palkka laski 300 euroa

kunnan töissä

Opettajien palkkauudistus eli huononnus tarkoitti kohdallani n.300 euron palkan alennusta.Aikaisemmin sain kaikki ikälisät ja nyt ne siis otettiin kylmästi pois ja on vain peruspalkka 2.185 euroa BRUTTO ja netto 1.525. Opetusvelvollisuus on sama 24h.
Tämähän kannustaakin kovasti yrittämään.Onkohan toista ammattiliittoa, joka hoitaa jäsentensä palkkaasiat yhtä kehnosti? Tiedän kyllä moninaiset perustelut ja kauniita puheita on kuunneltu mutta palkkapussi kertoo karua kieltään.Tämä kaikki kielii vain siitä, että kokemusta ei tosiaankaan arvosteta pätkän vertaa. En sitten muuten aio ns. mentoroida yhtä ainoaa nuorta opea, koska en tiedä mistään mitään enempää kuin vastavalmistunutkaan.Näinhän tämä asia on tulkittava. Ei auta muu kuin hakea lisätöitä esim. siivoushommia.Vanhempien on sitten turha soitella illalla, olen töissä.

11

2997

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummaa

eihän toi ole mahdollista

• juttuXCV

Meitin kylässä ei makseta 5-vuotismäärävuotiskorotusta. Eroan OAJ:sta kohtapuoliin ja tulevaisuudessa hakeudun jollekin muulle alalle. Hajotkaa Suomi ja hokekaa Pisa-mantraa itsetuhonne sinetöimiseksi.

• ei ole

ollut enää vuoteen. Termi muuttui 1.3.2007 vuosisidonnaiseksi osaksi. Olethan muistanut hakea vuosisidonaiset? Ne eivät tule automaattisesti ainakaan jos vaihdat työnantajaa!

• ---

Jotkin vuosisidonnaiset lisät ovat poistuneet ja lisätty johonkin toiseen lisään. Jos palkka laskisi, kuten ap:llä, pitäisi maksaa ns. siirtymäkauden lisää. Veikkaan, että lisiä on unohdettu hakea tai palkanlaskija on tehnyt virheen...

• juttuXCV
        ei ole kirjoitti:

ollut enää vuoteen. Termi muuttui 1.3.2007 vuosisidonnaiseksi osaksi. Olethan muistanut hakea vuosisidonaiset? Ne eivät tule automaattisesti ainakaan jos vaihdat työnantajaa!

Saan kahta palvelulisää, mutten mitään vuosisidonnaista osaa (mikäli sillä nyt tarkoitetaan samaa kuin määrävuosikorotus, eli tässä tapauksessa entinen 5 vuoden määrävuotiskorotus). Ja työkokemusta minulla olisi ainakin 7 vuotta. OAJ:lta olen tarpeeksi monta kertaa kysynyt selvityksiä ja neuvoja, mutta mitään ei ole tullut.

• ---
        juttuXCV kirjoitti:

Saan kahta palvelulisää, mutten mitään vuosisidonnaista osaa (mikäli sillä nyt tarkoitetaan samaa kuin määrävuosikorotus, eli tässä tapauksessa entinen 5 vuoden määrävuotiskorotus). Ja työkokemusta minulla olisi ainakin 7 vuotta. OAJ:lta olen tarpeeksi monta kertaa kysynyt selvityksiä ja neuvoja, mutta mitään ei ole tullut.

sisältyvät nykyään molemmat tuohon vuosisidonnaiseen osaan. Näin olen ymmärtänyt.

• ---
        juttuXCV kirjoitti:

Henkilökohtaisen lisän vuosisidonnainen osa:

1) palvelulisät (kuten ennenkin) korkoa korolle:

2 %     2 %     5 %     5 %    korkoa korolle
        2 v.    5 v.    8 v.    13 v.

2) määrävuosilisät (ent. määrävuosikorotus) korkoa korolle:

-     4 %     6 %     6 %    
        5 v.    10 v.    15 v.    20 v.

• yhtään ainoatakaan
        --- kirjoitti:

Jotkin vuosisidonnaiset lisät ovat poistuneet ja lisätty johonkin toiseen lisään. Jos palkka laskisi, kuten ap:llä, pitäisi maksaa ns. siirtymäkauden lisää. Veikkaan, että lisiä on unohdettu hakea tai palkanlaskija on tehnyt virheen...

opettajien palkanlaskijaa, joka ei olisi tehnyt virhettä? Palkkoja venkslataan edestakaisin, välillä peritään liikaa maksettua seuraavasta tilistä ja välillä huomataan, että on maksettu liian vähän. Hermo menee.

• 64 € /vuosi

Ilmoita OAJ:n erosta.
      Ilmoita Opettajien työttömyyskassaan, että
      jäsenyys =ansioturva säilyy. Laskuttavat kerran vuoteen tuon 64 € KAIKILTA.

Lain mukaan voi kuulua liiton tyött. kassaan ilman liiton jäsenyyttä.

Et maksa 300 eu vuosi turhasta.

Ja jos naisvaltaisen alan jäsenet ottaisivat näin kantaa, niin alkaisi OAJ toimia oikeasti KAIKKIEN jäsenten etua ajaen.

• ---

Muita henkilökohtaisia lisiä kyllä, jos niihin ei ole perustetta.

• vuosilisät

http://www.kuntatyonantaja.fi/index.asp?id=3678AA18E724427BA4B235EA47C08FC7&data=1,886DF6EFA394CAC9DC90F5CC0110D096,FBCC10BA792B46F1AE8CE4931631381F&tabletarget=data_1&laytmp=kt2006
      Tässä on linkki kuntatyönantajan sivulle, josta löytyy taulukkopohja 1.3.2008 voimaan tulleista palkoista ja vuosisidonnaisista lisistä (lasketaan korkoa korolle-periaatteella). Vuosisidonnaiset lisät muuttuivat taas (kuten muuten viimeksikin).
      Luottamushenkilön kuuluisi auttaa tällaisissa asioissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe