Hampaiden narskutus

Narskun äiti

Hei!
Kirjoitan näin yöllä koska heräsin taas kuuntelemaan 3v neidin hampaiden narskutusta. Tiedän että aikuiset narskuttelevat stressaantuneina, mutta ei kai noin pienellä stressiä ole?! Meillä on ihan tavallista perhe-elämää ja lapsi on tasapainoinen ja onnellinen.
Lapsi on varmaan narskuttanut aina, en vain ole kiinnittänyt siihen huomiota. Oikeastaan luulin ennemmin että ääni tulee tutista eikä hampaista. Nyt olen huolestunut kun tammikuussa luovuttiin tutista ja sittenhän ääni koveni. Tutti varmaankin pehmensi ja nyt se kuulostaa melkein katujyrältä...
3v neuvolakin meni jo enkä huomannut siinä ottaa asiaa puheeksi. Tätä menoa lapsella on kouluun mentäessä jo tekarit suussa.
Olen huolissani ja toivoisin että muut narskujen vanhemmat kertoisivat kokemuksiaan. Kertokaa pian mitä pitäisi tehdä tai muuten ei tule äipälle enää uni silmään ;)

4

8140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hexuli

Kysyin asiaa neovolasta kun pojalla oli 1v. neuvola, siellä sanottiin et lapselle pitäis laittaa joku kumi suuhun, juttelin asiata miehen äidin kanssa niin hän sanoi että miesystävälläni oli sellainen ollut noin 2vuotiaasta 5vuotiaaseen, eikä se hänen tapauksessaan auttanut....

• Yksi vain

Hankitte lapselle hammaslääkärissä yöllä pidettävän kiskon. Lapsi narskutaa vielä senkin jälkeen, mutta ei pysty kuluttamaan hampaitaan pilalle.

• pöljän neuvon

pitää kuulema vain varmistaa se, että unen laatu on hyvää... Mut mites sen varmistat. Joka ilta tehdään tutut rutiinit ja lapsi taatusti menee rauhallisena nukkuun. Mitä muuta siinä enää voi tehä? Käskeä nukkua rauhassa ;) ?

Nehän on nyt maitohampaita mitä tuon ikäset lapset narskuttaa ja ne kyllä kuluu muutenki. Sit jos rautahampaita aletaan kuluttaan niin ne kannattaa suojata vaikka sillä yökiskolla. Maitohampaathan vain pitää paikkaa näille pysyville hampaille.

Toi yönarskutuksen kuuntelu on muuten tosi inhaa eikä sitä mielellään kuuntele. Korvaa tyynyyn vaan tiivisti.

• ja narkutteli

Havahduin poikani yölliseen hampaiden narkustteluun kesällä 2007. Tammikuussa 2008 kävimme hammaslääkärillä ja hän sai sieltä silikonisen hampaidenoikomiskojeen.

Hammaslääkäri totesi, että tämä narkuttelu ei ollut aiheuttanut mitään muutoksia purupintoihin. Jonkinasteista jäykkyyttä kaulan ja leuan jänteissä hän totesi olevan. Lääkärin mielestä narkusttelu johtui siitä, että takahampailla ei ole tarpeeksi tilaa.

Joten varaaa aika hammaslääkärille, niin saatte avuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe