koulupojalla vaippa

muita??

Onko muita joiden kouluikäinen joutuu pitämään vaippaa jatkuvasti.
Siis myös päivällä koulussa.
Kertokaa miten homma hoituu niin että kaikilla on mukava olla.

14

3948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähi

      Lapseni joutui pitämään sairautensa takia vaippaa kaksi ensimmäistä kouluvuottaan. Puhuin luokanvalvojan kanssa jo kouluun tutustumisen yhteydessä. Kerroin mikä on homman nimi.
      Lapseni sai käyttää henkilökunnan WC-tiloja, jossa vaipat olivat ja siellä oli myös bidee, joten pesut hoituivat kivasti. Ei muuta kuin juttelemaan opettajan ja mahdollisesti terveydenhoitajan kanssa asiasta. Kyllä kaikki järjestyy kun suhtaudut asiaan avoimin mielin.

    • kroaargh!

      Tyrkytät palstalle jälleen sieltä jo kerran asiattomana poistettua tekstiä. Kutkutteleeko se sinua jotenkin?

      • ?????????????

        ???????????????????


      • ja vaippa
        ????????????? kirjoitti:

        ???????????????????

        putkahtelee aina säännöllisin väliajoin tänne... Kai aloittaja siitä jotain kiksejä saa.


    • .............

      Kouluissa on vaipallisia lapsia, ja kyllä on lääketieteellisiä syitä, miksi vaippoja joutuu toiset käyttämään. Kouluissa on myöskin katetroitavia lapsia. En oikein ymmärrä miksi ei asiasta saisi kysellä. Omani siis ei kuulu näihin, mutta tiedän kyllä ammattini kautta, ja myöskin tunnen kolmasluokkalaisen ihan normaalissa luokassa opiskelevan lapsen, joka rakenteellisen vian vuoksi joutuu käyttämään vaippoja.

      Asia kuuluu hoitaa hienotunteisesti, mutta monissa kouluissa ei asiasta ole aiempaa kokemusta, ja herättää varmaankin aikuisissa suurempaa hämmennystä kuin lapsissa. Itse olen sitä mieltä, että mieluummin avoimesti asiasta kerrotaan, jos tulee puheeksi, kuin alkaa salailemaan muilta oppilailta, koska se on hyvin vaikeaa kuitenkin pitkän päälle.

      Kannattaa myöskin kokeilla niitä kuivaksiopetteluhousuja, että riittäisikö ne, koska ovat huomaamattomampia kuin vaipat.

      • on kysellyt

        asiallisesti tätä jo ties kuinka monta kertaa ja saa aina sekä asiallisia että vähemmän asiallisia vastauksia. JOs tuo em. ongelma olisi oikea ja siis todella kyselijän lapsella, hän olisi jo monen monta kertaa saanut vastauksia täällä ja vertaistukea jne. eli laittaa pahasti epäilemään, että kyseessä on muu kuin oppilaan ongelma.


        Itselleni ko. asia ei ole olenkaan vieras, oppilaistani yli puolella on vaippa (erityiskoulu) ja tiedän vaippaa käuyttäviä oppilaita todella myös ns. normaaliopetuksen puolelta. Tuntemieni perheiden vanhemmat eivät todellakaan jauhaisi tätä samaa kerta toisensa jälkeen näillä palstoilla.


      • vastauksia
        on kysellyt kirjoitti:

        asiallisesti tätä jo ties kuinka monta kertaa ja saa aina sekä asiallisia että vähemmän asiallisia vastauksia. JOs tuo em. ongelma olisi oikea ja siis todella kyselijän lapsella, hän olisi jo monen monta kertaa saanut vastauksia täällä ja vertaistukea jne. eli laittaa pahasti epäilemään, että kyseessä on muu kuin oppilaan ongelma.


        Itselleni ko. asia ei ole olenkaan vieras, oppilaistani yli puolella on vaippa (erityiskoulu) ja tiedän vaippaa käuyttäviä oppilaita todella myös ns. normaaliopetuksen puolelta. Tuntemieni perheiden vanhemmat eivät todellakaan jauhaisi tätä samaa kerta toisensa jälkeen näillä palstoilla.

        Toistaiseksi vain yksi asiallinen kommentti ja se on tuossa edellä.
        Uskomaton mielikuvitus joillakin.
        No ensinnäkin haluan tuoda esiin että en ole milloinkaan aiemmin tällaista asiaa täällä kysynyt. Se että miksi monet tässä sitä väittää en käsitä.
        Mutta okei, antaa olla. Huh huh vain.


      • ..................
        vastauksia kirjoitti:

        Toistaiseksi vain yksi asiallinen kommentti ja se on tuossa edellä.
        Uskomaton mielikuvitus joillakin.
        No ensinnäkin haluan tuoda esiin että en ole milloinkaan aiemmin tällaista asiaa täällä kysynyt. Se että miksi monet tässä sitä väittää en käsitä.
        Mutta okei, antaa olla. Huh huh vain.

        No kerro nyt sitten ihmeessä, mikä teillä on tilanne, miksi olet asiasta kiinnostunut, sitten ehkä tunnut hieman asiaallisemmalta.

        Totuus vaan nyt on sellainen, että täällä ramppaa miehiä, jotka saavat näistä koulupujat vaipoissa jutuista seksuaalista mielihyvää, se täällä porukkaa suututtaa, kun tämä ei ole mikään seksipalsta. Ja kun jollekkin nämä vaippa asiat ovat oikeasti lapsen arkipäivää eikä mitään setien fantasiaa.

        Itse tiedät, millä asioilla sinä liikut, siihen en ota kantaa, vai kolahtiko kenties kuitenkin kalikka?


      • mikä suututtaa
        .................. kirjoitti:

        No kerro nyt sitten ihmeessä, mikä teillä on tilanne, miksi olet asiasta kiinnostunut, sitten ehkä tunnut hieman asiaallisemmalta.

        Totuus vaan nyt on sellainen, että täällä ramppaa miehiä, jotka saavat näistä koulupujat vaipoissa jutuista seksuaalista mielihyvää, se täällä porukkaa suututtaa, kun tämä ei ole mikään seksipalsta. Ja kun jollekkin nämä vaippa asiat ovat oikeasti lapsen arkipäivää eikä mitään setien fantasiaa.

        Itse tiedät, millä asioilla sinä liikut, siihen en ota kantaa, vai kolahtiko kenties kuitenkin kalikka?

        Ensinnäkin ketä suututtaa että tämä ei ole seksipalsta????????
        Kirjoitatko itsestäsi porukkana.

        Meidän tapauksessa vaippaa joudutaan käyttämään ehkä koko elämä. Siinä menee paljon ns normaalin elämän mahdollisuuksista sivu suun mm intti.

        Minua kuitenkin enemmän kun se että kertoisin meidän perheen tilanteesta tällä palstalla kovin paljoa - kiinnostaa Sinun arveluttava aggressio ja se että "täällä ramppaa miehiä..."
        Olen tätä palstaa lueskellut parin vuoden aikana muutamiakin kertoja ja en ole havainnut mitään mielihyvämiehiä laisinkaan. Ehkä Sinä tarkkaavaisempana huomaat, se on hyvä se.
        Eipä mulla muuta ja mitä alustukseeni tulee niin se on edelleen voimassa ja pysyy Sinun oudoista väittämistäsi huolimatta. Iloista kevättä.


      • kysäisen...
        mikä suututtaa kirjoitti:

        Ensinnäkin ketä suututtaa että tämä ei ole seksipalsta????????
        Kirjoitatko itsestäsi porukkana.

        Meidän tapauksessa vaippaa joudutaan käyttämään ehkä koko elämä. Siinä menee paljon ns normaalin elämän mahdollisuuksista sivu suun mm intti.

        Minua kuitenkin enemmän kun se että kertoisin meidän perheen tilanteesta tällä palstalla kovin paljoa - kiinnostaa Sinun arveluttava aggressio ja se että "täällä ramppaa miehiä..."
        Olen tätä palstaa lueskellut parin vuoden aikana muutamiakin kertoja ja en ole havainnut mitään mielihyvämiehiä laisinkaan. Ehkä Sinä tarkkaavaisempana huomaat, se on hyvä se.
        Eipä mulla muuta ja mitä alustukseeni tulee niin se on edelleen voimassa ja pysyy Sinun oudoista väittämistäsi huolimatta. Iloista kevättä.

        että onko tuo viimesyksyinen sinun aloituksesi vai jonkun muun? Sitä tarkoitin kun ylempänä mainitsin, että nämä putkahtelee esiin ain silloin tällöin. Kun sama juttu tulee uudelleen ja uudelleen, herää aina epäilys että onko tämä nyt provo vai ihan todellinen juttu.


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000114&posting=22000000029474562#22000000029474562


      • tuhlausta
        kysäisen... kirjoitti:

        että onko tuo viimesyksyinen sinun aloituksesi vai jonkun muun? Sitä tarkoitin kun ylempänä mainitsin, että nämä putkahtelee esiin ain silloin tällöin. Kun sama juttu tulee uudelleen ja uudelleen, herää aina epäilys että onko tämä nyt provo vai ihan todellinen juttu.


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000114&posting=22000000029474562#22000000029474562

        Olen aivan äimänä. Voiko jotain vaivata tallainen asia näin valtavasti.
        Tulin nyt vielä käymään katsomassa täällä ja eikö tämä "palstapoliisi" kaiva jotain vuosien takaisia alustuksia,
        No olihan tuossa alustuksessa hyvin samanlaisesta aisasta kyse.
        Eli siis on olemassa muitakin joilla on tällainen juttu. Enkä ole hetkeäkään epäillyt ettei olisi. On vain niin että kun meidän poika käy ns normaalia koulua ei esim vaikeasti vammaisille tarkoitettua koulua joita on kaupungeissa ja niissä on monilla vaippa.
        No toivottavasti sinulla on perjantai-iltana muutakin tekemistä.


      • "palstapoliisi"
        tuhlausta kirjoitti:

        Olen aivan äimänä. Voiko jotain vaivata tallainen asia näin valtavasti.
        Tulin nyt vielä käymään katsomassa täällä ja eikö tämä "palstapoliisi" kaiva jotain vuosien takaisia alustuksia,
        No olihan tuossa alustuksessa hyvin samanlaisesta aisasta kyse.
        Eli siis on olemassa muitakin joilla on tällainen juttu. Enkä ole hetkeäkään epäillyt ettei olisi. On vain niin että kun meidän poika käy ns normaalia koulua ei esim vaikeasti vammaisille tarkoitettua koulua joita on kaupungeissa ja niissä on monilla vaippa.
        No toivottavasti sinulla on perjantai-iltana muutakin tekemistä.

        koska olen loukannut sinua. Perjantai-iltaisin, kuten muinakin iltoina minulla on monenlaista tekemistä.


      • vaivaavan!
        tuhlausta kirjoitti:

        Olen aivan äimänä. Voiko jotain vaivata tallainen asia näin valtavasti.
        Tulin nyt vielä käymään katsomassa täällä ja eikö tämä "palstapoliisi" kaiva jotain vuosien takaisia alustuksia,
        No olihan tuossa alustuksessa hyvin samanlaisesta aisasta kyse.
        Eli siis on olemassa muitakin joilla on tällainen juttu. Enkä ole hetkeäkään epäillyt ettei olisi. On vain niin että kun meidän poika käy ns normaalia koulua ei esim vaikeasti vammaisille tarkoitettua koulua joita on kaupungeissa ja niissä on monilla vaippa.
        No toivottavasti sinulla on perjantai-iltana muutakin tekemistä.

        varmasti löydät toisenkin palstan pissa- ja kakkajutuillesi, "alustaja". Tuolla termillä paljastit paljon.

        Jätä tämä palsta asialliselle keskustelulle, kiitos.

        Toivottavasti itsekin keksit itsellesi muuta tekemistä, varaa ensimmäiseksi vaikka aika ammattiauttajalle.


    • Anonyymi

      Laitoi yöpikkarit laitoi yövaippan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe