti joku aloitteleva pyöräkuskikin on opetellu poliisiversion siitä mitä tarkottaa 1% ja käsite "outlaw". mut sanottavaa tuntuu riittävän kaikenlaisilla tietäjillä, eikä siinä mitään. hyvähän se on et pääsee pikkasen kiukkua purkamaan. Mä taidan jättää tän keskustelun tältä osin tähän. Hyvää kevättä kaikille kerhoille ja hd-kansalle. Ride free and Stay strong!


      • .........
        kiertäny muutakin ku leikki... kirjoitti:

        Tää keskustelu on ainakin tuonu esiin sen et on niitä jotka tietää mistä bikertouhussa ja kerhoissa on kyse ja sit on niitä joita se jostain syystä niin kovasti harmittaa. Ja sekin on aika selkeesti tullu esille et toi median viistoista vuotta jatkunu jankkaus "rikollisista moottoripyöräjengeistä" on tuottanu paljon hedelmää. Tuntuu olevan paljon porukkaa jotka sen skeidan uskoo ja ilmeisesti joku aloitteleva pyöräkuskikin on opetellu poliisiversion siitä mitä tarkottaa 1% ja käsite "outlaw". mut sanottavaa tuntuu riittävän kaikenlaisilla tietäjillä, eikä siinä mitään. hyvähän se on et pääsee pikkasen kiukkua purkamaan. Mä taidan jättää tän keskustelun tältä osin tähän. Hyvää kevättä kaikille kerhoille ja hd-kansalle. Ride free and Stay strong!

        ......!


      • persoona!
        kiertäny muutakin ku leikki... kirjoitti:

        Tää keskustelu on ainakin tuonu esiin sen et on niitä jotka tietää mistä bikertouhussa ja kerhoissa on kyse ja sit on niitä joita se jostain syystä niin kovasti harmittaa. Ja sekin on aika selkeesti tullu esille et toi median viistoista vuotta jatkunu jankkaus "rikollisista moottoripyöräjengeistä" on tuottanu paljon hedelmää. Tuntuu olevan paljon porukkaa jotka sen skeidan uskoo ja ilmeisesti joku aloitteleva pyöräkuskikin on opetellu poliisiversion siitä mitä tarkottaa 1% ja käsite "outlaw". mut sanottavaa tuntuu riittävän kaikenlaisilla tietäjillä, eikä siinä mitään. hyvähän se on et pääsee pikkasen kiukkua purkamaan. Mä taidan jättää tän keskustelun tältä osin tähän. Hyvää kevättä kaikille kerhoille ja hd-kansalle. Ride free and Stay strong!

        "Hyvää kevättä kaikille kerhoille ja hd-kansalle. Ride free and Stay strong!"

        Toivottelet vapaana ajamista, vaikka tiedät ettei MC -kerholaiset ole todellakaan vapaita. Sisäinen laki ja kuri määrää, jos valitset lupaa kysymättä liivisi värit, niin turpaan tulee. Ja kerhojen hierarkia on pahempi kuin kansalaisen. Siitä on ride free kaukana.


      • tuo tuollainen
        persoona! kirjoitti:

        "Hyvää kevättä kaikille kerhoille ja hd-kansalle. Ride free and Stay strong!"

        Toivottelet vapaana ajamista, vaikka tiedät ettei MC -kerholaiset ole todellakaan vapaita. Sisäinen laki ja kuri määrää, jos valitset lupaa kysymättä liivisi värit, niin turpaan tulee. Ja kerhojen hierarkia on pahempi kuin kansalaisen. Siitä on ride free kaukana.

        jaskan jauhaminen. taas silkkaa ennakkoluuloista jaskaa
        Aika outoa ettei edes hyvää matkaa saa toivottaa.


      • toivotukset...
        tuo tuollainen kirjoitti:

        jaskan jauhaminen. taas silkkaa ennakkoluuloista jaskaa
        Aika outoa ettei edes hyvää matkaa saa toivottaa.

        Toisaalla ollaan eriseuraisia, toisaalla kaksinaamaisesti toivotellaan hyvää matkaa. Reilumpaa olla eriseurainen koko ajan, jos ei koko suuri motoristien joukko kelpaa veljiksi.


      • vähään aikaan
        toivotukset... kirjoitti:

        Toisaalla ollaan eriseuraisia, toisaalla kaksinaamaisesti toivotellaan hyvää matkaa. Reilumpaa olla eriseurainen koko ajan, jos ei koko suuri motoristien joukko kelpaa veljiksi.

        nähneeni toista ketjua jossa olsi näin lahjakkaasti menny puurot ja vellit sekaisin...


      • sekaisin..
        vähään aikaan kirjoitti:

        nähneeni toista ketjua jossa olsi näin lahjakkaasti menny puurot ja vellit sekaisin...

        No jos et tiedä, mitä veljeys merkitsee MC -miehille/kerhoille, niin sitten voi noin luulla.


      • CHULCA
        sekaisin.. kirjoitti:

        No jos et tiedä, mitä veljeys merkitsee MC -miehille/kerhoille, niin sitten voi noin luulla.

        HELVETIN HYVÄ

        NYT ON PELLEILY LOPPU.
        NIMITTÄIN PELÄTTY MOOTTORIPYÖRÄKERHO MC HITLER ON LÄHTENYT SOTAJALALLE MC NOKIPIIKIÄ VASTAAN. BLACK WIDOWS MC YHDYSVALLOITA ON KRP:N MUKAAN TULOSSA SUOMEEN TUKEMAAN MC HITLERIÄ.

        ONKO POLIISI VOIMATON TULEVAN KONFLIKTIN EDESSÄ?
        MITÄ TEKEE PUOLUSTUSVOIMAT?
        ENTÄ RUOTSI?

        HUHUTAAN ETTÄ HÄN MC OLISI LIITTOUTUMASSA MC HITLERIIN.

        JOKATAPAUKSESSA ON VARMAA ETTÄ KONFLIKTIN KESKUS ON HOLLOLASSA.


      • 123
        sekaisin.. kirjoitti:

        No jos et tiedä, mitä veljeys merkitsee MC -miehille/kerhoille, niin sitten voi noin luulla.

        Brotherhood on sellanen käsite ettei kaikki oikein ymmärrä mistä on kyse, eikä sille voi mitään. Ne ei vaan tajua. Turha kai selittää sellasille joilla ei ole yhtään Veljeä.


      • hd man
        123 kirjoitti:

        Brotherhood on sellanen käsite ettei kaikki oikein ymmärrä mistä on kyse, eikä sille voi mitään. Ne ei vaan tajua. Turha kai selittää sellasille joilla ei ole yhtään Veljeä.

        mitä eroa on brotherhoodilla ja rispektillä sinun mielestäsi


    • oli taukki....

      kerroppa lissee...

    • rikollisjengejä?

      Krhm. Ihan hyvä kirjoitus sulla, mutta minkä takia sitten niiden, jotka ei halua leimautua rikollisiksi, pitää apinoida rikolliskerhojen käyttämiä kerhotunnuksia (merkkien identtinen asemointi, MC -tunnukset)?

      Toisaalla kitistään, että media ja suuri yleisö leimaa rikolliseksi aiheetta, toisaalta pitää apinoida rikollisten kerhojen käyttämiä tunnisteita.

      Se on kuin valittaisi, että luullaan nudistiksi kun kulkee alasti :)

      • ei kai???

        ei kai ne luule??
        Shit


    • Anonyymi

      Poliiseissakin on rosvoja

    • Anonyymi

      Tätä ketjua lukiessa iski valtava myötähäpeä 🤦‍♂️
      Miten paljon turhaa jankutusta liivijengien laillisuudesta, tai tekojen laillisuudesta. Tänäpäivänä, kun tietoa on liivijengien rikollisuudesta, luulis kaikkien tähänkin ketjuun vuosien varrella kehujaan kirjoittaneiden partasuiden häpeävän syntymäänsä.

      Nämä Helvetin perkeleet ja muut liivijengit on KAIKKI rikollisia! Piste.

    • Anonyymi

      Mulla on Jopo, miestissit, ja liivit (koko B). Lisäx kuulun Virheeseen puoleeseen.
      Oonx riminaali?

      • Anonyymi

        Oot kriminaali. Miekis tykkään pojista ja ajan Hörliillä. Soita. Miullaki om miestissit, mut liivillä ne saa peitettyy, ni näyttää rintalihaksilta. Löysää tyttöläskii ne vaan on.

        Kuhmon Harley-Kuninkas


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe