Lappeenrannan Teknillisen yliopiston kauppakorkeakouluun olen ajatellut hakea, siis Helsingin kauppakorkean ohella.
Kellään kokemuksia itse koulusta tai Lappeenrannan kaupungista? Onko opetus laadukasta? Millainen on sisäänpääsyprosentti? Millaisia ihmisiä, tulevatko useammista kaupungeista?
Kiitos! :)
Lappeenrannan Teknillisen KAUPPIS !!
6
1706
Vastaukset
- ktmvm2002lpr
Ensinnäkään Kauppis on sama kuin kauppakoulu, eli kyseessä on KAUPPAKORKEAKOULU (hyvä tietää, ettei viimeistään pääsykokeissa naureta).
Lappeenranta on ihan jees mesta opiskella, yliopisto (eli Lappeenrannan teknillinen yliopisto, jossa sijaitsee kauppatieteellinen tiedekunta) on omalla alueellaan luonnon rauhassa Skinnarilan vapaavaltion ympäröimänä. Samoin kaikki kurssit ovat saman katon alla, eli ei tarvitse samoilla rakennuksesta toiseen.
Yleensä kaikki LTY:llä opiskelevat kauppatieteilijät tuntevat enemmän tai vähemmän toisensa... mikä on aivan loistava juttu verkostoitumisen kannalta.
Kannattaa vartaan lukea www.lut.fi sivustoja ja etsiä sieltä LTY:n kauppatieteilijöiden oman killan (ainejärjestön) sivut: Enklaavi. - et kadu :-)
Valmistuin Lappeenrannasta DI:ksi 2006, sisällytin tutkintooni myös jonkin verran kauppatieteitä ja ystäväpiiriini kuuluu paljon hulvattomia kauppatieteilijöitä! Lappeenrannassa on erittäin pätevää kauppatieteiden opetusta, paljon pääainevaihtoehtoja, ja siellä jos missä oppii verkostoitumisen: pienehkö yliopisto ja tiivis kampusalue takaa sen, että eri aloja opiskelevia kavereita on liuta heti naapurissa! Väitän, että ilmapiiri on vilpittömämpi ja rennompi kuin suurimmassa osassa kauppakorkeakouluja! Ja (silti) siellä tehdään hyvää tulosta ja valmistutaan hyviin duuneihin ;).
www.lut.fi/kampus tutustuttaa ainakin opiskeluympäristöön, www.lut.fi/kati kauppakorkeaan. Go for it!!! - KTM -06
Opetuksen taso on mielestäni kauppapuolella hyvä ja ilmapiiri on sopivan rento. Ei siis mitään pingottamista ja hampaat irvessä kilpailua ole tiedossa.
Vaikka kouluun on helppo päästä sisään, opiskelija-aines on kuitenkin hyvää ja motivoitunutta. Kyltereistä on noin 30% pääkaupunkiseudulta. Korjatkaa jos olen väärässä.
Itse olin pettynyt lähinnä paljon mainostettuun tekniikan ja talouden yhdistämiseen. Valmiiksi muodostetut tekniikan puolen sivuaineet tuntuivat suomeksi sanottuna juosten kustuilta. Toinen asia mistä voisi marmattaa on kielikeskuksen joustamaton asenne kaikkeen ja muutama huono kieltenopettaja.- 231d
koulu ok mutta kaikki muu onkin sitten ihan p******
koulu ei ole edes lpr keskustassa vaan metsässä keskellä EI MITÄÄN!
opiskelijaelämä sieltä kuoli jo vuosia sitten.
summa summarum hae jos et halua pitää kivaa vaan opiskella!
- fuksi 07-08
Kannattaa hakea, olen ainakin tykännyt. Pk-seudulta kauppatieteiden fukseja on yli puolet, ainakin virtuaalikampuksen mukaan, Itsekin Espoosta kotoisin.
Mielestäni opetus on laadukasta ja palveluja ei ole niin paljoa kuin pk-seudulla, mutta ihan riittävästi. Viihtyminen on itsestään kiinni, tapahtumia järjestetään koko ajan. On vain itsestään kiinni, viihtyykö. - fuksi 07-08
Kannattaa hakea, olen ainakin tykännyt. Pk-seudulta kauppatieteiden fukseja on yli puolet, ainakin virtuaalikampuksen mukaan, Itsekin Espoosta kotoisin.
Mielestäni opetus on laadukasta ja palveluja ei ole niin paljoa kuin pk-seudulla, mutta ihan riittävästi. Viihtyminen on itsestään kiinni, tapahtumia järjestetään koko ajan. On vain itsestään kiinni, viihtyykö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras961504Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva202960- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703