Lisää Krishnamurtista...

V-V-V

Tahdon kysyä seuraavaa asiaa Krishnamurtin opeista kiinnostuneilta. Kun K puhuu esim. mielikuvan lopettamisesta, niin itsekin miltei automaattisesti ajattelen, että on olemassa systeemi tai harjoitus kuinka lopetan jotakin, tai kuinka meditoin tai kuinka hylkään mielikuvat jotka olen itsestäni luonut.

Kysymys nousee heti esille, kuinka lopetan, kuinka teen. Enkä näytä pääsevän tuon kysymyksen toiselle puolen tai ratkaisemaan sitä.

Kysynkin nyt ironisesti, kuinka on mahdollista nähdä suorasti. Kuinka opastatte minua ilman oppikirjaa?

28

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja vaarat

      Katso tuota 'aloittelijan mieli' -kirjoitusta. Siinä on hyvä vastaus kysymykseesi.

      Sinä pyydät menetelmää, millä tyhjentää mieli. Tiedät hyvin, että K varoittaa mekaanisesta menetelmästä. Se on mietiskelyä, mutta miten toimia. Itse suosittelen tutustumista buddhalaisuuteen, sillä sieltä loytyy helmiä. Tulet monta kertaa ihmetelleeksi, että hehän puhuvat aivan kuin K. Varsinkin theravada-buddhalaisuus on täysin Krishnamurtia.

    • Qadesha

      Minkä vuoksi pitäisi olla joku kikka kuutonen siihen miten lopetetaan jotain? Mikset vain yksinkertaisesti lopeta.

      Monet ihmiset eivät saa esim. tupakanpolttoa lopetettua, koska he miettivät päivät pääksytysten miten se pitäisi tehdä. He antavat lupauksia, tekevät suunnitelmia ("tämän loman aikana lopetan") ja mikään ei pidä, koska he ovat tehneet asiasta liian monimutkaisen ja jättäneet itselleen mutkuilu-varaa. Eli "mutku en nyt onnistunut niin yritänkin seuraavalla lomalla", "mutku tupakoinninlopettaminen lihottaa" jne.

      Lopettaminen tapahtuu siten että lopettaa.

      Mutta kun ajattelemisesta on kyse, niin eihän se meikäläiskällekään niin vaan luonnistu. Mieli on juonikas ja alkaa ajatella että no niin, nyt olen lopettanut ajattelun. ;)

      Siltikään en muuta tietä näe kuin että lopettaa TÖKS tuosta noin vaan. Joskus onnistuu ja joskus ei.

    • Eräs..

      Tahdon kysyä seuraavaa asiaa Krishnamurtin opeista kiinnostuneilta. Kun K puhuu esim. mielikuvan lopettamisesta, niin itsekin miltei automaattisesti ajattelen, että on olemassa systeemi tai harjoitus kuinka lopetan jotakin, tai kuinka meditoin tai kuinka hylkään mielikuvat jotka olen itsestäni luonut.

      -Oleellista on olematta tekemättä mitään.

      Kysymys nousee heti esille, kuinka lopetan, kuinka teen. Enkä näytä pääsevän tuon kysymyksen toiselle puolen tai ratkaisemaan sitä.

      -Ei ole tarpeen päästä tai ratkaista sitä.

      Kysynkin nyt ironisesti, kuinka on mahdollista nähdä suorasti. Kuinka opastatte minua ilman oppikirjaa?

      -Ajatus on luonut kaikesta tuosta ongelman koska
      se haluaa saavuttaa jotain. Pyyde(ajatus) on tuon ongelman aiheuttaja.

      Suora näkeminen tarkoittaa sitä, että tiedostat kaiken sellaisena kun se on, yrittämättä muuttaa sitä joksikin mitä se ei ole.

      Tietoisuus joka sinussa tiedostaa kaiken on ääretön, rajaton ja on sama kun perimmäinen, absoluuttinen totuus.

      Tietoisuus on se joka näkee asiat siten kuin ne ovat.

      Mitä siis on tapahtunut?

      Olet lukenut K:n kirjoja. Lukemasi on tallentunut muistiin ja nyt ajattelet lukemaasi ja heijastat tavoitteen silmiesi eteen ja pyyde saa sinut tavoittelemaan sellaista tilaa mikä ei ole tosi.

