KAON digiboksi

Aloittelija(ko?)

Juu eli tässä tli ostettua tuollainen KAONIN tallentava digiboksi josta nyt on ollu puhetta muutamapäivä. Ja nyt iski ongelma. Ohjeissa lukee selkeesti että paina record ja ohjelma alkaa tallentua jnejne. mutta, kun painan siitä niin ruutuun tulee texti "tallennus epäonnistui" sama jos yritän ajastaa sitä tallennusta. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Pitääkö ensimmäisellä tallennus kerralla tehdä jotain muuta? kiitos jo vastauksista :)

50

18264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasta aiheesta

      LUE ne ohjeet ja kytke johdot niin että molemmat virittimet ovat käytössä

      • Ostaa tuollaisia

        Minkä ihmeen takia pitää ostaa boksi, jonka suunnittelijat on unohtaneet tehdä kytkennät loppuun asti ja sitten sinne persauksiin tulee joku viiden sentin ylimääräinen johdonpätkä jota kukaan ei muista laittaa innostuksessaan paikalleen?

        Esim. Humaxin boksissa tuollaista piuhaa ei tarvita, kun kytkennät on suunniteltu boksiin sisälle jo valmiiksi.


    • johto..

      et vain muistanut kytkeä sitä kymmenen sentin antennijohtoa boksin taakse. laita se niin homma toimii.

    • kaon

      meillä aivan sama ongelma ja kaikki johdot oikeilla paikoillaan. Vika ilmaantui tänään. Onko sulla tiedossa missä vikaa?

      • tinaturner

        on toiminut tähän mennessä loistavasti. Kaksi tallennusta tehty onnistuneesti. Jostain kumman syystä Ylen kanavat temppuilivat jonkin aikaa tässä viimeisen tunnin aikana ja koko ajan tuli vaan viestiä että kanava ei käytössä.


      • Mulla taas
        tinaturner kirjoitti:

        on toiminut tähän mennessä loistavasti. Kaksi tallennusta tehty onnistuneesti. Jostain kumman syystä Ylen kanavat temppuilivat jonkin aikaa tässä viimeisen tunnin aikana ja koko ajan tuli vaan viestiä että kanava ei käytössä.

        ovat hävinneet viimeisen tunnin aikana kaikki muut paitsi Ylen kanavat. Välillä palaavat.


      • Aloittelija(ko?)
        Mulla taas kirjoitti:

        ovat hävinneet viimeisen tunnin aikana kaikki muut paitsi Ylen kanavat. Välillä palaavat.

        Juu-u olipas ihmeellinen juttu kun tollanen pikkanen johdon palanen piti siinä taittaa toisesta paikasta toiseen. Nyt toimii ja 2 elokuvaa jo tallensinkin. KIITOS!


      • 007
        tinaturner kirjoitti:

        on toiminut tähän mennessä loistavasti. Kaksi tallennusta tehty onnistuneesti. Jostain kumman syystä Ylen kanavat temppuilivat jonkin aikaa tässä viimeisen tunnin aikana ja koko ajan tuli vaan viestiä että kanava ei käytössä.

        Sulla oli liikaa tallennuksia kerrallaan samaan aikaan joten silloin se ilmoittaa kanava ei käytössä. Lue käyttö-ohjeita.


      • Pekka2

        Tuli syksyllä ostettua kaon:in tallentava boksi(kaapeli). "Kun halvalla sai, niin kuin Sulo Vilen aikoinaan".Kaksi kuukautta toimi hyvin ja tallennukset toimi kunnolla. Sitten alkoi "tallennus epäonnistui" jakso. Ei muutakuin reippaana miehenä vei Hedengreenille(kauklahteen) takuu korjaukseen. Homma tuli kuntoon. Maaliskuussa(-08) sama juttu alkoi. Siis tyyppivikaa boksissa. Nyt Giganttiin(ostopaikka) josta perusboksi tilalle korjauksen ajaksi. Tuli sitten tekstari, että laite noudettavissa. Yllätys yllätys. Tuli aivan uusi laite. Ei muuta kuin kotiin kytkemään skartteja ym. Nyt 14.4 ei boksi lähde edes käyntiin, hieman hurahtaa ja sammuu. Se siitä KAON bokseista. Tulihan sekin sitten kokeiltua. Nyt on kaupan purku asiat työn alla.
        En suosittele KAON bokseja.


    • Tapani 2

      Mulla nauhoittaa mutta nauhoitettu ohjelma näkyy raemössönä. Missä vika?

      Kiitoksia etukäteen.

    • PVR ?

      Näkyykö PVR menuvalikossa jos ei niin äänitys ei myöskään onnistu.

    • Anyy

      Mulla on ollut muutaman kuukauden Kaon tallentava digiboksi (kaapeliverkossa), ja on toiminut ihan ongelmitta. Nyt siihen tuli sitten joku iso päivitys, jossa kesti tosi kauan, ja sen jälkeen ei suostu toistamaan tallennettuja ohjelmia. Kokeilin tallentaa hetken yhtä kanavaa päivityksen jälkeen, ja sen se kyllä toisti, mutta ennen tätä päivitystä tallennettuja ohjelmia ei siis toista. Onkohan ne ohjelmat menetetty lopullisesti? Onko kenelläkään samanlaista ongelmaa?

      • ---

        kävi samalla tavalla. "Vanhat" tallennetut ohjelmat ei näy "uudet" kyllä. Osaisko joku neuvoa mitä tehdä?


      • päivityksen vuoksi

      • Jep Jep

        itselläni päivityksen jälkeen laite mykistyi totaalisesti ei näy enää mitään,mutta kaonin:netti sivuilla oli kerrottu et uuden päivityksen jälkeen vanhalla ohjelma versiolla tallennetut tiedostot ei näy uudella !!!


    • pliiis

      Kohtasin aika isonki ongelman. Olen tallennellut boksin täyteen kaikkia lempi sarjojani ja leffoja ja päätin tässä siirtää ne koneelle että voin polttaa dvd:lle. No kone sanoo että kovalevy pitää alustaa, mutta se poistaa kaikki tiedostot digiboksilta??? oonko nyt panttitilanteessa että levy on pakko alustaa kun muuten en saa siirrettyä mitään? :( Saanko ohjlemia mitenkään toisella tavalla talteen ettei ne häviä??? auttakaa!! :/

      • jkuk

        miten saan tästä kaonista poltettua dvd:lle tallentamani ohjelmat? Auttakaa tyhmää?


    • entajua

      siis mihin se pieni johto tulee....!
      EI tallenna minullakaan. kokoajan lukee TALLENNUS EPäonniSTUI!
      rasittavaa

      • *007*

        Laitteen mukana tulee ohje jossa on kuva miten se kytketään. Takaa katsottuna vasemmalle alas ja toinen pää keskelle ylös. Oikean puolimmaiset antenniliittimen kaksi paikkaa jää tyhjäksi.


      • taiska
        *007* kirjoitti:

        Laitteen mukana tulee ohje jossa on kuva miten se kytketään. Takaa katsottuna vasemmalle alas ja toinen pää keskelle ylös. Oikean puolimmaiset antenniliittimen kaksi paikkaa jää tyhjäksi.

        minulla 4 paikkaa ,takaa katsottuna oikealle ylös ja vasemmalle alas.Antennijohto vasemmalla ylhäällä,oikea ala tyhjä.


      • *007*
        taiska kirjoitti:

        minulla 4 paikkaa ,takaa katsottuna oikealle ylös ja vasemmalle alas.Antennijohto vasemmalla ylhäällä,oikea ala tyhjä.

        Kyllä niitä on kuusi!
        Jos sinulla on 4 niin sitten sulla on eri laite.


      • taiska
        *007* kirjoitti:

        Kyllä niitä on kuusi!
        Jos sinulla on 4 niin sitten sulla on eri laite.

        Kaon KCF-N620 antenniverkon tallentava digisovitin tässä 4


      • *007*

      • mutta minn

      • *007*
        mutta minn kirjoitti:

        olen nainen ja en ymmärrä että mihin se toinen pää tulee?
        toinen takapaneeliin ja toinen minne?

        Katso kuvasta. Mun edellisessä viestissä on linkki jossa on kuva mihin se laitetaan.


      • taiska
        *007* kirjoitti:

        Katso kuvasta. Mun edellisessä viestissä on linkki jossa on kuva mihin se laitetaan.

        näkö huono 4:n ryhmä ja olihan siellä kaksi muutakin,mutta kun olivat vähän erillään niin tein tarkistus katselmuksen.Tallennus kuitenkin toimii.


      • *007*
        taiska kirjoitti:

        näkö huono 4:n ryhmä ja olihan siellä kaksi muutakin,mutta kun olivat vähän erillään niin tein tarkistus katselmuksen.Tallennus kuitenkin toimii.

        Arvaa vaan kuinka moni on työntänyt loop johdon noihin erillään oleviin liittimiin. Liian moni.


      • kiit0s

    • tyhmä asiakas

      Kaonin boksissa kovalevy on useita kertoja pyyhkiytynyt tyhjäksi päivityksen yhteydessä (ohjelmien nimet jäävät listaan, mutta niitä ei voi enää katsoa). Ohjelmaoppaasta klikatut ohjelmat laite tallentaa jos jaksaa. Välillä se päättääkin pyydetyn sijaan nauhoittaa jotain muuta (ehkä omasta mielestään parempaa?) ohjelmaa joltain muulta kanavalta, vaihtaen kanavaa kesken tallentamisen.

      Tätä merkkiä kannattaa välttää.

      • PÖLJÄNDERI

        On tää per...aika vehje. Kun laitoin ne kyseiset piuhat kiinni boksin takaosaan niin alkoi nauhoitus pelittämään mutta nyt kaukosäädin ei tottele mm. ykköstä, kasia, exit, ja stop näppäimiä. Pitääkö nyt sitten hommata vielä sellainenkin uusi. Voiko vika olla boksista kiinni vai kaukosäätimestä ? Perkele menee hermot tähän vehkeeseen


      • vande
        PÖLJÄNDERI kirjoitti:

        On tää per...aika vehje. Kun laitoin ne kyseiset piuhat kiinni boksin takaosaan niin alkoi nauhoitus pelittämään mutta nyt kaukosäädin ei tottele mm. ykköstä, kasia, exit, ja stop näppäimiä. Pitääkö nyt sitten hommata vielä sellainenkin uusi. Voiko vika olla boksista kiinni vai kaukosäätimestä ? Perkele menee hermot tähän vehkeeseen

        meni tänään takuuhuoltoon. Tallennukset onnistuivat puolen vuoden ajan mutta "viimein" sentään tuli ilmoitus "tallennus epäonnistui".


      • vande
        vande kirjoitti:

        meni tänään takuuhuoltoon. Tallennukset onnistuivat puolen vuoden ajan mutta "viimein" sentään tuli ilmoitus "tallennus epäonnistui".

        palautui korjauksesta. Mainboard vaihdettu.


      • Yarzzah
        vande kirjoitti:

        palautui korjauksesta. Mainboard vaihdettu.

        Mulle tuli virheilmoitus "HDD virhe. Tarkista HDD". Olenko itse tyrinyt jotain vai voiko tuo johtua siitä, että piuhat on väärin kytketyt? Meneekö minullakin mainboard vaihtoon? Kyllähän tuo yhden maanantai-illan ehti jo toimiakin.


      • KeonKaon
        Yarzzah kirjoitti:

        Mulle tuli virheilmoitus "HDD virhe. Tarkista HDD". Olenko itse tyrinyt jotain vai voiko tuo johtua siitä, että piuhat on väärin kytketyt? Meneekö minullakin mainboard vaihtoon? Kyllähän tuo yhden maanantai-illan ehti jo toimiakin.

        palauta tehdas asetukset..tai liikaa tallenteita ts. täys..tarkista loop johdon asennus..kumma kun meikäläisen Kaonit joita on 2 taloudessa kestää ja kestää ja tosi kovaa käyttöä


      • Kekkiläääääää
        KeonKaon kirjoitti:

        palauta tehdas asetukset..tai liikaa tallenteita ts. täys..tarkista loop johdon asennus..kumma kun meikäläisen Kaonit joita on 2 taloudessa kestää ja kestää ja tosi kovaa käyttöä

        Jos palauttaa tehdasasetukset niin häviääkö tallennetut ohjelmat?


      • 65
        Kekkiläääääää kirjoitti:

        Jos palauttaa tehdasasetukset niin häviääkö tallennetut ohjelmat?

        Ei meidän ohjelmat ainakaan häviä.


      • kaon--
        Kekkiläääääää kirjoitti:

        Jos palauttaa tehdasasetukset niin häviääkö tallennetut ohjelmat?

        ei häviä mikään tallenne jos palauttaa tehdas asetukset


      • jarkko1969
        Yarzzah kirjoitti:

        Mulle tuli virheilmoitus "HDD virhe. Tarkista HDD". Olenko itse tyrinyt jotain vai voiko tuo johtua siitä, että piuhat on väärin kytketyt? Meneekö minullakin mainboard vaihtoon? Kyllähän tuo yhden maanantai-illan ehti jo toimiakin.

        Hei,
        Saitko Boxsin toimimaan,mulla tuli meinaa sama teksti."HDD virhe. Tarkista HDD".


    • kaonin om

      yleensä tuo hdd virhe tai "virheellinen kovalevy,alustetaanko kovalevy?) poistuu kun nappaa tepselin seinästä hetkeksi,noin kerran pari kuussa saattaa tulla tuo virheellinen kovalevy ilmoitus,kertaakaan en ole alustanut vaan box toimii normaalisti buuttauksen jälkeen,näitä ei tullu sillon alussa uudessa boxis ku box oli lähes tyhjä mutta mulla on aina se melkein täys nyt 1,5v jälkeen,muuten pelaa kyllä hyvin eikä noi ilmotukset haittaa mitään

    • samlainio

      Onko kellään tullu vastaan samankaltaista ongelmaa?

      Mulla on Samsungin HD Ready telkku ja Kaonin boxi. Alkuun kaikki toimi hyvin HDMI piuhalla, mutta yks päivä se vaan lakkas toimimasta. Sanoo vaan, ettei löydä signaalia. Missä vika? No paska telkkari joo, mut jos ny kuitenkin sais sen tohon toimimaan... :)

      • Salora/Kaon

        Olisko HDMI-piuha huonosti kiinni tai peräti vikaa piuhassa, ei oikein muuta syytä keksi. Tai....sitten sellainen juttu että joku on survaissut Kaonin asetuksista sen HDMI:n pois päältä.

        Mutta....missä ihmeen mallissa Kaonissa on HDMI? Mulla ei ainakaan sellasta ole omassa Kaonissa (tai ei se ole Kaonin nimellä, mut Salora on kumminkin ihan sama laite kuin Kaon, vain kotelossa hieman eroa ja eri nimi päällä mut muuten sisuksilta on sama).


    • tallennus 1

      Minulla on Kaon digiboksi kaapelitalouteen ollut monta vuotta. Eilen tuli tallennus epäonnistui. Kaikki piuhat on paikoillaan. Voiko joku neuvoa mitä tehdä ,joku jolla ei mene hermot vanhan ihmisen kanssa. Kiitos etukäteen

      • Kokeile ensin..

        Ohjelmoi sinne pari tallennusta ja katso, toistuuko virheilmoitus. Tallennuksen epäonnistumiseen ei tarvita kovin suurta häiriötä, sillä vaikkapa sähkönsyötön lyhyt katkos voi keskeyttää tallennuksen. Kun teet tämän kokeilun päivällä valvotuissa olosuhteissa, niin näet, missä tilanteessa se tuon virheilmoituksen antaa..


    • ÄLYKORTIN tarkistus

      Kaapelitaloudessa KAON.digisovitin 2 virittimellä 160 Gt kovalevyllä.
      Eilen alkoi tämä: TARKISTA ÄLYKORTTI.

      En saa siitä mitään tolkkua, kun painan OK, tuee seuraavalsi SUOMI, jne...ei johda parempaan.

      MITÄ voin tehdä?

      • kokeile ensin

        En tiedä muuta mut oliskohan kortin kontaktipinnat likaiset, kokeile puhdistaa sinoliin kostutetulla lähes kuivalla rätillä.


      • ÄLYKORTTIKO?
        kokeile ensin kirjoitti:

        En tiedä muuta mut oliskohan kortin kontaktipinnat likaiset, kokeile puhdistaa sinoliin kostutetulla lähes kuivalla rätillä.

        mullakin sanoo ekaks et tarkista älykortti. MIKÄ ÄLYKORTTI? pitäskö mulla olla joku kortti, et tän myllyn sais toimimaan?


    • mievi

      Kertoisko joku viisas miten k.o litteesta saatviiti/tekstityksen pois.....
      Ykkösen teksti näkyy kaikilla kanavilla...

      Vähän vanhoja noi ed kysaelyt mut jospa osuis.

    • Anonyymi

      Sama juttu. Tulee texti Tallennus epäonnistui

    • Anonyymi

      Ei tule virtaa, meni mykäksi, mistä johtuu. Katon dikiboksi?

      • Anonyymi

        Ota digiboksi pois katosta, niin alkaa toimimaan. Minulla on vain tv-tason digiboksi. Katon boksi ei toiminut minullakaan. Myös lattian boksi voi toimia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe