Onko ne RC-polttisautot nimensä että ulkonäkönsä veroisia? Ne ovat oikeastaan siistin näköisiä, ja niitä kehutaankin. En ole vielä varma, mutta joskus saatan ostaa jos tarpeeksi hyvää asiaa näistä kuulen jne. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitänne. Kiitoksia.
Rc-Polttikset
52
6602
Vastaukset
- jfuiwehp
Suurimmaksi osaksi, tietysti huonojakin autoja löytyy. Onhan se hauskaa hyppiä hyppyreistä ja ajaa hiekkamontulla vaikka koko päivä, kunhan kantaa löpöä ja vastaanottimen akkuja mukana. Hyvä auto vaan on tässä harrastuksessa erittäin tärkeä. Huonoon autoon kyllästyy helposti ja harrastus jää sitten siihen.
PS: kaksi omaa lehmää ojassa ;)- Minä vaan
paljon se aloittaminen sit maksaa kaiken kaikkiaan maksaa?
- Ammattilainen
Minä vaan kirjoitti:
paljon se aloittaminen sit maksaa kaiken kaikkiaan maksaa?
riippu minkä polttis merkin ostat. esim joku halpa on n. 300e polttoaine 2l kanisteri n. 30e (jos ei sähkö käynnisteinen) niin myön käynnitys pömpelit n. en tie.
kokonaisuudessaan n. 300-370e.
PS. minulla Traxxas T-maxx malleista traxxasilla kallein sähkö starttillinen on polttoaine auto oli 600e
kalleimmat n. 1000e
- lentäjä..
Sähkö-RC-laitteisiin on viime vuosina ilmestynyt hiiliharjattomia moottoreita. Ne ovat pieniä, kevyitä ja erittäin pippurisia. Samalla akut ovat kehittyneet jättiaskelin.
Lentokoneeseen en enää ostaisi polttomoottoria. Sähkömoottorilla kiihtyvyys on parempi, luotettavuus ja siisteys aivan eri tasolla kuten myös hiljaisuus. Lipo-akulla lentoaikaa riitää ja akun vaihto käy nopeasti. Koneen painokaan ei muutu lennätyksen aikana. Nyt myös isompia koneita saa sähkömoottorein.
Siisteys, luotettavuus ja helppous ovat sähkömoottorin ehdoton valtti!
Jos sulla ei ennen ole ollut polttista, niin hyppää suoraan hiiliharjattomien puolelle.- jansoni
Polttiksessa taas on nimenomaan se ääni ja se tunnelma ja aitous. Eikä pelkästään se ajamisen/lennättämisen ilo.
- miikkoo
jansoni kirjoitti:
Polttiksessa taas on nimenomaan se ääni ja se tunnelma ja aitous. Eikä pelkästään se ajamisen/lennättämisen ilo.
Polttomoottorissa on sekin hyvä puoli että moottorissa säilyy koko lennätyksen ajan sen koko teho, kun taas sähköillä alkaa lennon loppupuolella teho hiipumaan kun akun varaus pienenee.
- Lennän jumpojettiä työks
Siisteys, luotettavuus ja helppous ja halpuus ovat kumilenkkilennokin ehdollinen valtti!!!
Ei kuluta sähköä, eikä uusiutumattomia energialähteitä. Ekologinen
Jos sulla ei ennen ole ollut hiiliharjatonta, niin hyppää suoraan kumilenkki puolelle. - sdfgg
Mielestäni polttis on se parempi vaihtoehto.
- savage
Kahden polttis auton omistajana voin suositella lämpimästi !Ihan mitä tahansa autoa tosin ei kannata ostaa !Käy katsomassa sivuja www.rc10.fi
- Konna56
Mulla on myynnissä todella hyväkuntoinen polttis auto huuto.netissä. Aloittelijoille sopiva! Ja miksei kokeneemmallekkin käyttäjälle :)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80418963 - nimimerkistä konna huomaa
Konna56 kirjoitti:
Mulla on myynnissä todella hyväkuntoinen polttis auto huuto.netissä. Aloittelijoille sopiva! Ja miksei kokeneemmallekkin käyttäjälle :)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80418963edellisen viestin lähettänyt huijaa auta ei ole paranneltu se on puhdasta kusestusta tiedän asiasta sillä osien hinnat on päin persettä ynm ynm. hän on tuskin osannut edes irrottaa aton kuorta
- Jou jou
nimimerkistä konna huomaa kirjoitti:
edellisen viestin lähettänyt huijaa auta ei ole paranneltu se on puhdasta kusestusta tiedän asiasta sillä osien hinnat on päin persettä ynm ynm. hän on tuskin osannut edes irrottaa aton kuorta
Ok mut saaks mä kysyy mikä on ato
- tietäjä komemusta ynm ynm
kannattaa ostaa sähkä moottorillinen sillä se kulkee nopempaa ja jos ei kulje niin voi kytkeä kaksi moottoria ja akkua kii ne on helpompi huolta halvempi käyttää ei tarvi raahata monen kilon kanistereita mukana vara akku tai kaks riittää sekä patterit ohjaimeen kiihtyy nopeemmin koska teho alkaa heti vaikka kierrokset olisi pienet toisin kuin polttomoottorillisissa joissa teho alkaa kun kone kiertää kunnolla... sähköt on helpompi huoltaa helpompi viritellä MUISTA HARJATON sähkömoottori harjallisessa ei ole mitäään järkeä harjaton kestää pitempää enemmän tehoo ynm ynm sekä sähkö moottorissa menee yleensä vain käämi rikki jos rikkuu muutakin niin auto on monia VUOSIA vanha erittäin paljon käytetty taikka sitten väärin käytetty/kohdeltu. käämit ei juurkaan maksa osaa vaihtaa vaikka minkälainen poro peukalo eli siis SÄHKÖMOOTTORILLINEN ON PAREMPI ja äskön kirjoitin varmaan 10-20 syytä miksi sähköauto jos ei riitä niin kirjoottelen lisää jos huomaan jonkun tuikanneen tänne jotakin
- Kummatki o
Tietäjä kirjoitti "sähkä moottorillinen sillä se kulkee nopempaa"
TÄH?!? Ei tasan kulje. Sähköllä huiput ~30km/h, polttiksella 130km/h.
Googleta: polttis auto huippunopeus, valitse sieltä se mallimanian linkki, saatat oppia jotain.
Tietäjä kirjoitti "kytkeä kaksi moottoria ja akkua kii"
Lisää painoa eikä edes mahdu autoon, seuraava...
Tietäjä kirjoitti "Ne on helpompi huolta halvempi käyttää ei tarvi raahata monen kilon kanistereita mukana vara akku."
Mitä ihmettä, kannatko mukana monta kanisteria vara-akkuja? Millanenautosulla oikeen on? ootko varma ettei oo oikosulusa jotain? Polttiksella riittä desi polttoainetta tuntien rällästykseen.
Tietäjä kirjoitti "tai kaks riittää sekä patterit ohjaimeen kiihtyy nopeemmin"
NO SHIT SHERLOCK! Ne patterit siinä ohjaimessa todellakin auttaa sitä autoa liikkumaan, ajatko usein RC-autoja ilman että ohjaimessa olisi paristot?
Tietäjä kirjoitti "koska teho alkaa heti vaikka kierrokset olisi pienet toisin kuin polttomoottorillisissa joissa teho alkaa kun kone kiertää kunnolla"
Joo-o, se kone kieputtaa ympäri autoa 24/7 eikä lakkaa koskaan. Kerrottakoon nyt taas että polttis polttaa kumia vaikka paikaltaan, eikä siinä mitään kiihdytysaikaa ole.
Emmä vaan vaihtasi henkilöautoani esim vaikka sähkötrukkiin, trukki jää kakkoseksi(iha tosi vai...)