      Tuolla tavalla ajatustoiminto saa alkunsa ja tuolla tavalla ajatus pitää itseään hengissä.

      Jos tavoitellaan sellaista tilaa mikä ei ole tosiasia sinänsä niin olemme takertununeet mielikuvituksen tuotteeseen.

      Se mikä on, on tosiasia. Tosiasiasta pois pyrkiminen on liikkumista pois tosiasista ja takertumista ajatuksen luomaan harhaan, illusioon.

      Tiedostaminen on siis suoraa näkemistä.

      Tiedostaminen asiat sellaisena kun ne ovat riittää.

      • jupiter68

        K puhui, että jos ehdollistumat, sidonnaisuudet yms.näkee vaarana kuten vaarallisen eläimen, jyrkänteen, tulipalon niin silloin toimii ilman aikaa ja aivotoimintaa. Se tapahtuu silmänräpäyksessä. Kaikki ajassa tapahtuva vain lisää aikaa, siis harjoitukset, menetelmät jne.
        Yksi ehdotus siis: nähdä esteet ja mielikuvat vaarana...


      • Niin...
        jupiter68 kirjoitti:

        K puhui, että jos ehdollistumat, sidonnaisuudet yms.näkee vaarana kuten vaarallisen eläimen, jyrkänteen, tulipalon niin silloin toimii ilman aikaa ja aivotoimintaa. Se tapahtuu silmänräpäyksessä. Kaikki ajassa tapahtuva vain lisää aikaa, siis harjoitukset, menetelmät jne.
        Yksi ehdotus siis: nähdä esteet ja mielikuvat vaarana...

        Yksi ehdotus siis: nähdä esteet ja mielikuvat vaarana...

        Tuonkin sanoo ajatus eli sidonnaisuus.

        Sekin on liikaa.


      • jupiter68
        Niin... kirjoitti:

        Yksi ehdotus siis: nähdä esteet ja mielikuvat vaarana...

        Tuonkin sanoo ajatus eli sidonnaisuus.

        Sekin on liikaa.

        Pakkohan meidän on kuitenkin viitattava ajatuksen avulla ajattomuutta..
        Vai miten sitten viestittelemme tosillemme ja osoitamme asioita..
        Vaikka "suoraa näkemistä". Siitäkin minä olen kuullut Krishnamurtin tekstien ja sanojen kautta..


      • Niin...
        jupiter68 kirjoitti:

        Pakkohan meidän on kuitenkin viitattava ajatuksen avulla ajattomuutta..
        Vai miten sitten viestittelemme tosillemme ja osoitamme asioita..
        Vaikka "suoraa näkemistä". Siitäkin minä olen kuullut Krishnamurtin tekstien ja sanojen kautta..

        Olet oikeassa. Kommunikointiin tarvitaan ajatuksia ja sanoja.


      • kaikkea on kokeiltava
        jupiter68 kirjoitti:

        K puhui, että jos ehdollistumat, sidonnaisuudet yms.näkee vaarana kuten vaarallisen eläimen, jyrkänteen, tulipalon niin silloin toimii ilman aikaa ja aivotoimintaa. Se tapahtuu silmänräpäyksessä. Kaikki ajassa tapahtuva vain lisää aikaa, siis harjoitukset, menetelmät jne.
        Yksi ehdotus siis: nähdä esteet ja mielikuvat vaarana...

        miten toiminta voi olla ei-aivoperäistä? kysyn vaan. ei nyt sentään tiedettä heitetä romukoppaan, väittipä K mitä tahansa...


      • Kysymykseen.
        kaikkea on kokeiltava kirjoitti:

        miten toiminta voi olla ei-aivoperäistä? kysyn vaan. ei nyt sentään tiedettä heitetä romukoppaan, väittipä K mitä tahansa...

        Kyse on ajatuksettomasta tietoisuudesta.

        Kun muisti ei heijasta yhtään ajatusta, mielikuvaa eikä muistukuvaa tietoisuuteen silloin aika toiminto ei ole käynnissä.

        Silloin mieli on hiljaa ja tuo hiljaisuus on äärettömän hiljaisuutta.


      • Vastaus.
        kaikkea on kokeiltava kirjoitti:

        miten toiminta voi olla ei-aivoperäistä? kysyn vaan. ei nyt sentään tiedettä heitetä romukoppaan, väittipä K mitä tahansa...

        Kyse on ajatuksettomasta tietoisuudesta.

        Kun muisti ei heijasta yhtään ajatusta, mielikuvaa eikä muistukuvaa tietoisuuteen silloin aika toiminto ei ole käynnissä.

        Silloin mieli on hiljaa ja tuo hiljaisuus on äärettömän hiljaisuutta.


      • kaikkea on kokeiltava
        Vastaus. kirjoitti:

        Kyse on ajatuksettomasta tietoisuudesta.

        Kun muisti ei heijasta yhtään ajatusta, mielikuvaa eikä muistukuvaa tietoisuuteen silloin aika toiminto ei ole käynnissä.

        Silloin mieli on hiljaa ja tuo hiljaisuus on äärettömän hiljaisuutta.

        Mistä tiedät, että tietoisuus ja ei-ajattelu ovat aivojen ulkopuolista toimintaa? Sanooko K näin ja uskot siksi? Oletko käyttänyt K:n menetelmää? Jos olet ja olet päätynyt tuohon lopputulokseen, myös oma havainto voi olla harhaa (tämähän tiedetään esimerkiksi todistajanlausunnoista jonkun onnettomuuden jälkeen - ihmisten havaitsema ja muistama poikkeaa toisistaan).


      • Edelliseen.
        kaikkea on kokeiltava kirjoitti:

        Mistä tiedät, että tietoisuus ja ei-ajattelu ovat aivojen ulkopuolista toimintaa? Sanooko K näin ja uskot siksi? Oletko käyttänyt K:n menetelmää? Jos olet ja olet päätynyt tuohon lopputulokseen, myös oma havainto voi olla harhaa (tämähän tiedetään esimerkiksi todistajanlausunnoista jonkun onnettomuuden jälkeen - ihmisten havaitsema ja muistama poikkeaa toisistaan).

        "Mistä tiedät, että tietoisuus ja ei-ajattelu ovat aivojen ulkopuolista toimintaa?"

        Tämän kirjoittajan tietoisuus tiedosti (ei kirjoittaja itse) käytännössä ennen kuin oli lukenut K:ta.


      • kaikkea on kokeiltava
        Edelliseen. kirjoitti:

        "Mistä tiedät, että tietoisuus ja ei-ajattelu ovat aivojen ulkopuolista toimintaa?"

        Tämän kirjoittajan tietoisuus tiedosti (ei kirjoittaja itse) käytännössä ennen kuin oli lukenut K:ta.

        meni yli :D


      • Vastaus.
        kaikkea on kokeiltava kirjoitti:

        meni yli :D

        Ääretöntä tilaa on mahdotonta kohdata niin kauan kuin ajatustoiminto on käynnissä.

        Kun ajatustoiminto on käynnissä on niin sanottu persoonallinen minä olemassa.

        Persoonallinen minä koostuu ajatuksista, mielikuvista ja muistikuvista. "Minä" on tuon kaiken yhteissumma. Tämän voi jokainen itse todeta kun seuraa ajatustoimintoa.

        Voit itse todeta koska ajatustoiminta on käynnissä.

        Se on käynnissä silloin kun ajattelet mitä menneisyydessä on tapahtunut tai mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

        Esim. luet tämän jutun nyt ja koska se tallentuu muistiin voit ajatella sitä myöhemmin. Muistin reaktio on ajatusta, aikaa, menneisyyttä.

        Mitään sellaista ei voida ajatella joka ei ole tallennettu ensiksi muistiin.

        Mitä tapahtuu jos muisti ei reagoi lainkaan?

        Silloin ei ole ajatustoimintoa lainkaan ja se tarkoittaa sitä, että ollaan vapaa ajatuksen sidonnaisuudesta. Silloin eletään vain ja ainoastaan nykyhetkessä ilman menneisyyden painolastia.

        Se, että tallennetaan muistiin mitä esim. K tai kuka muu hyvänsä on sanonut, se että tallenetaan muistiin mitä luetaan, se, että tallenetaan mitä päivän aikana on tapahtunut muistiin tarkoittaa sitä, että ajatustoiminto on aina käynnissä ja ettei mielellä ole eikä tule koskaan olemaan edellytystä olla hiljaa.

        Kun mieli on hiljaa silloin on käynnissä toisenlainen toiminto joka ei perustu ajatustoimintoon.

        Se minkälainen toiminto hiljaisuudesta syntyy selviää vasta silloin kuin mieli on hiljaa, sitä ei voi etukäteen ajatella eikä kuvitella.

        Hyvin yksinkertainen asia on tässä selitetty kentien monimutkaisella tavalla, siksi tätä ei pidä tallentaa muistiin ja ajatella myöhemmin.

        Miten mieli hiljenee?

        Se hiljenee kun oivalletaan miten ajatustoiminto kokonaisuudessaan toimii. Mitään muuta ei tarvita.


      • kaikkea on kokeiltava
        Vastaus. kirjoitti:

        Ääretöntä tilaa on mahdotonta kohdata niin kauan kuin ajatustoiminto on käynnissä.

        Kun ajatustoiminto on käynnissä on niin sanottu persoonallinen minä olemassa.

        Persoonallinen minä koostuu ajatuksista, mielikuvista ja muistikuvista. "Minä" on tuon kaiken yhteissumma. Tämän voi jokainen itse todeta kun seuraa ajatustoimintoa.

        Voit itse todeta koska ajatustoiminta on käynnissä.

        Se on käynnissä silloin kun ajattelet mitä menneisyydessä on tapahtunut tai mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

        Esim. luet tämän jutun nyt ja koska se tallentuu muistiin voit ajatella sitä myöhemmin. Muistin reaktio on ajatusta, aikaa, menneisyyttä.

        Mitään sellaista ei voida ajatella joka ei ole tallennettu ensiksi muistiin.

        Mitä tapahtuu jos muisti ei reagoi lainkaan?

        Silloin ei ole ajatustoimintoa lainkaan ja se tarkoittaa sitä, että ollaan vapaa ajatuksen sidonnaisuudesta. Silloin eletään vain ja ainoastaan nykyhetkessä ilman menneisyyden painolastia.

        Se, että tallennetaan muistiin mitä esim. K tai kuka muu hyvänsä on sanonut, se että tallenetaan muistiin mitä luetaan, se, että tallenetaan mitä päivän aikana on tapahtunut muistiin tarkoittaa sitä, että ajatustoiminto on aina käynnissä ja ettei mielellä ole eikä tule koskaan olemaan edellytystä olla hiljaa.

        Kun mieli on hiljaa silloin on käynnissä toisenlainen toiminto joka ei perustu ajatustoimintoon.

        Se minkälainen toiminto hiljaisuudesta syntyy selviää vasta silloin kuin mieli on hiljaa, sitä ei voi etukäteen ajatella eikä kuvitella.

        Hyvin yksinkertainen asia on tässä selitetty kentien monimutkaisella tavalla, siksi tätä ei pidä tallentaa muistiin ja ajatella myöhemmin.

        Miten mieli hiljenee?

        Se hiljenee kun oivalletaan miten ajatustoiminto kokonaisuudessaan toimii. Mitään muuta ei tarvita.

        Niin, kauniisti sanottu ja ilmaistu.

        Edelleenkään en saanut vastausta siihen, kuinka voidaan väittää että voimme päästä aivojen 'tuolle puolen'. Toinen kysymys herää edelläsanotusta siitä, kuinka minätön toiminta on mahdollista edes tuossa hiljaisuuden tilassa,koska hiljaisuuskin edellyttää kokijaa. Minuuden hvainto on päättymätön regressio, kuten filosofiasta tiedetään.

        Tämä siis lukemani perusteella Krishnamurtista (tutustuin teini-iässä, nykyisin olen katsonut lähinnä K:n keskusteluja).


      • Edelliseen.
        kaikkea on kokeiltava kirjoitti:

        Niin, kauniisti sanottu ja ilmaistu.

        Edelleenkään en saanut vastausta siihen, kuinka voidaan väittää että voimme päästä aivojen 'tuolle puolen'. Toinen kysymys herää edelläsanotusta siitä, kuinka minätön toiminta on mahdollista edes tuossa hiljaisuuden tilassa,koska hiljaisuuskin edellyttää kokijaa. Minuuden hvainto on päättymätön regressio, kuten filosofiasta tiedetään.

        Tämä siis lukemani perusteella Krishnamurtista (tutustuin teini-iässä, nykyisin olen katsonut lähinnä K:n keskusteluja).

        "Edelleenkään en saanut vastausta siihen, kuinka voidaan väittää että voimme päästä aivojen 'tuolle puolen"

        Väite perustuu käytännön kokemukseen.

        "Toinen kysymys herää edelläsanotusta siitä, kuinka minätön toiminta on mahdollista edes tuossa hiljaisuuden tilassa,koska hiljaisuuskin edellyttää kokijaa"

        Hiljaisuuden tila jossa minä ei ole kokijana kokee tietoisuus. Siinä tilassa tietoisuus ei ole tietoinen edes minä ajatuksesta eikä mistään muustakaan lukuunottamatta hiljaisuudesta ja autuudesta.

        Tällä kaikella ei ole mitään tekemistä filosofian kanssa.

        "Tämä siis lukemani perusteella Krishnamurtista (tutustuin teini-iässä, nykyisin olen katsonut lähinnä K:n keskusteluja)"

        Ok.

        Tämän kaiken ajatteleminen on este mielen hiljentymiselle.


      • kaikkea on kokeiltava
        Edelliseen. kirjoitti:

        "Edelleenkään en saanut vastausta siihen, kuinka voidaan väittää että voimme päästä aivojen 'tuolle puolen"

        Väite perustuu käytännön kokemukseen.

        "Toinen kysymys herää edelläsanotusta siitä, kuinka minätön toiminta on mahdollista edes tuossa hiljaisuuden tilassa,koska hiljaisuuskin edellyttää kokijaa"

        Hiljaisuuden tila jossa minä ei ole kokijana kokee tietoisuus. Siinä tilassa tietoisuus ei ole tietoinen edes minä ajatuksesta eikä mistään muustakaan lukuunottamatta hiljaisuudesta ja autuudesta.

        Tällä kaikella ei ole mitään tekemistä filosofian kanssa.

        "Tämä siis lukemani perusteella Krishnamurtista (tutustuin teini-iässä, nykyisin olen katsonut lähinnä K:n keskusteluja)"

        Ok.

        Tämän kaiken ajatteleminen on este mielen hiljentymiselle.

        "Edelleenkään en saanut vastausta siihen, kuinka voidaan väittää että voimme päästä aivojen 'tuolle puolen"

        Väite perustuu käytännön kokemukseen.
        >>Kokemukseen, joka on tulkittu jollakin tapaa, jonkun kautta, eli tässä tapauksessa K:n.

        "Toinen kysymys herää edelläsanotusta siitä, kuinka minätön toiminta on mahdollista edes tuossa hiljaisuuden tilassa,koska hiljaisuuskin edellyttää kokijaa"

        Hiljaisuuden tila jossa minä ei ole kokijana kokee tietoisuus. Siinä tilassa tietoisuus ei ole tietoinen edes minä ajatuksesta eikä mistään muustakaan lukuunottamatta hiljaisuudesta ja autuudesta.
        >> Käsite 'minä' on korvattu sanalla tietoisuus. Käsitteellistäminen ei ole lakannut. Jos se lakkaa, ei ole mitään sanomista, eli on vain täydellinen vaikeneminen.

        Tämän kaiken ajatteleminen on este mielen hiljentymiselle.
        >> Mitä on ajattelu? (ilman että mielleemme assosioituu mitä K on sanonut - se ei edes tule minulla mieleen, enää)


      • arjuuna
        kaikkea on kokeiltava kirjoitti:

        "Edelleenkään en saanut vastausta siihen, kuinka voidaan väittää että voimme päästä aivojen 'tuolle puolen"

        Väite perustuu käytännön kokemukseen.
        >>Kokemukseen, joka on tulkittu jollakin tapaa, jonkun kautta, eli tässä tapauksessa K:n.

        "Toinen kysymys herää edelläsanotusta siitä, kuinka minätön toiminta on mahdollista edes tuossa hiljaisuuden tilassa,koska hiljaisuuskin edellyttää kokijaa"

        Hiljaisuuden tila jossa minä ei ole kokijana kokee tietoisuus. Siinä tilassa tietoisuus ei ole tietoinen edes minä ajatuksesta eikä mistään muustakaan lukuunottamatta hiljaisuudesta ja autuudesta.
        >> Käsite 'minä' on korvattu sanalla tietoisuus. Käsitteellistäminen ei ole lakannut. Jos se lakkaa, ei ole mitään sanomista, eli on vain täydellinen vaikeneminen.

        Tämän kaiken ajatteleminen on este mielen hiljentymiselle.
        >> Mitä on ajattelu? (ilman että mielleemme assosioituu mitä K on sanonut - se ei edes tule minulla mieleen, enää)

        Ei ole aivojen tuolle puolen menosta, ajatuksen tuolle puolen menosta, vaan
        ajatuksen synnyttämän ajattelijan, joka ajattelee, ymmärtämisestä
        Ääreton tyhjyyden ja hiljaisuuden tila tulee ajattelija on ymmärretty ja ajattelija hajonnut.
        Kun ajattelija on pois niin, silloin ajatus kumpuaa tyhjyydestä eikä enään menneisyydestä, ja elät ajattomassa nykyhetkessä


      • korva vaikku
        kaikkea on kokeiltava kirjoitti:

        miten toiminta voi olla ei-aivoperäistä? kysyn vaan. ei nyt sentään tiedettä heitetä romukoppaan, väittipä K mitä tahansa...

        kaikki refleksit ovat ei-aivoperäisiä. kipu esim kulkee vaikka ihosta (palovamma) selkäytimeen ja takaisin; käsi nousee kuumalta levyltä, ja vasta sitten aivot saavat viestin.

        leikkimielisesti: jopa keho tiukassa tilanteessa tietää, että olisi vaarallista jäädä odottamaan aivojen (ristiriitaista) komentoa, ja hoitaa itse tilanteen..
        mitä tästä opimmekaan :)


    • kokija

      Krishnamurtin opetus on äärimmäisen korkeatasoista. Siinä hylätään kaikki metodit, kertakaikkiaan kaikista ajatuksista ja uskomuksista päästetään irti. Oma henkilöllisyyskin kadotetaan uskomusten kadotessa, sillä henkilöllisyys koostuu uskomuksista ja mielikuvista. Kuka tahtoo sellaista, kuka tahtoo todella kadottaa henkilöllisyytensä? Useimmat eivät tahdo vaikka sanallisesti "tahtoisivatkin". Näyttää olevan niin että jos tarvittaessa salamannopea mielen hiljentäminen ei heti luonnistu, niin tarvitaan valmisteluja, näitä menetelmiä, joista Krishnamurti varoitti.

      Totaaliseen mielen hiljentämiseen ei ole menetelmää, se vain tehdään.

      Hän varoitti menetelmistä siksi koska voidaan jäädä menetelmien toistamisen vangiksi. Voidaan alkaa luulla että menetelmät johtavat maaliin. Menetelmistä tulee luopua, jotta voisi olla hiljaa. Viimeinen askel hiljaisuuteen on otettava ilman menetelmiä, ilman opettajia, ilman mitään tukea mistään. Luopuminen syntyy heti kun olemus on puhdas, voi se onnistua muutoinkin.

      Eräs valmistava vaihe voi olla esim. jonkun dynaamisen meditaation harjoittaminen, jossa puretaan olemuksesta ajatus- ja tunnekuonaa. Menetelmien rajoitukset on hyvä tiedostaa - parhainkin menetelmä johtaa vain kynnykselle...

      • arjuuna

        Oikein,ja lisäisin siihen että kaiken on tapahduttava motiivia,koska silloin siinä on tuo henkilöllisyys mukana ,a se ei halua muutosta koska se on sen kuolema
        Vain halu ymmärtää itsensä, vailla mitään päämäärää.
        Oman psykologisen permänsä ymmärtäminen , sen syntyjuuriin saakka
        Eikä saa turvautua noihi oppeihin jälleen syntymist, sillä ne ova vain teorioita.
        On oivallettava, että mikä jälleensyntyy ja miksi


      • kokija
        arjuuna kirjoitti:

        Oikein,ja lisäisin siihen että kaiken on tapahduttava motiivia,koska silloin siinä on tuo henkilöllisyys mukana ,a se ei halua muutosta koska se on sen kuolema
        Vain halu ymmärtää itsensä, vailla mitään päämäärää.
        Oman psykologisen permänsä ymmärtäminen , sen syntyjuuriin saakka
        Eikä saa turvautua noihi oppeihin jälleen syntymist, sillä ne ova vain teorioita.
        On oivallettava, että mikä jälleensyntyy ja miksi

        Totta, opit ovat vain oppeja. Jälleensyntymisoppi on myös oppina sisäisesti hylättävä. Samoin muutkin oppirakennelmat.


    • Jeesus elää!

      "Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi, sillä teillä on vain yksi mestari, Kristus."

      • korvienvälin kulkija

        myöhempinä vuosinaan, että häntä oli harhaanjohdettu kasvatusvanhempiensa taholta.
        krishnamurtiahan opetti mm neiti blavatsky, jollen erehdy..
        kristinuskon ja buddhalaisuuden yhdistelmän luoja. Salaisen opin yms lukijat voivat löytää buddhalaisesta perinteestä aidompaa, muuntelematonta tietoa.

        krishnamurtin opetukset edustavat klassista huijausta joka on dokumentoitu.
        esim mikael niinimäki: teosofian juuret

        liikkeen tarkoitus oli muuttaa aikansa viktoriaanista ilmapiiriä suosiollisemmaksi idän opeille.
        nykyisin on saatavana jo aitoakin tietoa ilman käännösvirheitä..
        teosofiaa on myös tutkittu liikkeen ulkopuolelta.
        jokainen päätelköön itse.


      • arjuuna
        korvienvälin kulkija kirjoitti:

        myöhempinä vuosinaan, että häntä oli harhaanjohdettu kasvatusvanhempiensa taholta.
        krishnamurtiahan opetti mm neiti blavatsky, jollen erehdy..
        kristinuskon ja buddhalaisuuden yhdistelmän luoja. Salaisen opin yms lukijat voivat löytää buddhalaisesta perinteestä aidompaa, muuntelematonta tietoa.

        krishnamurtin opetukset edustavat klassista huijausta joka on dokumentoitu.
        esim mikael niinimäki: teosofian juuret

        liikkeen tarkoitus oli muuttaa aikansa viktoriaanista ilmapiiriä suosiollisemmaksi idän opeille.
        nykyisin on saatavana jo aitoakin tietoa ilman käännösvirheitä..
        teosofiaa on myös tutkittu liikkeen ulkopuolelta.
        jokainen päätelköön itse.

        Ihminen elää erillisyyden harhassa, eli hän on vain kimppu mielikuvia, joista mielikuvista suuri osa tulee psykologisena perimänä (karma), ja osa nykyisestä elämästä
        Ajatus on erinominen kommunikoinnissa ja tekniikssa, mutta ihmisen psykologisella alueella se on suuri todellisuuden tappaja, eli siellä se luo vain kaaosta
        Ihmisen psykologisella alueella mielikuva on tarpeeton.
        Mielikuva syntyy kun koemme jonkin tapahtuman, ja tallennamme sen mielikuvana muistiin, mutta jos emme mudosta tuota mielikuvaa, vaan katsomme tuota tapahtumaa, ja annamme sen olla, niin silloin eivät enitiset mielikuvat pääse vaikuttamaan katsomiseemme, ja seurauksena siitä on, että kaikki entisetkin mielikuvat, ja mielikuvan muodostaja (ajattelija),eivät saa ruokaansa koska ne elävät tallennetuista mielikuvista
        Seurauksena tuosta ja itsensä perusteellisesta tuntemisesta, on ,että myös psykologinen perimä päättyy
        Tästä on myös seurauksena, että psykologinen aika päättyy, ja se on psykologinen kuolema, joka vapauttaa
        mielen erillisyyden harhasta, ja ajasta
        Sen jälkeen portti aukeaa ja ajatus alkaa kummuta tuolta ajattomasta, siten
        , että näemme suoraan asian ytimeen,joka meidän on sitten ilmaistava ajatuksen aulla viittaamalla tähän totuuteen.
        On sitten kuulijan asia ymmärtääkö tuon viittausen koska hänen menneisyytensä saattaa muodostua esteeksi
        sten että nuo mielikuvat vääristävät tuo nnäkemisen


