Onko kokemuksia (2004) 2.0L automaateista. Tekis mieli ostaa semmonen mut ei oo paljon kokemuksia kestävyydestä ja toimivuudesta???
grand scenic / automaatti
3
1759
Vastaukset
- Sceenikko
Kyseessä on Rellun ja PSA:n yhteistyöloota, teknisesti perinteinen 4-vaihteinen automaatti jossa on jotain älliä ohjauksessa. Esim. Citroen C5:ssa on sama loota mutta eri ohjauksella se on kovasti eri tuntuinen ajaa (Rellu pyrkii lukittumaan aikaisemmin) ja sisältää vielä muistaakseni talvi ja sporttiasennot?
Puolitutun automaattien korjaajan mukaan ei mikään loistava loota vaan ei kuitenkaan pahimmasta päästä. Laatikon öljyjen vaihto ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan mutta tarkoitus olisi vaihdattaa autoon viimeistään kesällä (mittarissa reilu 90tkm).
Käyttökokemuksina sen verran että yksi vaihde lisää olisi kiva ja välitysaluetta saisi olla ylempänä, nyt motarilla alkaa olla jo lähellä 4000 kierrosta. Käsivalintakin on mutta eipä tule paljoa käytettyä, toimii automaagisesti kohtuullisen jouhevasti, ehkä ärsyttävin ominaisuus on n. 50km/h tienoilla kevyellä kaasulla alkavaan ylämäkeen ajaminen - saattaa joskus vaihtaa vähän töksähtäen. Koeajolla kannattaa huomata että lootassa on "lämmitysohjelma", alussa pitää kierroksia korkealla siihen asti että laatikko lämpenee.
Kulutus on ollut lähemmäs 9,5 - 11 litraa satasella kaupunki/moottoritieajossa, maantiereissuilla talvirajoituksilla n. 7,7 - 8,0l.- ggss
olin ostamassa semmosta automaattilaatikolla olevaa rellua mut sitte kuulin eräältä taholta et oli ostanu kyseisen rellun ja loota oli hajonnut töineen päivineen oli maksanu 4700e oli onneksi menny autoliikkeen pikkiin mut aika hirveä lasku jos yksityinen joutuu maksamaan...ainaki mun mielestä ko on kumminki tommoset 30 prossaa kyseisen auton hinnasta...ps ostin hämmennyslootalla olevan gs;n..
- scenikki
Velipoika osti automaatti grand scenicin uutena eikä ole moittinu kertaakaan ja ajaa 45 000km vuodessa, normaali huollot vaan on tehny ajallaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882