Tietäjä kirjoitti "riitä niin kirjoottelen lisää"
Taidat olla retardi tai sarkastinen - ziisus-maaginen
sillä minulla on tamyan sähköauto ja se on kiertänyt ympäri maailmaa nopeudensäätimen takia. Kaupassa sitä sanottiin todella hyväksi ja mahtavaksi autoksi mutta toisin kävi. Kun se HARVOIN toimii sillä ajaa 5-10 minuuttia, vauhti kyllä on hyvä mutta siinä ajassa ei pääse edes ajamisen makuun, vara-akkuja löytyy mutta niitä vaihtaessa saa äheltää koska liittimet ovat täynnä hiekkaa. Huomautan tässä välissä että autolla en voi ajaa kuin enintään 2 viikkoa kesästä (ja silloinkin naapurit valittavat ininästä). Auto ei muuta teekkään kuin on kasassa pöydällä putsattavana ja korjattavana, Täältä Rauman Lapista lähin HYVÄ liike on turussa ja sinne ollaan taas ian lähdössä koska NOPEUDENSÄÄDIN yllättäen on rikki.
kokemusta on itsellä ja monella tutulla joten kokemuksen puutteesta ei ole kyse. Eli tamyan sähköautoa en ainakaan suosittele. Ja jos herralla on jokin neuvo niin otan mielelläni vastaan. Siinä oli minun saarnani joten polttisauto on fiksumpi idea. ;) - ..
where you are from tietäjä ?
- jeih
Halvimmat menee 40-50kmh, kalliimmat paljon enemmän, jos ääni häiritsee niin voi ostaa äänenvaimentimen...
- sulle...
Ihan takuulla nykyajan sähkömootorikin antaa sulle ihan liikaa tehoa ja auto lentää pitkin seiniä. Ei tarvi läträtä myrkkyjen ja öljyjen kanssa. Ja lennokkiinkin saa sen verran järeitä sähkömoottoreita, että lennokki nousee suoraan kuin raketti!
Ja lennokkikäytössä polttomoottoreissa on sellainen "pikku" probleema eli moottorin voi sammuuttaa, mutta ei käynnistää kesken lennon niin kuin oikeissa koneissa. Ja kun lennokin polttomootori sammuu pahassa paikassa, voi jälki olla rumaa. Ja kun bensa loppuu, sammuu kone heti ilman varoitusta.
Sähkö on siitä hyvä, että kun akussa on virtaa ja johdot kiinni, kone käy satavarmasti.- Jeijjj
"auto lentää pitkin seiniä." Etkö tampio tajua että kyse ei ole sisäleluista, eli nikkoautoista, vaan niistä aikuisten leluista? Ei polttiksia sisällä käytetä, saati lentokoneita. Mene sinä vaan sinne vaatekomeroon ajamaan kahdenkympin nikkoasi.
"Ei tarvi läträtä myrkkyjen ja öljyjen kanssa."
Mitä helkuttia? myrkkyjä? mee mummolaas. Älä kirjoita ennen kuin olet ottanut asioista selvää.
Onko sitten tavallisella autollakin ajaminen LÄTRÄÄMISTÄ?
""pikku" probleema eli moottorin voi sammuuttaa, mutta ei käynnistää kesken lennon niin kuin oikeissa koneissa."
Kuka aasi sammuttaa moottorin kesken lennon? tässä boeing 717, sammutimme moottorit huvin vuoksi, hauskaa kuolemaa.
"Ja kun lennokin polttomootori sammuu pahassa paikassa, voi jälki olla rumaa. "
Sama pätee sähkikseenkin.
"Ja kun bensa loppuu, sammuu kone heti ilman varoitusta."
Miksi loppuisi? Ajatko sinä sitten akkukonettasi tyhjänä? Ei se sähkärikään pitkälle pötki tyhjällä...
"Sähkö on siitä hyvä, että kun akussa on virtaa ja johdot kiinni, kone käy satavarmasti."
Polttis on siitä hyvä, että kun on tankattu ja johdot kiinni, kone käy satavarmasti. - Jarmo
"Ja kun bensa loppuu, sammuu kone heti ilman varoitusta." Älä nyt taas valehtele, moottori sammuu, kone on silti hallinnassa, tässä vaiheessa se liidätetään takaisin maan kamaralle ihan samalla lailla kuin sähkömoottorinenkin. Kyllä siinä silti sähköt pelaa, vai luulitko että servot liikkuvat bensalla?
- jos
Jarmo kirjoitti:
"Ja kun bensa loppuu, sammuu kone heti ilman varoitusta." Älä nyt taas valehtele, moottori sammuu, kone on silti hallinnassa, tässä vaiheessa se liidätetään takaisin maan kamaralle ihan samalla lailla kuin sähkömoottorinenkin. Kyllä siinä silti sähköt pelaa, vai luulitko että servot liikkuvat bensalla?
jos konetta leijuttaa muutaman metrin korkeudessa kuin kopteria, on polttoaineen loppuminen aika ikävä juttu....
- Jascau
jos kirjoitti:
jos konetta leijuttaa muutaman metrin korkeudessa kuin kopteria, on polttoaineen loppuminen aika ikävä juttu....
Lentokonetta ei voi leijuttaa kuin kopteria. Oletko mielisairaalapotilas joka on päässyt koneelle räpeltää?
- TROLLI100
TROLLI
- leijutusta...
Jascau kirjoitti:
Lentokonetta ei voi leijuttaa kuin kopteria. Oletko mielisairaalapotilas joka on päässyt koneelle räpeltää?
3D-lennätyksessä sähkölennokkia leijutetaan kuin kopteria.
- jeijjj
leijutusta... kirjoitti:
3D-lennätyksessä sähkölennokkia leijutetaan kuin kopteria.
Leijuta vaikka kiveä 3D-maailmassasi
- rswtueru
leijutusta... kirjoitti:
3D-lennätyksessä sähkölennokkia leijutetaan kuin kopteria.
Kaveri kysyi PolttisAUTOISTA tietoa ja sä vaahtoot tietokoneanimaatiolentokoneenleijuttamisesta, jos et osaa auttaa kaveria kannattaa pitää pää kiinni.
- Polttis
TROLLI100 kirjoitti:
TROLLI
Niin miks täällä alettiin vaahtoon lennokeist?=D Ja muuten, täällä on kyllä monta idioottia ja monta viisasta oikasijaa=D Noniin, ja sitten asiaan.Eli ite ostasin mieluummin polttiksen kun sähkön.Itelläni on vasta 1 polttis, toiminu moitteettomasti, vähän kolhuja tullu ja nyt just pois käytöstä kun ei oo jaksanu huoltaa kun sen onnistuin tossa talvella kasteleen niin se sitten jättää kaasun täysille=D Mutta noniin..Jokuhan väitti jotain täyttä paskaa sähköistä?Itekkin nyt oikaseen, eli siis sähköt menee yleensä 60 maximissaan ellei oo viritetty tai erikoistapaus..Ja sitten polttis menee sen 80 ilman ongelmaa.Mutta sehän riippuu maastosta.Sulla pitäs olla joku hyvä paikka ajaa sillä, ittelläni sellanen puuttuu aika lailla :( Ja ostappa sellanen monsteri mieluummin, ite ostin crossin mutta ei se oo niin hyvä..Ja vielä se että crossilla ei siis pääse tuol metäs lähes ollenkaan, kun maavara ja liiat tehot hämää.Hyvä olis jos löytäsit 3 vaihteisen vehkeen, eli siis pakki, nopea vaihde ja hidas vaihde.Ja sitten, hanki vedenkestävä, ei oo mukavaa kun vehje lähteekin kaasu pohjassa yhtäkkiä ja kaasutta sammuttamiseen/sammumiseen asti..Ostat sitten oikeen kunnon vehkeen, 500e alle on sellattia tosi hyviä vehkeitä.Mutta en sähköäkään paheksu.Mutta kumminkin polttiksessa on se tunnelma, se on tosi hienoo=D Mutta liikaa tehoja ei kannata haalia, jonka ite tein sen virheen..Vehje lähtee tostanoin 90 ja se on vähän liikaa tohon pihaan...Jos käytettävä hiekkamonttu on lähellä niin jumalauti, OSTA SE POLTTIS CROSSI!!Jos on mettiä lähellä, OSTA SE MONSTERI!!Huomasit ehkä että jätin monsterissa sen polttiksen pois, mutta ite ottasin siihenkin polttiksen mutta monet tykkää metsän rauhasta joten se on sitten siinä sen rauhanhäirinnän uhalla=D
- on niitä separeita
Jeijjj kirjoitti:
"auto lentää pitkin seiniä." Etkö tampio tajua että kyse ei ole sisäleluista, eli nikkoautoista, vaan niistä aikuisten leluista? Ei polttiksia sisällä käytetä, saati lentokoneita. Mene sinä vaan sinne vaatekomeroon ajamaan kahdenkympin nikkoasi.
"Ei tarvi läträtä myrkkyjen ja öljyjen kanssa."
Mitä helkuttia? myrkkyjä? mee mummolaas. Älä kirjoita ennen kuin olet ottanut asioista selvää.
Onko sitten tavallisella autollakin ajaminen LÄTRÄÄMISTÄ?
""pikku" probleema eli moottorin voi sammuuttaa, mutta ei käynnistää kesken lennon niin kuin oikeissa koneissa."
Kuka aasi sammuttaa moottorin kesken lennon? tässä boeing 717, sammutimme moottorit huvin vuoksi, hauskaa kuolemaa.
"Ja kun lennokin polttomootori sammuu pahassa paikassa, voi jälki olla rumaa. "
Sama pätee sähkikseenkin.
"Ja kun bensa loppuu, sammuu kone heti ilman varoitusta."
Miksi loppuisi? Ajatko sinä sitten akkukonettasi tyhjänä? Ei se sähkärikään pitkälle pötki tyhjällä...
"Sähkö on siitä hyvä, että kun akussa on virtaa ja johdot kiinni, kone käy satavarmasti."
Polttis on siitä hyvä, että kun on tankattu ja johdot kiinni, kone käy satavarmasti.sähkäri on paljon helpompi ja edullisempi! mikä vitun himo sulla on polttiksii ja varmaa toi yykski kaveri sananmukasest tarkotti et se ajaa sillä sisällä! mee kotia kasvamaa ja tuu sitte kertomaa juttus!!
- yli 100 km/h
Molemmilla moottoreilla saa ihan liikaa tehoa ja vauhtia aloittelijalle. Sähkö on vaan helpompi ja varmempi. Akku täytee ja johdot kiinni - ja hanaa! :)
- Apache1
On hyvä valinta. Itelläni on ollut sähkäreitä vaikka muille jakaa, kaikki poikkeiksetta 1/10 suhteella. 1/8-suhteen polttis ei ole enään mikään lelu. Se painaa sen 3 - 5 kiloa riippuen kamoista ja kiihtyy 0 - 50 alle sekunnissa. Suuremmat vauhdit olen jättänyt vain asfaltille sekä spurtteihin. Taitoajelua, monttuajelua, trialia, kiihdytystä kaikki onnistuu näppärästi myös sähkölläkin. Ongelma sähköllä on se, että kuinka vaihtaa akku koneen käydessä. Varikko onkin asia jossa kannattaa huomioida laatu.
Itse kanniskelin 1l kanisteria valmista polttoainetta varikolla. Itselläni meni 3 dl koko päivän ajeluun täysillä hanoilla. Montakos lipo-pakettia kannat mukana? Entäs kun lipot on tyhjentyneet? Käytkö lataamassa uudet? Monta akkupakettia on kaikenkaikkiaan? Mikä hinta/laatu kennoilla on?
Kyllä polttis ajaa monessa asiassa ohi sähköstä. Sähkö on helpompi käynnistää, mutta mitä tapahtuukaan sadekelillä. Itselläni on vesitiiviit servot sekä vastari, joten ongelmaa ei polttiksessani ole. Omat sähkärini ovat jokainen hyytyneet sadekelillä vaikak olen tehnyt kondomisuojauksia vaikka mitä. Sähkäriin en rupea ostamaan kalliimpia vesitiiviitä servoja, ne kuuluu kunnon kamoihin... - RC-10
Apache1 kirjoitti:
On hyvä valinta. Itelläni on ollut sähkäreitä vaikka muille jakaa, kaikki poikkeiksetta 1/10 suhteella. 1/8-suhteen polttis ei ole enään mikään lelu. Se painaa sen 3 - 5 kiloa riippuen kamoista ja kiihtyy 0 - 50 alle sekunnissa. Suuremmat vauhdit olen jättänyt vain asfaltille sekä spurtteihin. Taitoajelua, monttuajelua, trialia, kiihdytystä kaikki onnistuu näppärästi myös sähkölläkin. Ongelma sähköllä on se, että kuinka vaihtaa akku koneen käydessä. Varikko onkin asia jossa kannattaa huomioida laatu.
Itse kanniskelin 1l kanisteria valmista polttoainetta varikolla. Itselläni meni 3 dl koko päivän ajeluun täysillä hanoilla. Montakos lipo-pakettia kannat mukana? Entäs kun lipot on tyhjentyneet? Käytkö lataamassa uudet? Monta akkupakettia on kaikenkaikkiaan? Mikä hinta/laatu kennoilla on?
Kyllä polttis ajaa monessa asiassa ohi sähköstä. Sähkö on helpompi käynnistää, mutta mitä tapahtuukaan sadekelillä. Itselläni on vesitiiviit servot sekä vastari, joten ongelmaa ei polttiksessani ole. Omat sähkärini ovat jokainen hyytyneet sadekelillä vaikak olen tehnyt kondomisuojauksia vaikka mitä. Sähkäriin en rupea ostamaan kalliimpia vesitiiviitä servoja, ne kuuluu kunnon kamoihin...kymppi skaalan autoja ikäni harrastettuani sekä sähköllä että polttiksella, voin sanoa että täysin makuasia kumpi on parempi. Sähkö on vaivattomampi, mutta polttiksessa on enemmän näpräämistä jos siitä tykkää. Moottoria on kiva purkaa talvisin ja putsata jokainen pikku kolo ja sitten taas koekäyttää jnejne.
5dl tankkauskannu on yleensä ollut riittävä päiväajeluihin. Riippuu koneen koosta ja neulan säädöistä kuinka paljon polttoainetta kuluu. Yleensä radoilla on sähköä saatavilla, joten lataus ei ole ongelmana. Katkeamattomaan ajoon tarvitaan yleensä 4akkupakettia.
Mitähän edellinen kirjoittaja tarkoittaa akun vaihtamisella koneen käydessä? Sähkömoottori joko pyörii tai ei. Piuha irti ja akku vaihtoon, ei siinä tartte miettiä koneen pyörimistä.
Ei voi sanoa että polttis ajaisi monessa asiassa sähköstä ohi. Sadekelillä on paljon kisattu ilman ongelmia. Perinteisesti on tietysti perus suojaukset kunnossa, eli vastari muovitettuna ja servot vesitiiviit. Sitten moottori on paketoitu kahvinsuodattimeen. Näillä on menty reilu 20vuotta ilman ongelmia.
Kuten sanottu, makukysymys tämäkin. Itse ajelen vuorotellen molemmilla. Helsingissä jos asuu, kannattaa tutustua tattarisuon rataan. - Apache1
RC-10 kirjoitti:
kymppi skaalan autoja ikäni harrastettuani sekä sähköllä että polttiksella, voin sanoa että täysin makuasia kumpi on parempi. Sähkö on vaivattomampi, mutta polttiksessa on enemmän näpräämistä jos siitä tykkää. Moottoria on kiva purkaa talvisin ja putsata jokainen pikku kolo ja sitten taas koekäyttää jnejne.
5dl tankkauskannu on yleensä ollut riittävä päiväajeluihin. Riippuu koneen koosta ja neulan säädöistä kuinka paljon polttoainetta kuluu. Yleensä radoilla on sähköä saatavilla, joten lataus ei ole ongelmana. Katkeamattomaan ajoon tarvitaan yleensä 4akkupakettia.
Mitähän edellinen kirjoittaja tarkoittaa akun vaihtamisella koneen käydessä? Sähkömoottori joko pyörii tai ei. Piuha irti ja akku vaihtoon, ei siinä tartte miettiä koneen pyörimistä.
Ei voi sanoa että polttis ajaisi monessa asiassa sähköstä ohi. Sadekelillä on paljon kisattu ilman ongelmia. Perinteisesti on tietysti perus suojaukset kunnossa, eli vastari muovitettuna ja servot vesitiiviit. Sitten moottori on paketoitu kahvinsuodattimeen. Näillä on menty reilu 20vuotta ilman ongelmia.
Kuten sanottu, makukysymys tämäkin. Itse ajelen vuorotellen molemmilla. Helsingissä jos asuu, kannattaa tutustua tattarisuon rataan.Lennossa :) Tulin fillarilenkiltä suunnilleen viestin kiroituksen aikoihin. Olin adrenaliinisissa tiloissa enkä kyennyt selittämään mitä tarkoitin. Huomasin tämän itsekin mutta liian myöhään. :)
Olen vissiin kerran siellä käynyt katsomassa. Kopteri pitäisi saada ilmaan. Autot alkaa olla koluttu läpi :) - nörtti1233
Apache1 kirjoitti:
Lennossa :) Tulin fillarilenkiltä suunnilleen viestin kiroituksen aikoihin. Olin adrenaliinisissa tiloissa enkä kyennyt selittämään mitä tarkoitin. Huomasin tämän itsekin mutta liian myöhään. :)
Olen vissiin kerran siellä käynyt katsomassa. Kopteri pitäisi saada ilmaan. Autot alkaa olla koluttu läpi :)OSTA SELLANE AUTO JOSSA ON KATOSSA SELLASET KENNOT JOTKA IMEE VALOA NII AUTO LIIKKUU VALON VOIMALLA JA JOSKUS MAX: NOPEUS JOPA 3.18 KM/H!!!
- Kuluminen..
...jatkuvasti moottorin väljiestyessä. Lopulta ei enää edes käynnisty. Siirry sinäkin sähköautoon. Hiiliharjaton moottoi on yhtä ikuinen kuin sen kuulalaakerit.
- rceecfmc
ois tähän yks kysymys : Oon ostamassa cenin magnum nx polttista. Oon harrastanu rc autoilua pari vuotta pelkillä sähköautoilla ja nyt olisi polttiskuume, joten osaako joku joka oikeasti tietää kertoa olisiko tämä mainitsemani auto hyvä? ainakin videoiden perusteella mielestäni hyvä...
- Lapinlahti RC
Nyt täyttä paskaa toi tehojen hiipuminen. Miksi alat jauhaa tällästä paskaa vaikka et tiedä mitään RC autoista. Et omista varmana polttista. Isälläni on 23 vuotta vanha polttomoottori auto. Ja ennen tehot oli uutena 80. Nyt on siinä 60 paikkeilla. Turhaan jauhat paskaa asiasta josta et tiiä YHTÄÄN MITÄÄN.
- Viper XST Infinity
Onko tää hyvä auto aloittelijalle:
Himoto Viper XST Infinity .18 (3,0cc) RTR
Näin olen ainakin ymmärtänyt.- inferno ve
Inferno ve kulkee varsin mukavasti kahdella sarjaankytketyllä 7,4v lipoakuilla.. Traxxas stampede vxl kulkee myös pirun kovaa 11,1v lipoakulla, ajaminen todella vaikeaa ainakin vähä kokemattomammalla sen rajun keulimisen takia. Vauhtia saa aivan riittävästi oli sitten sähkö tai polttis.
- ammattilainen
Meinasin ostaa tuollaisen mutta kun näin sen se oli mun mielestä liian hepponen. ostin traxxas t-maxx 3.3 sähköstartilla. toiminut ok... mut autossani on outoa välillä kytkimestä katos osa,tms.. hyvä talvella jos on kolannut lumen pois. starttaa ok. ei kannata ajaa täysii ruohon päällä ja mutkasella tiellä kun lensin ojaan.
- Lapinlahti RC
Minulla on sama auto! No onhan se hyvä aloittelijalle mutta pikkuvikoja löytyy. Jos tykkäät rassata ja sellasta. Kerran käynnistin auton ja ohjain oli kädessä. Auto pinkas heti kaasupohjassa käsistä pois. Yks ratas siinä repäsyssä teki puolen sentin haavan mun peukaloon ja siitä jääny ikuinen arpi. Vesi muta ojaankin auto lentäny mutta vielä toimii. Nyt olis vaan sylinteri tsekattava koska epäilen että vähän rähmää siellä. En osaa sanoa onko aloittelijalle... Japanilainenhan se on.
- Aivan liikaa...
ja huiput 100 - 150 km/h välityksistä riippuen. Yleensä riittää 100 km/h. Kiihtyy silmänräpäyksessä, jos pitoa riittää.
Tämä koskee hiiliharjattomia moottoreita ja Lipo-akkuja PAKSUILLA johdoilla.
Ennen oli harjalliset moottorit ja Nicd-akut. Silloin 40 km/h oli kova vauhti soralla. - Polttis ok
Itse innostuin 15v sitten crossi polttiksista ja se oli kallista lystiä. Muutama vuosi siinä meni ja ei kukkaro enää kestänyt menoa. Yksi tärkein asia oli että autoon löytyy varaosia. Autot kuluu nopeasti ja renkaat ajaa loppuun ennätysajassa. Tukivarret ja vetoakselit oli kulutustavaraa. Hiekka on erittäin kuluttavaa tavaraa. Moottorit kesti aika hyvin jos ei vaan ajanut rikkaalla seoksella ja kylmällä koneella. Rikas seos jäähdytti koneen. Muistaakseni 140 astetta oli sopiva lämpötila. Kytkimet oli myös kulututavaraa.
- Siis mittäää
Liian laihaa seosta kai tarkoitit joka kuluttaa ja jopa polttaa koneen?, rikkaampihan on parempi.
- aloittelia
kummin päin sen kartion siellä äänenvaimentimessa pitää olla ku käy molemmin päin??? t. aloittelia!
Voe perkule noita viestejä.... Siis lähtökohta on se että sähkö on edullisempi loppu peleissä. Polttikset vaikeita käyttää. kumpiakin on huonoja. Mailman nopein 1:8 rc-auto on sähkö ja nopeutta reilu 270km/h. Tolla ei normi ajajalle oo mitään väliä. kumatkin saa kulkeaan ja kovaa. Mutta jos on buggy/stadiu truck/monsteri, niin mitä väliä sillä on? Muutenkin, oli auto mikä tahansa niin kaarreominaisuudet on tärkeämmät. Ja, sähkö on uutenkin siistimpi, yksinkertaisempi käyttää. Ääneni menee siltä osin sähkölle. Mutta kyllä ultakin polttikisiä löytyy. Mää voisin melkein impata nitron hajua, niin ihana se on. Ja se ääni
- rrroo
olit sitten vastannut vanhaan viestiin
Mitäs... tää näky etusivulla kolmantena...
- ?????????
tietääkö kukaaan kuinka lujaa mad force menee?
- polttis aloittelija
kannattaako ostaa RTR FIRESTORM 10T WITH 2.4GHz and DSX-1 TRUCK BODY
- Jou jiu
Kova
- Madä
Mad Forse menee noin 65 km/h
- Lapinlahti RC
Henkilö 'sulle' hei. Yleensä polttomoottori lennokeissa on ohjaimessa sellanen polttoaine mittari. Ja jos ei ole ja lennokki alkaa tippua, niin kun se tippuu niin sitä voi vielä ohjata ja ilmavirrasta ropellikin alkaa pyöriä.
Pakko laskut on tarkempia kuin sähkölennokilla. Itellä on GreatPlanes Extra .. Semmonen sini-keltanen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082