      • arjuuna
        korvienvälin kulkija kirjoitti:

        myöhempinä vuosinaan, että häntä oli harhaanjohdettu kasvatusvanhempiensa taholta.
        krishnamurtiahan opetti mm neiti blavatsky, jollen erehdy..
        kristinuskon ja buddhalaisuuden yhdistelmän luoja. Salaisen opin yms lukijat voivat löytää buddhalaisesta perinteestä aidompaa, muuntelematonta tietoa.

        krishnamurtin opetukset edustavat klassista huijausta joka on dokumentoitu.
        esim mikael niinimäki: teosofian juuret

        liikkeen tarkoitus oli muuttaa aikansa viktoriaanista ilmapiiriä suosiollisemmaksi idän opeille.
        nykyisin on saatavana jo aitoakin tietoa ilman käännösvirheitä..
        teosofiaa on myös tutkittu liikkeen ulkopuolelta.
        jokainen päätelköön itse.

        Tuo on vääristelyä mitä kirjoitat, sillä krinamurti oli Annie Besanntin löytö,joka kasvatti häntä teosofian hengesså, mutta myöhemmin Krinamurti sanoutui irti teosofiasta ja kaikista uskonnoista, sekä hajoitti maailmanlaajuisen idän tähti järjestön ja sanoi, että totuus ei tarvitse mitään organisatiota
        Sitä mukaa kun Kisnamurtin opetus alkaa tuottamaan tulosta ihmiskunnassa, niin uskontojen ja aatteiden ylläpitämä kärsimys ja tuska
        , joista ne elävät päättyisi
        Ellei maailmassa olisi väkivaltaa,kärsimystä,sotia, tuskaa,ahdistusta ja rakkaudettomuutta,niin uskonnoilta ja aatteilta loppuisi ruoka,sillä tuosta kurjuudesta ne elävät, ja sillä pyrkivät ikuistamaan itsensä


      • kokija
        arjuuna kirjoitti:

        Tuo on vääristelyä mitä kirjoitat, sillä krinamurti oli Annie Besanntin löytö,joka kasvatti häntä teosofian hengesså, mutta myöhemmin Krinamurti sanoutui irti teosofiasta ja kaikista uskonnoista, sekä hajoitti maailmanlaajuisen idän tähti järjestön ja sanoi, että totuus ei tarvitse mitään organisatiota
        Sitä mukaa kun Kisnamurtin opetus alkaa tuottamaan tulosta ihmiskunnassa, niin uskontojen ja aatteiden ylläpitämä kärsimys ja tuska
        , joista ne elävät päättyisi
        Ellei maailmassa olisi väkivaltaa,kärsimystä,sotia, tuskaa,ahdistusta ja rakkaudettomuutta,niin uskonnoilta ja aatteilta loppuisi ruoka,sillä tuosta kurjuudesta ne elävät, ja sillä pyrkivät ikuistamaan itsensä

        Arjuuna puhuu totuuden hengessä. Täydennän tuota yllämainittua sillä, että Besant ja Leadbeater toimivat silloin yhdessä kun K löydettiin. Leadbeater löysi K:n rannalta Intiasta, jossa K käveli yhdessä veljensä kanssa. Leadbeater näki heti suoraan että K on oikea henkilö. Siitä alkoi hänen koulutuksensa.

        Lopulta K oivalsi ajattoman totuuden ja sanoutui irti kaikista uskomuksista.

        Krishnamurtin sisäinen elämä -kirja kertoo miten asia on ja selventää monta erehdystä K:sta.


    • kokija

      Mielikuvat lopetetaan. Miten? Jos kysytte sitä ette tahdokaan tietää. Ne vain lopetetaan.

      Se on äärimmäisen yksinkertaista. Se tehdään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe