Juri

Operetti

Mitä mieltä nimestä Juri? Ollaan ajateltu esikoiselle. ´Millaisia mielleyhtymiä herättää? Entä onko Juri minkä maalainen nimi alunperin?
Ei mitään tietoa nimen historiasta... ;(

14

2054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asseri

      Venäläinen nimi, en antaisi. Myllypuro yms. lähiöt on täynnä pikku Jureja.

    • Hanna

      "Sinun lapsesi eivät ole sinun" -kirjassa taistolaisen perheen pojan nimi oli Juri. Siinä yhteydessä asia oli helppo tulkita niin, että kommunistiperhe antaa lapselleen nimen venäläisen avaruussankarin, Juri Gagarinin, mukaan, korostaakseen tiettyä arvomaailmaa ja henkeä.

      Ja tämä nyt oli siis vain mielleyhtymä, ja niitähän te kysyitte. Näin 2000-luvulla en toki tekisi arvailuja tai johtopäätöksiä perheen poliittisesta hengestä sillä perusteella, että lapsen nimi on Juri.

      • ap.

        Olisiko hyvä vai huono nimi?

        Ps. Itse asumme Myllypurossa enkä ole kuin kerran törmännyt Juri-nimiseen :)


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Olisiko hyvä vai huono nimi?

        Ps. Itse asumme Myllypurossa enkä ole kuin kerran törmännyt Juri-nimiseen :)

        Myllypuro ei ole lähiö, vaan kaupunginosa :)


      • dfghjk
        ap. kirjoitti:

        Olisiko hyvä vai huono nimi?

        Ps. Itse asumme Myllypurossa enkä ole kuin kerran törmännyt Juri-nimiseen :)

        Huono vaihtoehto, venäläisnimi Yök.


      • asseri
        ap. kirjoitti:

        Myllypuro ei ole lähiö, vaan kaupunginosa :)

        Katsohan vaikka wikipediasta (lähiö), kyllä Myllypuro on lähiö, mutta myös tietysti kaupunginosa.


      • asseri
        ap. kirjoitti:

        Olisiko hyvä vai huono nimi?

        Ps. Itse asumme Myllypurossa enkä ole kuin kerran törmännyt Juri-nimiseen :)

        Sinä et ole törmännyt Juri nimeen, mutta tuskin tunnet koko seudun venäläislapset. Myllypuron ala-asteella teidänkin Juri tapaa kaikki lukuisat kaimansa.

        Jyri
        Jori
        Roni ovat enemmän minun makuuni.


      • ap.
        asseri kirjoitti:

        Sinä et ole törmännyt Juri nimeen, mutta tuskin tunnet koko seudun venäläislapset. Myllypuron ala-asteella teidänkin Juri tapaa kaikki lukuisat kaimansa.

        Jyri
        Jori
        Roni ovat enemmän minun makuuni.

        Emme ole sitten laittamassa Juria nimeksi. En tiennyt että on täysin venäläisnimi! Mutta emme todellakaan ole lastamme Myllypuron kouluun laittamassa tulevaisuudessa. Itse olen siellä ollut, mutta kolmannelta asti menin Itäkeskuksen peruskouluun. Samoilla linjoilla lapsen kanssa.

        Asiaan. Toinen vaihtoehto nimeksi on Elias Oskari. Mitä mieltä siitä? :)


      • Corneelia
        ap. kirjoitti:

        Emme ole sitten laittamassa Juria nimeksi. En tiennyt että on täysin venäläisnimi! Mutta emme todellakaan ole lastamme Myllypuron kouluun laittamassa tulevaisuudessa. Itse olen siellä ollut, mutta kolmannelta asti menin Itäkeskuksen peruskouluun. Samoilla linjoilla lapsen kanssa.

        Asiaan. Toinen vaihtoehto nimeksi on Elias Oskari. Mitä mieltä siitä? :)

        Elias Oskari on oikein komea nimi! :)


      • asseri
        Corneelia kirjoitti:

        Elias Oskari on oikein komea nimi! :)

        Oikein kiva!


      • Rasisti

        minun nimeni on seppo ilmari. Olen Perussuomalainen, Jussi Halla-ahosta pitää tehdä seuraava pääministeri. ulkomaalaiset pois Suomesta


    • Marienhof

      vain Juri-nimi jos siitä pidätte! Juri on kaunis nimi ja käytössä toki muuallakin kuin Venäjällä, Japanissahan Juri on tytön nimi.

      Kyllähän sitä suomalaiset antavat Tanjaa ja Katjaakin nimiksi ja yhtä venäläisiä ovat kuin Jurikin.

      • ap.

        Emme taida kuitenkaan olla päätymässä Juriin.


        Ja tuo: "japanissahan juri on tytön nimi" ei kamalasti kannusta tämän nimen antoon :)


    • Rasisti

      Hertta Kuusisen pojan nimi oli Jurij. Hän oli ryssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe